Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Liesjuh schreef:Rrrrring ding ding ding ding ding ding ding ding...
Bokt gaat weer helemaal los..
HOE voorspelbaar..![]()
Ik vind dit echt jammer gewoon..
Er word hier geen dier mishandeld hoor!
Als dat wel zo zou zijn geef ik iedereen het recht om op zn achterste benen te gaan staan..
Maar nu.. Kom op zeg!
Voor het plaatje ziet het er miss k*t uit..
Maar om dan gelijk te roepen dat dit hartstikke fout is, omdat je het er niet uit vindt zien?!
Het zijn shetlanders..
Eigenwijs en koppig..
Die laten echt wel merken wanneer ze het er niet mee eens zijn of het absoluut niet aankunnen..

karoliena schreef:@ Garmana: Dat kan je wel roepen maar 50 kg is het het maximum voor een grote maat shet hoor en dan hoor je al niet meer lange ritjes te maken
Dus iedereen kan het zeuren noemen, maar ik neem aan dat de eigenaar van de shet en het meisje waaschijnlijk zelf ook niet wil, dat de pony over een paar jaar een doorgezakte rug heeft en problemen krijgt met gewrichten en dat soort dingen.

RolingRoos schreef:Ik ook Garmana maar dan hou je toch mensen die het niet vinden kunnen en die het wel vinden kunnen.. we kunnen wel een ja , nee spelletje beginnen maar mijn mening verandert niet en ik vind dat 1 keer in de week een buitenritje of in de bak wel moet kunnen!!
en mensen die een shet hebben of hadden weten dat ook en er zijn ook genoeg meiden die vroeger ook op een shet reden want zo beginnen veel meiden,,, en die rijden er ook net zo lang op tot ze echt te groot zijn nou voor ieder persoon is het weer verschillend wanneer ze zichzelf te groot vinden of wanneer de shet het niet meer houd!!
Maar er zijn mensen.. (noem geen namen
)

karoliena schreef:Ja en voor diegene op die shetlander zijn er gewoon geen tips want daar kan je zo nooit netjes opzitten
karoliena schreef:Natuurlijk heeft iedereen een andere mening over maar ik neem aan dat je een dierenarts mag geloven op zijn advies. Dat advies is mij meer waard dan het advies van iemand die geen dierearts is en dus neit voor de gezondheid van paarden gestudeerd heeft.

Liesjuh schreef:weet ik wel daarom zeg ik ik rij niet meer zoveel.. En ik heb eerder al eens ergens anders gezegd op bokt dat ik nu iemand erbij heb die dr kan rijden en iets kleiner is dan mij maar dan nog ze kan het wel hebben!!Garmana: Meer gewicht kunnen ze inderdaad wel hebben, maar is voor langere termijn niet verstandig..

karoliena schreef:Dat moeten jullie dan natuurlijk zelf weten maar kom dan niet klagen dat het beestje over een paar jaar een doorgezakte rug heeft en vroegtijdige gewricht slijtage heeft.
En een dierenarts ziet dat ook in RL en die hebbene r denk toch wat meer verstand van. Ik zie eht ook in RL maar zie toch echt andere dingen dan die jullie beweren. Maar goed als jullie eignewijs willen zijn moeten jullie dat natuurlijk vooral blijven doen dat is jullie goed recht.

) ik vind die foto's best slecht dus je kan er volgens mij ook niet veel uit oordelen en ik vind het wel grappig dat de mensen die ook een shet hebben of er op rijden met bij en roos eens zijn dat zegt ook wel iets over zieligheid 
karoliena schreef:@ Garmana: Dit is het laatste wat ik in dit topic zal zeggen want het heeft toch geen zin. Als je onder het zadel gaat vergelijken met mennen dan weet je duidelijk niet waar je het over hebt. Mennen is veel minder belastend als je alles aanpast aan de pony. Ze kunnen makkelijk 2 x hun eigen gewicht trekken dus dat is absoluut niet te vergelijken.

RolingRoos schreef:narrator schreef:Leuke foto's
Vooral die 1ste foto van cesar(?) als je over dat balkje loopt. Jullie kijken echt zo van: Woow wat een hindernis! Dat word springen(mijn fantasie)!
haha Terwijl het een balkje is. Grappig om te zien.
Hoe groot is die shet eigenlijk? Lijkt best klein!
Wel lief ding hoor!!
Succes met het rijden
Ben ik weer....
Die shetlander is 98 cm en ik heb de foto's van bovenaf Cesar gemaakt dus lijkt hij al kleiner en oke springen doen we niet meer we wisten niet dat het zo erg was... maar Nero had zo erg ze oortjes naar voren met springen en ook met dresuur is dat zo maar wist niet dat maaike hem zo hinderde , springen doet ze dan ook niet meer maar 1 keer per week dressuurmatig vind ik nog wel kunnen en ja wij zijn niet zo iemand die iemand van de manege plukt om hem samen in te rijden zeg maar..
Bij ons ligt dat gewoon best wel gevoelig snap je??
En ja mensen met een shetlander die weten gewoon hoeveel die beestjes kunnen hebben en
@karoliena jij zegt zelf dat de maximale gewicht 50kg is nou maaike is 45 kg nou dan kan dat toch nog?? en ja ze is groot ziet er niet uit maar hij houdt het wel en hij heeft er plezier in!!
!