Nog even ontopic: leuke haf, het ziet er lekker ontspannen uit. Maar TS ook voor jezelf zou afvallen niet verkeerd zijn, maar ik las dat je al bezig bent, heel goed, en volhouden hoor!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pubelia schreef:Ben ik weer!!
Ik merk dat mensen denken dat ik geen rekening met het paard houd.
1. ik stap altijd met stoel op, 2 ik probeer altijd te controleeren of mijn zadel idd niet sheef hangt, en dat heb ik idd geconstateerd dat het zadel mischien wel niet meer past, 3 ik ga al altijd naar voren als mijn paard galopeerd, en nee 4 ik galopeer bijna niet in de bak ivm overbelasting door de bochten heen,5, net zo als vandaag onder het rijden merk ik dat er een ijzer onderuit is gegaan, wat doe ik: ik stap af en longeer haar uit ipv van dat ik er zelf weer op ga zitten en door rij. Nee sorry ik let absoluut niet op mn paard![]()
ff iets over het vet klotsen, let eens op de dikkere mensen als die rijden, dan merk je al gauw dat vet helemaal niet klotst!! vooral niet op het paard. Ik ben overgens ook bezig met lijnen, ik ga 3 keer in de week 1,5 uur naar de sportschool. en helaas het helpt nog niet echt, dan werkt zo'n topic als dit alleen maar nog meer tegen.
Dus mensen oordeel eerst over je zelf totdat je over een ander oordeelt!!
Nu wil ik graag alleen nog maar reacties over mijn rijstijl!! ik heb wel een filmpje waar ik aan het werk ben maar dat ik wel in stap, krijg hem ook nog niet geupload....
Miss_Montana schreef:Da's idd heel netjes van haar.
Gelukkig kan je binnenkort weer lekker rijden!
frunnik schreef:In de perfecte wereld zouden alleen Anky's mogen paardrijden. Of ook die niet, want LDR valt voor een hoop mensen ook onder dierenmishandeling.![]()
Ik ben 1.86 en weeg 65 kg. Dus laat ik het zo zeggen, ik zit aan de andere kant van de BMI tabel dan de TS. Ik ben het met een hoop mensen eens dat het beter voor het paard zou zijn als de TS een stukje lichter zou wegen, maar de wereld is nou eenmaal niet perfect. Het zou ook voor een hoop paarden beter zijn als ze zonder strakke slofteugel werden gereden (let op: strakke slofteugel anders krijgen we daar weer een discussie over), of ruiters die continu zitten schoppen of te trekken, of de beginneling in de manege op hun rug hebben die de teugels nog nodig heeft om zich overeind te trekken ijdens het lichtrijden.
superwoman schreef:Wat wil je hiermee nou zeggen?
Dat de 1 te zwaar is en rijdt en de ander schopt, trekt en plukt ofzo?
Dat het dan minder erg is, omdat sommige anderen niet goed met hun paard omgaan?
Telkens zie je weer de " vergelijking";liever iemand die te zwaar is, dan iemand die licht is en schopt en plukt....
Ik zie alleen maar 2 kwaden.
superwoman schreef:Ik zie liever iemand die een normaal gewicht heeft én vriendelijk rijdt. Of een zwaar iemand die vriendelijk rijd op een zwaar paard.
Sappos schreef:Ehm hoewel ik het een super leuk paardje vind vind ik het beeld ook niet optimaal maar zolang JULLIE maar lol hebben. Ik vind dat je super veel rekening houdt met je paard. Sommige mensen reageren hier echt super bot maar aan een kant kan je dat verwachten als je HAW foto's op bokt plaatst met een maatje meer. Helaas...Ik denk dat jij vooral steviger lijkt doordat je zo klein bent want als je rond de 1.80 zat had waarschijnlijk niemand er iets op aan te merken gehad. Nog heel veel plezier met je haf en veel succes met afvallen
kattie schreef:Nou worden de slanke mensen geconfronteerd met het feit dat wij niet weten hoe het is. nou dat weten de meeste ook niet. ik denk dat een haflinger ontzettend sterk is. maar zeker met goede behoefte aan goed passend tuig. Als de TSer al zegt dat ze het aan fitnissen is en derg. en ook al zegt da ze al die 'fouten' aan laat passen. dan heb ik er verder geen bezwaar tegen.
Het totaalplaatje zou misschien mooier zijn als je misschien op een grotere grovere halfinger/fjord/tinker zou rijden. maar je haflinger ziet er goed verzorgd uit en ik neem aan dat je hem ook goed verzorgd.
pubelia schreef:Sappos schreef:Ehm hoewel ik het een super leuk paardje vind vind ik het beeld ook niet optimaal maar zolang JULLIE maar lol hebben. Ik vind dat je super veel rekening houdt met je paard. Sommige mensen reageren hier echt super bot maar aan een kant kan je dat verwachten als je HAW foto's op bokt plaatst met een maatje meer. Helaas...Ik denk dat jij vooral steviger lijkt doordat je zo klein bent want als je rond de 1.80 zat had waarschijnlijk niemand er iets op aan te merken gehad. Nog heel veel plezier met je haf en veel succes met afvallen
klopt ik ben idd maar 1.63
MissHaffie schreef:Ik geloof dat mijn opmerkingen nogal overlezen wordt.
Bij deze.
Géén opmerkingen meer over het gewicht van de TS-er.
Dankjulliewel.