[VERSLAG] Paasstage bij A. De Bodt met Winnetou (de moeite!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:08

Je krijgt normaal je geld terug, dat heeft hij persoonlijk tegen mij gezegd. maar als je je paard al ooit ingespoten of een andere behandeling gehad heeft kreeg je het niet terug, dat staat er ook ergens bij

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:09

Dat had ze niet Hij was het eerste waar ze naar toe ging omdat ze over hem had gehoord en heilig in hem geloofde, dat is nu dus wel anders.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:18

Jee, dat lijkt me idd niet tof. Ik zal hem er wel es over aanspreken.. Wat is er met het paard gebeurd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:19

Het paard is ondertussen al ingeslapen

Anoniem

Re: [VERSLAG] Paasstage bij A. De Bodt met Winnetou (de moei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:34

Het paard van mijn vriendin had ook hoefkatrol zij heeft les gehad van Kirsten de jongen die ook op de dvd staat.het paard loopt nu terug leuk.De hko is op de foto aangetoond als graad 3.

Mijn andere vriendin haar paard heeft ook hoefkatrolontstekening het katrol is erg aangetast, mede hierdoor is de diepebuigpees kapot.Die schuurt constant over het ruwe katrol gedeelte.Dit is dus gewoon einde verhaal.Hier kan ook Antoine niks aan veranderen.

Dan heb je nog een klinische hoefkatrolontsteking.Dit is een op de foto niet zichtbare of nauwlijks zichtbare aandoening en word door dierenartsen vaak hoefkatrolonsteking genoemd omdat ze het op dat moment vaak ook niet meer weten.Dit is ook de onsteking die meestal voorkomt door verkeert rijden en overbelasting.Bij deze HkO's heeft antoine ook het meeste sucses.

Ik geloof zeker in Antoine ze manier van rijden of in feite gewoon de klassieke dressuur.Uiteindelijk heeft het daar allemaal mee te maken.Paarden worden niet uit ontspannig naar beneden gereden maar vaak in elkaar getrokken.Maar naar ontspanning rijden kost tijd en die heeft men meestal niet.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:38

Silvana, dank je.
Ik ga het Antoine vragen ,als ik hem weer zie hoe het zit al de katrol is aangetast.
Dus als ik eigenlijk zo redeneer, helpt Antoine heel veel hoefkatrolpaarden, en het lukt het normaal, op enkele uitzonderingen na. Dus de meeste hko-paarden hebben klinische hko? Of worden die andere hko-paarden gewoon te snel afgemaakt?

Antoine z'n manier van rijden is eigenlijk niet speciaal of apart, het is eigenlijk gewoon Klassieke Dressuur, maar gewoon makkelijker uitgelegd, om 'leken' ,als mij, die er eerst geen snars van kon, te leren paardrijden
Naar ontspanning rijden,dar moet idd tijd in gestoken worden,maar veel te veel mensen willen hun paardje liever opgericht zien lopen, omdat het eenmaal mooier is om te zien.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:43

Waw Yulan, jij hebt gewoon al een super fotograaf , haha.
En ik moet zeggen, als je de vorige serie bekijkt, zie hier al momenten van echt goeie nageeflijkheid, vooral op die 2 middendraf fotos zie je gewoon hoe goed hij liep! Die filmpjes zijn ook leuk gedaan met die muziekjes erbij!
Heb eigenlijk geen commentaar, als leek in vergelijking met jou

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:47

He Dank je !
Ik voel zelf ook dat ik echt veranderd ben, en Winnetou ook, vergeleken met oudere foto's enzo..
Als de shoot doorgaat, kunnen we elkaar wat tips geven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:49

Hee Yulan!

Ziet er net als vorige keer weer super & netjes uit zeg!
Wat een leuke pony is die Winnetou toch
Had je nog ge-PM't alweer een tijdje terug, maar heb geen
idee of ik een gaatje kan prikken dit jaar nog. Maar vroeg
of laat ben ik ook wel een keer van de partij
Nouja, fijn dat het weer leuk & leerzaam was!

x Mirthe

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:53

Hey,
Dank je !
Winnetou is soms té lief!
Had ik toen geantwoord op je pm? Kheb tijdje geleden zoooveeel pm's gehad met info over AdB enzo, dat ik niet meer weet of ik ze allemaal heb beantwoord.
Alleen gaat Antoine bijna op pensioen...
Khoop dat ik eerst nog een hoop bijleer op stage! Daarna gaat ie enkel nog lessen geven.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:53

yulan schreef:
He Dank je !
Ik voel zelf ook dat ik echt veranderd ben, en Winnetou ook, vergeleken met oudere foto's enzo..
Als de shoot doorgaat, kunnen we elkaar wat tips geven

Ja, dat zou echt leerzaam zijn!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 20:54

*gaat al hele planning maken*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:58

yulan schreef:
S, dank je.
Ik ga het Antoine vragen ,als ik hem weer zie hoe het zit al de katrol is aangetast.
Dus als ik eigenlijk zo redeneer, helpt Antoine heel veel hoefkatrolpaarden, en het lukt het normaal, op enkele uitzonderingen na. Dus de meeste hko-paarden hebben klinische hko? Of worden die andere hko-paarden gewoon te snel afgemaakt?

Antoine z'n manier van rijden is eigenlijk niet speciaal of apart, het is eigenlijk gewoon Klassieke Dressuur, maar gewoon makkelijker uitgelegd, om 'leken' ,als mij, die er eerst geen snars van kon, te leren paardrijden
Naar ontspanning rijden,dar moet idd tijd in gestoken worden,maar veel te veel mensen willen hun paardje liever opgericht zien lopen, omdat het eenmaal mooier is om te zien.

Yep,je snapt hem helemaal.
Ik denk dat er idd paarden weleens te snel afgemaakt worden.
Maar ook dat het bij sommige paarden gewoon het eerlijkst is.
Ik vind dat Antoine goed werk doet,maar eerlijk is eerlijk hij is ook commercieel.
Maar zoek maar eens achter de duitse klassieke dressuur daar komt zijn verhaal vandaan.Ik weet dat kirsten er toen een boek van had ,dat toen alleen nog in het duits was maar ik meen dat ik heb meegekregen dat het nu ook in nederlands vertaald is.het was een duur boek.Ik ga eens kijken of ik de titel nog ergens vind.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:00

Das Gymnasium des Pferdes?
Ja, Antoine is echt commercieel gericht, maar hij verricht toch goed werk dat niet, maar ik erger me er soms ook aan Maar zolang ie maar blijft lesgeven, stoor ik me er niet aan. Het zal zeker een geval van ..euh.. beroepsmisvorming zijn zeker Want hij werkt via Klassieke Dressuur om z'n brood te verdienen en is er ook op gericht. Ik denk dat de echt klassieke duitsers meer gericht zijn op andere zaken.
Maar Antoine verricht naar mijn zeggen puik werk!

Dus ik zal hem volgende les es bestoken met vragen ivm HKO

Anoniem

Re: [VERSLAG] Paasstage bij A. De Bodt met Winnetou (de moei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:10

Dat is hem.Kende je het boek al?

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:11

Ik heb het boek.
Ik vind het erg interessant maar soms wel wat weer te langdradig of juist te beperkt. Soms is het ook wat moelijk uitgelegd.
Ik probeer me te steeds te motiveren om het te lezen wat het is geen licht leesvoer