welsh met springtalent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:05

Lydian schreef:
God o god o god, wat een lef zeg om deze foto,s te plaatsen. Echt frusterend om te zien. Weer één en al onkunde...

Erg jammer zo,n leuke pony en dan zo,n meisje!

stel je aan

Oscar
Forumcoördinator

Re: welsh met springtalent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:00

Elena schreef:

Nee, maar op HAW moeten we tips commetaar geven over het rijden op je pony, niet over of je pony goed springt, daarvoor moet je maar naar Vraag Maar Raak gaan

Wat is dat nou weer voor klets?
Natuurlijk valt de manier van springen ook onder HAW.

Lydian schreef:
God o god o god, wat een lef zeg om deze foto,s te plaatsen. Echt frusterend om te zien. Weer één en al onkunde...

Erg jammer zo,n leuke pony en dan zo,n meisje!

Lydian & anderen die op een soortgelijke manier hun mening verkondigen:
Hier hebben we niks aan.
Op HAW is het de bedoeling dat er rijtechnisch commentaar geplaatst wordt, en geen 'afzeik'-reacties zonder enige vorm van onderbouwing.

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:43

Ben ik helemaal met je eens Oscar

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:03

Geweldige LOL met je knol foto's super hoor, wat zullen jullie een lol gehad hebben

kleine kanttekening, een helm is bij dit soort lol niet overbodig

als ik dit soort dingen zie dan wou ik dat ik nog in mijn ponytijd zat

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 21:51

Japadour schreef:
oortjes naar achteren hoeft niet te betekenen dat de pony geen plezier heeft...de oren zijn erg gevoelig van een paard en door ze naar achteren te doen beschermd een paard ze...natuurlijk kan het ook zijn dattie gene plezier heeft...maar dat hoeft dus niet! Als dit ponytje normaal zn oortjes lekker nar voren is er dus niks aan de hand!

ja idd, paarden doen het ook als ze een bekend geluid horen. Bvb de stem van de eigenaar ofzo...

en ik vind dat eeuwige gezeik hier echt verschrikkelijk ziek en kinderachtig,, echt weer typisch bokt...
probeer het dan tenminste een beetje normaal te brengen..!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:34

appelbolfan schreef:
Japadour schreef:
oortjes naar achteren hoeft niet te betekenen dat de pony geen plezier heeft...de oren zijn erg gevoelig van een paard en door ze naar achteren te doen beschermd een paard ze...natuurlijk kan het ook zijn dattie gene plezier heeft...maar dat hoeft dus niet! Als dit ponytje normaal zn oortjes lekker nar voren is er dus niks aan de hand!

ja idd, paarden doen het ook als ze een bekend geluid horen. Bvb de stem van de eigenaar ofzo...

en ik vind dat eeuwige gezeik hier echt verschrikkelijk ziek en kinderachtig,, echt weer typisch bokt...
probeer het dan tenminste een beetje normaal te brengen..!

Ja maar je hebt wel twee manieren van naar achteren doen. Namelijk naar achter draaien en plat in de nek doen. En dat plat in de nek doen heb ik toch echt alleen nog maar gezien als bijv. een paard een ander paard probeert weg te jagen o.i.d.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:14

Lydian of hoe je ook heet:
Vind je dit niet een beetje erg triest?
dat meisje zo de grond in trappen?
Zal es op je profiel zien hoe goed
jij wel niet rijd,
iedereen moet ergens beginnen..
En lol maken met je paard is leuker
dan elke dag serieus die saaie rondjes
in de bak draven..
Die pony heeft ere lol in en het meisje ook
ze verpest niks aan het paard
ik vind dat je moet leven.. met een paard
moet je kunnen genieten!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:17

Wat leuk Springtalent heeft ie hoor
Zo erg te groot ben je toch neit?

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:30

Heee ik vind het er leuk uitzien hoor
Ik vind ook dat je goed met hem meegaat en hem dus ook niet blokkeert ofzo..
netjes

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:16

spoekie schreef:
[
Wat ik ook niet snap is het volgende: jij vindt zélf dat je te groot bent voor hem, waarom ga je dan in godsnaam met hem springen?
Want het kan opzich nog best, maar ik snap niet dat jij gaat springen en dan al helemaal niet dat je zo hoog gaat als jijzelf vindt dat je te groot bent....
[/quote]

Hier heb ik nog geen antwoord opgekregen en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je antwoord

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:44

wat boeien die tenen nou trouwens. Het is niet erg. En vind het knap zonder zadel.
En trouwend wat die oren betreft de meeste paarden hebben een hekel aan springen maar dat weerhoud niemand. Zou niet zoveel met hem springen omdat hij het vreselijk vind maar het is niet echt een groot probleem..
En met dat dekje. Tja doe ik ook altijd als ik zonder zadel ga rijden. Leg er een dekje op met een dekensingel. Geen reden voor eigenlijk maar het boeit niet echt veel vind ik.
En er zijn meerdere die springen zonder zadel! Als je dat kan.. En cap is eigen keus!

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:39

vind het er opzich niet super slecht uit zien maar wat ik een beetje raar vind is dat je cap op de laatste foto op de grond ligt.. heb je 'm afgedaan voor de foto's om het er stoerder uit te laten zien?

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:47

Wow ik doe het je niet na, knap hoor!!
vind dat die zeker springtalent heeft

PussInBoots

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:07

Kiwiko ik ben het helemaal met jou eens! (en gelukkig maar dat de rest hier op bokt allemaal "Anky's" zijn!!)

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:41

vind ik ook iepsel...

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:56

sammylover schreef:
omg... wat een zeikerds hier...
Julie zein gewoon verpest door alleen met een zadel terijden!!
Zonder zadel rijd juist lekker
je bent veel meer 1 met je paard!!
en het is beter voor je evenwicht.

De cap.. Ja dat is eigen risico..

Maar echt bokt weer hoor... ze vraagt toch hoe julie die pony vinden springen??
Ze vraagt niet: wat vinden julie van mij dat ik zonder cap en zonder zadel op een groene pony rij??
Sorry hoor... of zie ik dit nu verkeerd

Ontopic: Erg leuk!!
Ik heb er ooit oeite mee met springen zonder zadel om me tenen binnen boord tehouden
maar het ziet er goed uit!!

Dat ik verpest ben dooralleen met zadel te rijden slaat nergens op ik rij heel vaak zonder zadel en alles wat k metzadel kan kan ik ook zonder zadel en net zo goed. dus dat moet je niet zeggen

Maar HAW is toch ook om tips tegeven (of zie ik dat verkeerd?) Het begon tenminste met tips geven . Dat sommige mensen tever gaan is niet "bokt weer"

OT: Leuke pony ze heeft wel springtalent denk ik. Je moet alleen niet tevaak hoog gaan want dan gaat ze het minder leuk vinden.
Alleen zou ik proberen om ander hindernis matriaal te nemen, de 2e hindernis vindt ik toch een beetje eng want als het misgaat.
Cap is eigenkeus maar als ik jou was zou ik hem wel op doen.
En verder zou ik proberen om mee tegaan met de sprong want soms lijkt het of je in de mond trekt en soms dan heb je de teugels zolang dat je bijna geen contact meer hebt.

Dit alles is NIET aavallend bedoelt

Gr. Michelle

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 16:58

wauw, wat heb jij een mooie houding zonder zadel..
Al die kakkers doen het je iig niet na.. Zo leer je iig zitten!

Goed man

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:48

sammylover schreef:
omg... wat een zeikerds hier...
Julie zein gewoon verpest door alleen met een zadel terijden!!
Zonder zadel rijd juist lekker
je bent veel meer 1 met je paard!!
en het is beter voor je evenwicht.

De cap.. Ja dat is eigen risico..

Maar echt bokt weer hoor... ze vraagt toch hoe julie die pony vinden springen??
Ze vraagt niet: wat vinden julie van mij dat ik zonder cap en zonder zadel op een groene pony rij??
Sorry hoor... of zie ik dit nu verkeerd

Ontopic: Erg leuk!!
Ik heb er ooit oeite mee met springen zonder zadel om me tenen binnen boord tehouden
maar het ziet er goed uit!!

En jij zegt vast nooooit iets zonder dat het je gevraagd wordt..

ElineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:16

ik rij haast nooit zonder zadel.. Een te harde draf en ik hobbel ernaast. Gallop lukt al helemaal niet! Heb wel vaak zonder zadel gereden maar dan viel ik echt vaak.. Heb echt geen evenwicht.. Vind het dan ook erg knap dat je kan springen zonder zadel.. Doe het je in ieder geval niet na!!
Leuk ponietje.. En ja typisch bokt weer die ruiters de grond intrappen als je je benen wat anders hebt of zonder zadel rijd.
Wat boeit een zadel nou! Het is echt zoveel beter zonder zadel. Je voelt je paard beter aan en het paard jou. Ook is het beter voor je evenwicht (Ik ben een uitzondering )

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:29

Ik vind het netjes hoor! zonder zadel zo (voor een A-pony) hoog te springen. Leuk beestje ook.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:46

hey,
leuke pony
springt leuk en jij zit ook erg netjes voor zonder zadel te zitten !!
heb ene vraagje, waarom draagt je pony op de laatste foto gene neusriem???

greetz

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:26

vette pony
hij kan leuk springen! jullie hadden wel lol he?

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 00:19

Liennuh schreef:
ik rij haast nooit zonder zadel.. Een te harde draf en ik hobbel ernaast. Gallop lukt al helemaal niet! Heb wel vaak zonder zadel gereden maar dan viel ik echt vaak.. Heb echt geen evenwicht.. Vind het dan ook erg knap dat je kan springen zonder zadel.. Doe het je in ieder geval niet na!!
Leuk ponietje.. En ja typisch bokt weer die ruiters de grond intrappen als je je benen wat anders hebt of zonder zadel rijd.
Wat boeit een zadel nou! Het is echt zoveel beter zonder zadel. Je voelt je paard beter aan en het paard jou. Ook is het beter voor je evenwicht (Ik ben een uitzondering )

Een zadel verdeelt het gewicht beter, waardoor het minder hard aankomt voor één plek op de rug als je bijv. een beetje hard terug op de rug terechtkomt. Dáárom vinden veel mensen een zadel slim... het is gewoon beter voor de rug, mits hij past natuurlijk.

Maar TS ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd naar een antwoord op mijn vraag.. want ik vraag me bij zoveel mensen af waarom ze in hemelsnaam op die pony gaan rijden, terwijl ze weten dat ze te groot zijn of waarom ze erop gaan springen als ze zichzelf al aan de grote kant vinden/te groot vinden (zoals in jouw geval).
Dus nog een keer: Waarom ga je erop rijden en dan al helemaal zo hoog springen, als jij jezelf te groot vindt?