Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:26

Kom dan voor de gezelligheid even kijken op RT-discussie Lachen

Nog even ontopic: leuke haf, het ziet er lekker ontspannen uit. Maar TS ook voor jezelf zou afvallen niet verkeerd zijn, maar ik las dat je al bezig bent, heel goed, en volhouden hoor!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:10

pubelia schreef:
Ben ik weer!!

Ik merk dat mensen denken dat ik geen rekening met het paard houd.
1. ik stap altijd met stoel op, 2 ik probeer altijd te controleeren of mijn zadel idd niet sheef hangt, en dat heb ik idd geconstateerd dat het zadel mischien wel niet meer past, 3 ik ga al altijd naar voren als mijn paard galopeerd, en nee 4 ik galopeer bijna niet in de bak ivm overbelasting door de bochten heen,5, net zo als vandaag onder het rijden merk ik dat er een ijzer onderuit is gegaan, wat doe ik: ik stap af en longeer haar uit ipv van dat ik er zelf weer op ga zitten en door rij. Nee sorry ik let absoluut niet op mn paard Ach gut

ff iets over het vet klotsen, let eens op de dikkere mensen als die rijden, dan merk je al gauw dat vet helemaal niet klotst!! vooral niet op het paard. Ik ben overgens ook bezig met lijnen, ik ga 3 keer in de week 1,5 uur naar de sportschool. en helaas het helpt nog niet echt, dan werkt zo'n topic als dit alleen maar nog meer tegen.

Dus mensen oordeel eerst over je zelf totdat je over een ander oordeelt!!

Nu wil ik graag alleen nog maar reacties over mijn rijstijl!! ik heb wel een filmpje waar ik aan het werk ben maar dat ik wel in stap, krijg hem ook nog niet geupload....

Hee, ik heb nu de rest het topic afgelezen, En wat de TS hierboven opschrijft doen niet veel mensen hoor, die rijden lekker door. !

Dus stop met dat zeiken over haar, het is toch leuk als paardrijden iemands lust en leven is (net als bij mij). En sommige paarden vinden het rijden ook geweldig en aan haar haf te zien vind ze het helemaal niet erg..:S Mijn hengstje die ik heb ingereden is ook een ruime B, ben ik ook te groot voor, maar tot een maand geleden kon er niemand anders op, die werd schagerijniger en ben k gewoon gaan rijden vond hij leuk (sorry off topic Bloos )

@ TS: ik vind het super van je dat je er wat aan wil doen, ik vind je een goede ruiter, gewoon door blijven rijden!!: Haha!

xx Hilde Pling

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:19

Wat een gezeik over je giwicht zeg, echt respectloos vindt ik dat. Je kan het best zeggen ik zeg ook niet dat het er nou zo geweldig uit ziet.Maar zeg het dan alsjeblieft op een normale manier!
Verder leuk beest en het ziet er gewoon leuk uit.
Je bent lekker aan het rijden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 20:20

dank je wel allemaal, ik wil er wel ff bij zeggen dat charos mij gepm heeft, en gezegt heeft dat het niet zo bedoeld was. dat vind ik ook netjes.

Morgen ga ik haar longeren (ijzer is eronder uit) en erna gaat mijn vriend er ff op stappen...

Maandag komt de hoefsmid al, dan kan ik weer rijden.... Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:46

Da's idd heel netjes van haar.

Gelukkig kan je binnenkort weer lekker rijden!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 20:52

Miss_Montana schreef:
Da's idd heel netjes van haar.

Gelukkig kan je binnenkort weer lekker rijden!

Daarom meld ik het hier ook. Knipoog

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:00

In de perfecte wereld zouden alleen Anky's mogen paardrijden. Of ook die niet, want LDR valt voor een hoop mensen ook onder dierenmishandeling. Clown

Ik ben 1.86 en weeg 65 kg. Dus laat ik het zo zeggen, ik zit aan de andere kant van de BMI tabel dan de TS. Ik ben het met een hoop mensen eens dat het beter voor het paard zou zijn als de TS een stukje lichter zou wegen, maar de wereld is nou eenmaal niet perfect. Het zou ook voor een hoop paarden beter zijn als ze zonder strakke slofteugel werden gereden (let op: strakke slofteugel anders krijgen we daar weer een discussie over), of ruiters die continu zitten schoppen of te trekken, of de beginneling in de manege op hun rug hebben die de teugels nog nodig heeft om zich overeind te trekken ijdens het lichtrijden.

Ik heb zelf M dressuur gereden en ben op dit moment weer bezig om een 3 jarige aan te rijden. En ook dan ben ik wel eens mijn belans kwijt waardoor ik verkeerd of op het verkeerde moment in het zadel komt. En dan is 65 kg ook te zwaar. Dit omdat er op het moment dat je te laat in het zadel komt je in principe een frontale botsing krijgt tussen de rug van het paard die omhoog komt en mijn kont die omlaag komt. Dit kan oplopen tot honderden kilo's. En ook daar is onderzoek naar gedaan.

Wat mijn punt is is dat de meeste mensen proberen naar eer en geweten goed voor hun paard te zorgen. En iedereen doet wel iets wat niet zo goed is voor zijn paard. En de meeste mensen proberen dit te veranderen. Ik probeer bijvoorbeeld zo goed mogelijk mijn balans te bewaren op mijn jonge paard, maar nieuwe dingen aanleren kost tijd.

ik ben het er dus mee eens dat het beter voor het paard van de TS zou zijn als de TS wat lichter zou zijn. Maar ik heb er enorm veel bewondering voor dat de TS zich hiervan bewust is en haar best doet om af te vallen. En dat zij dus rekening houd met haar zwakke punten en deze probeert te verbeteren. Ook vind ik dat de TS heel correct op de reacties reageert. Al vind ik de reacties van de meeste personen die haar te zwaar vinden ook niet zo enorm kwetsend. Ze zijn in ieder geval niet zo bedoeld.

En ik heb dan misschien wel maatje 36 en ik kan eten wat ik wil zonder ook maar een kilo aan te komen. Maar als ik 3 uur niks heb gegeten moet ik uitkijken dat ik niet tegen de vlakte ga. En ik ben geregeld gepest met mijn gewicht, dus denk niet dat dat altijd maar alles is. En sommige opmerkingen in dit topic kunnen ook kwetsend zijn voor dunne/slanke mensen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:26

Ik geloof dat mijn opmerkingen nogal overlezen wordt.
Bij deze.
Géén opmerkingen meer over het gewicht van de TS-er.
Dankjulliewel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:29

frunnik schreef:
In de perfecte wereld zouden alleen Anky's mogen paardrijden. Of ook die niet, want LDR valt voor een hoop mensen ook onder dierenmishandeling. Clown

Ik ben 1.86 en weeg 65 kg. Dus laat ik het zo zeggen, ik zit aan de andere kant van de BMI tabel dan de TS. Ik ben het met een hoop mensen eens dat het beter voor het paard zou zijn als de TS een stukje lichter zou wegen, maar de wereld is nou eenmaal niet perfect. Het zou ook voor een hoop paarden beter zijn als ze zonder strakke slofteugel werden gereden (let op: strakke slofteugel anders krijgen we daar weer een discussie over), of ruiters die continu zitten schoppen of te trekken, of de beginneling in de manege op hun rug hebben die de teugels nog nodig heeft om zich overeind te trekken ijdens het lichtrijden.

Wat wil je hiermee nou zeggen?
Dat de 1 te zwaar is en rijdt en de ander schopt, trekt en plukt ofzo?
Dat het dan minder erg is, omdat sommige anderen niet goed met hun paard omgaan?

Telkens zie je weer de " vergelijking";liever iemand die te zwaar is, dan iemand die licht is en schopt en plukt....
Ik zie alleen maar 2 kwaden.

Ik zie liever iemand die een normaal gewicht heeft én vriendelijk rijdt. Of een zwaar iemand die vriendelijk rijd op een zwaar paard.

Mijn ontopic reactie heb ik al gegeven......staat ergens op pag 2 geloof ik.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 29-09-06 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:31

MEID top van je dat je te paard gaat,
je zit erop met een big smile, jij geniet en je haf ook
en dat je deze foto's hier plaatst,zegt meer over jouw, dan over somige mede bokkers hier

blijf jezelf blijf rijden , en heb lak aan de nogal botte opmerkingen hier en daar

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:39

Heey Meid,

Ik ben ook niet 1 van de lichtste en ik weet hoe mensen ooit ondoordachte domme opmerkingen kunnen maken.
Trek je er niets van aan! Zo aan de foto's te zien heeft jouw paardje echt geen moeite om je te dragen hoor. Voor slanke mensen is het altijd zo makkelijk banketstaaf...want tsja...zij passen natuurlijk geweldig op een paard.

Het gaat om het plezier wat je heb met je beestje..en zolang je ook aan het dier denkt is dat geen probleem. Als je dier je niet goed kan dragen..dan merk je dat heus wel..en aan de foto's te zien is dat dus niet!

Trouwens..even een handig linkje misschien voor je: (kan ik altijd goed slagen ze hebben leuke dingen voor een betaalbare prijs!!)
http://www.xlequestrian.nl/

Soww.. dat wilde ik nog even lekker eruit gooien Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:57

superwoman schreef:
Wat wil je hiermee nou zeggen?
Dat de 1 te zwaar is en rijdt en de ander schopt, trekt en plukt ofzo?
Dat het dan minder erg is, omdat sommige anderen niet goed met hun paard omgaan?

Telkens zie je weer de " vergelijking";liever iemand die te zwaar is, dan iemand die licht is en schopt en plukt....
Ik zie alleen maar 2 kwaden.

Ach er is op iedereen wel wat aan te merken. Ik zie persoonlijk ook liever een ander beeld, maar om nou te zeggen dat mensen dan niet meer mogen rijden. Dat zou misschien beter zijn voor het paard, maar ja daar heb je geen paard voor. Ik weet gewoon niet goed wat ik hierop moet zeggen. Ik vind het gewoon wat kort door de bocht om aan de hand van een paar foto's te bepalen dat iemand maar niet meer op zijn paard mag gaan zitten.

superwoman schreef:
Ik zie liever iemand die een normaal gewicht heeft én vriendelijk rijdt. Of een zwaar iemand die vriendelijk rijd op een zwaar paard.

Maar ik zie een zwaar iemand die vriendelijk rijd op een zwaar paard Nors opkijken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:58

Ehm hoewel ik het een super leuk paardje vind vind ik het beeld ook niet optimaal maar zolang JULLIE maar lol hebben. Ik vind dat je super veel rekening houdt met je paard. Sommige mensen reageren hier echt super bot maar aan een kant kan je dat verwachten als je HAW foto's op bokt plaatst met een maatje meer. Helaas...Ik denk dat jij vooral steviger lijkt doordat je zo klein bent want als je rond de 1.80 zat had waarschijnlijk niemand er iets op aan te merken gehad. Nog heel veel plezier met je haf en veel succes met afvallen Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:58

Wow ik vind je haflinger werkelijk prachtig Ja, veel plezier er nog mee!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 22:07

Sappos schreef:
Ehm hoewel ik het een super leuk paardje vind vind ik het beeld ook niet optimaal maar zolang JULLIE maar lol hebben. Ik vind dat je super veel rekening houdt met je paard. Sommige mensen reageren hier echt super bot maar aan een kant kan je dat verwachten als je HAW foto's op bokt plaatst met een maatje meer. Helaas...Ik denk dat jij vooral steviger lijkt doordat je zo klein bent want als je rond de 1.80 zat had waarschijnlijk niemand er iets op aan te merken gehad. Nog heel veel plezier met je haf en veel succes met afvallen Haha!

klopt ik ben idd maar 1.63

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:08

Nou worden de slanke mensen geconfronteerd met het feit dat wij niet weten hoe het is. nou dat weten de meeste ook niet. ik denk dat een haflinger ontzettend sterk is. maar zeker met goede behoefte aan goed passend tuig. Als de TSer al zegt dat ze het aan fitnissen is en derg. en ook al zegt da ze al die 'fouten' aan laat passen. dan heb ik er verder geen bezwaar tegen.

Het totaalplaatje zou misschien mooier zijn als je misschien op een grotere grovere halfinger/fjord/tinker zou rijden. maar je haflinger ziet er goed verzorgd uit en ik neem aan dat je hem ook goed verzorgd.

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:13

hoi pubelia ... je paardje geeft zelf wel aan of je te zwaar word of niet jij bent misschien iets te zwaar ik vind me zelf veel te dun ik eet zoveel ik kan niemand is perfect als jij plezier heb in het rijden en je paard niet stoort is het geen probleem denk ik oke het is niet het ideale plaatje maar dat is het bij mij ook niet als je mij op een grote kwpn/er zet ziet het er ook niet uit dus maatje 34-36 is ook niet alles heel veel succes met je haf en je hebt wel een mooie beenligging(viel me even op) SUCCES !! groetjes manon

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:14

kattie schreef:
Nou worden de slanke mensen geconfronteerd met het feit dat wij niet weten hoe het is. nou dat weten de meeste ook niet. ik denk dat een haflinger ontzettend sterk is. maar zeker met goede behoefte aan goed passend tuig. Als de TSer al zegt dat ze het aan fitnissen is en derg. en ook al zegt da ze al die 'fouten' aan laat passen. dan heb ik er verder geen bezwaar tegen.

Het totaalplaatje zou misschien mooier zijn als je misschien op een grotere grovere halfinger/fjord/tinker zou rijden. maar je haflinger ziet er goed verzorgd uit en ik neem aan dat je hem ook goed verzorgd.

Ik vind hem al redelijk grof hoor, het is geen slanke sporthaf die je tegenwoordig ziet [is niet negatief ofzo trouwens Vork, vind het zwaardere juist mooier]

Maar en wat, als jij er wel bezwaar tegen had?

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:19

Ik vind het echt een super mooie haflinger waarom mag zij niet zoveel lol hebben als een dressuurhuppeltutje van maatje 38 nou ik heb ook een paar maatjes te veel en scheur ook lekker met mijn haflinger door de bossen heen.
Het gaat er toch gewoon om of je plezier heb als ze nou op een shetlander was gaan zitten dan was het anders maar zo`n haflinger kan dat echt wel aan hoor het paardje heeft er plezier in en doet de oortjes naar voren met het rijden heb genoeg paarden gezien bij meisjes die maatje 38 hadden en de oren in de nek hebben hoor.

Meid ga zo door en ik vind je foto`s prachtig en ik vind dat je hem supernetjes rijd en het is echt een super mooi haflingertje.

hier een gedichtje dat ik gevonden heb

Sommige mensen denken niet na voordat ze wat zeggen,
sommige mensen zeggen (schelden doet niet pijn),
toch kan ik hier nu uitleggen,
dat ik zo dik dat ik naar een reep chocola kijk en er weer 20 kilo bij aan komt,
je moet zelf weten of je me gelooft,
je kan het mijn vrienden vragen hun weten het ook,
want er is mij al zo veel belooft,
k'heb tog ook veel vrienden die zijn net zo als mij,
ik zie er anders uit maar mijn innerlijk is hetzelfde als jij,
dusz accepteer me maar zoals ik ben,
misschien ben ik tog wel een leuke meid als je me kent,
leer mij is kennen en geef niet gelijk een oordeel,
want dat doen er heel erg veel,
ik ben een normaal meisje geloof me maar,
ook al is dat soms best wel raar.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:21

Ik geef geen beledigend comentaar zoals anderen hier wel hebben gedaan. maar de haf is 1.44 en er zijn zeker grotere. en nee daar bedoel ik niet mee dat ze haar hafje maar moet verkopen om een grotere te zoeken.

maar en wat niks... ik weet niet wat je hier mee bedoeld. ik neem aan dat je de zin bedoeld dat ik er dan verder geen bezwaar tegen heb. nou is gewoon een normale uitdrukking.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:26

pubelia schreef:
Sappos schreef:

klopt ik ben idd maar 1.63

Ik ook en ik weeg "slechts" 57 kilo en ben al stevig.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:27

Ik vind dat je een hele mooie haf hebt!
en tja je zadel is misschien te klein voor je maar volgens mij rijd je niet vaak op haar toch?
Misschien kun je LL met haar gaan doen?
een vriendin van mij had nog veeeeeeeelllll dikkere benen als jou (vergeleken bij haar ben je echt volslank, dat is een compliment Knipoog en die had aangepaste chaps en stalschoenen.
het kost misschien iets meer maar het rijd veel fijner voor jou

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 23:14

niet fors Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 00:07

Hier dan een filmpje van mij op renate...

Afbeelding

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:54

MissHaffie schreef:
Ik geloof dat mijn opmerkingen nogal overlezen wordt.
Bij deze.
Géén opmerkingen meer over het gewicht van de TS-er.
Dankjulliewel.

AMEN

enne,lief paardje en stoer dat je gewoon fotos plaatst en dit doet voor mensen die het leuk vinden om ze te bekijken zonder kritiek op dingen te leveren waar niet om gevraagd wordt.