Springen met de kerels!!! *VEEL*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 17:27

Maar eens in de week even en buitenritje of een rondje door de bak vind ik nog wel kunnen...

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:27

Rrrrring ding ding ding ding ding ding ding ding...
Bokt gaat weer helemaal los..
HOE voorspelbaar..

Ik vind dit echt jammer gewoon..
Er word hier geen dier mishandeld hoor!
Als dat wel zo zou zijn geef ik iedereen het recht om op zn achterste benen te gaan staan..
Maar nu.. Kom op zeg!

Voor het plaatje ziet het er miss k*t uit..
Maar om dan gelijk te roepen dat dit hartstikke fout is, omdat je het er niet uit vindt zien?!

Het zijn shetlanders..
Eigenwijs en koppig..
Die laten echt wel merken wanneer ze het er niet mee eens zijn of het absoluut niet aankunnen..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:28

Dressuurmatig hindert ze hem ook

@ Liesjuh: De meeste shetlanders stoppen niet als ze pijn hebben hoor, jusit omdat het zo'n robuust ras is. Ze werken liever tot ze er bij neer vallen dan dat ze zomaar stoppen omdat ze pijn hebben. Ze zijn heel werklustig en dat verklaart ook waarom ze er toch altijd gewoon mee doorgaan

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:30

En daar gaan we weer met het bokt gezeik... jeesus mensen denk nu is na.. denken jullie nu echt dat zij niet weet dat ze te groot is ?
So what dat ze te groot is.. jeesus ik word echt ziek van dit gezeik hier.. er staat toch ook nadrukkelijk bij geen commetaar over de combi van de shet.. hebben jullie geen ogen ofzo.. Jeesus hebben jullie nu echt niks beters te doen dan over die shet zeiken er zijn VELE ergere dingen in de wereld die met paarden te maken hebben dan een meisje op een te kleine shet..!!!!

Laurier

Re: Springen met de kerels!!! *VEEL*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:30

hoh... hoe vaak kun je iets herhalen zeg... ze hebben al gezegt dat ze niet meer met hem zullen springen, dan hoef je dat er tog niet nog een keer in te wrijven?!
ik vind het er ook niet uitzien, maar wat is nou voor een keer in de week en dan maar voor tijdelijk... alleen tog zit het me dwars, niet dat je echt te lang voor hem betn, maar je hindert hem echt met zoveel dingen.. met je benen, je handen en je zit... volgens mij heb je geen begeleiding en heb je eigenlijk ook geen verstand van inrijden... en dat jongetje van 5, je kunt het toch alvast een keer proberen of het gaat als hij erop gaat? hij is nu een aantal keer onder het zadel geweest en deed dit braaf.. nou dan zou ik zeggen probeer het gewoon met dat jongetje! (moet je hem natuurlijk wel helpen enz.)

goed dan even over de ts... ik vind dat je al vooruit bent gegaan! gewoon lekker blijven lessen en dan komt het vast goed!

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:32

Liesjuh schreef:
Rrrrring ding ding ding ding ding ding ding ding...
Bokt gaat weer helemaal los..
HOE voorspelbaar..

Ik vind dit echt jammer gewoon..
Er word hier geen dier mishandeld hoor!
Als dat wel zo zou zijn geef ik iedereen het recht om op zn achterste benen te gaan staan..
Maar nu.. Kom op zeg!

Voor het plaatje ziet het er miss k*t uit..
Maar om dan gelijk te roepen dat dit hartstikke fout is, omdat je het er niet uit vindt zien?!

Het zijn shetlanders..
Eigenwijs en koppig..
Die laten echt wel merken wanneer ze het er niet mee eens zijn of het absoluut niet aankunnen..

Juist!!! (Y)

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 17:33

Ja Liesjuh dat proberen wij ook uit te leggen maar niemand op sommige na zijn het er niet mee eens...
Ben blij dat er nog sommige tussen zitten die wel weten dat wij niet aan dierenmishandeling doen...
Overdrijven is ook een vak??!!

@Karoliena we willen hem dus ook alleen maar dresuurmatig rijden, willen jullie misschien nu nog wat tips geven?? voor mij of maaike??

@daffie ja we hebben dat jochie er al eens op gezet maar omdat hij nog geen evenwicht heeft gaat hij er om de kleinste beweging valt hij eraf en Nero wil nog wel eens bokken nou reken maar dat hij niet blijft zitten!

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:37

karoliena schreef:
@ Garmana: Dat kan je wel roepen maar 50 kg is het het maximum voor een grote maat shet hoor en dan hoor je al niet meer lange ritjes te maken

Dus iedereen kan het zeuren noemen, maar ik neem aan dat de eigenaar van de shet en het meisje waaschijnlijk zelf ook niet wil, dat de pony over een paar jaar een doorgezakte rug heeft en problemen krijgt met gewrichten en dat soort dingen.

Nee ik ben het absoluut niet met je eens.. Zeker nooit zelf een shet gehad? De eigenaren of verzorgers van shetten weten neem ik aan zelf beter wat goed voor ze is dan een wildvreemde die nu een keer een groter meisje op een shet zien. Enne 50 kg het maximale voor een grote maat shet das pas echt bull oliebol!! Zo gelul dat beestje kan meer aan dan jij denkt.. En ik blijf erbij het zijn sterke beestjes die niet zomaar bezwijken als er iemand van een wat langere lengte opzit!!! Ik kan hier echt heel lang over discusseren..

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 17:43

Ik ook Garmana maar dan hou je toch mensen die het niet vinden kunnen en die het wel vinden kunnen.. we kunnen wel een ja , nee spelletje beginnen maar mijn mening verandert niet en ik vind dat 1 keer in de week een buitenritje of in de bak wel moet kunnen!!
en mensen die een shet hebben of hadden weten dat ook en er zijn ook genoeg meiden die vroeger ook op een shet reden want zo beginnen veel meiden,,, en die rijden er ook net zo lang op tot ze echt te groot zijn nou voor ieder persoon is het weer verschillend wanneer ze zichzelf te groot vinden of wanneer de shet het niet meer houd!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:45

Ik heb zelfs shetjes, als je gaat informeren bij een dierenarts zal die dezefde antwoorden geven. Tuurlijk zakt een pony niet door zn benen, maar hij zal wel op vroegere leeftijd last krijgen van een doorgezakte rug en/of versleten gewrichten.

Voor de Ts: Het is maar 1 foto dus daar si natuurlijk weinig op te zien dan. Blijft een moment opname. Probeer je hakken naar beneden te houden want daar hoe je neit mee aan te drijven. Verder lijtk het alsof je hem wat in zijn mond trekt, verder zit je er netjes op hoor.

Ja en voor diegene op die shetlander zijn er gewoon geen tips want daar kan je zo nooit netjes opzitten

Natuurlijk heeft iedereen een andere mening over maar ik neem aan dat je een dierenarts mag geloven op zijn advies. Dat advies is mij meer waard dan het advies van iemand die geen dierearts is en dus neit voor de gezondheid van paarden gestudeerd heeft.

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:47

RolingRoos schreef:
Ik ook Garmana maar dan hou je toch mensen die het niet vinden kunnen en die het wel vinden kunnen.. we kunnen wel een ja , nee spelletje beginnen maar mijn mening verandert niet en ik vind dat 1 keer in de week een buitenritje of in de bak wel moet kunnen!!
en mensen die een shet hebben of hadden weten dat ook en er zijn ook genoeg meiden die vroeger ook op een shet reden want zo beginnen veel meiden,,, en die rijden er ook net zo lang op tot ze echt te groot zijn nou voor ieder persoon is het weer verschillend wanneer ze zichzelf te groot vinden of wanneer de shet het niet meer houd!!

Jups mee eens Maar er zijn mensen.. (noem geen namen )
Ik rij af en toe in het schooljaar meestal nog geen eens 1x in de week,, In de vakantie soms 3x in de week nou en.. Heb dr nog nooit horen klagen hoor...

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:48

Garmana: Meer gewicht kunnen ze inderdaad wel hebben, maar is voor langere termijn niet verstandig..

Tips..? Je springhouding is duidelijk verbeterd..
Je houding verder.. Hakken uitdrukken, dan heb je zelf meer balans.. En op die eerste foto zie ik een teveel werkende binnenhand/linkerhand.. (kan momentopname zijn) Probeer je handen gelijk te houden en je polsen niet te knikken.. Is erg lastig, ben zelf ook aan het proberen mijn binnenhand te verbeteren, het lukt wel met een beetje doorzettingsvermogen..

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:53

karoliena schreef:
Ja en voor diegene op die shetlander zijn er gewoon geen tips want daar kan je zo nooit netjes opzitten

Dat is niet waar!!! Echt niet.. Als je een goede en nette houding hebt dan kan je op een shet ook netjes rijden!!! Dat is weer zoiets!! sjonge!!
karoliena schreef:
Natuurlijk heeft iedereen een andere mening over maar ik neem aan dat je een dierenarts mag geloven op zijn advies. Dat advies is mij meer waard dan het advies van iemand die geen dierearts is en dus neit voor de gezondheid van paarden gestudeerd heeft.

Tuurlijk mag je aannemen wat de DA zegt maar als je eens goed in RL kijkt dan zie je vaak toch weer andere dingen...

Zo zie je maar tis altijd wat.. Hier kom je toch nooit uit..
Maar 1 ding RolingRoos en ik zijn het in ieder geval met elkaar eens en dat zal niet veranderen!!

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 17:54

Dankjullie wel voor jullie tips ga er aan werken heb zondag weer dresuur les en over 2 weken weer een springles dus dat gaat goed komen hoop ik

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:55

Liesjuh schreef:
Garmana: Meer gewicht kunnen ze inderdaad wel hebben, maar is voor langere termijn niet verstandig..
weet ik wel daarom zeg ik ik rij niet meer zoveel.. En ik heb eerder al eens ergens anders gezegd op bokt dat ik nu iemand erbij heb die dr kan rijden en iets kleiner is dan mij maar dan nog ze kan het wel hebben!!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:56

Dat moeten jullie dan natuurlijk zelf weten maar kom dan niet klagen dat het beestje over een paar jaar een doorgezakte rug heeft en vroegtijdige gewricht slijtage heeft.

En een dierenarts ziet dat ook in RL en die hebbene r denk toch wat meer verstand van. Ik zie eht ook in RL maar zie toch echt andere dingen dan die jullie beweren. Maar goed als jullie eignewijs willen zijn moeten jullie dat natuurlijk vooral blijven doen dat is jullie goed recht.

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:02

karoliena schreef:
Dat moeten jullie dan natuurlijk zelf weten maar kom dan niet klagen dat het beestje over een paar jaar een doorgezakte rug heeft en vroegtijdige gewricht slijtage heeft.

En een dierenarts ziet dat ook in RL en die hebbene r denk toch wat meer verstand van. Ik zie eht ook in RL maar zie toch echt andere dingen dan die jullie beweren. Maar goed als jullie eignewijs willen zijn moeten jullie dat natuurlijk vooral blijven doen dat is jullie goed recht.

wat je wil je bedweter! En ik zal zeker niet komen klagen want dat is nergens voor nodig.. Ze kunnen toch ook karren trekken kom op man.. Niet te triest he!!

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:03

zullen we stoppen met klagen over dat ze te groot is en gewoon tips gaan geven?

Ik vind het er best wel goed uit zien hoor:)

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:05

@ Garmana: Dit is het laatste wat ik in dit topic zal zeggen want het heeft toch geen zin. Als je onder het zadel gaat vergelijken met mennen dan weet je duidelijk niet waar je het over hebt. Mennen is veel minder belastend als je alles aanpast aan de pony. Ze kunnen makkelijk 2 x hun eigen gewicht trekken dus dat is absoluut niet te vergelijken.

moppimaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:10

na ik ben er weer ben ook met je eens garmana en roos en alusha zo vind ik het ook tanks karoliena wij doen er ook wat aan hoor maar we gaan toch ook niet elke keer als ik bij me pony ben foto of verhalen van die dag op bokt zetten
en ik vind het leuk om met hem iets te doen wat hij helemaal geweldig vind en iemand zei ook aan dat hij er geen plezier in heb nou dan kom je maar een keer want zo hebi k nooit een pony gezien die zoveel plezier in springen heb. en over mij houding ja die is echt erg maar het is nog best moeilijk om met hem te springen (dus er op te blijven ) ik vind die foto's best slecht dus je kan er volgens mij ook niet veel uit oordelen en ik vind het wel grappig dat de mensen die ook een shet hebben of er op rijden met bij en roos eens zijn dat zegt ook wel iets over zieligheid

Garmana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:13

karoliena schreef:
@ Garmana: Dit is het laatste wat ik in dit topic zal zeggen want het heeft toch geen zin. Als je onder het zadel gaat vergelijken met mennen dan weet je duidelijk niet waar je het over hebt. Mennen is veel minder belastend als je alles aanpast aan de pony. Ze kunnen makkelijk 2 x hun eigen gewicht trekken dus dat is absoluut niet te vergelijken.

Dat weet ik ook nog wel maar jij beweerd dat je niet op een shet moet gaan rijden als je zo lang bent.. OK??? IEder zo zijn mening.. Het is klaar nu we komen er toch niet uit...

moppimaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:13

en iemand zei ook dat het onze pony's niet zijn maar sorry maar het is echt mijn pony samen met nog een vrouw van 25 dus weet niet wie dat was maar die weet het dus niet (want ze zei dat ze wist dat nero en cesar onze verzorgpony's zijn)

moppimaaike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:22

en oja ik kan dat jongen van 5 jaar niet hem inrijden want hij bokt soms dat moet afgeleerd worden en eerst toen hij erop ging kan hij rijden maar dat kon niet omdat hij niet sterk genoeg er voor was omdat hij alleen maar zat te eten daar ben ik ook mee bezig om af te leren dus dan kan hij er weer lekker op en bij een doorgezakte rug is de wervelkom toch veel te hol nou ik weet niet op dat help maar ik heb een zadel en de boven kant zegmaar die raakt dacht ik helemaal niet zijn wervelkolom . maar somsig overdrijven wel hoor te misten na 2 keer heel laag springen zal hij denk ik echt niet over een aantal jaren dat hij niet meer kan lopen

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:39

RolingRoos schreef:
narrator schreef:
Leuke foto's
Vooral die 1ste foto van cesar(?) als je over dat balkje loopt. Jullie kijken echt zo van: Woow wat een hindernis! Dat word springen(mijn fantasie)!
haha Terwijl het een balkje is. Grappig om te zien.

Hoe groot is die shet eigenlijk? Lijkt best klein!
Wel lief ding hoor!!

Succes met het rijden

Ben ik weer....
Die shetlander is 98 cm en ik heb de foto's van bovenaf Cesar gemaakt dus lijkt hij al kleiner en oke springen doen we niet meer we wisten niet dat het zo erg was... maar Nero had zo erg ze oortjes naar voren met springen en ook met dresuur is dat zo maar wist niet dat maaike hem zo hinderde , springen doet ze dan ook niet meer maar 1 keer per week dressuurmatig vind ik nog wel kunnen en ja wij zijn niet zo iemand die iemand van de manege plukt om hem samen in te rijden zeg maar..
Bij ons ligt dat gewoon best wel gevoelig snap je??
En ja mensen met een shetlander die weten gewoon hoeveel die beestjes kunnen hebben en
@karoliena jij zegt zelf dat de maximale gewicht 50kg is nou maaike is 45 kg nou dan kan dat toch nog?? en ja ze is groot ziet er niet uit maar hij houdt het wel en hij heeft er plezier in!!

heel verstandig dat je niet meer springt..
veel suc6 met verder inrijden!.
ach en af en toe er op maakt niet super veel hoor..
als je maar niet springt

EefiiJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:43

Zielug shetje !
Kan je wel goed springen in die bak?
Allemaal modder. straks gleiden ze uit..