Paint en Fjord @ buiten en.... Boomstammen springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:12

nou ik noem mijn fjord toch ook geen fries?

Kirsten_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:23

Zo wat wordt er hier toch weer lief met elkaar omgegaan..Nou ik vind het leuke beestjes

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:18

Leuke paardjes! Vooral die bonte (paint of geen paint, maakt niet uit) vind ik er super uit zien!
Pffff en in de krul trekken.. haha mijn Tinker doet precies het zelfde, die krult zich zelf helemaal op als ze druk is. Ik zie niet van deze foto's af dat jullie ze in de krul trekken. Ja joh, je houd je paard tegen, die krult zich vervolgens op, en dan "trek je hem in de krul?" zo ken ik er nog een paar

Filmpjes kan ik niet zien, maar dat ligt aan m'n comp

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:42

hou je je paard ook rustig met je handen een meter lager dan normaal??

en kijk je ook zo naar beneden, wil ik even weten

GabberGill

Re: Paint en Fjord @ buiten en.... Boomstammen springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:16

pffff de meeste mensen die zeggen dat je hem in de krul trekt hebben waarschijnlijk een makkelijk paard onder hun kont lopen mijn fries doet het ook dan spant ze haar nek aan dat is logisch maarjah dat de gemiddelde bokker zo banketstaaf kan reageren

die kleine lijkt me geen paint tenminste niet 100% vol
die fjord vind ik geweldig echt waar

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 23:22

lekker belangrijk
van mn houding, dat ik na beneden kijkt boeit me eigenlijk niet zo want ik ree buiten en ik had net een les achter de rug waar ik al de hele tijd op mn houding moest letten. dus die hele houding kon me daar wel gestolen worden
Laatst bijgewerkt door Sunshine1 op 10-02-06 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 23:24

neee...
maar het gaat er toch om dat het niet BOEIT wat voor ras het is, sommige mensen doen net of dat super belangrijk is.
en vanaf nu noem ik mijn fjord een fries

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:25

dan noem ik mijn fries een fjord

Viking

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 08:26

Sunshine1 schreef:
Er staat op de meeste foto's niet of nauwelijks spanning op de teugels, voor het geval jullie hier over doorgaan. En anders, ik nodig jullie uit om zelf op Sunny te gaan rijden en dan ga ik wel even foto's maken.

Als je op mijn race-fjord gaat zitten lijkt het er ook op of je zit te trekken,die kropt zich ook op.
Ik vind je fjordje helemaal geweldig

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:20

Leuke paardjes,

Je zet je handen erg vast,misschien om je paard in bedwang te houden,maar zo dwing je hem (onbedoeld misschien) naar beneden,

Als je paard zo druk doet,houdt je handen wat hoger,
Zo ga je zelf ook wat meer in het zadel zitten,en meer rechtop,
Doordat je nu je handen zo laag hebt,plaats je je gewicht ook naar voren,daardoor gaat je paard nog harder...

Dit zijn maar tips!
Mijn paardje (haflinger) kan ook zo doen buiten,vandaar de tips!

Is die Pinto een echte paint trouwens?
Vind hem leuk bont!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:32

Dancie schreef:
pffff de meeste mensen die zeggen dat je hem in de krul trekt hebben waarschijnlijk een makkelijk paard onder hun kont lopen mijn fries doet het ook dan spant ze haar nek aan dat is logisch maarjah dat de gemiddelde bokker zo banketstaaf kan reageren

Kom jij maar lekker op meghan rijden, kijken wat jij er van bakt
Die eerste opmerking slaat dus helemaal nergens op!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:40

Men mag toch wel vragen of het ook daadwerkelijk echt een paint is? Of word dat ook al weer afgeschreven als kritiek door bokt? En tja, als er in de eerste post staat geschreven dat het een echte 'American Paint Horse' is dan willen mensen die met paints omgaan graag wat meer erover weten, zoals ik dus Ik weet bijna zeker dat als er stond dat dat een KWPN was dat ze bijna heel bokt over zich heen zouden hebben gekregen met de mededeling dat het geen KWPN is. Als ze het niet zeker weten moeten ze dat er niet bij gaan zetten... Kijk, het maakt mij niets uit of het een echte is of niet, als zij het een paint wil noemen dan doet ze dat. Maar ga nou niet als typisch-bokt gezeur vermelden dat wij, alleen maar omdat wij om het ras vragen, aan het zeuren zijn.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:02

fjordyloverr schreef:
ElCamino schreef:
nou, die pony is dus echt geen paint !!
Veel mensen denken nu eenmaal dat een paard met vlekken een paint is.
Een pinto is gewoon een willekeurig bont paard / pony em een paint is echt een speciaal ras.

Ze noemt het gewoon een paint joh! Mag dat soms niet?

Als het geen paint is niet nee
Tis een leuke bonte pony, maar niet alles met vlekken is een paint of een tinker, in de verste verte niet zelfs.
Ik heb een shetlander die ingeschreven is bij het minipaardenstamboek, maar dan is het nog geen minipaard....
dat je een fjord of haf zonder papieren een fjord/haf noemt, kan ik inkomen, maar dit niet.
Ik opende dit topic in de hoop een leuke paint te zien (ben nogal weg van dat ras) en tja, dan zie je en bonte pony. beetje misleidend dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:07

Ik ken een fries die staat ingeschreven bij het shetland pony stamboek die gaan we toch ook geen shetlander noemen?!

Melanievs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:18

Als iemand zijn paard/pony zo wil noemen, is er niemand die hem/haar dat kan verbieden, of je het nu leuk vind of niet.

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 22:40

@ Stef...
mn oprechte excuses dat je geen echte paint bent tegengekomen
dsjiee.... sorry hoor wat boeit het nou

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:43

als je wat te zeggen hebt, zeg het dan gewoon en ga niet kinderachtig in kleine lettertjes zitten mieren.
En als je niet tegen een mening kan, moet je niet zeggen dat het een paint is. Ik ga mijn paard ook geen dingen noemen die ze niet is.
Het is een leuke bonte pony, geen paint

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:28

LaFunkyJazz schreef:
Dancie schreef:

sorry ik ga mijn kunsten niet op jou paard laten zien dan word je dalijk jaloers

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 00:30

wat een gezeur op dit forum en om helemaal niks pfff word je toch gek van zeker allemaal mensen met de geweldige rijkunsten :S niet dus

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 02:59

Sjone jonge wat een gezeik. Niet alleen het gezeik van het in de krul trekken maar ook de zeikerige reacties er op, zovan: dit is bokt hehe.

JA het is bokt en JA iedereen wil alleen maar het beste voor paarden. Sommige dingen zijn idd overgerageerd op bokt (zoals scherpe bitten enz) maar als er écht iets mis is op foto's mag je daar heus wel wat op zeggen hoor! Iedereen wil toch alleen maar het beste voor deze paarden??

Natuurlijk is het moeilijk om mooie foto's te krijgen bij drukke paarden, maar daarentegen zie ik inderdaad veel focus op de voorkant. Daar zit inderdaad de rem, maar als je je paard correct en dressuurmatig halt wilt laten houden, zul je aan het hele plaatje moeten denken. Zelf rechtop blijven, goede proporties van been en teugel, enz. Goed, het is nu even een beetje misgegaan qua netheid, maar ik neem aan dat deze meisjes wel weer van deze ervaring leren?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:34

Dancie schreef:
LaFunkyJazz schreef:

sorry ik ga mijn kunsten niet op jou paard laten zien dan word je dalijk jaloers

Aan die reactie hoe ik niets toe te voegen, die laat jou niveau al duidelijk zien
[/quote]
[/quote]

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 16:33

het spijt me maar moet ik serieus op jou reageren als je zo reageert omdat het geen paint is? en wie weet... is het wel een paint, hij heeft paintpapieren schijnt zo
Laatst bijgewerkt door Sunshine1 op 12-02-06 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 16:34

idd en dat niveau is bedroevend laag...

sorry hoor word er nu echt ziek van...

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:55

Sunshine1 schreef:
@ Stef...
mn oprechte excuses dat je geen echte paint bent tegengekomen
dsjiee.... sorry hoor wat boeit het nou

Ik moet stef wel een beetje gelijk vinden, ik dacht een mooie paint met dikke Amerikaanse billetjes te zien te krijgen. Een bonte pony een Paint noemen is net als een paard met een beetje dish een Arabier noemen. Ik ben een echte Paintliefhebber, en een echte Arabierenliefhebber zou het ook niet kunnen waarderen als je alles wat je ziet een Arabier noemt.

Het kan overdreven over komen, maar je hebt nou eenmaal liefhebbers die het niet fijn vinden als alles met vlekken een Paint genoemd wordt.

Ik moet trouwens wel zeggen dat het zeer mooie pony's zijn, vooral de Fjord vind ik erg veel uitstraling hebben, en ik ben niet zo gauw gecharmeerd van Fjorden.

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:54

leuke ponie's