Mellenie (v.Balzflug) @ work met stang en trens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: Mellenie (v.Balzflug) @ work met stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:11

@Anike + Tessie
er zijn idd paarden die op een (ongebroken) trens gewoon niet lekker lopen
misschien is een K&K correctiestang (ongebroken trens) een idee
mijn vorige paard liep daar ook veel fijner op

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:02

ik snap niet waarom er zo wordt gezeurd over het met S&T rijden omdat ze het gewoon met trens niet zou kunnen. Want volgens mij wordt er duidelijk gezegd dat het alleen maar voor een keer te proberen was. Ik snap ook niet helemaal waarom ze het wou proberen aangezien nog gewoon B rijdt. Maar zolang je dit maar een enkele keer doet kan het ook geen kwaad denk ik.
Daarbij vind ik ook dat het geen gespannen beeld is en het paardje dus waarschijnlijk niet echt gestoord werd
Wedstrijdervaring zegt sowieso ook niet alles want er staat bijv iemand bij ons op stal die op de onderlinge wedstrijd (1 keer per jaar) z1 rijdt maar ook niet officieel start. Zij rijdt ook met S&T en dan vind ik dat best begrijpelijk. Ze traint hem namelijk wel op z-niveau.
Maargoed, veel succes nog met je paard en wees er maar trots op... tis namelijk een mooi beest

Mistral_Bink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:01

Nou aniek het ziet er toppie uit hoor!! ze word steeds mooier mel:)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:56

unamie schreef:
@Anike + Tessie
er zijn idd paarden die op een (ongebroken) trens gewoon niet lekker lopen
misschien is een K&K correctiestang (ongebroken trens) een idee
mijn vorige paard liep daar ook veel fijner op

Ik heb nooit gezegd dat ze op een trens niet te rijden is..
Ze is juist wel fijn te rijden op een trens..
Maar zoals ik al meerdere keren heb gezegd.. het was een keer proberen... niet voor elke keer weer..
Ik bedank dan ook de mensen voor de leuke berichtjes, over het beeld opzich, dus geen spanning..

marjolein80

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:04

Ik begrijp het commentaar wel. Als je zelf aangeeft dat het op wedstrijden in de klasse B nog niet zo goed gaat dan moet er toch een belletje gaan rinkelen en moet je thuis nog heel hard oefenen aan de basis. Waarom dan stang en trens en waarom voor die ene keer dan ook maar meteen foto's op Bokt?

Enne echt een hele losse stang is ook echt niet fijn in de mond van het paard hoor!

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:11

ik bedoel met niet zo goed gaan op wedstrijden, dat ze erg heet wordt en door toch wel zenuwen gaat het niet zo lekker.. ik heb nooit gezegd dat het qua rijden/oefeningen niet goed gaat

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:31

Het beeld is ontspannen, wel op de voorhand. Kan inderdaad ook niet helemaal plaatsen waarom je graag met S&T wil rijden. Zelf rij ik Z1 dressuur op een trensje. Heb wel een keer tijdens de les een S&T erin gehangen. (Had ik geleend) Binnenkort hang ik het er weer in, maar alleen tijdens de les. Ik durf toe te geven dat ik er niet mee wil aanklooien, omdat ik dus niet weet hoe ik het op de juiste manier moet gebruiken.

duvel_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:35

ziet er mooi uit
jullie zijn ook mooie combinatie samen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:03

een goed z paard moet je ook zonder s&t in de ring kunnen rijden.

Een goede kennis reed ook haar paard in het z2 gewoon met een dubbel gebroken bit.

Het is dus absoluut niet zo dat als je paard de m2 oefeningen klaar heeft en z1 klaar is je met s&t moet gaan rijden.

Je zegt zelf dat het op wedstrijd niet goed gaat in de b? Dan vraag ik me toch wel af of de basis er voor 300% inzit.

Njah het is niet mijn paard maar ik zal het toch net iets anders hebben aangepakt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:13

marjolein80 schreef:
Ik begrijp het commentaar wel. Als je zelf aangeeft dat het op wedstrijden in de klasse B nog niet zo goed gaat dan moet er toch een belletje gaan rinkelen en moet je thuis nog heel hard oefenen aan de basis. Waarom dan stang en trens en waarom voor die ene keer dan ook maar meteen foto's op Bokt? Enne echt een hele losse stang is ook echt niet fijn in de mond van het paard hoor!

hmm, ja, dat is iets wat ik mij ook al af vroeg...

Ws heeft de TS niet verwacht dat het deze discussie zou losmaken...

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:35

Ze heeft het gewoon een keer gedaan om het te proberen.
En ze was er trots op dus de foto's geplaatst. De volgende keer zal ze zich nog wel 10x bedenken voordat ze dat nog een keer doet. Jammer hoor.
Ze oefent heus wel hard aan haar basis. Een keertje met stang en trens is heus niet het einde van de wereld ofzo...

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:00

Kitty schreef:
Anike schreef:
ze was Z klaar, dus zal ze toch wel al de oefeningen moeten kunnen..

Z klaar maar B gestart?

Ik wil niet zeuren hoor, maar waarom mag je met een z-paard niet in de b starten, als je nog geen wedstrijden heb gereden ?? Beetje achterlijke reactie hoor !!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:39

Wat een zeiktopic wordt dit zeg! Als het goed gaat & eenmalig..