huifbedrijden, iets wat 99% nog nooit heeft gezien

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gollempje

Re: huifbedrijden, iets wat 99% nog nooit heeft gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:01

ik kon het ook al, omdat ik me erg interesseer in de combi paarden / gehandicapten.

Zandruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:14

Ik heb het ook eens gezien en denk dat het voor mensen die eigenlijk niet eens goed kunnen zitten, erg goed is en ontspannend werkt. Zelf gebruik ik een rolstoel maar kan gelukkig zelfstandig op een paard zitten.
Verder wil ik niet zeuren maar ik vind het wel een beetje respectloos dat er wordt geschreven over "gehandicapten". "Mensen met een handicap" klinkt wel wat vriendelijker vind ik zelf, ik zou ook niet graag voor "gehandicapte" willen worden uitgemaakt.
Ik heb veel respect voor al die vrijwilligers die hun vrije tijd hier aan opofferen.
O ja, zijn er hier op Bokt meer ruiters met een lichamelijke beperking? Of moet ik daar een topic voor openen.... ??
Het lijkt me wel handig om eens wat info over en weer uit te kunnen wisselen, vandaar.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 14:57

Zandruiter schreef:
Ik heb het ook eens gezien en denk dat het voor mensen die eigenlijk niet eens goed kunnen zitten, erg goed is en ontspannend werkt. Zelf gebruik ik een rolstoel maar kan gelukkig zelfstandig op een paard zitten.
Verder wil ik niet zeuren maar ik vind het wel een beetje respectloos dat er wordt geschreven over "gehandicapten". "Mensen met een handicap" klinkt wel wat vriendelijker vind ik zelf, ik zou ook niet graag voor "gehandicapte" willen worden uitgemaakt.
Ik heb veel respect voor al die vrijwilligers die hun vrije tijd hier aan opofferen.
O ja, zijn er hier op Bokt meer ruiters met een lichamelijke beperking? Of moet ik daar een topic voor openen.... ??
Het lijkt me wel handig om eens wat info over en weer uit te kunnen wisselen, vandaar.

er zijn er vast wel meer.. sorry dat ik het zo heb genoemd, maar zo word het gewoon genoemd in de volksmond. op de manege zeg ik dit ook niet hoor, dan heb ik het over cliënten of ruiters

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:01

Ik ken het al, en ik vind het echt supper voor mensen met een handicap, je ziet die personen op het bed dan zo genieten!! vind het echt prachtig om te zien dat ze er zo van opbeuren!

Wat een leuke bak hebben julli er ook bij! Haha!

En natuurlijk petje af voor de vrijwillegers!!

Zandruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:02

Juist, zo hoort het, dan spreek je inderdaad van cliënten. Enneh, je hoeft je excuses nou ook weer niet aan te bieden.
Verder fantastisch dat dat huifbedrijden hier een stukje aandacht krijgt!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:14

ook ik kende het al, ik heb op het cios de richting sporten en bewegen met mensen met een beperking gekozen. We hadden vaker gastlessen op locatie enzo, en toen gingen we ook huifbedrijden, echt relaxt!! En super voor de gehandicapten mensen, mijn ervaring (van wat ik gezien heb) worden ze erg rustig van het gevoel van het paard.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:00

LindaLinda schreef:
Ik ken het al, en ik vind het echt supper voor mensen met een handicap, je ziet die personen op het bed dan zo genieten!! vind het echt prachtig om te zien dat ze er zo van opbeuren!

Wat een leuke bak hebben julli er ook bij! Haha!

En natuurlijk petje af voor de vrijwillegers!!

Haha!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:46

Ik ken het ook !! *LOL* Ik ben een keer op een ponykamp geweest waar ook gehadicapten kwamen, dat was op de Prinses Margriet Manege in Westerbork (Drenthe). Daar deden ze het ook, geloof ik.
In elk geval, daar heb ik erover gehoord.

Ze hadden daar ook speciale zadels voor gehandicapten, zoals klittebandzadels. Dat is een dekje waar ze dan op zitten en dan maken ze met klittebandblokken om de ruiter heen een zadeltje. Knipoog Ook hadden ze pannenkoekzadeltjes en dat soort dingen. Er was ook een speciale lift om de ruiters op het paard te zetten. Dan moesten ze in een soort doek gaan zitten en dan werden ze op het paard getild, waar de doek weer onder de ruiter vandaan gehaald werd.

Ik reed dan in de gevorderdengroep, waarin ook mensen met het syndroom van down en mensen met andere geestelijke stoornissen in mee reden. En geloof het of niet : we galoppeerden keihard door de bossen, en er is maar 1x in de hele week iemand eraf gevallen !!! Cool Dat was in volle galop toen zijn paard (een nogal eigenwijze Tong uitsteken) een flinke bok gaf. Die jongen kon er wel om lachen. Ik vond dat ponykamp erg fascinerend om een keer mee te maken, omdat je dan ook ziet hoe minder valide mensen dit toch ook kunnen doen, en er voor hen (in de meeste gevallen) een wens in vervulling gaat. Pling

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:06

leuk zeg, die muren en figuren!!!
echt heel goed van je dat je dit doet voor de gehandicapten!! echt waar, heel goed OK dan!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:09

Bij ons op de manege doen ze het ook voor de gehandicapten ! Erg leuk om te zien ...

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:17

haha ik ken het oook Vingers aflikken ik denk dat het toch 70% procent ofzo is hoor Knipoog
leuke manege, bij ons ergens in de plaats doen ze dit ook

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:20

wauw wat een mooie bak! Heel leuk dat je dit bij Horses @ work hebt gezet! Dit hoort er immers ook bij!

Tessie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:22

Bij de instelling waar ik werk voor verstandelijk gehandicapten en vaak ook lichaamlijk beperkte mensen hebben ze dit ook. Dan komen ze met de vrachtwagen en rijden ze rondjes op het terrein, erg leuk hoor!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 22:38

Ik werk op een instelling voor mensen met een lichaamelijke/geestelijke beperking met combinatie Epilepsie. ( Epilepsie centrum De Cruquiushoeve )

Wij hebben dan ( geloof ik ) geen huifbedden, maar er word ook gereden door de cliënten . Erg mooi om te zien. Leuk om een keer foto's te zien hiervan !

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:10

Ik kende het ook al, al eerder eens wat over gelezen. Echt fantastisch, daar te helpen lijkt mij ook wel wat. Je ziet hoe die kinderen genieten en helpt ook echt. Heel erg leuk!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:13

jammer dat het nog erg weinig wordt gedaan

paramejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:28

ik kende het al,maar vind het echt een super uitvinding.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:49

Ik hoor bij de 1 procent die het in het echt hebben gezien.
Je ziet die mensen echt ontspannen Ja

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:21

hihi leuk!
ik dacht eerst huif-bedrijVen, maar het is dus huifbed-rijDen