Nescio (te koop) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:19

bittermoon schreef:
gelukkig...

ik wil verder nog even kwijt, dat ik me kapot erger aan sommige bokkers... die zo ontzettend hard commentaar kunnen brengen zonder zelf ooit eens rij-foto's gepost te hebben

mee eens!

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:19

hai hai hai, het gaat weer typisch bokt. ik vind het een leuke pony, en volgens mij kan deze meid best leuk rijden. ja dat zadel kan wel wat naar achter.maar de pony heeft amper schoft.heb wel vaker bij paarden gezien die geen schoft hebben dat het zadel naar voren gaat schuiven. dat is volgens mij in dit geval niet zo. waarschijnlik teveel lopen kwekken tijdens het opzadelen en niet helemaal opgelet(hoe vaak mij dat wel niet is overkomen, maar zie het altijd direct met opzadelen).

maar goed ik heb ook een paard dat een beetje eigenzinnig is, en als ik wat van hem wil, dan probeer ik het een kwartier, wil het niet dan ga ik een kwartier een andere oefening doen en probeer ik het dan weer. die van mij die gaat zich zo lopen opfokken dat we er allebei geen plezier meer in hebben, dus ga ik even wat anders doen en probeer ik het weer als we allebei weer rustig zijn.

ja ze vraagt om commentaar, maar de manier waarop het gegeven word kan soms ook wel een beetje anders.

o ja, nog even over de bak. ik zie niet in waarom ze niet in deze bak kan rijden, ja je word vies, maar goed modder is goed voor je huid

op mijn vorige manege hadden we een binnenbak, dus altijd droog. op mijn nieuwe manege hebben we geen binnenbak dus wel in natte bak rijden.het is wel zwaarder maar hij loopt er beter in, omdat hij zijn benen meer moet optillen. en voor de spieren kan het ook geen kwaad.

wat die 2,5 uur betreft, ik denk dat deze meid wel weet of het zin heeft of niet, de ene pony kan zijn concentratie wat langer erbij houden dan de andere. dat is bij paarden zo maar bij mensen en andere dieren ook. ik denk dat als je eigen pony kent je weet wat je vragen kunt.en de ene 4 jarige kan meer hebben dan de andere 4 jarige, dat is wederom bij paarden zo maar bij mensen ook.jullie gaan paarden met mensen lopen vergelijken(kindermishandeling) dus doe ik dat ook.

_KiMbErLeY_

Re: Nescio (te koop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:20

ponygek40 schreef:
ik heb ff de foto's bekeken op je site , maar wanneer haal je de bezem er es door
tis daar al t zelfde als met je pony : iedereen moet wat doen maar niemand doet wat ,en 1 tip ga es les nemen

Dít vind ik écht nergens op slaan, waar zie jij ingodsnaam fotos zien waar het niet opgeruimd is??

en hoe ziet het er bij jou op stal uit, zo van dat je er van de grond kunt eten, en waar alle paarden grrrr

HIER KAN IK ZOO BOOS OM WORDEN!!

Marsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:20

Woei! Ik dacht laat ik eens dit topis bekijken; 4 blz. dan zijn het meestal mooie foto's of er is veel commentaar . Commentaar is hier nou al wel gegeven. Zadeltje ligt idd te ver naar voren. En sporen zijn trouwens voor de verfijning van de hulpen

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:22

paardje2005 schreef:
wat die 2,5 uur betreft, ik denk dat deze meid wel weet of het zin heeft of niet, de ene pony kan zijn concentratie wat langer erbij houden dan de andere. dat is bij paarden zo maar bij mensen en andere dieren ook. ik denk dat als je eigen pony kent je weet wat je vragen kunt.en de ene 4 jarige kan meer hebben dan de andere 4 jarige, dat is wederom bij paarden zo maar bij mensen ook.jullie gaan paarden met mensen lopen vergelijken(kindermishandeling) dus doe ik dat ook.

2,5 uur rijden in een zware bak is voor geen enkel paard goed

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:22

paardje2005 schreef:
hai hai hai, het gaat weer typisch bokt. ik vind het een leuke pony, en volgens mij kan deze meid best leuk rijden. ja dat zadel kan wel wat naar achter.maar de pony heeft amper schoft.heb wel vaker bij paarden gezien die geen schoft hebben dat het zadel naar voren gaat schuiven. dat is volgens mij in dit geval niet zo. waarschijnlik teveel lopen kwekken tijdens het opzadelen en niet helemaal opgelet(hoe vaak mij dat wel niet is overkomen, maar zie het altijd direct met opzadelen).

maar goed ik heb ook een paard dat een beetje eigenzinnig is, en als ik wat van hem wil, dan probeer ik het een kwartier, wil het niet dan ga ik een kwartier een andere oefening doen en probeer ik het dan weer. die van mij die gaat zich zo lopen opfokken dat we er allebei geen plezier meer in hebben, dus ga ik even wat anders doen en probeer ik het weer als we allebei weer rustig zijn.

ja ze vraagt om commentaar, maar de manier waarop het gegeven word kan soms ook wel een beetje anders.

o ja, nog even over de bak. ik zie niet in waarom ze niet in deze bak kan rijden, ja je word vies, maar goed modder is goed voor je huid

op mijn vorige manege hadden we een binnenbak, dus altijd droog. op mijn nieuwe manege hebben we geen binnenbak dus wel in natte bak rijden.het is wel zwaarder maar hij loopt er beter in, omdat hij zijn benen meer moet optillen. en voor de spieren kan het ook geen kwaad.

oow, hier word ik nou vrolijk van, kritiek die op een normale manier word gegeven

HIER kan ik wat mee dank je

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:23

HengstAron schreef:
paardje2005 schreef:

2,5 uur rijden in een zware bak is voor geen enkel paard goed

als je commentaar hebt lees dan ook mijn andere berichten, ik heb namelijk al een paar keer gezegd dat ik niet 2,5 uur op hem rijd als de bak er zo aan toe is als nu, maar als de bak goed is!!!

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:24

Marsie schreef:
Woei! Ik dacht laat ik eens dit topis bekijken; 4 blz. dan zijn het meestal mooie foto's of er is veel commentaar . Commentaar is hier nou al wel gegeven. Zadeltje ligt idd te ver naar voren. En sporen zijn trouwens voor de verfijning van de hulpen

jaa, precies, weer iemand die het snapt
en over t zadel heb ik al toegegeven dat ik fout zat!!

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:25

ik doel niet zo zeer op 2,5 uur in deze bak rijden, dat staat er ook niet. bedoel het meer in het algemeen.

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:26

ponygek40 schreef:
ik heb ff de foto's bekeken op je site , maar wanneer haal je de bezem er es door
tis daar al t zelfde als met je pony : iedereen moet wat doen maar niemand doet wat ,en 1 tip ga es les nemen

nog even wat, ik ben er zelf geweest en het is er allemaal netjes voor mekaar.. dus ik snap niet wat je nou zit te piepen met deze reactie..
dit slaat écht werkelijk nergens op!

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:26

paardje2005 schreef:
ik doel niet zo zeer op 2,5 uur in deze bak rijden, dat staat er ook niet. bedoel het meer in het algemeen.

je zegt het anders wel anders, je zegt duidelijk in een ZWARE bak..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:26

pAardenMeiid schreef:
ponygek40 schreef:

nog even wat, ik ben er zelf geweest en het is er allemaal netjes voor mekaar.. dus ik snap niet wat je nou zit te piepen met deze reactie..
dit slaat écht werkelijk nergens op!

nee, kan je daar boos om worden of niet

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:27

maar, ik heb die dag 2 1/2 uur op hem gezeten tot hij luisterde en aan de teugel liep (met mijn been gedaan niet met mijn hand)

Dit is toch echt tekst van jou Kimberley.

Paardje2005 2,5 uur is zowiezo veel als het om het rijden in de bak gaat. Zoals al eerder in het topic vermeld is is het buiten geen probleem om langer te rijden.

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:29

HengstAron schreef:
maar, ik heb die dag 2 1/2 uur op hem gezeten tot hij luisterde en aan de teugel liep (met mijn been gedaan niet met mijn hand)

Dit is toch echt tekst van jou Kimberley.

Paardje2005 2,5 uur is zowiezo veel als het om het rijden in de bak gaat. Zoals al eerder in het topic vermeld is is het buiten geen probleem om langer te rijden.

hoo, er staat niet dat ik die dag in deze modder heb gereden, er staat

het ging de laatste tijd niet zo heel erg lekker, en omdat hij geschoren was wilde hij niet echt naar mijn been luisteren

en die dag dat hij geschoren was heb ik hem zolang gereden!!
misschien btje onduidelijk gezegd, maar zó zit het!!

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:33

ik vind dat 2 uur rijden veel t elang is, jij zegt dan wel dat je door moet gaan tot hij braaf is, maar jij mat hem gewoon af! en eigenwijsheid krijg je er niet uit met 2 uur rijden * ervaring * . dat moet met geduld en vertrouwen in elkaar. hoe oud is hij eigenlijk? want jij zegt dat hij nog moet groeien, want hij heeft nog bijna geen schoft, maar een schoft kan niet zomaar apart van de rest van zijn lichaam groeien hoor... dan heeft hij gewoon van zichzelf een plattere schoft.

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:35

áls ik les heb, rij ik ook 2 uur hoor.. een half uur heen stappen, les, half uur terugrijden..

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:35

Oliviaatje schreef:
ik vind dat 2 uur rijden veel t elang is, jij zegt dan wel dat je door moet gaan tot hij braaf is, maar jij mat hem gewoon af! en eigenwijsheid krijg je er niet uit met 2 uur rijden * ervaring * . dat moet met geduld en vertrouwen in elkaar. hoe oud is hij eigenlijk? want jij zegt dat hij nog moet groeien, want hij heeft nog bijna geen schoft, maar een schoft kan niet zomaar apart van de rest van zijn lichaam groeien hoor... dan heeft hij gewoon van zichzelf een plattere schoft.

hij is 4 en hij groeit in totaal nog wat meer!!

en over dat 2 uur rijden, sommige mensen zijn het er nou eenmaal mee eens, en sommige niet!!

maar zoals ik al eerder zei ik loop echt niet die hele 2 uur te galloperen, dat gaat gewoon stap, draf, stap, draf, galopje, draf, stap enz, enz, enz.. net zolang tot ie ontspannen en aan de teugel loopt!1

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:35

_KiMbErLeY_ schreef:
paardje2005 schreef:

je zegt het anders wel anders, je zegt duidelijk in een ZWARE bak..

hengstaron had het over 2,5 uur in zware bak.ik niet

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:39

leuke pony
je zadel ligt wel veel naar voor.. als hij naar voor schuift meot je hem meer naar achter leggen als normaal (niet té veel natuurlijk ) en dan schuift hij wel op zn plaats.. dat is bij mijn verzorgpony dan tohc

Mn Verzorgponytje kon ook niet (meer) aan teugel lopen.. ik probeerde maar reed niet langer dan anders .. ookal deed ze neit wat ik van haar verlangde.. ze is jong en moet geduld met haar hebben.. nu vandaag is mijn geduld beloond! ze liep in stap mooi aan teugel moest wel vaak nog vragen.. en in draf ook maar dan meost ik wel iets meer vragen dan in stap ! ben super blij en heb haar goed beloond
hij kan eens een dagje hebben wanneer hij niet aan teugel wil komen volgende keer ebter meot je denken .. als je hem zo moe maakt met rijden heeft hij er geen plezier in en word hij er beu van en op die manier gaat het niet lukken ! rijd dan beter een half uurtje veel figuren en na die figuren vraag je hem aan teugel te komen .. doet hij het beloon je hem, ik denk dat dat dan beter is dan 2 uur rijden..
maarja mijn mening
wil niet aanvallend overkomen.. maar ik wil je gwn helpen

pony is wel mooi en leuk hoop dat'ie een goede thuis krijgt

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:40

voor de rest wel heel mooi ponytje, leuk kleurtje ook nu hij geschoren is ik weet het, het gaat echt op de bokt manier in dit toppic, maar echt, 2 uur »» veel te lang!

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:41

Dit is ook niet echt mijn rijstijl, maar ze zegt dat ze daar goed les krijgt, en ik neem aan dat die mensen daar er wel verstand van hebben. het zadel heeft ze al toegegeven, leuke pony! en probeer iets met het commentaar te doen!
succes

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:43

ebony_lover schreef:
leuke pony
je zadel ligt wel veel naar voor.. als hij naar voor schuift meot je hem meer naar achter leggen als normaal (niet té veel natuurlijk ) en dan schuift hij wel op zn plaats.. dat is bij mijn verzorgpony dan tohc

Mn Verzorgponytje kon ook niet (meer) aan teugel lopen.. ik probeerde maar reed niet langer dan anders .. ookal deed ze neit wat ik van haar verlangde.. ze is jong en moet geduld met haar hebben.. nu vandaag is mijn geduld beloond! ze liep in stap mooi aan teugel moest wel vaak nog vragen.. en in draf ook maar dan meost ik wel iets meer vragen dan in stap ! ben super blij en heb haar goed beloond
hij kan eens een dagje hebben wanneer hij niet aan teugel wil komen volgende keer ebter meot je denken .. als je hem zo moe maakt met rijden heeft hij er geen plezier in en word hij er beu van en op die manier gaat het niet lukken ! rijd dan beter een half uurtje veel figuren en na die figuren vraag je hem aan teugel te komen .. doet hij het beloon je hem, ik denk dat dat dan beter is dan 2 uur rijden..
maarja mijn mening
wil niet aanvallend overkomen.. maar ik wil je gwn helpen

pony is wel mooi en leuk hoop dat'ie een goede thuis krijgt

nee, dit komt juist helemaal niet aanvallend over, dit komt heel rustig bij mij over!!

maar, ik WEET dat hij het kan, en als hij in een eigenwijze bui is, weet ik gewoon dat ik hem moet doorvragen, anders gaat ie er de volgende keer rustig mee verder

ik ken die pony door en door, en weet echt tot hoever ik kan gaan!!

en ja, ik hoop ook dat ie een leuk baasje krijgt

HengstAron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:45

En dan word er mij verteld dat ik moet lezen

_KiMbErLeY_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:46

amsolusa schreef:
Dit is ook niet echt mijn rijstijl, maar ze zegt dat ze daar goed les krijgt, en ik neem aan dat die mensen daar er wel verstand van hebben. het zadel heeft ze al toegegeven, leuke pony! en probeer iets met het commentaar te doen!
succes

jaa, zeker die mensen weten donders goed waar ze het over hebben, ze hebben al diverse meiden tot Z springen/dressuur gebracht, maar niet door een zachte hand!!

als een pony niet luisterd vinden wij dat je ze moet aanpakken (niet slaan en trekken) maar door door te rijden tot WIJ onze zin hebben!! anders lopen ze zo over je heen!!

en ja, ik ga zeker wat met het goede commentaar doen

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:47

hoe oud is het paardje ??