Brit schreef:Zal het niet als mijn instructie willen hebben ...
Lijkt ook alsof hij zijn benen afsteekt en zoals Mietje al zei: te kort in de hals.
Ja dat van die benen viel me ook al op. Je zo niet zeggen dat het een intructeur is
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brit schreef:Zal het niet als mijn instructie willen hebben ...
Lijkt ook alsof hij zijn benen afsteekt en zoals Mietje al zei: te kort in de hals.
Nee, ik denk eerder: geef em wat ruimte!

Ellen schreef:Sjonge jonge jonge. Hoe rijden jullie je paard dan? Je moet toch altijd wat druk nemen om nagevelijkheid te krijgen? Of zijn jullie allemaal van die vrijheidsdressuurruiters???? Snap hier echt het probleem niet van. Heb veel bizardere foto's gezien dan dit en daar ziet alles er zo perfect uit volgens jullie!! Maar omdat hier staat dat hij instructeur is worden de foto's met een loep bekeken en zelfs dan zou ik het "grote" probleem van jullie niet zien. Echt rukken en plukken zie ik echt niet. Af en toe klopt de handhouding niet helemaal maar ach dat heeft toch iedereen. Oh sorry behalve jullie!!
.Zo als hij rijd vind ik niet goed ,idd met te veel druk.De foto's zijn momentopname's maar dit zijn wel heel veel momentopname's.Ik ga ook niet zeggen dat mijn paard nooit zo duikt,maar als ze dat doet weet ik dat ik verkeerd zit en los dat gelijk op.Maar het is denk ik wel op welk nivo je rijdt of je een instucteur goed vind of niet.Voor beginnende ruiters gaat het een goede instructeur zijn waarschijnlijk . Navidad schreef:en ellen nogwat als je mijn bericht van te voren heb gelezen staat er duidelijk in dat iedereen anders rijd. ik zal persoonlijk wat meer lengte zien, dan is inderdaad gymnastisch rijden, dat is wat ik doe, en zeg zeker niet dat ik beter rij dan ieder ander. dus mischien zal je bepaalde woorden trug moeten nemen? aangezien je alle mensen hier over een kam scheert.
Ik ben geen vrijheidsdressuur ruiter, maar rijden moet wel paardwaardig blijven. en mensen moeten gewoon menswaardig blijven. een paard rij je los om de nagelijkheid te kweken, dat doe je onder andere door aanleuning. als je je paard onder druk rijd, krijg je een valse krul. zoals hier (driehoekje) en dat is dus pure spanning, die spanning komt onder andere van de ruiter.
Door teveel druk, een paarden mondje is teder, dat moet je zo zien te houden, daarom hou je aanleuning en rij je er met je benen achteraan. als je paard in de valse krul loopt heeft die zijn rug dus gespannen dus zit je op een plank zonder swung. hoe meer het paard ontspannen is, hoe meer die zijn rug loslaat, daarmee kweek je dus ook swung, dat heeft een z2 ruiter echt wel nodig.
Ik ga nooit op foto's uit, Daarover kan je niet oordelen of een ruiter wel of niet kan rijden. Maar op een foto zie je wel duidelijk spanning of ontspanning.

QtieLady schreef:ben benieuwd wat die persoon er van vond vandaag die bij z'n wedstrijd kwam kijken.
Kathleen_vW schreef:bokt is weer in de aanval