bittermoon schreef:gelukkig...
ik wil verder nog even kwijt, dat ik me kapot erger aan sommige bokkers... die zo ontzettend hard commentaar kunnen brengen zonder zelf ooit eens rij-foto's gepost te hebben![]()
![]()
mee eens!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bittermoon schreef:gelukkig...
ik wil verder nog even kwijt, dat ik me kapot erger aan sommige bokkers... die zo ontzettend hard commentaar kunnen brengen zonder zelf ooit eens rij-foto's gepost te hebben![]()
![]()

ponygek40 schreef:ik heb ff de foto's bekeken op je site , maar wanneer haal je de bezem er es door
tis daar al t zelfde als met je pony : iedereen moet wat doen maar niemand doet wat ,en 1 tip ga es les nemen
. Commentaar is hier nou al wel gegeven. Zadeltje ligt idd te ver naar voren. En sporen zijn trouwens voor de verfijning van de hulpen
paardje2005 schreef:wat die 2,5 uur betreft, ik denk dat deze meid wel weet of het zin heeft of niet, de ene pony kan zijn concentratie wat langer erbij houden dan de andere. dat is bij paarden zo maar bij mensen en andere dieren ook. ik denk dat als je eigen pony kent je weet wat je vragen kunt.en de ene 4 jarige kan meer hebben dan de andere 4 jarige, dat is wederom bij paarden zo maar bij mensen ook.jullie gaan paarden met mensen lopen vergelijken(kindermishandeling) dus doe ik dat ook.
paardje2005 schreef:hai hai hai, het gaat weer typisch bokt. ik vind het een leuke pony, en volgens mij kan deze meid best leuk rijden. ja dat zadel kan wel wat naar achter.maar de pony heeft amper schoft.heb wel vaker bij paarden gezien die geen schoft hebben dat het zadel naar voren gaat schuiven. dat is volgens mij in dit geval niet zo. waarschijnlik teveel lopen kwekken tijdens het opzadelen en niet helemaal opgelet(hoe vaak mij dat wel niet is overkomen, maar zie het altijd direct met opzadelen).
maar goed ik heb ook een paard dat een beetje eigenzinnig is, en als ik wat van hem wil, dan probeer ik het een kwartier, wil het niet dan ga ik een kwartier een andere oefening doen en probeer ik het dan weer. die van mij die gaat zich zo lopen opfokken dat we er allebei geen plezier meer in hebben, dus ga ik even wat anders doen en probeer ik het weer als we allebei weer rustig zijn.
ja ze vraagt om commentaar, maar de manier waarop het gegeven word kan soms ook wel een beetje anders.
o ja, nog even over de bak. ik zie niet in waarom ze niet in deze bak kan rijden, ja je word vies, maar goed modder is goed voor je huid
op mijn vorige manege hadden we een binnenbak, dus altijd droog. op mijn nieuwe manege hebben we geen binnenbak dus wel in natte bak rijden.het is wel zwaarder maar hij loopt er beter in, omdat hij zijn benen meer moet optillen. en voor de spieren kan het ook geen kwaad.
wat die 2,5 uur betreft, ik denk dat deze meid wel weet of het zin heeft of niet, de ene pony kan zijn concentratie wat langer erbij houden dan de andere. dat is bij paarden zo maar bij mensen en andere dieren ook. ik denk dat als je eigen pony kent je weet wat je vragen kunt.en de ene 4 jarige kan meer hebben dan de andere 4 jarige, dat is wederom bij paarden zo maar bij mensen ook.jullie gaan paarden met mensen lopen vergelijken(kindermishandeling) dus doe ik dat ook.
dank je HengstAron schreef:paardje2005 schreef:wat die 2,5 uur betreft, ik denk dat deze meid wel weet of het zin heeft of niet, de ene pony kan zijn concentratie wat langer erbij houden dan de andere. dat is bij paarden zo maar bij mensen en andere dieren ook. ik denk dat als je eigen pony kent je weet wat je vragen kunt.en de ene 4 jarige kan meer hebben dan de andere 4 jarige, dat is wederom bij paarden zo maar bij mensen ook.jullie gaan paarden met mensen lopen vergelijken(kindermishandeling) dus doe ik dat ook.
2,5 uur rijden in een zware bak is voor geen enkel paard goed
Marsie schreef:Woei! Ik dacht laat ik eens dit topis bekijken; 4 blz. dan zijn het meestal mooie foto's of er is veel commentaar. Commentaar is hier nou al wel gegeven. Zadeltje ligt idd te ver naar voren. En sporen zijn trouwens voor de verfijning van de hulpen

ponygek40 schreef:ik heb ff de foto's bekeken op je site , maar wanneer haal je de bezem er es door
tis daar al t zelfde als met je pony : iedereen moet wat doen maar niemand doet wat ,en 1 tip ga es les nemen
paardje2005 schreef:ik doel niet zo zeer op 2,5 uur in deze bak rijden, dat staat er ook niet. bedoel het meer in het algemeen.
pAardenMeiid schreef:ponygek40 schreef:ik heb ff de foto's bekeken op je site , maar wanneer haal je de bezem er es door
nog even wat, ik ben er zelf geweest en het is er allemaal netjes voor mekaar.. dus ik snap niet wat je nou zit te piepen met deze reactie..
dit slaat écht werkelijk nergens op!
HengstAron schreef:maar, ik heb die dag 2 1/2 uur op hem gezeten tot hij luisterde en aan de teugel liep (met mijn been gedaan niet met mijn hand)
Dit is toch echt tekst van jou Kimberley.
Paardje2005 2,5 uur is zowiezo veel als het om het rijden in de bak gaat. Zoals al eerder in het topic vermeld is is het buiten geen probleem om langer te rijden.

Oliviaatje schreef:ik vind dat 2 uur rijden veel t elang is, jij zegt dan wel dat je door moet gaan tot hij braaf is, maar jij mat hem gewoon af! en eigenwijsheid krijg je er niet uit met 2 uur rijden * ervaring * . dat moet met geduld en vertrouwen in elkaar. hoe oud is hij eigenlijk? want jij zegt dat hij nog moet groeien, want hij heeft nog bijna geen schoft, maar een schoft kan niet zomaar apart van de rest van zijn lichaam groeien hoor... dan heeft hij gewoon van zichzelf een plattere schoft.
_KiMbErLeY_ schreef:paardje2005 schreef:ik doel niet zo zeer op 2,5 uur in deze bak rijden, dat staat er ook niet. bedoel het meer in het algemeen.
je zegt het anders wel anders, je zegt duidelijk in een ZWARE bak..

volgende keer ebter meot je denken .. als je hem zo moe maakt met rijden heeft hij er geen plezier in en word hij er beu van en op die manier gaat het niet lukken ! rijd dan beter een half uurtje veel figuren en na die figuren vraag je hem aan teugel te komen .. doet hij het beloon je hem, ik denk dat dat dan beter is dan 2 uur rijden.. 

hoop dat'ie een goede thuis krijgt
ik weet het, het gaat echt op de bokt manier in dit toppic, maar echt, 2 uur »» veel te lang! ebony_lover schreef:leuke pony
je zadel ligt wel veel naar voor.. als hij naar voor schuift meot je hem meer naar achter leggen als normaal (niet té veel natuurlijk ) en dan schuift hij wel op zn plaats.. dat is bij mijn verzorgpony dan tohc
Mn Verzorgponytje kon ook niet (meer) aan teugel lopen.. ik probeerde maar reed niet langer dan anders .. ookal deed ze neit wat ik van haar verlangde.. ze is jong en moet geduld met haar hebben.. nu vandaag is mijn geduld beloond! ze liep in stap mooi aan teugel moest wel vaak nog vragen.. en in draf ook maar dan meost ik wel iets meer vragen dan in stap ! ben super blij en heb haar goed beloond![]()
hij kan eens een dagje hebben wanneer hij niet aan teugel wil komenvolgende keer ebter meot je denken .. als je hem zo moe maakt met rijden heeft hij er geen plezier in en word hij er beu van en op die manier gaat het niet lukken ! rijd dan beter een half uurtje veel figuren en na die figuren vraag je hem aan teugel te komen .. doet hij het beloon je hem, ik denk dat dat dan beter is dan 2 uur rijden..
maarja mijn mening
wil niet aanvallend overkomen.. maar ik wil je gwn helpen
pony is wel mooi en leukhoop dat'ie een goede thuis krijgt
amsolusa schreef:Dit is ook niet echt mijn rijstijl, maar ze zegt dat ze daar goed les krijgt, en ik neem aan dat die mensen daar er wel verstand van hebben. het zadel heeft ze al toegegeven, leuke pony! en probeer iets met het commentaar te doen!
succes