heel sloom (kijk please)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:33

Hoi, ik heb een tijdje een Fries geleased, type oud model. Dat was ook een vreselijke luie donder. Ik weet hoe moeilijk om op zo'n traag paard te rijden. Natuurlijk is dit met rijden op te lossen, maar ik heb er een jaar (!!!) over gedaan om hem een beetje aan het been te krijgen! Met goede instructie zijn we toch een heel eind gekomen, maar het is gewoon heel vermoeiend om op zo'n paard te rijden. Je merkt het verschil pas echt als je op een "normaal" paard stapt, dan lijkt het net of je vooruit vliegt! Ik was vaak na een kwartier helemaal uitgeteld. Ik wens je heel veel succes, houd nog even vol want je hebt er toch al veel energie in gestoken, en ik denk dat je met goede instructie een heel eind komt!

Zoals al eerder werd gezegd: voor mij hielp overgangen maken het beste. Ik reed dan niet zo lang door, niet langer dan een half uur want dan was ik helemaal op, maar echt 6 overgangen maken in één rondje bak.

Riannee

Re: heel sloom (kijk please)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:22

Onyx88 schreef:
Citaat:
En het is handig om in je onderschrift te zetten dat je dislectisch bent (of hoe je het mag schrijven), dat is dan beter te begrijpen waarom je sommige foutjes maakt.

Dislectisch zijn is geen excuus om onleesbaar te schrijven. En of het nou in een onderschrift staat of niet, ik vind dat je een
luie donder

bent als je niet leesbaar kunt TYPEN. Schrijven daarentegen is weer een ander verhaal. Over wat je typt kun je de spellingscontrole halen. Even Offtopic.

Mooi dat je paard weer wat vlotter is! Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Want daar ben ik wel even nieuwsgierig naar.

Nou, je kan ook overdrijven... Oke.. Punten, komma's en alles is wel fijn om te lezen, maar met die spellingscontrole, alles overtypen enz. is dat niet wat overdreven.. ?? Kan ook aan mij liggen ofzo, maar ik vind wel dat je nu een beetje gaat overdrijven!

Hehe.. Hoevaak kan je het woord overdrijven/overdreven zeggen.. ?!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:26

Het is misschien ook wat overdreven, maar als wel goed Nederlands schrijvend iemand is dit soort laksheid in taal wel erg vervelend om te lezen..

En overtypen!! Daar zou ik liever copy en dan paste voor gebruiken, dan is het opeens een fluitje van een cent..

Riannee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:44

Mjaa.. Daar heb je ook wel gelijk in

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:50

Hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Iemand die zo'n heel bericht heeft getypt in Word, spellingscontrole erover, en weer overtypen in het tekstvakje in Bokt en weer spelfouten maken Ik geef niet om een foutje meer of minder. Maar ik kan van die tekst-repen zonder punten, hoofdletters of komma's niet verdragen.

nikje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:24

heel veel overgangen rijden

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:46

Nu met vitamines haver en kruiden gaat hij super, dus had gewoon even een shot van 1 en ander nodig.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 17:54

mijn instructrice heeft er op gereden, en ze stribbelde heel erg tegen, maar na 10 minuten had ze heel veel respect, en liep ze super ze doet het nu ook bij mij. Ben er heel erg blij mee dus het gaat nu super thnx voor de tips onlangs dat ik zo boos deed was erg chagie omdat het zo slecht ging bye bye

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:14

Ik heb de haver hoeveelheid moeten halveren en afwachten hoe dat gaat.

Iejoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:45

Voor degene, die vroeg of sloom zijn ook een medische oorzaak kan hebben. Zeker. Mijn paard is bijv. insuline resistent. De suikers worden niet goed omgezet in energie. Gevolg is dus een sloom paard. Soms als het lukt de hele stofwisseling even op peil te hebben, dan kan ze echter wel enorm voorwaarts zijn. Helaas is dit behoorlijk ingewikkeld.

Groet Pien

leliadeidre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:47

longeren helpt ook!

sos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:00

Hoi, Probeer eerst eens te achterhalen waarom jouw paard zo sloom is. Is hij wel helemaal gezond krijgt hij voldoende voeding etc. Het zou namelijk wel heel zielig zijn als je hem zou straffen voor iets waar hij niets aan kan doen. Neem eens contact op met een goede dierenarts.
Groetjes,

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:47

Hij moet binnenkort geènt worden en dan vraag ik gelijk of ze wil kijken, woensdag en donderdagochtend heeft hij geen haver gehad. Gisteravond en vanmorgen een klein beetje gegeven maar hij is weer erg sloom. dus laat ik het nakijken want dit ids niet goed.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:20

Huh? dit topic ging toch over het paard van Esmee (ollysgat) of zie ik dat verkeerd????

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 21:44

nee, dat zie je goed renee (japp) maarja, maakt niet zo veel uit

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:17

Idd overgangen rijden!!
Ik zeg altijd maar Actie -> Reactie, dus als jij wat vraagt moet t ook gebeuren!
Mijn pony heeft er ook problemen mee, dit is gelukkig al een stuk beter geworden.

Weet niet of je les hebt, maar dat is wel erg handig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:08

Als hij geènt word laat ik meteen bloed afnemen maar weet iemand of de verzekering dat vergoed? Of is dat per verzekering verschillend.

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:55

Wij geven een sloom paard beetje haver en we longeren hem altijd met stem dus. maar hij liep super vandaag.. Beetje haver doet wondere

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:46

Als ik haver geef dan flipt hij zelfs van een klein beetje.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:12

Veearts is geweest en heeft bloed afgenomen als daar niks uitkomt wil ze hem zien in de kliniek, ze vond hem veel te sloom voor een 5 jarige. Sommige zeggen kom op sporen pakken en rijden maar, maar dat doe ik niet vind ik niet kunnen. Niet zolang ik geen uitslag heb van het bloedonderzoek, hij gaat nooi eens uit zijn dak en dat vond ze niet goed.

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:28

@ marleen, dat is inderdaad niet goed. Hoop voor je dat eriets uitkomt, waar je iets aan kan doen. Succes ermee.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:09

De veearts belde net en de bloeduitslagen waren binnen hij heeft leverbot, en daar komt ze vrijdag weer voor terug en dan gaat ze hem behandelen.Over 10 dagen krijgt hij weer allerlei spuiten en dan na 6 weken kijken ze weer zijn bloed na en kijken dan wat de waardes zijn en of ze dan nog verder moeten behandelen. Mijn intuitie was gelukkig goed en ben blij dat er nu een oorzaak is gevonden voor zijn lome gedrag.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 22:25

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:25

helaas je link doet het niet. was wel benieuwd!

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 23:27

anders moet je even naar in the picture, dan naar wedstrijd foto's ik en mijn friesje dan kun je het ook zien