shetlandrace!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:08

MustangS schreef:
esperance schreef:
huh zeg je dat tegen mij?? kan er niks aan doen dat mijn nederlands niet zo goed is.. sorry daar voor..

Lijkt me stug dat ze dat tegen jou heeft!
Denk het niet hoor.. Al vraag ik me af tegen wie ze het dan wel heeft.
(Ik ben altijd diegene die 10 keer dr reactie aan moet passen omdat er zoveel fouten in zitten maar dit keer was het niet tegen mij:P )

idd ik denk ook niet dat ze het tegen mij had aangezien er een punt achter mijn naam staat gevolgd door 2 spatie's... en ik vind en paar spelfouten niet zo erg als breezhar taal of MSN taal..

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:11

sasjeeh schreef:
ik ook! ik had deze topic alleen eigelijk neergezet om het feit dat ze 2de was geworden en dat ik wel redelijk trots op haar was:)

redelijk? Ik zou super trots zijn

´T lijkt me zo wijs om aan zoiets mee te doen!

helaas met mn 1,76 zal dat niet gaan

NoomsJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:14

gefeliciteerd met je 2e plaats, *mijn menig!!: ik vind je eigenlijk te zwaar en idd te groot maar wel onwijsleuk om met zo een race mee te doen. *

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:17

ik vind haar helemaal niet te zwaar Maar die lage neusriem kan echt wel hoger voor mijn gevoel . of ik ben gek.

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 20:27

hehe die heb ik al omhoog gedaan klopt hij zat daar ook te hoog!

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:53

Letters vergeten achter hangeN en echt met een g is msn taal en dat heeft niks met dyslexie te maken (ik heb het zelf ook in zeer lichte vorm dus ik weet er alles was)

Van mij apart is die discussie nu gesloten, want jij wil niks aannemen hoewel veel mensen je iets duidelijk willen maken.

Goh gaan we even doen welke pony dunner is. HOE OUD BEN JE!?

Sorry maar dit had ik echt niet van je verwacht.
Verder hou ik me mond want dit slaat echt nergens op. Dit wordt mee gekat dan gewoon een ding dat iemand duidelijk wil maken.

Idd foto's vergelijken is idd kinderachtig, maarja ik ben er ook niet mee begonnen, ze nemen bij mij accuut een hele slechte foto. Er staan er meer in me profiel.

esperance: Was idd niet tegen jou

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:02

naja iig ik ben erg dyslexies dus ch en g verwisselen hoort bij mij wel in het pakket
maja waar het mij hier de heletijd om ging en wat ik ook probeerde uit te leggen was dat ik altijd op een d/epony rij en bijna nooit op me shetje omdat ik ook weet dat ik erg lang ben dus dat hoeft niet iedreeen mij te gaan vertellen als ik dat al weet daarom ga ik er zo tegen in...
snap je!:)

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:04

oeehhw dat bericht van ancieee_ moet door sasjeeh eigelijk gepost worden..
was even vergeten dat me vriendin ingelogd was!!

sillo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:26

Ik weet niet hoor maar we hebben het
hier wel over shetlanders en dat zijn toevallig
hele sterke dieren als je het mij vraagt!!
Die kunnen echt wel wat aan hoor en als
dat shetje van haar het niet kan houden was
ie toch wel uit de bocht gevlogen of niet soms
echt typies bokt weer al dat gezeik..
Mensen weten als het goed is vaak wel
wat ze doen als ze een bericht op bokt
zetten maar vind het zelf altijd erg vervelend
als iedereen zo negatief doet..

merrieveulen

Re: shetlandrace!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:49

het geldt zowel voor een shet als voor elk ander paard dat een vijfde van het gezonde gewicht aan belasting maximaal is. op een pony als deze, van hooguit 200 kilo, kan dus maximaal een ruiter van 40 kilo. een grof gebouwde pony zal zwaarder zijn, dus kan die ook een zwaardere ruiter aan. verder horen je benen niet verder dan TOT de knie uit te steken, ander breng je de pony uit balans en dat veroorzaakt voortijdige slijtage door verkeerd gebruik van de gewrichten.
het feit dat een groter zadel te groot is voor deze pony, en het zadel voor jou te klein is zegt toch wel genoeg.

het feit dat de shet je kan houden en niks laat merken geeft alleen aan dat je zijn leider bent. een pony zal A: zijn leider niet tarten als die iets wil, en B: niet laten merken dat hij het niet aankan, of pijn heeft, omdat dat betekent dat hij door de leider uit de kudde wordt gestoten en dus opgegeten wordt. dit is oerinstinct, wat elke pony heeft.

ik vind het een schitterende pony, die het erg leuk zal doen ook voor een karretje. ik begrijp dat je ook een grotere pony hebt, dan hoef je dus voor je rijplezier niet naar de shet te grijpen. ik hoop dat je even over deze informatie wilt nadenken, ik zeg het alleen maar in het belang van je pony, veel shetruiters kennen deze informatie niet, en als je het niet weet kan je er ook niks aan doen natuurlijk...
maar goed, nu weet je het, en het is aan jou om de verantwoordelijkheid voor de pony te nemen...

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 08:37

merrieveulen jou informatiebegrijp ik volkome..
maar mijn shet heeft echt een karakter van als het pijn doet of ik geen zin heb doe ik het niet
mijn shet 300 weegt...maargoed was een schatting van jou
en om toch nog even terug te komen op het zadel ik heb een vzh zadel van 15inch en daar pas ik gewoon in..(dat westrernzadeld is een kinderzadel)
maar ja ik rijd dus ook niet zoo vaak op haar.
zij word lekker bereden door een ander iemand die dus kleiner en lichter is..

(en dan nog even voor de duidelijkheid ik heb deze topic niet geplaatst voor deze reacties!!! zet die maar bij het te groote shet probleem)

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:38

sillo schreef:
Ik weet niet hoor maar we hebben het
hier wel over shetlanders en dat zijn toevallig
hele sterke dieren als je het mij vraagt!!
Die kunnen echt wel wat aan hoor en als
dat shetje van haar het niet kan houden was
ie toch wel uit de bocht gevlogen of niet soms
echt typies bokt weer al dat gezeik..
Mensen weten als het goed is vaak wel
wat ze doen als ze een bericht op bokt
zetten maar vind het zelf altijd erg vervelend
als iedereen zo negatief doet..

het gewicht opzich kan zn shettie wel houden(vooral als het niet te vaak gebeurt, net als hier het geval is) maar in zn scherpe bocht is het anders dan komt er zo veel gewicht/spanning op die benen(in deze geval op de linkerbenen) dat de kans groot is dat het kan breken..

ik neem de TS niks kwalelijk, die mensen op de manege, en die het parcours hebben uitgezet die moeten dit toch wel weten, je kunt toch niet zomaar een vierkante bocht maken :S

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:11

idd daadoor likkt mij et ook redelijk eng ....

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:08

sasjeeh schreef:
merrieveulen jou informatiebegrijp ik volkome..
maar mijn shet heeft echt een karakter van als het pijn doet of ik geen zin heb doe ik het niet
mijn shet 300 weegt...maargoed was een schatting van jou
en om toch nog even terug te komen op het zadel ik heb een vzh zadel van 15inch en daar pas ik gewoon in..(dat westrernzadeld is een kinderzadel)
maar ja ik rijd dus ook niet zoo vaak op haar.
zij word lekker bereden door een ander iemand die dus kleiner en lichter is..

(en dan nog even voor de duidelijkheid ik heb deze topic niet geplaatst voor deze reacties!!! zet die maar bij het te groote shet probleem)

ik ben blij dat je er tenminste serieus mee bezig bent. maar 300 kilo weegt een shet niet hoor... mijn E-pony weegt 400-450 kilo, en mijn shet weegt bijna 200 kilo, en die is ongeveer een meter hoog. je bent dus wel echt te zwaar. een 15 inch zadel is gewoon te klein voor iemand van jouw lengte. ik ben 1,3 lang, en ik heb een zadel nodig van 17 inch. echt, deze pony is te klein en te licht voor je, maar gelukkig rij je er niet zo vaak op...

ik vind het inderdaad niet echt goed van de manege dat ze dit zo toelaten...

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:31

wel gaaf zo'n race hoor! wij hebben ook zo'n soort "race" dat heet bij ons de barrel race :p maar dan hebben we het voor beginners en gevordereden en de beginners mogen op shetten en rent er iemand mee en de gevorderden mogen dan voor héél eventjes ook op een shetje maar we mogen ook op de grote pony's :p dat is ook onwijs leuk dat is om 3 tonnen heen racen en dan bij de laaste ton afstappen en een glaasje cola/sinas leegdrinken (dat is heel erg als je de slappe lach heb en dan weer op je pony springen en het laatste stukje racen!!! en de gene met de snelste tijd wint :p ook wel leuk maar dat is wel de enigste keer dat we op zo'n kleine pony mogen (normaal namelijk niet hoor! )

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:47

Leuk al die shetjes,en proficiat met je 2de plaats

En ach mensen leer lezen,foto's zijn van vorig jaar en ze rijd er bijna nooit op dus wat heeft die shetlander dan te lijden?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:47

haha leuk hoor het ziet er best maf uit zo'n groot iemand op zo'n shetje, maar wel mooi verder hoor

Roisinekee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:11

Je hebt een mooie shett !
Ik vind je eigenlijk wel te lang ohr

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:22

zoon barrelrace lijkt me ook wel gaaf:D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:29

Hee, een minihaflingertje.
Ach, voor een keertje erop kan wel, leuke foto's.

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:33

hehe lijkt wel he!!

echt het is zooon lieverd!
andere traps ze moehahaha }>
maar mij geeft ze kriebels als ik haar in der nek kriebel!

sasjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:42

Afbeelding
Afbeelding

lijkt?!!

ik heb nog een duidelijkere foto maar kon hem even niet vinden!

argenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:15

merrieveulen schreef:
het geldt zowel voor een shet als voor elk ander paard dat een vijfde van het gezonde gewicht aan belasting maximaal is. op een pony als deze, van hooguit 200 kilo, kan dus maximaal een ruiter van 40 kilo. een grof gebouwde pony zal zwaarder zijn, dus kan die ook een zwaardere ruiter aan. verder horen je benen niet verder dan TOT de knie uit te steken, ander breng je de pony uit balans en dat veroorzaakt voortijdige slijtage door verkeerd gebruik van de gewrichten.
het feit dat een groter zadel te groot is voor deze pony, en het zadel voor jou te klein is zegt toch wel genoeg.

het feit dat de shet je kan houden en niks laat merken geeft alleen aan dat je zijn leider bent. een pony zal A: zijn leider niet tarten als die iets wil, en B: niet laten merken dat hij het niet aankan, of pijn heeft, omdat dat betekent dat hij door de leider uit de kudde wordt gestoten en dus opgegeten wordt. dit is oerinstinct, wat elke pony heeft.

ik vind het een schitterende pony, die het erg leuk zal doen ook voor een karretje. ik begrijp dat je ook een grotere pony hebt, dan hoef je dus voor je rijplezier niet naar de shet te grijpen. ik hoop dat je even over deze informatie wilt nadenken, ik zeg het alleen maar in het belang van je pony, veel shetruiters kennen deze informatie niet, en als je het niet weet kan je er ook niks aan doen natuurlijk...
maar goed, nu weet je het, en het is aan jou om de verantwoordelijkheid voor de pony te nemen...

argenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:17

merrieveulen schreef:

¡¡hola merrieleuven ¡¡puedes traducir este texto al castellano?me interesa saber

NoomsJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:19

Citaat:
¡¡hola merrieleuven ¡¡puedes traducir este texto al castellano?me interesa saber

sorry maar ik ben het met merrieveulen eens hoor