Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cassidy schreef:pinda_timo__ schreef:Eerst wil ik even een kleine reactie doen op Cassidy: groen op groen moet je niet doen? Waarom niet? Onder goede begeleiding kan dat best.
Mee eens, kan best. Dan hebben de beginner en dat groene paard de mogelijkheid om samen te leren. Zou het dan echt alleen maar aan de begeleiding liggen (of het gebrek daaraan) waarom het met zoveel jonge kinderen met jonge ponies, waar de ouders het de pony als veulen hebben gekocht zodat ze "samen konden opgroeien", maar niet wil lukken?
Wanneer is iemand een goede ruiter? Als hij het op een bepaald paard erg ver kan schoppen omdat hij het van haver tot gort kent (en het paard de ruiter), of als de ruiter in zijn leven zoveel paarden heeft gereden dat hij binnen 5 Minuten aan kan voelen waar hij op zit en hoe hij dat bepaalde paard rijden moet?
Een echt beginnend ruiter kan van een volleerd leerpaard nog heel veel leren. Op dat punt moet ik Venetia gelijk geven. Maar als iemand al een aantal paarden heeft beleerd, er toevallig 7 maanden naast heeft gestaan om wat voor reden ook, om wat voor reden heeft geleerd om voorzichtig te zijn bij het bestijgen van onbekende paarden, is dat geen beginnend ruiter meer.
.
Wat een knappert is het
Flurk schreef:UK_eef schreef:Ik heb de aflevering ook gezien en ik moet toegeven dat ik je niet geschikt vond voor een jong paard. Waarom ben je eigenlijk niet gegaan voor een meer ervaren paard? Was dat puur vanwege de financien?
(het is wel een erg leuk dier hoor)
zeg je dit omdat ze op het eerte paard onzeker overkwam of vind je dit echt?
Ik denk dat het niet meevalt om voor tv camera's jezelf te blijven dus ik vond het knap hoe ze het deed
dus dat is alleen maar positief.
Venetia schreef:Dan kun je nog met veel redenen komen, maar dat blijf ik denken. Dat is niet vervelend bedoeld, dat is gewoon mijn mening. Op wedstrijd zullen er ook meer mensen staan te kijken en is ook alles nieuw, dan zul je het ook alleen moeten zien te doen.
Overigens vind ik het wel een leuk paard, zoals ik al zei, en zien de foto's er nu goed uit. Er lijkt een goede klik tussen jullie te zijn en dat is een goed teken. Het zal ongetwijfeld heel goed gaan met jullie, maar dat wil niet zeggen dat ik uit wat ik uit het tv-programma opmaakte ik je niet zo geschikt vind (qua rijden en karakter) voor een 3jarige.
Maar ik geloof in ons als combinatie. Venetia schreef:Haha daar heb je gelijk in. Soms zijn die ervaren paarden veel gevaarlijker dan jonge paarden.
Ik weet natuurlijk ook niet wat je hiervoor hebt gehad, als je een staatsgevaarlijk paard hebt gehad dan kan ik me enige reserve wel voorstellen.
Venetia schreef:@Cassidy: dat ligt wel degelijk aan de leeftijd van het paard, want een jong paard heeft weinig gezien en is nog in de overdonderingsfase. Als ze echt aan het werk moeten is het nog maar afwachten hoe ze reageren, en nieuwe dingen moeten ook allemaal overwonnen worden, dat is met een meer ervaren paard een stuk makkelijker.
Dat is overigens niet alleen mijn mening hoor. Niet voor niets wordt regelmatig een meer ervaren paard aangeraden.
millennium schreef:Wat ik me dan weer afvraag (en dat is absoluut niet boos/negatief of wattan ook bedoeld): jij heb je zelf opgegeven voor dit programma, zelf aangegeven wat de kenmerken van jou "droompaard" moesten zijn (een talentvolle 3/4jarige), daarnaast heb je zelf 7 maanden niet actief gereden, je weet van te voren dat anky, hp en de cameraploeg er boven op zullen zitten, waarom vind je het dan vervelend als daar reacties op komen van: je zit gespannen etc.? Dat beeld komt op dat moment over op de kijker.
Ik krijg wel vaker te horen dat ik iets niet kan en dat stimuleert mij alleen maar meer om te bewijzen dat ik het wel kan. Ben maar een beetje fanatiek
UK_eef schreef:Voor de anderen: hoe lief een jong dier ook is, hij heeft wel bevestiging en leiding nodig. Als een 'beginnend' ruiter dat kan bieden: prima. Maar in het TV-programma leek de betreffende ruiter toch niet precies te weten wat zij moest doen.
Verder wens ik je veel succes met het dier!!

frunnik schreef:Ik kan je vertellen dat ik reservekampioen van Zuid-Holland ben geweest en de indoorkampioenschappen in Wanroy heb gereden. En voor beiden was ik minder zenuwachtig als voor deze dag.![]()
. Verder verwacht ik tenminste veel foto's en filmpjes zodat wij bokkers je vooruitgang kunnen blijven volgen.
Leuk programma zeg!!
Lenn schreef:Moest je trouwens van het programma je paard in Someren laten keuren bij Peter van Ooijen?
Veel succes met hem!
Ik zou denk ik helemaal niks klaar maken
Ik wens je veel plezier en succes met Wannahave en ik ben erg benieuwd naar foto's van jullie vorderingen!