Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zandruiter schreef:Ik heb het ook eens gezien en denk dat het voor mensen die eigenlijk niet eens goed kunnen zitten, erg goed is en ontspannend werkt. Zelf gebruik ik een rolstoel maar kan gelukkig zelfstandig op een paard zitten.
Verder wil ik niet zeuren maar ik vind het wel een beetje respectloos dat er wordt geschreven over "gehandicapten". "Mensen met een handicap" klinkt wel wat vriendelijker vind ik zelf, ik zou ook niet graag voor "gehandicapte" willen worden uitgemaakt.
Ik heb veel respect voor al die vrijwilligers die hun vrije tijd hier aan opofferen.
O ja, zijn er hier op Bokt meer ruiters met een lichamelijke beperking? Of moet ik daar een topic voor openen.... ??
Het lijkt me wel handig om eens wat info over en weer uit te kunnen wisselen, vandaar.

LindaLinda schreef:Ik ken het al, en ik vind het echt supper voor mensen met een handicap, je ziet die personen op het bed dan zo genieten!! vind het echt prachtig om te zien dat ze er zo van opbeuren!
Wat een leuke bak hebben julli er ook bij!
En natuurlijk petje af voor de vrijwillegers!!

Ik ben een keer op een ponykamp geweest waar ook gehadicapten kwamen, dat was op de Prinses Margriet Manege in Westerbork (Drenthe). Daar deden ze het ook, geloof ik.
Ook hadden ze pannenkoekzadeltjes en dat soort dingen. Er was ook een speciale lift om de ruiters op het paard te zetten. Dan moesten ze in een soort doek gaan zitten en dan werden ze op het paard getild, waar de doek weer onder de ruiter vandaan gehaald werd.
Dat was in volle galop toen zijn paard (een nogal eigenwijze
) een flinke bok gaf. Die jongen kon er wel om lachen. Ik vond dat ponykamp erg fascinerend om een keer mee te maken, omdat je dan ook ziet hoe minder valide mensen dit toch ook kunnen doen, en er voor hen (in de meeste gevallen) een wens in vervulling gaat.
ik denk dat het toch 70% procent ofzo is hoor