3-jarige ruin aan de teugel !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

Re: 3-jarige ruin aan de teugel !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:56

jarrah schreef:
Tip: rijd je paard lekker ontspannen voorwaarts, houd een lekker luchtig contact met die mond en ga gewoon lekker overgangen en figuren rijden...
Op het moment dat jij jou paard lekker voorwaarts en ontspannen aan je been hebt zal je merken dat hij vanzelf zal proberen jou hand te volgen en mee te nemen naar beneden...
Het zal iig voor jou zelf ook een stuk prettiger rijden, want volgens mij moet jij aardig pijn in je armen hebben na een half uurtje?!?
Je hebt een leuk paard, daar moet je zuinig op zijn, maar ik ben bang dat je op deze manier een paard krijgt wat op een gegeven moment geen lol meer in het werk heeft en in protest zal komen (vandaar denk ik ook dat steigeren)
Ik zou dus zeggen: ga lekker werken aan de voorwaarste drang en ontspanning, dan zal je merken dat de rest je een stuk makkelijker af zal gaan! Je paard is nog jong zat, ga er lekker van genieten zou ik zeggen.....

Suc6 ermee!

Helemaal mee eens
Onwijs gaaf paardje ook idd!

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:59

Je heb wel een prachtig beestje onder je kont zeg
Commentaar is al gegeven, wilde nog even zeggen als je paardje lekker ontspannen laag loopt sta dan je hand iets toe (minder druk, meer ruimte).

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:36

Heel leuk beestje
Probeer alleen je paard eerst voorwaarts neerwaarts te rijden. Krulletje kan altijd nog!
En zoals al eerder is genoemd; Op je kont zitten, recht zitten en handjes netjes bij elkaar proberen te houden. (en rechtop )
Mag ik vragen waarom je met een D-trens rijdt?

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:41

leuke fotos

ik vind wel dat je rug te hol doet

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:44

Bienotje schreef:
Je paar dis erg mooi ja en zo te zien zit er wel potentie in. Juist daarom een extra reden om te zorgen dat je alles nu goed aanpakt en je paard een goede basis mee kan geven.

Ik vrees dat ook ik een iest minder leuke reactie heb dan je hoopt. Je paard loopt inderdaad aan de teugel, maar volgens mij niet nageeflijk. Je forceert hem teveel van voren (vandaar ook die strijd bij je instructeur misschien, een ontspannen nageeflijk gereden paard levert niet zoveel strijd).

Nogmaals, jij en je paard hebben best potentie, probeer dit ook om te zetten tot iets positiefs. Werk niet teveel met je handen en focus je niet teveel op voor en aan de teugel (je handen zijn alleen maar bezig met die knik in de hals krijgen, net als je hoofd die continu kijkt of ie alwel buigt). Rechtop, kijk naar voren en rijd je paard actief en voorwaarts op eigen benen. De nageeflijkheid komt dan wel. IS het niet binnen enkele weken dan is het pas na een half jaar en op zijn 4e levensjaar vanaf de basis verder uitbouwen naar nageeflijkheid is nog vroeg zat. Dat kan die strax zijn hele leven nog leren en doen..

Succes verder met je paardje en denk erom, hij is nog jong en dat is ie maar een keer

_/-o_
_/-o_
_/-o_

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:44

hoooi,
ik weet niet of het al gezegt is want ik ga niet alles doorlezen maar voor een 3 jarige is het niet het belangrijkste dat hij aan de teugel loopt maar dat hij op zijn eigen benen loopt en naar je hulpen luisterd...
ik vind het eruit zien alsof je hem in de krul trekt, je hebt namenlijk pianohandjes... en hoe jij je handen houd, is niet lekker in de mond voor je paard... probeer je handen rechtop te houden, zo zit je hem ook niet in de weg met rijden.. veel suc6 ermee... het is trouwens een leuk paardje

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:46

Leuk paardje heb je onder je kont! Probeer wat meer aan je houding te werken dan zo bezig zijn met aan de teugel te laten lopen, Je valt best naar voor en let op je pionohandjes... Heel veel plezier nog met deze knapperd!

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:46

probeer je handen recht optehouden... niet in de krul "trekken" en probeer je handen dicht bijelkaar op het schoft te houden....

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:52

probeer niet sjagie, geirriteerd of onzeker te raken door het commentaar dat hier gegeven wordt en heb vooral plezier

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:00

luv_lady schreef:
hoooi,
ik weet niet of het al gezegt is want ik ga niet alles doorlezen maar voor een 3 jarige is het niet het belangrijkste dat hij aan de teugel loopt maar dat hij op zijn eigen benen loopt en naar je hulpen luisterd...
ik vind het eruit zien alsof je hem in de krul trekt, je hebt namenlijk pianohandjes... en hoe jij je handen houd, is niet lekker in de mond voor je paard... probeer je handen rechtop te houden, zo zit je hem ook niet in de weg met rijden.. veel suc6 ermee... het is trouwens een leuk paardje

Dit is allemaal al gezegd.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:05

wat een leuk paardje zeg!
Het commentaar is al gegeven *mijn god wat een slechte houding/instelling voor zo'n jong beest*

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:12

Ik heb maar even getemt, Bijna iedereen ziet de klassieke fouten die hier gemaakt worden, maar 5 pagina's in een paar uur is wel erg veel.

Misschien kunnen we afspreken wat vaker gewoon mee te lezen en niet met zijn 100den hetzelfde commentaar te geven.
Geef alleen(m.i.) commentaar als je TS kunt helpen, met een tip of vergelijkings materiaal.

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:18

amondi@ Ben ik het helemaal mee eens, ik heb alle 5 de pagina's gevolgd vanaf het begin en ik zie echt tientallen dezelfde reacties.
Nutteloos, ik snap ook wel dat jullie haar willen helpen maar je kunt toch wel een beetje slim zijn en de pagina eerst door te lezen voordat je een reactie post?

Maargoed.

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:53

jeetje...gaat lekker he Noujaa..ik vind dat ze het zelf uitlokt met die foto's. Ziet er niet uit ja voor zo'n jong paard. Ik vind het echt heel zielig!!!!!! (bedoel ik niet penny-achtig ) Maar zo'n jong beestje dat zo gereden wordt, nee dat verdient hij niet

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:54

Flauw dat hier meer dan 100 reacties zijn gegeven over hetzelfde. Als het 1 keer duidelijk wordt gezegd dan hoeft niet half bokt het over te nemen en te herhalen. Je hebt een leuk paard onder je kont trouwens

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:57

wow, wat een mooi beesie zeg!!

daar mag je echt trots op zijn!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:59

_Marjolein_ schreef:
Flauw dat hier meer dan 100 reacties zijn gegeven over hetzelfde. Als het 1 keer duidelijk wordt gezegd dan hoeft niet half bokt het over te nemen en te herhalen. Je hebt een leuk paard onder je kont trouwens

Dat bedoel ik.

Siebjelover@ Nou dat uitlokken valt nog wel mee, oke ze heeft foto's geplaatst maar dat wil dan toch niet zeggen dat ze zit te wachten op 100 dezelfde reacties?

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:03

Je handen werk is iig erg slecht! Handen veelste veel gekanteld!
Wel uuuuuuuuuuuuuuuubermooi beestje!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:08

Siebjelover schreef:
jeetje...gaat lekker he Noujaa..ik vind dat ze het zelf uitlokt met die foto's.

Dit is echt ontzeeettende onzin. Iets uitlokken doe je bewust, maar als ze geen weet ervan heeft dat dit een verkeerde manier van rijden is lokt ze ook niets uit. Dat is gewoon pure onwetendheid- niet uitlokken.

En ik geloof dat je al duidelijk had gemaakt dat je het zoooo zielig vond. Wat wil je nou nog meer bereiken met het herhalen daarvan

odetteke

Re:

Ben ik met je eens NuggT! Het lijkt me verder absoluut onnodig om nog enig commentaar te geven op haar houding en het al dan niet aan de teugel/krul lopen... de hint is nu wel overgekomen lijkt me

Ik vind het een prachtig beestje met een enorm spreken koppie! Ik hoop dat jullie nog veel plezier samen gaan hebben en ik ben nu al erg benieuwd naar de volgende foto's.

Trouwens, ik zou me pas zorgen gaan maken als een 3-jarige niet af en toe protesteert! Dat hoort nu eenmaal bij het puberen,uitproberen en elkaar leren kennen!

Esmiralda_

Sizz schreef:
pumbaa_nr_1 schreef:
Na hard werken is het eindelijk gelukt mijn paard Paradox aan de teugel te krijgen.
Het is gelukt samen met mijn instructeur.

Hij heeft zelfs gesteigert bij hem

Nu struikel ik toch wel een beetje over deze zin.

Heb je wel een gediplomeerde instructeur?

Een 3 jarig paard wat je aan de teugel wilt rijden behoort niet te steigeren. Daarbij krijg ik de gedachte dat het paard té veel aan de mond getrokken is waardoor het dier omhoog kwam uit protest.

mee eens
aan de teugel rijden is echt niet het belangrijkste hoor, zo speciaal is het niet maar het is wel erg dat je een 3 jarige "dwingt"(op de foto's te zien) om naar beneden te lopen
ik rijdt zelf L2 en mijn paardje loopt nog lekker half rond half in de lucht..
hij mag moet wel ronder worden in de L2
maar wat jij doet met zo'n jong beestje...als hij het zelf doet dan is het goed, waarschijnlijk is het dan uit ontspanning
en probeer ook op je zit te letten...je zit namelijk nogal zo van kijk mij! probeer met lichtrijden je heup naar voren te doen en dus niet je kont naar achteren, later krijg je hier problemen mee met je rug
verder is het een hele leuke pony, en je zult er ook best wel komen maar doe het dan uit ontspanning...
dit is niet aanvallend bedoeld,,
succes verder!

en over dat je je mening niet hoeft te geven, dat is niet zo want ze zet foto's op bokt en dan verwacht je gewoon de mening van iemand
zo zie ik het teminste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:12

essiej_peace schreef:
en over dat je je mening niet hoeft te geven, dat is niet zo want ze zet foto's op bokt en dan verwacht je gewoon de mening van iemand
zo zie ik het teminste

En over het algemeen wil je een mening omdat je jezelf wilt verbeteren.

Maar als al 50 mensen hetzelfde hebben gezegd, wat heeft het dan voor die 51ste voor nut om zijn/haar mening ook nog even te geven als die hetzelfde is als die van voorstaande 50? Daar help je verder niemand meer mee.

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:16

hoi hoi leuk paardje;)

mag ik een ding zeggen over je houding en dan met name je rug:) probreer soms je bilspieren en buikspieren aan te spannen en dus je bekken te kantelen want je rug ik onwijs hol:)
t zijn oook moment opnamens dus het kan ook net op det moment zo lijken:)
k vind het zelf ook moeilijk en heb die tip ook gekregen en te zit meteen ff beter;)

heel veel plezier ermee!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:49

Hoi, ik sluit me grotendeels aan bij al het commentaar. Ik vind het nu wel niet zoooo zielig, het is idd niet de goede manier, maar echt verzet bij het paard zie ik niet.

Ik zou je toch aanraden eens flink wat zitlessen te gaan nemen op een ervaren bijgezet paard waarop je kunt leren zitten. Dit doe je nu namelijk niet en zo kun je niet op je zit rijden waardoor je meer met je handen moet inwerken.

Mag ik ook eens vragen waarom hij zo moeilijk deed dat hij zelfs steigerde bij je instructeur? Heeft hij lang mogen lopen zoals hij wil (zodat hij nu er even onderuit wou), of vroeg je instructeur net even te veel door?

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:04

De titel zegt al genoeg dnek ik zo..
Beetje penny-instelling.
Commentaar is al gegeven en ik sluit me volledig bij de rest aan. wel mooi paard!