Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Je kan ook pmen.. XxriieterxX schreef:als ze het niet wilt zeggen hoeft dat tog niet? daar hoef je tog geen nega reacties over te maken?
Cinnepin schreef:ook ik vind het typisch een manege les, veel getrek, veel geschop
superhaffies schreef:Cinnepin schreef:ook ik vind het typisch een manege les, veel getrek, veel geschop
even quote van 1ste bladzijde, hier kan ik zo kwaad om worden, hallo! kom maar eens even langs op onze manege.

aliesje schreef:waarom zou je gaan wijken als je niet eens je paard goed onder controle hebt en hem vooruit moet schoppen en van voren zit te plukken en te trekken.
Ik ga toch ook niet als B ruiter Z oefeningen bijelkaar te prutsen!
Zou totaal geen nut voor mij en paard hebben!
silvana schreef:Ik vind het filmpje heel leuk gedaan met dat muziekje en zo.Knap hoor dat doe ik je niet na.
Maar sorry dat ik het ook even nog zeg.De instructrice die julie hebben moet toch een bar slecht zijn als dit een gevorderen les is.
Julie weten niet beter ,komen uiteindelijk om daar te leren maar de paardjes lopen echt wel beroerd.
Als ik naar een gevordeden les kijkt verwacht ik paardjes die recht gericht zijn en al aan de teugel op een deftige manier gereden worden.Met idd ruiters die stil zijn in hun hulp.
Hier zie ik sterrekijkers en over hun schouder weglopende paarden.
maar goed ,ik geef zelf toe ,dat ik zeer kritisch ben
superhaffies schreef:Cinnepin schreef:ook ik vind het typisch een manege les, veel getrek, veel geschop
even quote van 1ste bladzijde, hier kan ik zo kwaad om worden, hallo! kom maar eens even langs op onze manege.
Citaat:Op veel manege's gebeurt dat gewoon klaar!
Je moet me toch toegeven dat manege's iemand zijn die er geld aan willen verdienen, en ze zeggen vaak alleen maar GOEDZO want zo komen je klanten terug of zit ik nu onzin uit te kramen!
Kan me ook bijna niet voorstellen dat je super goede lessen krijgt met een groep van 10 man!
aliesje schreef:Nee maar wat versta je onder gevorderden?
) Zolang je maar de baas kunt zijn over je pony (wat je trouwens niet zoveel zag in het filmpje) En bij de paarden is het een ander verhaal. Dan verwacht je toch wel wat meer. Maar veel maneges geven een les gewoon een nivo indicatie mee, er rijden toch altijd veel verschillende ruiters mee. Volgens mij rijd ik zelf wel in een gevorderde les, maar ik ben een van de slechtere ruiters, er zijn namelijk wel mensen in mijn les die perfect zitten en een paard aan de teugel kunnen rijden. Ik nog niet. maar ik beschouw mezelf wel als gevorderd, als ik mijn paard onder controle heb! Het komt allemaal wel...en dus blijf ik oefenen met de moeilijkere dingen zoals wijken! en dat gaat al best prima zonder dat ik perfect zit en mn paard aan de teugel rijd.