6-jarige amzone te paard. Dressuur, springen en cross.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: 6-jarige amzone te paard. Dressuur, springen en cross.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:41

youngster schreef:
Armaris schreef:
Pony is lekker afgestompt en probeert bekkie open te doen uit onrustigheid maar kan het niet omdat het lekker dichtgesnoerd is door de sperriem.

Ik vind het geen zicht,zo jong en al zo trekken

Ben het roerend eens met AlShaquab,mijn verzorgpaard zou het meisje er allang afzwiert hebben

Houd even lekker je mond als je er niet bij bent geweest. Meisje houd de teugels vast maar ook het ZADEL! Ze heeft helemaal niet getrokken. En als dit wel ter sprake was werd dit gecorrigeerd door de moeder..
God god, lekker makkelijk weer zo snel een oordeel klaar hebben Rolleyes

Ik zie dat wel hoor Ja maar het blijft trekken.
Ik ben overigens niet de enige met zulk een mening,beetje persoonlijk?

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:41

Prachtige foto's! Lekker pittig meisje! En ik denk dat het trekken in de mond wel meevalt, t meisje weegt hoogstens 25 kilo en houd zich nog vast aan het zadel ook.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:42

Geweldig Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:43

Armaris schreef:

Ik zie dat wel hoor Ja maar het blijft trekken.
Ik ben overigens niet de enige met zulk een mening,beetje persoonlijk?

Maak ervan wat je wilt Lachen

Ik ken je niet, dus waarom zou het persoonlijk zijn Verward

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:45

Sorry hoor, maar geloof je nou zelf dat zo''n klein meisje heel hard kan treken?
Kom nou toch.. Sorry hoor, maar het plezier straalt er bij beiden van af! Snap niet waar jullie je druk om maken Dromen

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:47

wat een geweldig mooie foto's! leuke combinatie! vooral de laatste foto vind ik het allermooiste! en het trekken? nee vind ik meevallen Vingers aflikken vind het er lief uitzien Haha! Knipoog

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:48

Wat een schátje. Haha! echt geweldig. Passen goed bij elkaar!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:49

LaraCroft schreef:
Prachtige foto's! Lekker pittig meisje! En ik denk dat het trekken in de mond wel meevalt, t meisje weegt hoogstens 25 kilo en houd zich nog vast aan het zadel ook.

21 kg. Pony doet alles voor haar. Mijn buurmeisje (10 jr. M-springen) krijgt deze pony niet eens de hoek van de bak uit. Die denkt nl. dat ze die pony wel even netjes kan laten lopen, en daar denkt de pony toch echt anders over. Als je het niet aardig vraagt doet ze het echt niet.

Jennifer heeft een handvat vooraan het zadel zodat ze zich vast kan houden. Met serieus rijden heeft het weinig te maken, het is gewoon spelen. Ze hebben er beide veel lol in en daar gaat het om.

En ik moet de eerste ruiter/amazone nog tegenkomen die nog nooit zijn paard in de mond heeft getrokken. Sommigen kunnen dat zo goed dat het paard een peesblessure oploopt bij zo'n actie.

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:52

goh al die mensen die zeggen dat ze in de mond trekt, het meisje is 6 jaar!!!! en ze houd zich vast aan haar zadel, jullie waren natuurlijk al anky's op je 6e, maar niet iedereen is een supernatuurtalent, je ziet toch dat het een lekker stel is en dat ze er beide erg veel lol in hebben...
moet weer zo lekker negatief...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:54

Anne_GTI schreef:
LaraCroft schreef:

21 kg. Pony doet alles voor haar. Mijn buurmeisje (10 jr. M-springen) krijgt deze pony niet eens de hoek van de bak uit. Die denkt nl. dat ze die pony wel even netjes kan laten lopen, en daar denkt de pony toch echt anders over. Als je het niet aardig vraagt doet ze het echt niet.

Jennifer heeft een handvat vooraan het zadel zodat ze zich vast kan houden. Met serieus rijden heeft het weinig te maken, het is gewoon spelen. Ze hebben er beide veel lol in en daar gaat het om.

En ik moet de eerste ruiter/amazone nog tegenkomen die nog nooit zijn paard in de mond heeft getrokken. Sommigen kunnen dat zo goed dat het paard een peesblessure oploopt bij zo'n actie.

Maar ik vraag me dan af,als ze al met gewoon rijden haar zadel wilt vasthouden,waarom laat je haar dan springen.

Lijkt me sterk dat men een paard zo hard kan trekken dat het een blessure oploopt,de persoon dat het doet wil ik wel eens zien

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:55

Pff wat een vervelende reacties zitten er weer tussen!

Een meisje van 6 met een ponietje... wat is dan het enige dat belangrijk is? Juist ja dat ze lol hebben samen. En daar lijkt deze combi me een geweldig voorbeeld van!

Lekker zo doorgaan Anne Ja

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:57

Richtje schreef:
Pff wat een vervelende reacties zitten er weer tussen!

Een meisje van 6 met een ponietje... wat is dan het enige dat belangrijk is? Juist ja dat ze lol hebben samen. En daar lijkt deze combi me een geweldig voorbeeld van!

Lekker zo doorgaan Anne Ja

Helemaal mee eens! Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:59

AlShaquab schreef:
Foto's zijn erg onvriendelijk Boos!
Ik zou zo'n kleine meid niet meteen laten ''springen''
Voor zover we het ''springen'' kunnen noemen

Er staat wel: een echte crossdame, blijven rechtop zitten Ziek
Zoals je ziet wordt de pony erg in de mond getrokken op de momenten boven de 'sprong' maar ook tijdens het gewone rijden

Ik zou haar sowieso nog vele lessen laten nemen voor dat je aan 't echte werk gaat beginnen!

Zeer brave ponny dat die dit allemaal toelaat

AlShaquab

SteffiiYo3 schreef:
ik ben het totaal met AlShaquab eens!
het ziet er niet uit, zo'n klein kindje veel te gevaarlijk! dat beest word in de mond getrokken! niet normaal gewoon.
deze foto's kunnen wel geplaatst worden op een site voor paardenmishandeling

Kijk aan, de SA's vliegen je weer om de oren. Haha! Toch altijd zo jammer dat er maar weinig mensen zijn die commentaar onder hun eigen naam durven geven.
En trekken, in de mond hangen, mishandeling...alsjeblieft zeg. Lips are sealed Denk je nou echt dat die pony dan nog wat voor haar zou doen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:00

Ach, het ziet er vanuit rijtechnisch oog misschien niet 100% perfect uit. Maar wat wil je zelf nu? Ruitertje is 6 jaar oud Haha! . Lijkt me vrij logisch dat er nog een boel fouten in de techniek zitten, dat ze nog wat moeite met haar evenwicht heeft en dat ze soms iets teveel hobbelt, maar als ze tijdens de pubertijd haar hart niet volledig verliest aan 25 jongens, heeft ze toch nog minstens 50 jaar de tijd om daarop te oefenen? Haha!

Ik vind het wel leuke foto's hoor, in de context gezien. Als het hier nu een groot paard en een vrouw van 30 was, dan zou ik zeggen: Zou je niet eerst eens wat les volgen voordat je zulke dingen doet?
Maar ik zie hier een klein meisje met haar kleine poownie die weinig kwaad doen, dan heb ik veel erger meegemaakt Haha! .

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:01

Armaris schreef:

Maar ik vraag me dan af,als ze al met gewoon rijden haar zadel wilt vasthouden,waarom laat je haar dan springen.

Lijkt me sterk dat men een paard zo hard kan trekken dat het een blessure oploopt,de persoon dat het doet wil ik wel eens zien

Heb je wel eens goed naar die balk gekeken Verward
Dat is misschien 15cm hoog.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:02

youngster schreef:

Afschuwelijk, de pony stapt er overheen. Clown

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:05

MissJ schreef:
youngster schreef:

Veulste hoog Haha!
Balk staat ook nog eens schuin, op 1 staander Nagelbijten / Gniffelen

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:05

Echt alsjeblieft, dit meisje is 6 jaar?!! Doe niet zo zielig, zeker jaloers ofzo dat jullie niet op je 6e zo konden rijden. Knipoog

Mensen, get a live!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:08

Stel, de fotos kwamen van een bokker die pas 1 week op bokt zit. Ben benieuwd hoe de reacties waren Knipoog
Maar ik heb gezegd wat ik wou zeggen, en daar ga ik niet over uitweiden.

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:08

jee weer typische bokt reacties..
moet je eens kijken hoe die 2 een lol hebben.
En dat is echt geen springen.. das balkje stappen..
en een meisje van 6 moet het ook allemaal nog leren.. En ik denk dat jullie ook niet meteen goed reden.. Iedereen begint onderaan, en leert het langzaam...

Anne: ik vind het er heel leuk uit zien.. lekker door blijven trainen... Haha!
Laatst bijgewerkt door krissie1985 op 30-10-06 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:09

MoonChloe schreef:
Stel, de fotos kwamen van een bokker die pas 1 week op bokt zit. Ben benieuwd hoe de reacties waren Knipoog

zucht.. gaan we weer.. het zijn foto's die Sjoert heeft geplaatst dus daar komt toch geen commentaar op ( of het mag niet).
Ik ben hier gisteren bijgeweest, en als het er ruig aan toe was gegaan had ik dat heus wel tegen ze gezegd Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:11

MoonChloe schreef:

Dan nog is het volgens mij wel duidelijk dat zo'n meisje met een pony die volgens mij best een eigenwijze kop heeft weinig schade aanbrengt. Knipoog
Toch jammer dat dergelijke topics iedere keer weer in een in mijn ogen zielige discussie moeten eindigen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:12

youngster schreef:
MissJ schreef:

Veulste hoog Haha!
Balk staat ook nog eens schuin, op 1 staander Nagelbijten / Gniffelen

En geen grondbalk

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:13

Dat geloof ik best hoor Knipoog Maar stel, het was geen bekende bokker en jij was er niet bij.
....

Ik heb niet gezegd dat zij haar poownie mishandelt maar ik geef commentaar op basis van FOTO's. Als je zulke reacties niet wilt ontvangen moet je de foto's ook niet plaatsen. Dit is 1 van redenen waarom ik ook geen rijfoto's op bokt plaats op de rijfotos na in mijn profiel. (dus geen ik-wil-commentaar-foto's)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:16

Ik zie hier een meisje wat met veel lol op haar pony rondrijdt. Ook al was ik er niet bijgeweest.
Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken.. meisje is 6 jaar. Wat verwacht je dan?? Dat ze netjes de teugels op maat heeft, kan lichtrijden en alle oefeningen tot het M eruit stampt Verward