Wannahave, mijn TV held uit Horse and Co OHZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Wannahave, mijn TV held uit Horse and Co OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:37

Het is eem moment opname he. Dat moet je niet vergeten. Je ziet een half uur HenC en miss dat ze wel een half uur aan elk paard hebben besteeds. Je ziet dus maar een fractie.

Daarbij staat de braaftse 3 jarige bij mij op stal. Dus de leeftijd zegt idd niks. Dat is zo'n goedzak. Doet niks fout. Vandaag voor het eerst naar de manege. Hij kijkt overal naar. Maar loopt er wel langs zonder weg tespringen of wat dan ook.
Karakter zegt dus wel degelijk meer dan leeftijd. Het bewijs staat bij mij!

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:10

Cassidy schreef:
pinda_timo__ schreef:
Eerst wil ik even een kleine reactie doen op Cassidy: groen op groen moet je niet doen? Waarom niet? Onder goede begeleiding kan dat best.

Mee eens, kan best. Dan hebben de beginner en dat groene paard de mogelijkheid om samen te leren. Zou het dan echt alleen maar aan de begeleiding liggen (of het gebrek daaraan) waarom het met zoveel jonge kinderen met jonge ponies, waar de ouders het de pony als veulen hebben gekocht zodat ze "samen konden opgroeien", maar niet wil lukken?

Wanneer is iemand een goede ruiter? Als hij het op een bepaald paard erg ver kan schoppen omdat hij het van haver tot gort kent (en het paard de ruiter), of als de ruiter in zijn leven zoveel paarden heeft gereden dat hij binnen 5 Minuten aan kan voelen waar hij op zit en hoe hij dat bepaalde paard rijden moet?

Een echt beginnend ruiter kan van een volleerd leerpaard nog heel veel leren. Op dat punt moet ik Venetia gelijk geven. Maar als iemand al een aantal paarden heeft beleerd, er toevallig 7 maanden naast heeft gestaan om wat voor reden ook, om wat voor reden heeft geleerd om voorzichtig te zijn bij het bestijgen van onbekende paarden, is dat geen beginnend ruiter meer.

Ben ik het volledig mee eens Ja .

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:23

Ik heb de aflevering ook gezien. Als ik had moeten keizen was mijn keuze denk ik ook op Wannahave gevallen Knipoog Wat een knappert is het Haha!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:47

Flurk schreef:
UK_eef schreef:
Ik heb de aflevering ook gezien en ik moet toegeven dat ik je niet geschikt vond voor een jong paard. Waarom ben je eigenlijk niet gegaan voor een meer ervaren paard? Was dat puur vanwege de financien?

(het is wel een erg leuk dier hoor)

zeg je dit omdat ze op het eerte paard onzeker overkwam of vind je dit echt?
Ik denk dat het niet meevalt om voor tv camera's jezelf te blijven dus ik vond het knap hoe ze het deed

Nee dit vond ik echt hoor! Dat idee werd ook erg benadrukt door zowel Anky als Hans-Peter (zo heet hij toch)?
Als ze in het echt toch ''meer ervaring'' heeft dan is het programma daar gewoon slordig in geweest. Dat hadden ze dan beter in beeld moeten brengen want nu vond ik je niet geschikt overkomen voor een jong paard. Ik begrijp nu dat je toch meer ervaring hebt Lachen dus dat is alleen maar positief.

Voor de anderen: hoe lief een jong dier ook is, hij heeft wel bevestiging en leiding nodig. Als een 'beginnend' ruiter dat kan bieden: prima. Maar in het TV-programma leek de betreffende ruiter toch niet precies te weten wat zij moest doen.

Verder wens ik je veel succes met het dier!! Haha!

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:50

offtopic @ frunnik:

Heb je toevallig de naam meegekregen van het meisje wat het paard binnen kwam brengen in de bak, vond der verdacht veel op jenny koks lijken (ben nieuwschierig)

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:05

dat meisje op die top hit was volgens mij ashley brons.

@ frunnik
ik vind dat je het super doet met wannahave. EN dat je wat angstig bent is helemaal niet erg ga der maar aan staan om even op die jonge paarden te gaan zitten in een vreemde omgevind met allerlei camera's en dan ook niet eens happie en anky in het midden. Ik zou me dan ook niet eens op me gemak voelen. En je kan beter een beetje voorzichtig zijn dan je nek breken hoor.
Ga lekker zo door met je paardje en ik vind dat je er super netjes opzit en hem rond rjd. je rijdt hem heel vriendelijk en op zijn eigen benen en dat is het belangrijkste. Of je nou voorzichtig bent of niet je rijdt het paard gewoon lekker ontspannen de baan rond!!!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:08

Dat eerste meisje was inderdaad Asley Brons!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:34

Venetia schreef:
Dan kun je nog met veel redenen komen, maar dat blijf ik denken. Dat is niet vervelend bedoeld, dat is gewoon mijn mening. Op wedstrijd zullen er ook meer mensen staan te kijken en is ook alles nieuw, dan zul je het ook alleen moeten zien te doen.

Overigens vind ik het wel een leuk paard, zoals ik al zei, en zien de foto's er nu goed uit. Er lijkt een goede klik tussen jullie te zijn en dat is een goed teken. Het zal ongetwijfeld heel goed gaan met jullie, maar dat wil niet zeggen dat ik uit wat ik uit het tv-programma opmaakte ik je niet zo geschikt vind (qua rijden en karakter) voor een 3jarige.

Zowel Anky als Hans Peter hebben mij aangeraden om dit paard te kopen en niet om verder te zoeken naar een ervaren paard.
Ook Anky en HP hadden in het begin twijfels over mijn keuze voor een jong paard, maar waren na mijn verhaal wel overtuigd van mijn ervaring. Anky kwam zelfs na de opnamens nog naar me toe om me te vertellen dat ik gewoon nog een keer moest gaan rijden enb als het dan weer zo klikte dat ik hem dan gewoon moest kopen. Ik ga er maar vanuit dat als zelfs Anky en HP zeggen dat het wel goed gaat komen met mij en Wannahave dat dat dan ook zo is. Bloos

En geloof mij nou ik kan echt wel een wedstrijd rijden. Vind het een beetje onzin om een wedstrijd te vergelijken met een dag bij Anky op stal. Ik kan je vertellen dat ik reservekampioen van Zuid-Holland ben geweest en de indoorkampioenschappen in Wanroy heb gereden. En voor beiden was ik minder zenuwachtig als voor deze dag. Haha!

Ook ik bedoel dit niet vervelend, jij mag jou mening hebben, ik ben het alleen niet met je eens. We zullen met de jaren wel zien wie van ons er gelijk heeft. Clown Maar ik geloof in ons als combinatie.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:40

Venetia schreef:
Haha daar heb je gelijk in. Soms zijn die ervaren paarden veel gevaarlijker dan jonge paarden.
Ik weet natuurlijk ook niet wat je hiervoor hebt gehad, als je een staatsgevaarlijk paard hebt gehad dan kan ik me enige reserve wel voorstellen.

Mijn vorige paard was niet staatsgevaarlijk alleen wel erg lenig, die kon tijdens het bokken je voeten uit de beugels trappen. En die bokte in het begin altijd tijdens het aangalopperen, maar ook dat heb ik eruit gekregen en heb er een heel fijn paard aan gehad.
Alleen kreeg die op een gevegen moment lichamelijke problemen waardoor hij ineens de controlle over zijn achterhand verloor en kon vallen en ik dus ook wel met hem ben gevallen, of in ene overeind kwam en ik bijna achterover ben geslagen.

Venetia schreef:
@Cassidy: dat ligt wel degelijk aan de leeftijd van het paard, want een jong paard heeft weinig gezien en is nog in de overdonderingsfase. Als ze echt aan het werk moeten is het nog maar afwachten hoe ze reageren, en nieuwe dingen moeten ook allemaal overwonnen worden, dat is met een meer ervaren paard een stuk makkelijker.
Dat is overigens niet alleen mijn mening hoor. Niet voor niets wordt regelmatig een meer ervaren paard aangeraden.

Dat ben ik wel grotendeels met je eens, maar nogmaals dat kan ik ook gewoon. En het is mij ook aangeraden om dit paard te kopen Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:41

En dat is het allerbelangrijkste!! Dat jij erin gelooft en je thuis voelt bij dit paard

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:45

millennium schreef:
Wat ik me dan weer afvraag (en dat is absoluut niet boos/negatief of wattan ook bedoeld Lachen ): jij heb je zelf opgegeven voor dit programma, zelf aangegeven wat de kenmerken van jou "droompaard" moesten zijn (een talentvolle 3/4jarige), daarnaast heb je zelf 7 maanden niet actief gereden, je weet van te voren dat anky, hp en de cameraploeg er boven op zullen zitten, waarom vind je het dan vervelend als daar reacties op komen van: je zit gespannen etc.? Dat beeld komt op dat moment over op de kijker.

Maar daar heb ik ook geen moeite mee. Als ik alleen de uitzending had gezien dan had ik er precies hetzelfde over gedacht. Wat ik alleen probeer te zeggen is dat als ik alleen deze foto's had geplaatst en die hele uitzending nooit had bestaan dan had niemand hier gezegd dat ik niet geschikt was voor een jong paard. Omdat de foto's tonen hoe ik normaal gesproken mijn paard rijd.

Snap je wat ik bedoel??

En om heel eerlijk te zijn, al zegt heel bokt dat het nooit wat wordt, dan zal dat mij een worst wezen, ik heb mijn droompaard Haha! Haha! Haha! Ik krijg wel vaker te horen dat ik iets niet kan en dat stimuleert mij alleen maar meer om te bewijzen dat ik het wel kan. Ben maar een beetje fanatiek Bloos

Desiree23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:51

Hey, ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt met wannahave.
Wat andere mensen denken daar moet je niet wakker van liggen.
Het belangrijkste is dat je dingen van elkaar kunt leren, en met de juiste begeleiding komen jullie saampjes heus een eind.
Veel plezier met je mooie Wannahave Vingers aflikken

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:59

UK_eef schreef:
Voor de anderen: hoe lief een jong dier ook is, hij heeft wel bevestiging en leiding nodig. Als een 'beginnend' ruiter dat kan bieden: prima. Maar in het TV-programma leek de betreffende ruiter toch niet precies te weten wat zij moest doen.

Verder wens ik je veel succes met het dier!! Haha!

Daar ben ik het wel mee eens en ik kan mijn paard ook bevestiging en leiding geven.

OK, nog weer even wat uitleg Clown

Ik heb van mijn 11de tot mijn 13de een keer in de week op een manege gereden. Heb toen mijn eerste 5 jarige pony gekocht die zich ook al niet aan de standaard van jonge pony hield. Van mijn pony kon ik namelijk van zijn kont afglijden, zo mak was die. Op haar heb ik enigszins leren rijden en ik heb haar tot het M2 opgeleid (ze was L toen ik haar kocht).
Vervolgens heb ik mijn eerste jonge paard gekocht nl. Ojordi. Deze was net 4 toen ik hem kocht en ook al tot B/L niveau getraind. Hem heb ik 3 jaar gehad maar ik heb er zowat 2 jaar naastgelopen wegens kreupelheid en heb hem dan ook niet verder opgeleid dan L2. Vervolgens kwam dus Safier, die moest nog 4 worden. Was goed zadelmak, maar wegens zwangerschap van de eigenaresse stond hij al twee maanden stil. Hem heb ik opgeleid tot M1 dressuur en heb ik een hoop prijzen gewonnen, waaronder reservekampioen L2 van Zuid-Holland. Helaas bleek Safier, waarschijnlijk door een val op jonge leeftijd, artrose in zijn rug te hebben. En hebben we na 7 maanden stappen besloten om hem af te laten keuren en hem voor de recreatie in te zetten.

Nou hoop ik dat dit het hele verhaal weer ietwat duidelijker maakt. Maar als er nog vragen zijn, ga je gang......... Knipoog

Voor de rest wil ik nog even iedereen bedanken voor de ontzettend leuke reacties OK dan!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:28

ik denk dat niemand hier heeft gezegt dat het niks met jullie word! Haha!
ik denk dat mensen alleen maar constateren wat je in de uitzending hebt gezien: waaruit je kan opmaken dat je miss beter een wat ervarderen paard had kunnen kopen!

maar daarachter aan zegt volgens mij bijna iedereen dat deze foto's al een heel goed en beter beeld geven Knipoog

positief dus

nog maals succes ermee (en dat gaat vast wel lukken)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:30

Wat leuk om het paard van afgelopen zondag op tv terug op bokt te zien! Ik vind het een heel leuk dier, met veel potentie op het eerste gezicht. Ik vond alle 3 de paarden overigens heel aansprekend, maar die zullen allemaal wel door een strenge selectie zijn gegaan voordat ze in het programma kwamen Knipoog
Wannahave paste imo het beste bij jou. Je leek er het meeste vertrouwen op te hebben en het is gewoon een leuk dier! Ik wens je veel sterkte er mee, hopelijk win je een beetje vertrouwen met de tijd en durf je hem echt te gaan rijden!
Ik ben het trouwens wel een klein beetje met Venetia eens.
frunnik schreef:
Ik kan je vertellen dat ik reservekampioen van Zuid-Holland ben geweest en de indoorkampioenschappen in Wanroy heb gereden. En voor beiden was ik minder zenuwachtig als voor deze dag. Haha!

Een kampioenschap is immers heel wat anders dan een jong paard goed op te leiden. Maar hopelijk komt dat in de toekomst allemaal goed. Ik vind het iig een aansprekend dier en wens je er veel sterkte mee!

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:32

Heb de aflevering ook gezien en vond dit de beste keus. Het ziet er nu op de foto's weer beter uit dan in de uitzending. Alleen 1 klein tipje voor je probeer zeker met zo een jong dier een beetje voorzichtig te zijn met het spoorgebruik. Maar ik neem aan dat je dat al doet Haha! . Verder verwacht ik tenminste veel foto's en filmpjes zodat wij bokkers je vooruitgang kunnen blijven volgen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 06:46

wat een super leuk paard!b Hij ziet er ook erg fijn te rijden uit en je hebt 'm ook erg netjes lopen!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:25

Zo, ik heb het programma ook even op internet gekeken Koe Leuk programma zeg!!
Ik had echter ook het idee dat je er teveel maar wat 'op' zat in plaats van dat je echt aan het 'rijden' was, waardoor een wat slimmer paard zelf de touwtjes in handen zal gaan nemen. Misschien niet de eerste keer, maar wel op den duur. Maar als je dan een goedzakje kiest die daar geen misbruik van zal maken komt het vast wel goed! Ik vond Voice overigens ook een heeeel leuk dier! Maar wel wat te klein voor jou denk ik. Deze heeft ook al meer massa terwijl hij toch een jaar jonger is.
Moest je trouwens van het programma je paard in Someren laten keuren bij Peter van Ooijen?
Veel succes met hem!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:38

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Echt goed gekozen Lachen

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 10:01

Lenn schreef:
Moest je trouwens van het programma je paard in Someren laten keuren bij Peter van Ooijen?
Veel succes met hem!

Ik moest niks, maar heb er voor gekozen om hem daar te laten keuren zodat ze dat nog konden filmen. En Peter van Ooijen is een goede arts Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:08

Leuke foto's! Ik heb de aflevering gister op het internet zitten kijken. Ik vond zowel wannahave als voice erg leuk maar ik denk dat je zeker de goede keuze hebt gemaakt met Wannahave! Ik kan me voorstellen dat je erg nerveus was, het is ook niet niks om continu bekeken te worden door zulke topruiters Knipoog Ik zou denk ik helemaal niks klaar maken Knipoog Ik wens je veel plezier en succes met Wannahave en ik ben erg benieuwd naar foto's van jullie vorderingen!

mieppie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:02

Ik heb de uitzending ook even op internet bekeken! vond Voice ook een super leuk dier! maar Wannehave past zeker beter bij jou! veel plezier met hem

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:12

Gaaf paard!
Even offtopic; waar kan je die herhaling bekijken??

SanderlUf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:16

He ik vond hem ook o mooi ton hij daar stond op tv maar je ziet echt vooruitgang. Mijn droompaard ziet er net zo uit als wannahave!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:17

Leuk zeg ziet er goed uit, Wannahave sprak me ook meteen aan hoopte tijdens de aflevering al dat je die zou kiezen. Net als Mieppie vond ik Voice ook erg leuk maar de klik lag echt bij Wannehave.