Alisaya onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:03

[***] schreef:
Je mag best zeggen wat je vind, maar geef dan GOEDE tips, bijv, Laat de eigenaar zelf beoordelen of het zadel goed ligt.. zo niet.. nou daar kan ching toch niks aan doen?

Nee, daar kan ze niks aan doen. Maar het is wel hààr beslissing om er ondanks het niet-passende zadel op te stappen!

En je mag niet zo redeneren dat je zegt: ja, het zadel past niet, de eigenaar wil er niets aan doen dus moet ik het toch maar met dit zadel doen. Ook al zijn jullie nog jong, als je een beetje moraal in je donder hebt dan stap je er niet op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:13

[***] schreef:

ooh ja en als jij een pony aangeboden krijgt om op te rijden, dan sla je die natuurlijk af want ja.. ooh dat zadel ligt zo slecht.... maar ik hou me hier verder buiten.. is mijn MENING.. dus... doei!

Ik was niet van plan om te reageren hier wegens de mentaliteit van sommige mensen maar hiervan viel ik toch bijna van mijn stoel! Dus jij zou de rug van de pony de soep in rijden alleen maar omdat het je wordt aangeboden dat je erop mag rijden? Als een zadel slecht ligt en het paard is niet van mij, dan zou ik het de eigenaar uitleggen en samen naar een oplossing gaan zoeken, en niet domweg doen alsof je neus bloed en voor je eigen plezier doorrijden..

sommige mensen..

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:21

En het ergste is dat ze ervan overtuigd is dat ze zelf gelijk heeft. Ze showt met alles wat maar verkeerd is. Kijk eens in haar profiel. Daar staan op dit moment 228 foto's van bijna alleen maar niet passende zadels en paarden in de gekste outfits in levensgevaarlijke weitjes.

Ondertussen koopt de dame er vrolijk op los:
tig aantal setjes, hoofdstellen nu weer een blingbling hoofdstel met een mexicaanse neusriem gekocht (dat dat scherp inwerkt op de neus van een paard neemt ze maar op de koop toe) allerlei bitten etc. etc.

Ze koopt wat ze leuk vindt en niet wat goed is voor het paard. En dan nog doodleuk om tips vragen (laat me niet lachen!)

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:10

[***] schreef:
Okee; Boktpeople!, ik denk dat ching nu onderand wel weet, wat ze "fout' doet, waarom moeten jullie altijd haar hebben?

Ik ga echt niet van te voren kijken wie de auteur is hoor. Ik open en zie deze verschrikkelijke fotos, ongeacht wie de auteur is had ik hier hetzelfde op gereageerd.

Citaat:
Je kan toch wel een beetje positief blijven, dan allemaal achter elkaar lopen en gaan vechten wie het meeste fouten dignen uit de foot's kan halen? Ik heb mesnen nog veel slechter zien inrijden, daar had je echt wel commentaar op kunnen geven, maar ja, Ik vind dat het er ook niet al te best uitziet, maar ja wat moet je verwachten als je een pony gaat inrijden? Dit is beter dan gelijk allemaal bijzet teugels erbij en dat arme beestje moet gelijk ZZ dressuur onder de vingers nemen...

Dat is misschien zelfs wel minder erg, want in dat geval hoeft de pony iig geen pijn te leiden. Júist bij het inrijden verwacht ik een ontspannen beeld, en in ieder geval een goed zadel, want júist bij het inrijden is dat zo belangrijk.

Citaat:
Je mag best zeggen wat je vind, maar geef dan GOEDE tips, bijv, Laat de eigenaar zelf beoordelen of het zadel goed ligt.. zo niet.. nou daar kan ching toch niks aan doen?

Ja, daar kan ze zeker wel wat aan doen. Zij weet nu dat het zadel bagger ligt, dus kan ze naar de eigenaar en zeggen dat ze het dier geen pijn wil doen en dus niet meer met dat zadel wil rijden.
Als de eigenaar geen ander zadel wil kopen, en ching zou om het paard geven en het niet alleen om haar zelf denken zou ze of helemaal stoppen met rijden en het dier lekker longeren en gaan wandelen, of zonder zadel erop gaan. Geheid dat ze dan lang niet zoveel bokt.

Citaat:
en sommige reactie's vind ik echt te ver gaan.. het lijkt net of jullie express de topics gaan opzoeken om te zeiken? niks beters te doen?.. Ching is een vriendin van mij! en ik vind dat ze wel eerlijk tegen over de pony's is!, het is jammer dat ze niet dichtbij woont, anders had ze ook nog op die van mij gereden!..

Nou als ze zo egoistisch is dat ze doorrijdt terwijl ze weet dat de pony pijn heeft is ze niet echt eerlijk tegenover het paard he??

speedylover schreef:

en nog iets: kunnen jullie op foto's zien of dat zadel goed of fout ligt?? woww! dan moet ik mss toch maar iets aan me ogen doen! dat kun je alleen van dichtbij zien. hangen de beugels recht in het midden. Geen druk op de kussens, wiebelt het niet, leunt het niet op 1 stuk, etc etc. Ik zie vanaf hier niet of dat zadel goed of fout ligt. Dus ik ga daar zeker geen commentaar opgeven.

Het zadel ligt mintens 10 cm over haar schouder lijn, dus echt veeeeelste ver naar voren. vervolgend ligt de lepel veel hoger als de voorkant, en lijkt deze ook nog te drukken op de schoft.

Dus als je dat al ziet, en dan daarbij neemt dat opstappen moeilijk gaan én je een pony op de fotos ziet die constant in pijn is. Tja, dat weet je genoeg toch?

Citaat:
Die pony word net beleerd! en ik ben niet zo'n dom pennymeisje wat er geen verstand van heeft want ik heb zelf 4 koppige ponys beleerd waar het mee is goed gekomen! Ik vind het er nog best ontspannen uit zien! mss loopt dat beesje gewoon wat gespannen, moet je kijken! bijna op alle foto's oortjes helemaal naar voren! oogjes stralen ook helemaal! Zo slecht heeft dat beessie het nog helemaal niet! Ik vind dat ze er ook best ontspannen uit ziet zitten ( behalve op die steiger/bok foto's ) ze hangt niet in de teugels, jaagt 'm niet op.. noem maar op!

Nee ze jaagt hem niet op, dat had er nog bij moeten komen. De ruiter zit best ontspannen, daar is ook niet opgezegt.
Het commentaar komt omdat de pony angstig en pijnlijk kijkt, op bijna élke foto. De enige fotos waar ze haar over naar voren heeft is onder het stappen. Als ze moet bewegen zie je alleen maar fotos van een pony in pijn.

speedylover schreef:
Op de eerste pagina stond een link, van een pony die ook werd beleerd, en ze vonden dat er ontspannen uitzien. nou, ik vind dat er juist vreselijk uit zien. die pony ziet er een stuk minder vrolijk uit, en ik vind het er zowieso nneit t ontspannen uit zien.

Ik denk dat je wel een bril nodig hebt!! In dat topic zie je duidelijk een pony die best ontspannen loopt, en haar oren gericht heeft naar haar berijder. maar ze drukt niet haar rug weg een heeft een algemene ontspannen houding. Ze rent duidelijk niet weg voor iets wat zeer doet & staakt dus ook niet.
Die vos hier is duidelijk aan het vluchten voor iets, en gaat staken.
Citaat:

Chingyi blijft ook tenminste zitten bij een bok en steiger, of wat anders. dat is heel belangrijk bij het beleren ( is mij tenmisnte geleerd) want anders weet je pony dat hij dat vaker kan doen. Ching blijft zitten, die pony weet dat ie haar er nu niet af kan krijgen. Goedzo Ching!

Deze pony bokt of steigerd echt niet omdat ze vervelend wil zijn, maar omdat ze last heeft van het gewicht op haar rug wat haar zeer doet!! Snap dat dan! Het feit alleen al dat ze nu al zo verzet en staakt, is een heel slecht teken!

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:48

Amen!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:53

slimmerik schreef:
En het ergste is dat ze ervan overtuigd is dat ze zelf gelijk heeft. Ze showt met alles wat maar verkeerd is. Kijk eens in haar profiel. Daar staan op dit moment 228 foto's van bijna alleen maar niet passende zadels en paarden in de gekste outfits in levensgevaarlijke weitjes.

Ondertussen koopt de dame er vrolijk op los:
tig aantal setjes, hoofdstellen nu weer een blingbling hoofdstel met een mexicaanse neusriem gekocht (dat dat scherp inwerkt op de neus van een paard neemt ze maar op de koop toe) allerlei bitten etc. etc.

Ze koopt wat ze leuk vindt en niet wat goed is voor het paard. En dan nog doodleuk om tips vragen (laat me niet lachen!)

hmmm... als dit waar is is het wel heel apart...

en toydoll: Amen!

Maar... ik wil haar absoluut niet de grond in stampen, maar doe gewoon iets met de tips hier. Ze willen het beste voor je paard!

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:32

Ik zet hier even een slotje. en typ dan een reactie.

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:46

Ik zet hier een slotje op, niet omdat ik vind dat mensen dingen zeggen die ze niet mogen zeggen, maar vanwege de manier van ontvangen van kritiek.

De meeste bokkers die hier reageren, reageren zo vanwege de vele topics die er al geplaatst zijn door de topicstarter. Telkens weer werd er verteld dat het niet verantwoord is zoals de topicstarter bezig is met haar pony's.

ChingYi,

Het geeft niet dat je dingen doet uit ontwetendheid, maar als iemand je dan het advies geeft om het eens anders te gaan doen in het welzijn van je pony of paard is het wel iets om over na te denken. Zeker wanneer meerdere mensen je dat advies geven.

Maar om de een of andere manier wil die boodschap van de bokkers maar niet over komen.
Het lijkt mij dus beter dat je of
* echt iets met de kritiek die gegeven wordt doet of
* dat je geen foto's meer plaatst op HAW omdat je toch niet tegen de kritiek kunt die er gegeven wordt.