VERSLAG: Stage Antoine Debodt met Winnetou (VEEL)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:34

ik ga AdB mailen en Q zn probleem voorleggen en sparen voor een stage bij hem als hij denkt wat met Q te kunnen!
als er nog meer bokkers heen willen dan pb me maar, kunnen we me zn alleen tegelijk gaan, en fotograafje spelen voor elkaar

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:03

site AdB schreef:
BESLOTEN STAGES

Indien u een groep van 4 mensen met 4 paarden bij elkaar hebt, kunt u een besloten stage bij ons organiseren, buiten de bovengenoemde stageweken om.

Indien u een groep heeft en een voorkeursdatum, neem dan even contact met ons op. dan kunnen we kijken of die data ons ook schikken.

das ook een idee, om met 4 bokkers er heen te gaan

S_uus

Re: VERSLAG: Stage Antoine Debodt met Winnetou (VEEL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:47

yulan schreef:
Dank je!!!

.
..
...

das dan 50cent voor de moeite (A)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:22

yulan schreef:
@Ir111:
En ja ik heb al gehoord van Paard en Recht, maar ik ken het niet echt...

Nog eventjes geduld en dan gaat de site de lucht in www.paardenrecht.be.

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:31

Je bent goed bezig hoor!! Vertrouw op je gevoel en het gevoel dat je paard je geeft, neem er uitgebreid de tijd voor, dan komt het helemaal goed. Uit vertrouwen en ontspanning werken duurt even langer misschien, maar voelt 100 keer beter dan afdwingen en dat weet je pas als je het ervaren hebt!
Er zijn ondertussen een aantal goede leerlingen van Antoine in België en Nederland die volgens hetzelfde systeem lesgeven dus genoeg mogelijkheden om door te leren!

Mireille77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:07

Leuk verslag en super leuke foto's! Echt heel mooi om te zien.

Ik heb sinds kort les van een instructrice die les geeft volgens Antoine de Bodt methode en we zijn in 6 lessen 200% vooruit gegaan. Hij is los in zijn rug, hij is recht en we hebben een vele betere band gekregen.

Ga zo door!

Faustie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:58

Wauw, dat ziet er erg goed uit! Ben al op de website gaan kijken, en ik herken best wel wa bij mijn paard.
Kan je mij misschien even pm'en over de prijs etc?

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 19:06

@ Renske20:
Ja!!
Mini bokt meeting!! .
Maar eerst sparen

@ suusiejj:
Haha, zo word je pas rijk

@ Ir111:
Ik hou de site in de gaten!

@ mariska75:
Dank je!!
Ik ben blij dat er mensen zijn die het op de juiste manier kunnen doorgeven aan de 'volgende generatie'!!!

@ Indootje:
Ja, je voelt merkbaar de vooruitgang hé!!
.

@ Faustie:
Dank je! .
Je hebt een pm!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:04

yulan schreef:

@ suusiejj:
Haha, zo word je pas rijk

jah dat dacht ik ook

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:25

Ziet er goed uit, lekker.

Enne: SPIKE IS COOL!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:06

yulan schreef:

@zitake:
Met 'dit' rijden heb ik altijd het gevoel van 'kennis' tijdens het rijden.
Alles wat ik doe heeft een reden, ik kan het verklaren, en ik kan er heel blij om zijn .
Vroeger was het gewoon maar een beetje rond 'trekken' en gas geven

Dat gevoel heb ik dus ook telkens weer. En ik kan dus echt geen les volgen van iemand als ik niet weet wat ik doe. Een tijd geleden nog eens les gehad met mn vroegere pony maar bij iemand anders die dus totaal niet op die manier rijdt. na een kwartier, ben ik hem volkomen beginnen negeren want hij kon gewoon niet uitleggen waarom ik iets moest doen en na een halfuurtje weer op mijn manier liep hij al veel ontspannender. Dus nu rijdt ik enkel nog op deze manier of helemaal niet meer. Klinkt mss dom maar ik voel me echt goed als ik op die manier rijdt. Weg frustraties...

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:38

FrankavdT schreef:
Ziet er goed uit, lekker.

Enne: SPIKE IS COOL!

Spike is super!

elkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:21

mariska75 schreef:
Er zijn ondertussen een aantal goede leerlingen van Antoine in België en Nederland die volgens hetzelfde systeem lesgeven dus genoeg mogelijkheden om door te leren!

wie zijn die mensen in belgië dan? Komen ze ook aan huis?

Duurt zo'n stage altijd vier dagen of kan je het aantal dagen zelf kiezen?

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:43

erg leuke foto's , je ziet zeker een stukje vooruitgang !
is wel wennen he die methode? maar achteraf is het het wel waard... neem ik aan.
ik zit er over te denken om ook er een keertje heen te gaan voor wat lessen, want we zitten een beetje in een "dip"en schieten eigenlijk bijna niets op.... en dat is erg jammer, loop er al een tijdje over te denken naar antoine te gaan... veel mensen die er geweest zijn, hoor ik positieve dingen van, het valt altijd te proberen he !

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:46

Kan het je echt aanraden. Het is zeer de moeite waard!

Riaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:53

Renske20 schreef:
site AdB schreef:
BESLOTEN STAGES

Indien u een groep van 4 mensen met 4 paarden bij elkaar hebt, kunt u een besloten stage bij ons organiseren, buiten de bovengenoemde stageweken om.

Indien u een groep heeft en een voorkeursdatum, neem dan even contact met ons op. dan kunnen we kijken of die data ons ook schikken.

Ja dan ben ik ook van de partij!! Ik wil graag een keer naar hem toe, vooral om lars zijn tong die er uit hangt, hij denkt namelijk ook er iets aan te kunnen doen, nou laat dan maar zien! In de zomervakantie???

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:42

@Renske: Antoine komt 28 maart lesgeven bij mij op stal in Wouwse Plantage en er is nog plek... Niet echt heel dicht bij voor jou, maar wel te doen toch? Kan je het een keer proberen voor je een hoop gedl aan een stage uitgeeft.

Misschien dat ik wel mee zou willen naar zo'n stage. Ik kan geen maatje vinden die met me mee wil en om nou helemaal alleen te gaan... Dan moeten we alleen ook met 4 vreemden in een kleine (en vieze) sta-caravan slapen of gaan we dan voor het hotel?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:44

T klinkt allemaal heel interessant. Ik hou dit topic in de gaten...

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:24

@elkie
wie zijn die mensen in belgië dan? Komen ze ook aan huis?
In België weet ik Caroline en Barbara. Dit is de site van caroline: www.carolinedelannoy.be

Voor Barbara moet je met Antoine bellen, zie hoefkatrol.com.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:08

De man in Belgie die ook al jaren les krijgt en geeft volgens deze methode is Ronny, bij Maldegem.

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:52

Woow wat gaaf en volgens mij super leerzaam wat heb jij een mooie pony zeg jemig wat een uitstraling geeft dat beesje en wat een geweldig zadel

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:20

Marijn4045 schreef:
@Renske: Antoine komt 28 maart lesgeven bij mij op stal in Wouwse Plantage en er is nog plek... Niet echt heel dicht bij voor jou, maar wel te doen toch? Kan je het een keer proberen voor je een hoop gedl aan een stage uitgeeft.

Misschien dat ik wel mee zou willen naar zo'n stage. Ik kan geen maatje vinden die met me mee wil en om nou helemaal alleen te gaan... Dan moeten we alleen ook met 4 vreemden in een kleine (en vieze) sta-caravan slapen of gaan we dan voor het hotel?

ik heb die dag helaas geen vervoer, wel een trailer maar geen auto dier ervoor kan helaas!
wouse plantage ken ik wel, daar heben we alweer bijna 5 jaar geleden Desiree(paard van mn moeder) gekocht, was idd een eindje rijden maar ik wil zeker nog een keer bij een clinic gaan kijken en/of meerijden! en als het wat is dan een stage bij AdB
ik ben vooral ook benieuwd of hij Q zuiver krijgt aan de longe, dan zie ik nml met eigen ogen hoe hij loopt...

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:27

Rianne schreef:
BESLOTEN STAGES

Ja dan ben ik ook van de partij!! Ik wil graag een keer naar hem toe, vooral om lars zijn tong die er uit hangt, hij denkt namelijk ook er iets aan te kunnen doen, nou laat dan maar zien! In de zomervakantie???

Hangt er vanaf wanneer het is en wat t kost, maar misschien zijn Marsss met Pako dan ook wel van de partij

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:38

het is zkr een verschil met de 1e dag.. Maar ook logisch, een paard wat niet rechtgericht is kan moeilijk loslaten door heel zijn lijf, iets wat je zelf heb gemerkt doordat zijn achterbeen nu meer ondertrad... Laat een paard niet los in zijn lijf, kanhij ook nooit nageven, dan krijg je een valse knik... Helaas zien veel ruiters dat nog steeds als aanleuning...

eerst moet je paard loslaten in heel zijn lijf waardoor je hem kan gaan rechtrichten.. hieruit kan je aanleuning verkrijgen.. Vervolgens moet je wel de schwung ( taktmatigheid ) behouden anders krijg je ritmestoornissen en wordt je aanleuning niet contstant.. Hierna kan je gaan werken aan de laatste stappen...

Maar ik vind het echt een goede vooruitgang in vergelijking met de 1e paar foto's ... GA zo door

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:51