Milliaan shet hengst At work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 11:58

karoliena schreef:
Sorry maar het gaat dus nog jaren duren voordat je kind erop kan rijden, wat moet hij tot die tijd doen dan? Gewoon in de wei lopen? Dan had je hem toch neit zo goed over en paar jaar kunnen inrijden of een passend ruitertje hadden kunnen zoeken. Dat kost je wel wat tijd maar ik zou me echt kapotschamen. Is hij ook goedgekeurd dan?

Als je al eerder hebt kunnen lezen, gaat hij binnenkort voor de kar eerst in het enkerlspan en als mijn andere shet 3/ 3,5 jaar is gaan ze in het tweespan.
MAar volgens jouw had ik hem bij die ouwe eigenaar moeten laten staan. Waar hij zich uit stress en frustratie tot bloedenstoe ging kaalplukken
Maar ok wat jij wilt

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:01

ohjee ik had ook een shetje voor mijn zoon gekocht, maar die vond hij: TE KLEIN!
hahaha hij ging liever op mama's paard en eerlijk gezegd ging dat ook een stuk beter hoor

leuk beestje is het ! nu beleren straks voor de kar en daarna je eigen kleintje erop! succes en veel plezier van hem!

(vind het altijd leuk dat er nog mensen zijn die inzien dat je wel degelijk veel kan doen met zo'n kleintje !! )

even heel erg offtopic, wanneer ben je uitgerekend ?? ik ben zelf 5 mnd zwanger van de derde

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:04

[quote="testebeest
Als je al eerder hebt kunnen lezen, gaat hij binnenkort voor de kar eerst in het enkerlspan en als mijn andere shet 3/ 3,5 jaar is gaan ze in het tweespan.
MAar volgens jouw had ik hem bij die ouwe eigenaar moeten laten staan. Waar hij zich uit stress en frustratie tot bloedenstoe ging kaalplukken
Maar ok wat jij wilt[/quote]

Waarom ga je hem laten inrijden door een ruiter die te groot is als hij voor de wagen gaat? Waarom beleer je hem dan niet gewoon voor de wagen. Dat is dan toch ook veel logischer? Als je gaat roepen dat je hem van mij dus bij zijn oude eigenaar had moeten laten is onzin. Ik zeg dat nergens dat is gewoon zielig doen.

@ Margon: Er zijn echt wel meisje/jongens van 7 of 8 jaar te vinden die goed genoeg kunnen zitten. Die zijn echt niet meer aan het trekken en plukken dan heb jij daar een verkeerd beeld van

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:05

kekaro schreef:
ohjee ik had ook een shetje voor mijn zoon gekocht, maar die vond hij: TE KLEIN!
hahaha hij ging liever op mama's paard en eerlijk gezegd ging dat ook een stuk beter hoor

leuk beestje is het ! nu beleren straks voor de kar en daarna je eigen kleintje erop! succes en veel plezier van hem!

(vind het altijd leuk dat er nog mensen zijn die inzien dat je wel degelijk veel kan doen met zo'n kleintje !! )

even heel erg offtopic, wanneer ben je uitgerekend ??
ik ben zelf 5 mnd zwanger van de derde

Ik ben zelf ook 5 maanden zwanger en 6juni 2006 uitgerekend, alleen bij mij is het de 1e

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:07

karoliena schreef:
[

JE hebt niet gelezen hij gaat nog niet voor de kar ivm het nog niet perfect kunnen blijven stilstaan meneer is namelijk een heethoofd.
En ten 2e ik heb genoeg hier rondgekeken voor ruiters voor hem maar of nog veelgroter en zwaarder of het klikte totaal niet en ik had maar echt 1 klein meisje van 7 en dat ging totaal niet, dat had ik al verteld.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:16

Die van mij is ook een heethoofd en die heb ik ook ingespannen voordat hij ingereden werd. Is gewoon een kwestie van training. Maar goed het is jou pony natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat het meisje er niet op door blijft rijden. Mennen is erg leuk.

Als ik geen jong klein rutertje had kunnen vinden had ik hem nooit laten inrijden, maar dat is mijn standpunt.

Veel succes verder met mennen

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:23

HEt is een keus die ik maak.
Ik ken het karakter van mijn pony, als ik hem direct voor de kar had gezet was dit erg fout gegaan.
Daarom heb ik het via deze weg gekozen.En het werkt bij hem perfect

Sunrise_

Re: Milliaan shet hengst At work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:25

lieve pony is het

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:39

testebeest en dan zeggen ze dat ik lange tennen heb jeetje mina
ik vindt gewoon als het zo gevaarlijk beest is bla bla bla had je hem moeten laten ruinen klaar

en denk je nou echt als die onder zadel stil staat dat die dat voor de kar ook meteen doet dit zijn 2 verschilende dingen

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 12:58

miriamrocky schreef:
testebeest en dan zeggen ze dat ik lange tennen heb jeetje mina
ik vindt gewoon als het zo gevaarlijk beest is bla bla bla had je hem moeten laten ruinen klaar

en denk je nou echt als die onder zadel stil staat dat die dat voor de kar ook meteen doet dit zijn 2 verschilende dingen

Kan maar 1 ding zeggen LEZEN
Heb op allebei de zaken toch al vaak genoeg uitleg gegeven .

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:22

Het is misschien een beetje een raar gezicht, maar ik vind dat ze het paardje helemaal niet in de weg zit. Ze is er niet te zwaar voor, en volgens mij is het feit dat ze te lang is niet eens zo'n vreselijk probleem. Beestje ziet er blij en gelukkig uit, en heeft er volgens mij wel plezier in. Kijk als ze nou zegt dat ze er 6 keer per week 2,5 uur op rijdt, dan zou ik ook zeggen van, ho eens even dat lijkt me best zwaar voor zo'n kleintje met zo'n grote ruiter, maar hallo we hebben het hier over 2 keer per week! Wat moet ze dan doen tot hij voor de kar mag, hem in de wei zetten? Ik snap echt niet waar jullie zo'n probleem van maken, ze doet alleen wat voor het beestje het leukste is. Mijn vriendin van 1.80 en 45 kilo rijdt ook nog af en toe op haar shet van 1.11 en dat beestje is het gelukkigst als ze lekker mee naar buiten mag.

@ testebeest:

Leuk beestje hoor, mooie kleur ook. Lekker zo doorgaan, paardje ziet er blij uit

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:24

@ Tatort: Wat je kan doen tot ze hem voor de wagen zet? Wat dacht je van het voorbereiden werk doen, zoals aan de lange lijnen werken zodat er een stuur op komt en longeren zodat hij alvast conditie opbouwt. Band slepen zodat hij daar vast aan went

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:35

testebeest schreef:
HEt is een keus die ik maak.
Ik ken het karakter van mijn pony, als ik hem direct voor de kar had gezet was dit erg fout gegaan.
Daarom heb ik het via deze weg gekozen.En het werkt bij hem perfect

Inderdaad
En daarom moet je je gewoon niks van dit gezeur aantrekken.

Karoliena: jij maakt er echt een sport van om elke grote ruiter op een kleine pony af te zeiken he?
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 17-02-06 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:40

amanda; dank jewel
en Karolina; mijn shet kan al banden slepen en hij loopt naast de fiets mee en dan zo'n 20 km en je kan dus wel zeggen dat zijn conditie wel enigzins goed is.Als je alleen nog maar kan zitten zeuren hou dan gewoon je mond maar verder dicht

Tatort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:55

@ Karoliena:

Je gaat toch niet iedere dag band slepen, of aan de lange lijnen werken? Ik denk echt dat dit meisje het niet fout doet, ze is misschien te groot maar niet te zwaar, en rijdt heel netjes. Ik zag dat je eerder in dit topic zei dat ze er dan maar een ukkie op moest zetten. Nou dat vind ik echt de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Hoe kan zo'n kleintje nou een paard goed inrijden als dat een volwassene vaak nog niet eens goed lukt. Het gaat ook niet voor het grootste gedeelte om de basis, een goede basis is heel belangrijk, dat wel, maar een heethoofdig paard zou echt niet rustig worden door een goede basis. Ik vind dat ze het juist heel goed aanpakt.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:56

Goed, ik denk dat alles, en meer, nu wel gezegd is. Hoe spijtig voor de TS ook, ik zet een slotje.

Samenvattend: op HAW is het prima om opbouwende aanwijzingen en kritiek te geven. Het is niet de bedoeling om hetzelfde puntje van kritiek 5 pagina's lang te herhalen. Ook zijn er meerdere manieren om een goed resultaat te krijgen. Dat de TS een andere weg kiest om met haar shet aan de slag te gaan, dan andere Bokkers in dit topic, is helemaal niet erg.