Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

Re: Mijn 4 verzorgpaarden (waar ik voor de foto vanafval!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:54

ik vind het er nogsteeds goed uitzien hoor! en heulpteugels enzo ze zijn er om gebruik van te maken en zoals jullie zien hangen den HULP teugels losjes dus doen haast niets!
en ik ben ook geen spring ster en de TS ook niet dat heeft ze ook aangegeven dus ipv alleen het geuzer van "ze lopen in de krul" en "springen met een paard dat 3x onderh et zadel is geweest??" moedig haar aan!!!
het zijn niet haar opaarden maar verzorgpaarden de eigenaar wil dat ze zo gereden worden en dat doet ze dan!! netjes toch?
ik neem aan van wel anders waren het verzorg paarden niet meer Tong uitsteken
ik vind het er goed uitzien GOOOOOO WOBBUS!!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:04

Sommige reacties gaan wel wat ver hoor.. Pff maar das bokt.. Als men denkt dat je door afentoe springen op een paard wat net is ingereden een paard kapot maakt.. haha dan moet je je ogen nog eens wat beter open doen in de top sport!
Ikneem als voorbeeld.. Ik heb zelf sinds kort een paard van net 4 jaar. Zij is pas 5 maanden onder het zadel.. Als ik met haar rij dressuur matig.. Doet ze dat braaf.. Maar je merkt dat ze spring gefokt is.. Zodra ik na een half uur rijden een klein kruisje neer zet.. Gaan die oren strak naar voor.. Loopt ze gelijk door en springt ze er netjes over heen.. en is ze weer helemaal blij.. Sorry.. dus ik rij mijn paard kapot?
Als je haar los zet in de bak enje zet een hindernis neer.. Gaat ze uit zich zelf der overheen.. je hoeft haar niet eens op te jagen.. Dus hoezo zou een sprongentje kwaad kunnen als ze het zo leuk vinden dan?! Kom op man.. er word hier niet over toren hoge hindernissen heen.. Deze hindernissen zijn nog geen meter hoog! Misschien 50 cm.. Kom op man.. waar praten jullie over?! Als die beestenhet leuk vinden ( en dat vinden ze !) wat is er dan mis mee als je ze afentoe laat springen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 21:21

Goh topic leeft weer helemaal op, ik blijf nog steeds van mening dat de beste stuurlui aan wal staan Schijnheilig

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 21:25

MISTRAL94 schreef:
Goh topic leeft weer helemaal op, ik blijf nog steeds van mening dat de beste stuurlui aan wal staan Schijnheilig

Haha ja daar moest ik ook weer opeens aan denken, Plaats ik trots mijn eerste topic, Bam mega explosie reacties van 5 paginaa's maarjah ben benieuwd naar de fotos van 10 sep. me dress. wedstrijd hoe er dan wordt gerageerd na een aantal maanden trainen Lachen sommige tips zijn nuttig namelijk!Hoest met assy? Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:48

Ja je kunt wel zeggen dat je eerste topic een gesprek van de dag was Haha!

Assy maakt het super, kom snel maar eens langs om bij haar te kijken, zal ze vast leuk vinden! Knipoog

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:50

Ik vind niet dat je vanf de foto kunt oordelen dat zij ze in de krul trekt. Kan best zijn dat ze die positie zelf opzoeken, dat doen jonge paarden wel vaker! Als je je handen iets rechterop houd, geeft dat wel een beter beeld maar, dit is pas een van de eerste keren dat je erop zit dus daar kan nog aan gewerkt worden! Verder vind ik het mooie paarden en wens ik je veel plezier op concour!

Wynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:00

waar is die valfoto dan? Tong uitsteken

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:40

Wynoa schreef:
waar is die valfoto dan? Tong uitsteken

goed lezen

er staat : waar ik VOOR DE FOTO vanaf val! Lachen Knipoog

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 08:56

ik vind dat ze al netjes lopen, ook al zijn ze nog zo jong!!
Veel succes ermee!!

Ciao!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:23

Hee! Haha! Mooie paardjes heb je zeg! Knipoog Precies Bokt..
Het zijn toch haar paardjes als de echte eigenaar het niet goed vind zegt ze het zelf wel.. Knipoog
Nog succes met je wedstrijd( dan heb ik ook mijn eerste wedstrijd Tong uitsteken ) Groetjes en Kusjes Britt Haha!!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 11:02

10 sep ook je wedstrijd? good luck Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:57

Die eerste 3 paarden lijken echt exact op elkaar...
Vooral die 2e en 3e...
Je rijd met hetzelfde zadel, dekje, en beenbeschermers op de paarden of niet.
Ik zou haast zeggen dat het 1 en dezelfde is...

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:04

Love_Blinkey schreef:
Hallo,

Ik heb sinds Mei nieuwe verzorg paardjes Pling heb laatst fotos genomen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
heb ze allemaal vanaf Mei pas onder het zadel op de schimmel na.. dus moet nog veel geoefend worden!

Dit is Viërra ruin 4 jaar 3md. onder het zadel
Afbeelding
Afbeelding

Dit Vegas ruin 4 jaar 3x onder het zadel geweest
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Unlimited Quik ruin 5 jaar 2.5 md onder het zadel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier viel ik eraf .. hijs nog niet zo ervaren met springen en sprong de dubbele hoogte van de sprong en daar had ik niet op gerekend en dan krijg je dit effect:
Afbeelding

Dit is tyson ruin 6 jaar L1 springen +8wp met zijn baas (hier rijdt ik op als ik tijd over heb)
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het graag tips en niet te grof zijn paardjes zijn pas net beleerd en we zijn nog in trainig. Fotos zijn ook maar moment opnames..

Groetjes Wobke

Leuke paarden allemaal,
Maar waarom rij je met martigal?
Of wat het ook mag wezen?
Een jong paard moet je leren aan de teugel te rijden,
niet direct in de krul trekken,
Die 1e foto vind ik ook heel erg.
Je armen moet je niet recht vooruit doen maar je ellebogen net iets voor je middel.

Met de schimmel ziet het er wel goed uit.
Heb je die ook zelf ingereden ?

Wynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:41

[/quote]

goed lezen

er staat : waar ik VOOR DE FOTO vanaf val! Lachen Knipoog[/quote]

Oeps.. lees het nu pas.. Bloos

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 17:42

Babeth schreef:
Die eerste 3 paarden lijken echt exact op elkaar...
Vooral die 2e en 3e...
Je rijd met hetzelfde zadel, dekje, en beenbeschermers op de paarden of niet.
Ik zou haast zeggen dat het 1 en dezelfde is...

Hier een verschil fotos van dezelfde dag. Op foto 1 is Vegas die deed ik eerst longeren omdat ik er voor de 3de x opging
Afbeelding

Op foto 2 is Unlimeted Quick bovendien is Quik maar 1.59 ofzo en Veg. 1.71 dus verschild wel en de manen zitten aan de andere kant Knipoog
Afbeelding

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:44

Ze lijken heel erg op elkaar! Haha!
Je rijd ze ook allebei met hetzelfde tuig, niet waar?

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 17:45

[/quote]

Leuke paarden allemaal,
Maar waarom rij je met martigal?
Of wat het ook mag wezen?
Een jong paard moet je leren aan de teugel te rijden,
niet direct in de krul trekken,
Die 1e foto vind ik ook heel erg.
Je armen moet je niet recht vooruit doen maar je ellebogen net iets voor je middel.

Met de schimmel ziet het er wel goed uit.
Heb je die ook zelf ingereden ?[/quote]

Ik rijdt met martingaal omdat mijn instructeur dat wilt. En de paarden Trek ik niet als je de foto goed zou belijken zie je dat de teugel van paard 1 in een boogje hangt dus dat dat zijn houding is. dan is het nog geen nette houding en probeer in zijn neusje eruit te rijden maar dan trek ik ze niet , zelf heb ik de foto als achtergrond gezet dan is hij pas echt uitvergroot en zag ik dit. Maar ieder zijn mening! iigv. thnx voor de tip van me armen ik schrok dr zelf ook van ziet er niet uit!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 17:46

Babeth schreef:

toen wel nu niet meer Knipoog

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:47

Love_Blinkey schreef:
Babeth schreef:

toen wel nu niet meer Knipoog

haha ik moest in het begin ook 2x kijken
hey wob ik met me naam btw verander van love_gino naar kelcy Lachen

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 20:09

haha ik moest in het begin ook 2x kijken
hey wob ik met me naam btw verander van love_gino naar kelcy Lachen
[/quote]
Ik had het gezien Knipoog Logies Lachen

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:54

sorry, je vraagt zelf om kritieke punten op te noemen: waar ik mij aan stoor zijn je handen: pianospelen dus...
op deze manier blokkeer je het mee-veren van je armen en het stromen van de energie naar de mond van het paard Huilen
dat is ook wat anderen zeggen, alleen die zien het als "in de krul trekken" maar je houdt dus wel de teugels strak vast en dus krijgen ze geen ruimte aan de voorkant.
en dat heeft niks te maken met of ze nou lang of kort beleerd zijn.
vaak zijn de handen van de ruiter de grootste vijand van een paard.

overigens vraag ik mij af of het een springzadel is? op een van de laatste foto's want dat zadelligt mega ver OP de schouders van dit paard, wel een wonder dat hij nog kan lopen. het moet achter de schouderbladen liggen én rechter.

misschien vind je het vervelend, maar tsja je vraagt wat "men" ervan vindt.

Irisz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:56

Volgens mij is het ook geen springzadel, maar dat weet ik ook niet zeker. De schimmel op de 1e pagina ziet er goed uit, jammer dat er geen duidelijkere foto's van zijn.
Met veel oefenen kom je er wel!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:17

Ik vind het er allemaal netjes uitzien en ik vind helemaal niet dat je ze in de krul trekt, ik zien iig het achterbeen er goed onder komen!!! Ik zie geen spanning op de fotos en zo te zien zijn ze lekker voorwaarts. En dat is hetgene wat je wilt bij jonge paarden. Je hebt gewoon geluk dat ze zich zo makkelijk aanbieden, en so what dat je een martingaal erom hebt??? Zo te zien gebruik je hem op de goede manier. Knipoog Heeele mooie paardjes trouwens. Ben helemaal weg van die 2e, wat een knapperd.
De 1e en de 2e vind ik trouwens helemaal niet op elkaar lijken, die 1e heeft een heel andere hals dan die 2e.

Heel veel succes met je paardjes en de wedstrijden! Ik weet zeker dat het wel goed komt!

maaike13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:24

pff vreselijk zeg.... dat commentaar allemaal zeg...

ik vind juist dat je super aan het lopen heb...
en dat over in de krul trekken..?! waar..??

Heb er al aardig wat beleerd onder het zadel, en in het begin lopen de meeste nou eenmaal te diep dat doen ze alleen maar om steun te zoeken... En met martingaal rijden is juist bij jonge paarden helemaal niet erg alleen maar goed, dan leren ze meteen hoe het moet... En niet zeuren wat ze wel en niet allemaal moet doen als tie pas voor de 3e x onder het zadel is... want dan heb je nog niet een eens een stuur duss.. VIND HET ER GOED UIT ZIEN!!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 02:46

Om te beginnen vind ik het stuk voor stuk hele mooi paarden! En ik denk dat je er best trots op mag zijn om zulke mooie paardjes te rijden Knipoog Maar ik vind het wel een beetje vroeg om met ene paard dat nog maar 2.5 maand onder het zadel is al te gaan springen op die hoogte, ik zou het wat meer opbouwen dus eerst wat cavalleti's op de grond leggen, na een tijdje een kruisje eronder, en het dan steeds een beetje meer opbouwen.

Zo krijgt het paard ook een beter inzicht op de sprong d.w.z dat hij beter kan bepalen hoe en hoe (afzet en landing) hoog hij erover moet springen, want als je het opbouwt gaat het stapje voor stapje. Ook is het niet zo'n positieve ervaring om er af te vallen, zeker als die wat hoger springt dan nodig. (niet aanvallend bedoeld overigens!) maar omdat het paard nog jong is moet die vertrouwen in de ruiter kunnen hebben. Ook lopen ze allemaal wel erg in de krul, en nou wil ik direct zeggen dat je ze in de krul trekt, maar het ziet er enigzin's geforceerd uit.Ze lopen wel met het hoofd opwaarts gericht en niet neerwaarts en achter de loodlijn, tegenwoordig ziet men in de dressuur de paarden graag in de krul met het hoofd opwaarts gericht, alleen mag er in dit geval wel wat meer ruimte gegeven worden. Maar het is zeker op de goede weg lijkt het. Het zadel van Vegas licht ook niet helemaal goed een beetje schuin en te ver op de schoft (op die foto waar hij alleen op staat).

@Kelcy : dus als de eigenaar iets wil moet je het altijd opvolgen ook al druist het tegen je principe's in en is het niet goed voor het paard?

@Kion99: De manier waarop ze haar armen naar voren heeft op foto 1, is zeker niet ''heel erg'' zoals je zegt. Eerder positief, omdat ze haar handen naar voren brengt en zo het paard de ruimte geeft die een jong paard nodig heeft, het paard kan zelf het bit opzoeken en toch hou je contact met de mond. Als je het paard direct in de mond gaat hangen, gaat het paard vaak ook op het bit en de hand hangen. Hoelanger je het paard in training hebt hoe meer je het bit en de teugels opakt, zo zorg je voor een natuurlijke overgang, als je je ellebogen meer naar je lichaam gaat brengen kort de teugels dan niet teveel in maar breng je bovenarmen naar je lichaam en laat de teugel ook steeds iets langer deze paarden lopen al met een opgeheven houding dus dan is het belangerijk om ook teugel mee te geven, echter niet zo kort dat deze in een boogje hangt maar zo dat je een goed contact hebt met de paardenmond zonder dat deze te geforceerd is. En om je ellebogen helemaal in je zij te vast te zetten is ook geen plezier voor de paardenmond, je hebt overigens wel gelijk dat de ellebogen wat meer gebogen mogen zijn hoor zeker bij het paard dat al 5 jaar is, alleen gaat het hier ook om meerdere jonge paarden en is het juist positief.

Overigens, men moet ééns kijken naar de springpaarden van (bekende) wedstrijdruiters, die worden vaak met hun 3 a 4 jaar ook al in de M of Z uitgebracht.

Verder is je houding wel netjes, enne nog heel veel sucses met je verzorgpaardjes! Knipoog

En waar gewerkt word, worden fouten gemaakt, en van fouten leer je.
Mits je de juiste kritieken en standpunten krijgt natuurlijk en niet alleen krijgt te horen wat allemaal fout is en slecht zonder dat er hierbij opbouwende kritieken worden gegeven die gebruikt kunnen woren en nuttig zijn.
Laatst bijgewerkt door SONY op 22-08-06 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt