Filmpje van mn manegeles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:43

Wat is dat nou weer voor een opmerking? Ik zet de naam hier niet neer vanwege alle negatieve reacties van vele, ik wil niet dat de manege onterecht een slechte naam krijgt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:48

Nou ik denk dat er meerdere mensen wel nieuwschierig zijn naar deze manege hoor maargoed maakt verder niet uit

Riddikulus

Re: Filmpje van mn manegeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:50

Ik vind het jammer hoe er gereageerd wordt in dit toppic. Natuurlijk, het zou allemaal veel beter kunnen, maar je moet je gewoon realiseren dat dit mensen zijn die maar één keer in de week les hebben op paarden die onconsequent gereden zijn. Verder rijden ze met een grote groep (ze geeft zelf aan dat het aantal dit keer erg weinig is en dat er normaal een stuk of tien ruiters aanwezig zijn.)

Zo'n instructrice zal heus wel weten waar ze mee bezig is (ik neem tenminste aan dat ze gekwalificeerd is?).

Ik vind het jammer dat iedereen zo zeurt over de negatieve punten van het filmpje. Net alsof bokt alleen voor mensen is met gribaldi's, anky pads & scapa dekjes en 2 keer per week privé les in de achtertuin.

Dus daarom voor Juul:

Hartstikke leuk dat je een filmpje hebt gemaakt en het hebt aangedurft om het hier neer te zetten. Ik vind het heel erg leuk voor je dat je zo'n gezellige les hebt, want dat is heel belangrijk: dat er een goede sfeer is. Probeer je beugels meer voor aan je voet te houden en je hakken meer uit te drukken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:10

Dankje Shalbo
Van mn voeten weet ik ja, en mn beugels waren te lang idd, zag ik ook pas in het filmpje..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:56

Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 17-02-06 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam van de manege verwijderd

Elamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:59

als ze het niet wilt zeggen hoeft dat tog niet? daar hoef je tog geen nega reacties over te maken?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:17

Cinnepin, Als je wilt weten of je gelijk hebt met de manege hoef je het niet door het topic te schreeuwen hoor Je kan ook pmen..

stofvlieg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:39

XxriieterxX schreef:
als ze het niet wilt zeggen hoeft dat tog niet? daar hoef je tog geen nega reacties over te maken?

Ja of je kijkt even in dr profieltje

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:50

Cinnepin schreef:
ook ik vind het typisch een manege les, veel getrek, veel geschop

even quote van 1ste bladzijde, hier kan ik zo kwaad om worden, hallo! kom maar eens even langs op onze manege.

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:47

superhaffies schreef:
Cinnepin schreef:

even quote van 1ste bladzijde, hier kan ik zo kwaad om worden, hallo! kom maar eens even langs op onze manege.

Op veel manege's gebeurt dat gewoon klaar!

Je moet me toch toegeven dat manege's iemand zijn die er geld aan willen verdienen, en ze zeggen vaak alleen maar GOEDZO want zo komen je klanten terug of zit ik nu onzin uit te kramen!
Kan me ook bijna niet voorstellen dat je super goede lessen krijgt met een groep van 10 man!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:58

sorry dat ik het zeg vindt het witje stijf lopen de zadels klepperen
laat de mange de spullen is na kijkken

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:04

ziet er leuk uit! leuk man dat tikkertje

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:15

Ik heb de naam van de manege verwijderd, het is niet van belang waar dit is. Voor meer informatie kun je natuurlijk altijd even een pb'tje sturen naar de TS.

Verder het verzoek om de discussie vriendelijk en on-topic te houden. Het gaat hier om de foto's en filmpjes, niet om een discussie over de manege. Daarvoor is manegepraat misschien beter geschikt.

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:48

Je moet me toch toegeven dat manege's iemand zijn die er geld aan willen verdienen, en ze zeggen vaak alleen maar GOEDZO want zo komen je klanten terug of zit ik nu onzin uit te kramen!
Kan me ook bijna niet voorstellen dat je super goede lessen krijgt met een groep van 10 man!
[/quote]

Naja zeg! Ik heb op 3 maneges gereden, en ze zeggen daar echt niet alleen maar goed zo omdat ze willen dat je terugkomt!! Ik heb ALTIJD van elke instructrice positieve kritiek gekregen! Ze willen je namelijk wat leren.

En, volgens mij ligt dit niet heel erg aan de manege. In het begin (sorry als ik hiermee mensen negatief beoordeel, want ik heb het filmpje vlug bekeken en dus niet op de ruiters gelet, maar dit gaat over het algemeen) Maar dus, veel beginnende en half gevorderde ruiters gebruiken nog hun hele been met aandrijven en stilhouden en rustig been geven is een KUNST die je pas na veel oefening onder de knie krijgt (of spreek ik nu alleen voor mezelf?-naja dat is ook prima!) en handen stil houden is ook erg moeilijk. Veel manegepony's willen graag onder het werk uitkomen door niet voorwaarts te zijn, en ik kon en kan dat dan echt niet oplossing door 'onzichtbare' hulpen...En ik heb toen ik nog niet zo goed reed ook wijken, stelling e.d. geoefend, omdat je het gewoon allemaal nog moet leren en proberen!

En Juul, erg leuk juist dat je een filmpje op Bokt heb gezet, jammer dat dit ervan geworden is. Veel plezier met rijden op die manege waar JIJ het naar je zin hebt en veel fun met filmpjes maken
[/quote][/quote]

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:48

sorry verkeerd gequote!!!!

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:58

waarom zou je gaan wijken als je niet eens je paard goed onder controle hebt en hem vooruit moet schoppen en van voren zit te plukken en te trekken.

Ik ga toch ook niet als B ruiter Z oefeningen bijelkaar te prutsen!
Zou totaal geen nut voor mij en paard hebben!

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:07

aliesje schreef:
waarom zou je gaan wijken als je niet eens je paard goed onder controle hebt en hem vooruit moet schoppen en van voren zit te plukken en te trekken.

Ik ga toch ook niet als B ruiter Z oefeningen bijelkaar te prutsen!
Zou totaal geen nut voor mij en paard hebben!

Ja maar zo gaat het nou eenmaal in een manegeles, verschillende niveau's, en de instructeur gaat echt niet zitten wachten tot je perfect rijdt voordat je wat moeilijkere dingen mag proberen...Je leert ervan, en het kan echt geen kwaad bij paard/pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:08

Ik vind het filmpje heel leuk gedaan met dat muziekje en zo.Knap hoor dat doe ik je niet na.

Maar sorry dat ik het ook even nog zeg.De instructrice die julie hebben moet toch een bar slecht zijn als dit een gevorderen les is.
Julie weten niet beter ,komen uiteindelijk om daar te leren maar de paardjes lopen echt wel beroerd.

Als ik naar een gevordeden les kijkt verwacht ik paardjes die recht gericht zijn en al aan de teugel op een deftige manier gereden worden.Met idd ruiters die stil zijn in hun hulp.
Hier zie ik sterrekijkers en over hun schouder weglopende paarden.

maar goed ,ik geef zelf toe ,dat ik zeer kritisch ben

christellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:11

silvana schreef:
Ik vind het filmpje heel leuk gedaan met dat muziekje en zo.Knap hoor dat doe ik je niet na.

Maar sorry dat ik het ook even nog zeg.De instructrice die julie hebben moet toch een bar slecht zijn als dit een gevorderen les is.
Julie weten niet beter ,komen uiteindelijk om daar te leren maar de paardjes lopen echt wel beroerd.

Als ik naar een gevordeden les kijkt verwacht ik paardjes die recht gericht zijn en al aan de teugel op een deftige manier gereden worden.Met idd ruiters die stil zijn in hun hulp.
Hier zie ik sterrekijkers en over hun schouder weglopende paarden.

maar goed ,ik geef zelf toe ,dat ik zeer kritisch ben

Je bent wel erg kritisch. Er zullen dan op jouw manege maar weinig gevorderde ruiters rondlopen volgens jou!

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:14

Ik vind het ook dikke kwats als ze op een manege zeggen je rijdt B of L1 of L2.
Moet je eens een officiele B proef rijden en dan kijken wat voor punten je krijgt.

Mensen beginner/halfgevordenen moet toch wel met aanleunig kunnen rijden.
Het spijt me zeer maar zie hier geen aanleunig.

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:15

Kom op zeg, onderlinge wedstrijd, wat maakt het dan uit!
Ja ik snap echt niet waarom je niet gewoon dingen mag proberen!
Paarden krijgen er geen rare dingen van hoor!

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 01:19

Nee maar wat versta je onder gevorderden?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:23

wat word er weer vervelend gereageerd hier zeg,ik denk dat het commentaar de TS nu heus wel duidelijk is.
niet elke manege heeft slechte lessen,de directeur op mijn manege die ook les geeft heeft op grand prix niveau gereden,en aan deurne gestudeerd.nu weet ik best dat het geen volledige garantie is voor goede les,maar ik vind het niet eerlijk dat manege's hier worden afgekraakt,want er zijn er ook bij die wel goed zijn en goed lesgeven.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:28

superhaffies schreef:
Cinnepin schreef:

Citaat:
Op veel manege's gebeurt dat gewoon klaar!

nou, dan ligt het er vast aan dat mijn manege een manege voor gehandicapten is ( ik ben vrijwilliger en mag er gratis rijden ) en dat het een stichting is en geen bedrijf, want het gaat op onze manege niet om geld.. maar bij onze manege word er niet getrokken geschopen en dat soort dingen

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:03

aliesje schreef:
Nee maar wat versta je onder gevorderden?

Ik heb net het filmpje goed bekeken, en ik zou dit ook idd geen gevorderenles noemen (sorry!) maar je kunt dan ook niet echt goed zien hoe ze persoonlijk lijken maar de les is een beetje een zooitje.

Maar ja wat versta je onder gevorderd? Ik vind eigenlijk dat je dr niet echt een duidelijke maatstaf voor kunt maken! Ik vind wel dat je onderscheid moet maken tussen paarden en pony's, bv een manege ponyles dan hoef je echt niet aan de teugel te kunnen rijden en mooi kunnen wijken voordat je jezelf gevorderd mag noemen (mijn mening ) Zolang je maar de baas kunt zijn over je pony (wat je trouwens niet zoveel zag in het filmpje) En bij de paarden is het een ander verhaal. Dan verwacht je toch wel wat meer. Maar veel maneges geven een les gewoon een nivo indicatie mee, er rijden toch altijd veel verschillende ruiters mee. Volgens mij rijd ik zelf wel in een gevorderde les, maar ik ben een van de slechtere ruiters, er zijn namelijk wel mensen in mijn les die perfect zitten en een paard aan de teugel kunnen rijden. Ik nog niet. maar ik beschouw mezelf wel als gevorderd, als ik mijn paard onder controle heb! Het komt allemaal wel...en dus blijf ik oefenen met de moeilijkere dingen zoals wijken! en dat gaat al best prima zonder dat ik perfect zit en mn paard aan de teugel rijd.

Maarja...goed dat meningen verschillen.