Eva (ijslander) @work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:24

Ik kan de foto's helaas niet zien, maar ik wil wel nog wat algemene dingetjes kwijt.

Natuurlijk komt de aard van je paard beter naar boven als je ook gebruikt maakt van haar gangenaanleg, maar dan is goede begeleiding echt noodzakelijk! Als je zelf met de gangen gaat lopen rommelen heb je een grote kans dat je Eva alleen maar schade toebrengt. Als je geen gelegenheid hebt voor goede begeleiding, zou ik daar ook niet zomaar aan beginnen. Ik vindt dat je dan beter lekker kunt blijven dressuren, zolang je je paard niet overvraagt en jullie er beiden lol in hebben, kan dat echt geen kwaad hoor!

Ik vind het heel goed dat je niet meer met sporen rijdt, met een zweepje kun je ook corrigeren en door die sporen raak je alleen maar geneigd om met je hak te drijven (en je been dus op te trekken) ipv met je kuiten. Het is lastig in het begin, maar je kunt het echt wel zonder.

Enne, misschien kunnen we allemaal iets minder fel reageren, als we haar echt willen motiveren om 'in het ijslanderwereldje te stappen'?

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:31

Wat 'n gezeur hier! Laat haar lekker met haar ijsje wat dressuur doen, niemand die er last van heeft toch? Je bent een leuke combi met je pony en ik wens je nog veel plezier en succes in de toekomst met je ijsje!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 15:56

bedankt Rauk en _marjolein_!

gaska

Re: Eva (ijslander) @work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:33

Ymmik schreef:
Glossi schreef:
Tja, alles is al gezegt wat er verandert moet worden... Van wie heb je les? Wel van iemand met IJslander ervaring? Want dat zou niet onverstandig zijn. Dressuren hoeft geen probleem te zijn. Je moet lekken doen wat je zelf wil toch? Ik ken wel IJslanders als die te veel dressuurmatig gereden worden dat de extra gangen moeilijker worden. Daar bedoel ik dan mee alleen dressuur en geen tölt. Maar zo te horen tölt je ook nog niet? Ik zou lekker door gaan met dressuren en als het wat makkelijker gaat rustig met de tölt beginnen. Het zou niet onverstandig zijn om haar weg te brengen omdat je nog geen IJslander ervaring hebt. Maar je zou ook zeker les moeten nemen van een IJslanderinstructeur. Veel plezier met je paard

Ik ga haar echt niet wegbrengen hoor! sorry!
van die paar foto's kunnen jullie nooit zeggen hoe ik rijd en hoe mijn pony het doet enz. Jullie hebben mijn nog nooit zien rijden...
Ik vind al jullie tips heel erg goed hoor, maar ik ga haar echt niet wegbrenden. Waar ik les van heb heeft geen ijslander, maar ikzelf rijd al 2 jaar met ijslanders, en dat wil niet zeggen dat ik ervaring heb, maar ik weet wel hoe ik met mijn pony om moet gaan.
Toch bedankt voor je reactie.

Ze bedoelt niet verkopen hoor!
Ik denk dat ze bedoelt dat je haar weg moet brengen om haar in te laten tölten dus dat je ijslander voor een tijdje naar iemand gaat met ijslander ervaring die haar dan intölt (en je krijgt dan vast ook een keer les van diegene die je dan instructies geeft van hoe je haar in tölt krijgt en wat anders moet ofzo) Als je tenminste wil dat je ijslander kan tölten....(het is echt heel gaaf hoor!)

Lekker verder gaan met dresuren! En al het comentaar is al gegeven dus dat zeg ik niet meer! Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's!
Leuke ijslander is Eva trouwens!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 19:11

@gaska: Ik weet dat ze dat bedoelt hoor! ;)
Maar eva kan wel tolten, maar ik weet zelf niet precies hoe het moet, maar daar ga ik haar echt niet voor in training zetten! sorry. En ik weet helemaal nog niet of ik wel wil tolten met haar, meschien af en toe voor de lol ofzo!
toch bedankt ook.
En jullie moeten me niet meteen aanvliegen, maar ik blijf toch met sporen rijden, want met zweep gaat gewoon echt niet! ze word er gek van, en als ik beloof echt niet mijn benen op te trekken en te prikken....groetjes

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:49

de foto's doen t toch nie meer dus zal ff temmen

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:13

Ik sluit dit topic aangezien de foto's het niet doen.