4jarige bonte(feinbrand)@work ook met BuleroFrank

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Re: 4jarige bonte(feinbrand)@work ook met BuleroFrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:22

Zo in je profiel te zien ben je in ieder geval geen watje

Springen, crossen en buiten ritten. Als ze echt zo vervelend was had je dat vast niet gedaan
gaaf hoor!

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:34

BuleroFrank schreef:
ach jongens zeik niet zoow dat beest is niet te houden dit was de eerste keer dat ik erop zat en dus ook de eerste keer springen.....dus laat me lekkerr!! let maar op je zelf daar heb je je handen al vol aan!!

Relax.. Ik neem aan dat je foto's neer zet niet om geen commentaar er op te krijgen..

Ook al is die niet te houden, boven de sprong kan je het paard wel de ruimte geven om zijn hals te strekken. Daarna breng je gewoon je handen weer op zijn plaats en zijn je teugels ook weer zoals je ze had voor de sprong.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:46

Heej rieta, mooie foto`s weer van die lekkere bonte van je! Vind het echt zo`n super diertje.

Zelf heb ik ook een rossner zadel maar ben er niet helemaal tevreden over, op mijn paard lag hij gewoon niet goed. Die van jou lijkt een beetje hetzelfde "probleem" te hebben als die van mij destijds, dat hij achterover "kantelt". Of dat het aan rossner ligt geen idee hoor.

En frank, ik vind het toch knap dat je op durft te stappen terwijl het paard zo ontiegelijk sterk is aan de voorkant. Je reactie dat je daarom gaat hangen in de mond begrijp ik dan ook wel, er zijn meerdere ruiters die dit doen maar het alleen niet toegeven

De opbouwende kritiek dat je haar boven de sprong los moet laten neem je gewoon voor lief en bij de volgende foto shoot zien we dat vast wel terug hoe het ook kan

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:42

dat vink nou een leuke reactie!! bedankt!!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:23

BuleroFrank schreef:
en ohja ik kon hem ook neit eens los laten want als ik dat deed vloog ie er vandoor!!!....dussssss

Heb je er ooit wel is van gehoord dat je een opgefokt paard die graag wil juist niet vast moet houden. Daar worden ze alleen maar gekker van. Ik vind je ook veel te hard met je handen. Het zijn alleen maar tips en die moet je niet aanvallerig opvatten. dussssssss!

elskebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:08

hey!!!
gezellig joh hier!!!
als eerst wil ik ff zeggen dat het weer leuke fotos zijn rieta!!!! wat is het ook een lekker ding he!!

nou frank ik weet precies hoe je je voelt!!!
lotto doet dat dus ook!!!
trek je het gewoon niet aan dit zijn ook maar moment opnames toch!!
ik denk dat het merendeel van de mensen die hier een reactie op hebben gegeven niet eens met de bonte drufen te springen.

dus laat ze allemaal maar lekker zeuren!!!

zet er maar eens fotos op dat je met de paarden van jan aan het springen bent dan zeuren ze wel anders

haha
doei doei x

elskebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:09

haha heb het weer boven geplaatst, sorry dus als er nog meer comentaar op komt...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:35

wat een prachtig paard, mooi setje ook!

de eerste ruiter vind ik er mooi op zitten, de tweede stukken minder netjes.
ik neem aan dat de eerste ruiter de eigenaresse is, en de tweede ruiter er voor het eerst opzit.
toch kan de tweede ruiter (1ste, 2de, ik word er niet goed van ) veel voorzichtiger met de handen zijn. het paard ziet er inderdaad pittig uit, maar probeer hem met je zit op te vangen en terug te rijden. de handen zijn heel erg nadrukkelijk aanwezig, het paard krijgt geen ruimte, zo zal het niet prettig rijden zijn. dan rij je maar eerst een half uur voltes oordat hij rustig wordt. heb ik ook wel op een paard dat ik soms bijrij, die komt ook pas na een half uur een beetje lekker ontspannen. het eerste half uur rij ik me langere teugel, veel voltes, draf, gallop, tot ik merk dat ze rustiger wordt en zelf (!) de nagevelijkheid op gaat zoeken. dit rijd een stuk fijner en geeft een gevoel van voldoending, als jullie uiteindelijk lekker gereden hebben.
hoegraag je het ook wilt, als het paard een energiebom is, kan je goed dressuren vergeten, dan cross je elke bocht door en kan je nog geen fatsoenlijke gebroken lijn maken.

eerst werken aan een ontspannen paard, dan is echt stukken beter.

p.s: als je foto's op internet zet ontvang je kritiek. dit kan ook opbouwende kritiek zijn. waar je het niet mee eens hoeft te zijn, maar normaal reageren is wel zo sociaal.
je kan beter openstaan voor kritiek van anderen, daar groei je alleen maar van. en natuurlijk is het niet leuk om iets over jezelf te horen waar je niet blij mee bent, maar neem het mee en doe er iets mee.
schelden en terugkaatsen naar andere bokkers zie ik persoonlijk als het niet kunnen of willen aannemen van feedback, en dat zal alleen maar ten nadele van jezelf werken in je leven.

(phoe, lianne de sociaal pedagoog, leerkracht in opleiding en misschien wel de nieuwe dr. Phill aan het woord )

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:37

Het commentaar is niet gegeven om Frank aan te vallen, het is meer een algemene opmerking...! Als ik in het profiel van Frank kijk (om niet alleen op deze fotos te oordelen) vind ik zijn houding wel positief, alleen op deze foto's zie ik dat niet terug, ik geloof dus best dat je het kan. Dat ten eerste.

Ten tweede vind ik het al geen slimme zet om met een 'ongecontroleerd' paard te gaan springen, zeker omdat daar de grootste ongelukken van kunnen komen. Je kunt in mijn ogen totaal niets "regelen" met een paard wat je tijdens het normale dressuur niet eens in de hand kunt houden. Om er dan maar je volle gewicht in te gooien, is vragen om het averechtse. Daarom sta ik versteld van de verschillende reacties hier. Het is in mijn ogen een beetje vriendjespolitiek van degene die de houding van Frank boven de hindernis goedpraten, de meeste zien wel dat dit niet de meest ideale houding is neem ik aan...?

Ik wil hiermee dus gewoon ff zeggen dat ik liever zie (dat als je weer met een fris paard) gaat rijden, hem eerst even lekker naar de rust toerijdt, desnoods laat je hem maar lopen...moe worden ze vanzelf wel, jullie waren met z'n 2-en, dus afwisseling genoeg...

Ik wil nog wel even tegen Rieta zeggen, dat als je paard eenkennig is, ik het geen slimme zet vind om een onbekend persoon op je toch al gespannen paard te laten rijden en daarbij nog eens een hindernisjes mee te nemen... maar dat is mijn mening.

Moet wel zeggen dat ik je paard veel uitstraling en kwaliteiten vind hebben...op de inwerking van je hand op sommige fotos na (wat dan weer te verklaren is aan haar onstuimigheid) vind ik dat je haar erg netjes voor elkaar hebt! Succes in het L2...!

Edit: bovenstaande post lijkt wel erg veel

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:38

Mooi beestje hoor,
ziet er goed uit

Van het springen heb ik geen verstand dus daar zeg ik niks over

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:43

Wat een schitterend dier! Gaaf setje ook.

BuleroFrank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:51

nou zijn we er klaar mee???? nou ik wel !!

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:27

BuleroFrank schreef:
nou zijn we er klaar mee???? nou ik wel !!
doe nou eens rustig zeg..
asl je niet wilde dat hier reacties op gegeven werden moest je de foto's niet plaatsen.. mensen probeeren jou alleen maar te helpen hoor..
je krijgt hele geweldigge reacties als het geel goed is maar zo zag het er niet uit.. nou dan zeggen mensen niet altijd dat het zo super is, ik bedoel; doe wat met die tips!! en ga niet liggen mopperen omdat ze je tips geven..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:29

Ik heb geen commentaar! Iedereen moet wennen aan een nieuw paard, en niet elk paard is de makkelijkste. Ik vind het wel erg paranöia dat er weer 5 pagina's vol geschreeuwd moeten worden.

Misschien is BoleroFrank die kritiek van bokt gewoon wel spuugzat? Geen wonder dat hij zo kwaad uit de bocht vliegt. Ookal was zijn reactie enigzins ietswat overdreven.

Iedereen is een hittepetit. Zie de reclame 'kort lontje', typisch Nederlanders!

Succes verder! Vind het een geweldig mooi paardje!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:38

BounceBabe schreef:
Ik heb geen commentaar! Iedereen moet wennen aan een nieuw paard, en niet elk paard is de makkelijkste. Ik vind het wel erg paranöia dat er weer 5 pagina's vol geschreeuwd moeten worden.

Misschien is BoleroFrank die kritiek van bokt gewoon wel spuugzat? Geen wonder dat hij zo kwaad uit de bocht vliegt. Ookal was zijn reactie enigzins ietswat overdreven.

Iedereen is een hittepetit. Zie de reclame 'kort lontje', typisch Nederlanders!

Succes verder! Vind het een geweldig mooi paardje!

Iedereen heeft zijn 'mankementjes' teidens het rijden. HEt een zie je het ander niet. Niet helemaal eelrijk om BoleroFrank (als ik het goed heb) hierop 'aan te spreken' . Van beide kanten had het wat vriendelijker gemogen. Maaaaaaar als je in Haw of Itp een topic opent kun je leuke of minder leuke reacties krygen. Maar idd 5 pagina's is wel beetje overdreven. Ik geef geen gelijk maar ook geen schuld. Maar doe met de 'komende' posts even aardig vergeet niet de leuke puntjes. Kijk naar het paard een super beest om te zien en die gangen WAUWW
oook een mooi setje een een super mooi zadel, lijkt me ook heel comfertabel

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:56

weetje wat het gewoon is.. hetis gewoon super irritant als steeds het zelfde commentaar komt. hij weet het nu allemaal wel.. hoeft niet steeds herhaald te worden

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:04

kimdepim schreef:
weetje wat het gewoon is.. hetis gewoon super irritant als steeds het zelfde commentaar komt. hij weet het nu allemaal wel.. hoeft niet steeds herhaald te worden

Vriendinnetjes nemen het altijd op voor diegene die het topic gestart heeft ! Als hij niet tegen kritiek kan, moet hij heel rap zijn account hier op bokt op non actief zetten !

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:07

vriendinnetjes?.. dat heeft er niks mee te maken..
als het bij mij zou zijn zou ik het ook heel vervelend vinden.. als ik het zelfde al gehoort heb

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 13:17

zo is mijn topic weer omhoog gehaald haha wel grappig hoor ik weet niet of jullie mijn andere foto's hebben gezien die zijn van een paar dagen later had julie beloofd er foto's op te zetten als ze wat rustiger was... maar daar ging het al stukken beter gelukkig ik heb bijna mijn L2 debuut nog een dikke week dus nog even goed trainen

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:19

proficiat kei mooi paardje
jullie zijn een mooi stelletje

Veel succes

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:17

BuleroFrank schreef:
ach jongens zeik niet zoow dat beest is niet te houden dit was de eerste keer dat ik erop zat en dus ook de eerste keer springen.....dus laat me lekkerr!! let maar op je zelf daar heb je je handen al vol aan!!

Beetje op je teentjes getrapt soms? Ben het ermee eens dat je hem wat strak houd maar heb zelf ook een paard wat behoorlijk heet kan zijn dus weet hoe het is.

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:18

en zeker als je er voor het eerst op zit, moet je nog even wennen natuurlijk, kan me voorstellen dat je hem kort houd, zou ik ook doen.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:33

wees lief

guusje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:46

misschien is t al te laat en heb je het zadel al gehouden, maar ik wilde toch even zeggen dat t zadel echt niet goed ligt. Het ligt iid te ver naar voren en daarom kom jij steeds te ver achterin het zadel te zitten. Je kunt het heel duidelijk zien op de foto waarop je het zadel showt. De stijgbeugel riemen hangen naar achteren toe tov van je singel. Als een zadel goed ligt hangen de stijgbeugel riemen na het rijden recht naar beneden (gelijk met je singel).
Je zou iid het zadel verder naar achter moeten leggen, zoals skitter ook al oppert. Maar het zadel heeft zulke enorme keilkussens, het is dan de vraag of deze dan niet op de lendenen gaan drukken. Ook kun je problemen krijgen met de kamerbreedte als je het zadel verder naar achter legt. Het kan zijn dat het zadel dan de schoft gaat raken. Laat er even een echte goede zadelmaker naar kijken. Nu merk je er nog niks van, maar na een half jaar gaat je paard invallen naast zijn schoft en krijgt hij een pijnlijke rug als je het zadel zo laat liggen en dat zou zonde zijn van die mooie bonte.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:32

rieta: suc6 met trainen en suc6 op de wedstrijD gaat vast helemaal goedkomen