Mijn instructeur @ work op zn mooie paard! *veel*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 01:02

Brit schreef:
Zal het niet als mijn instructie willen hebben ...
Lijkt ook alsof hij zijn benen afsteekt en zoals Mietje al zei: te kort in de hals.

Ja dat van die benen viel me ook al op. Je zo niet zeggen dat het een intructeur is

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 01:06

'Geen gelul, trek em in de krul' moet je instructeur gedacht hebben. Geeft hij les op de Hoge Devel?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:10

Je ziet wel vaker dat instructeurs het in de theorie het heel goed brengen en in de praktijk vaak wat minder, maar zo slecht vind ik het niet hoor.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:14

Als ik dit zo zie denk ik niet: zoow die gymnastiseerd zijn paard even Nee, ik denk eerder: geef em wat ruimte!

Dit paard wordt, zo lijkt het op de foto's althans, helemaal in de krul getrokken, niks geen stille hand en het paard het zelf laten opzoeken. Ook zie je op sommige foto's een "valse knik" in de hals.. Zonde! Kortom: een hoop ruk en pluk werk als je het mij vraagt!

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:38

Zooooooo hé, wat heeft die het paard goed aan het lopen en wat zit hij er zelf netjes op! niet echt, sorry
Ik geloof best dat hij goed kan lesgeven hoor!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:24

ik vind het er niet bepaald relaxt uitzien, hij zou wat zachter met zijn handen mogen werken, en zijn benen niet afsteken. hij kan wel netjes zitten, op een paar foto's.

jammer dat sommige mensen hun handen zo gebruiken, vooral instructeurs zouden het goede voorbeeld moeten geven..

Anoniem

Re: Mijn instructeur @ work op zn mooie paard! *veel*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:01

Leuke instructeur heb jij

Weet hij wel dat je deze foto's plaatst, ik denk niet dat ze in zijn voordeel werken!

teqil_mikey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:06

is dat toevallig vlak bij de interatuin ? leuke foto's commentaar is er al genoeg zo te zien

Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:22

Sjonge jonge jonge. Hoe rijden jullie je paard dan? Je moet toch altijd wat druk nemen om nagevelijkheid te krijgen? Of zijn jullie allemaal van die vrijheidsdressuurruiters???? Snap hier echt het probleem niet van. Heb veel bizardere foto's gezien dan dit en daar ziet alles er zo perfect uit volgens jullie!! Maar omdat hier staat dat hij instructeur is worden de foto's met een loep bekeken en zelfs dan zou ik het "grote" probleem van jullie niet zien. Echt rukken en plukken zie ik echt niet. Af en toe klopt de handhouding niet helemaal maar ach dat heeft toch iedereen. Oh sorry behalve jullie!!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:17

Ellen schreef:
Sjonge jonge jonge. Hoe rijden jullie je paard dan? Je moet toch altijd wat druk nemen om nagevelijkheid te krijgen? Of zijn jullie allemaal van die vrijheidsdressuurruiters???? Snap hier echt het probleem niet van. Heb veel bizardere foto's gezien dan dit en daar ziet alles er zo perfect uit volgens jullie!! Maar omdat hier staat dat hij instructeur is worden de foto's met een loep bekeken en zelfs dan zou ik het "grote" probleem van jullie niet zien. Echt rukken en plukken zie ik echt niet. Af en toe klopt de handhouding niet helemaal maar ach dat heeft toch iedereen. Oh sorry behalve jullie!!

Er is verschil tussen druk en aanleuning..

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:19

ik vind ook dat de mensen hier een groot probleem maken maar Ja misschien denken hun dat ze beter kunnen rijden of zo

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:29

en ellen nogwat als je mijn bericht van te voren heb gelezen staat er duidelijk in dat iedereen anders rijd. ik zal persoonlijk wat meer lengte zien, dan is inderdaad gymnastisch rijden, dat is wat ik doe, en zeg zeker niet dat ik beter rij dan ieder ander. dus mischien zal je bepaalde woorden trug moeten nemen? aangezien je alle mensen hier over een kam scheert.

Ik ben geen vrijheidsdressuur ruiter, maar rijden moet wel paardwaardig blijven. en mensen moeten gewoon menswaardig blijven. een paard rij je los om de nagelijkheid te kweken, dat doe je onder andere door aanleuning. als je je paard onder druk rijd, krijg je een valse krul. zoals hier (driehoekje) en dat is dus pure spanning, die spanning komt onder andere van de ruiter.

Door teveel druk, een paarden mondje is teder, dat moet je zo zien te houden, daarom hou je aanleuning en rij je er met je benen achteraan. als je paard in de valse krul loopt heeft die zijn rug dus gespannen dus zit je op een plank zonder swung. hoe meer het paard ontspannen is, hoe meer die zijn rug loslaat, daarmee kweek je dus ook swung, dat heeft een z2 ruiter echt wel nodig.

Ik ga nooit op foto's uit, Daarover kan je niet oordelen of een ruiter wel of niet kan rijden. Maar op een foto zie je wel duidelijk spanning of ontspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:29

Ik denk waarschijnlijk dat bij een deel van ons ,het geval zo is .Zo als hij rijd vind ik niet goed ,idd met te veel druk.De foto's zijn momentopname's maar dit zijn wel heel veel momentopname's.Ik ga ook niet zeggen dat mijn paard nooit zo duikt,maar als ze dat doet weet ik dat ik verkeerd zit en los dat gelijk op.Maar het is denk ik wel op welk nivo je rijdt of je een instucteur goed vind of niet.Voor beginnende ruiters gaat het een goede instructeur zijn waarschijnlijk .

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:33

Ik ben van mening dat ook beginnende ruiters een goede instructeur verdienen. Maar dat is off-topic...

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:00

Navidad schreef:
en ellen nogwat als je mijn bericht van te voren heb gelezen staat er duidelijk in dat iedereen anders rijd. ik zal persoonlijk wat meer lengte zien, dan is inderdaad gymnastisch rijden, dat is wat ik doe, en zeg zeker niet dat ik beter rij dan ieder ander. dus mischien zal je bepaalde woorden trug moeten nemen? aangezien je alle mensen hier over een kam scheert.

Ik ben geen vrijheidsdressuur ruiter, maar rijden moet wel paardwaardig blijven. en mensen moeten gewoon menswaardig blijven. een paard rij je los om de nagelijkheid te kweken, dat doe je onder andere door aanleuning. als je je paard onder druk rijd, krijg je een valse krul. zoals hier (driehoekje) en dat is dus pure spanning, die spanning komt onder andere van de ruiter.

Door teveel druk, een paarden mondje is teder, dat moet je zo zien te houden, daarom hou je aanleuning en rij je er met je benen achteraan. als je paard in de valse krul loopt heeft die zijn rug dus gespannen dus zit je op een plank zonder swung. hoe meer het paard ontspannen is, hoe meer die zijn rug loslaat, daarmee kweek je dus ook swung, dat heeft een z2 ruiter echt wel nodig.

Ik ga nooit op foto's uit, Daarover kan je niet oordelen of een ruiter wel of niet kan rijden. Maar op een foto zie je wel duidelijk spanning of ontspanning.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:11

Ik zou deze foto's ook niet geplaatst hebben, echt voordelig zijn ze niet. Ik heb hem de afgelopen keer op Oud Beijerland zien rijden, met de fjord, en toen vond ik hem echt super netjes rijden!! mooi combi, en het is echt een hele leuke jongen om te zien.
Maar nogmaals, de vorige keer vond ik hem echt heel netjes rijden.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:11

Hij kan echt heel goed rijden, dit zijn idd mindere foto's. Maar hij geeft mij zelf ook les, en hij doet t wel heel goed hoor. Het zijn maar moment opnames, dus vind al het commentaar hier een beetje overbodig.

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:01

Kruisjes?!

Smookey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:48

Ik zie de foto's ook helaas niet, maar ik weet wel over wie het gaat. Ik ken deze jongen, want hji staat bij mij op stal en 1 ding kan ik je wel vertellen en dat is dat hij echt super kan rijden. Als mijn pony zijn dag niet heeft of ik niet of allebei niet, hoop ik ook niet dat mensen foto's maken. We doen allemaal weleens iets wat misschien niet helemaal verantwoord is. Maar soms zijn dingen niet altijd netjes op te lossen en heeft je paard weleens een strenge hand nodig. Er kan dus nog heel veel commentaar geleverd worden, maar ik weet ondere andere hoe hij in het echt rijdt en dat ziet er altijd keurig uit. Niet alleen op zijn eigen paarden, maar ook op paarden van andere!!!

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:51

ben benieuwd wat die persoon er van vond vandaag die bij z'n wedstrijd kwam kijken.

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:56

Ik kan de foto's niet zijn

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:58

bokt is weer in de aanval

Dionnee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:00

QtieLady schreef:
ben benieuwd wat die persoon er van vond vandaag die bij z'n wedstrijd kwam kijken.

Wie ging er kijken?

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:17

Kathleen_vW schreef:
bokt is weer in de aanval

ja idd

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:04

Hij was vandaag, 2x eerste, met dit paard op de wedstrijd.