2e keer los op 3 jarige (v. Gribaldi)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:02

haha bedankt voor je bescheiden mening iris

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:07

MISTRAL94 schreef:

Ik vind het gezeur over de leeftijd, eigenlijk erg hypocriet!!!!
Wat denk je dat al die hengstenhouders doen, dat zij wachten tot het paard het 4e jaar gepasseerd is om het dan te gaan beleren?
Kom op mensen haal die koppen eens uit het zand....
Hoeveel paarden worden al niet op hun 3e in de sport uitgebracht?
Hoeveel paarden springen al niet huizenhoge hindernissen op die leeftijd?
Hoeveel paarden lopen op hun 5e al niet Z dressuur? Zal ik nog even door gaan?

Hier ben ik het helemaal mee eens..
Ik kan zo een voorbeeld noemen van een paard dat op 2.5 jarige leeftijd een marathon meeliep en nu dus 5 jaar is en morgen wrs naar de slager gaat omdat ie helemaal kapot gereden is..
Mensen zeik niet zo. Er word ook gezegt dat het maar 10 minuten was.. Zo'n paardje kan dit echt wle hebben hoor.

Ontopic
Ik vind het er goed uitzien! En ik snap best dat je trots was. Ga zo door en nog veel plezier met je paardje. En blijf lekker rustig aan met haar doen.. Qua training.. Bouw het lekker rustig op.. Enne van die 3 passen galop gaat ze echt niet dood hoor

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 00:20

dank je sjietaah

ja we bouwen het rustig op

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:37

fijn dat ze zo braaf is! ze oogt nog vrij smal en wat overbouwd, dus denk dat ze nog wel een stukje zal groeien, ben benieuwd hoe ze er dan uitziet, wat voller en goed bespierd enzo, maar vind t nu al een knap beestje

zelf had ik er wat langer mee gewacht, je bent er in december ofzo voor het eerst op gaan zitten geloof ik? maar als je rustig aan doet en er niet iedere dag opzit zal het wel meevallen
die van mij vertrekt binnenkort weer naar de opfok, maar die is van eind juli dus nog lang geen 3 en nog erg uit verhouding, die moet er in september/oktober aan geloven al krijgt ze wel een zadel op dr rug voor ze richting opfok gaat, ze kan het maar vast kennen he
hoop dat die dan ook zo braaf is als ik er straks op ga

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 00:46

ja klopt

nee ga er niet iedere dag op nog tot ze 3 is iig zeker niet

Ja ben benieuwd hoe jouwe het gaat doen

Waarvoor gaat ie eigenlijk weer naar de opfok dan?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 01:04

magic_lover schreef:
ja klopt

nee ga er niet iedere dag op nog tot ze 3 is iig zeker niet

Ja ben benieuwd hoe jouwe het gaat doen

Waarvoor gaat ie eigenlijk weer naar de opfok dan?

wisje is nog zooo smal en wiebelig en overbouwd dat ik er voorlopig nog niet op klim, en afgelopen jaar was ze super opgeknapt in de opfok, toen stond ze er van 30-4 tot eind oktoberdit jaar haal ik haar begin september terug en gaat ze onder t zadel
dan is ze 3 jaar en 2 maandjes oud, dan heb ik geen nare gedachtes(heb al 2 afgekeurde paarden, een 3e dan stort ik in denk ik) terwijl t opzich onzin is vanuit mezelf, want ken een aantal paarden waar ik vlak voor hun 3e opzat die nogsteeds gezond zijn, maarja dit is weer een eigen paardje dus ineens maak ik me daar druk om

en t stikt hier van de dazen in de zomer, dus het idee van een jogn paardje die op een kale zandweide staat waar het stikt van de dazen en ze dus de hele dag in haar stal zal gaan staan, of een blij paardje in een opfok met veeeeeel gras en geen nare vliegende beestjes, ja dan was de keus makkelijk

was ze in april/mei 3 geworden was ze zodra de dazen hier kwamen richting de africhtingsstal gegaan en niet meer naar de opfok
wilde er eerst mee naar de keuring, maar dat is nog niets dit jaar omdat ze nog zo uit verhouding is en nog zo 'baby' is, dat doen we dus volgend jaar

ze is wel 3x gelongeerd inmiddels waarvan 2x met dekje+singeltje, dus ze kent al wel 'iets' zal van de week eens nieuwe foto's maken van haar als ze weer aan het 'werk' gaat

denk dat whitney t beter aankan dan wis, maar die is ook al iets ouder en oogt ook nog wel smal enzo, maar wisje nóg een stuk erger
en zeker als je rustig aan doet kan t weinig kwaad

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 01:18

oo ja idd nee dan zou ik het ook doen

nou ben benieuwd naar de foto's

Ja whit oogt best smal, maar komt ook omdat ze nog weinig spieren heb ben benieuwd hoe ze er over een tijdje eruit ziet

Anneke

Re: 2e keer los op 3 jarige (v. Gribaldi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:22

Ik vind het er heel netjes uitzien. En ze is erg braaf zo voor de 2e keer he?
Mijn keuze zou het niet zijn om nu al in te rijden, ik zou persoonlijk wachten tot 3 á 3,5, maar dat is persoolijk.
Je weet waarschijnlijk wat je doet, en zal het niet ten koste doen van je paard

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:25

dank je

nee zeker niet
Ze is idd erg braaf, al van het begin dat ik haar heb

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:41

Ik vind het er vriendelijk en ontspannen uitzien in ieder geval.
En zoals Iris het omschrijft denk ik dat er weinig fout kan gaan, het wordt rustig opgebouwd, onder begeleiding en maar 1x per week maximaal een kwartier. Het paard ziet er niet uit alsof ze er onder lijdt in ieder geval.

Dat ik het zelf niet zo vroeg zou doen is een ander verhaal. Maar dat moet ieder voor zich weten, het is je eigen paard en je bepaalt dus gewoon zelf wanneer en hoe ze wordt ingereden.

Mijn huidige paard is ook heel vroeg ingereden (in Duitsland). Daar ben ik zelf ook niet zo blij mee, maar het is nou eenmaal gebeurd. Hij is daarna wel weer de wei op gegaan. Nu is hij 3 1/2 (okay, officieel 4) en ik rijd hem hooguit 4x in de week en hooguit een half uur per keer. Verder komt hij veel los eruit, longeer ik hem en doe ik aan grondwerk en vrijheidsdressuur. Zodra het bij ons weer kan, gaat hij lekker dagelijks de wei op, en zal ik hem wat minder vaak rijden. Kan hij nog lekker van zijn jeugd genieten, en hopelijk nog wat groeien.
Maar dat is mijn visie, iedereen ziet het toch weer net iets anders en dat moet je gewoon respecteren.

Ik kijk uit naar je vorderingen in ieder geval!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:44

BillyJean schreef:
Westernpaarden en met name Quarterhorses worden met hun 2e zadelmak gemaakt. Waarom? Omdat ze daar dan klaar voor zijn, een quarter is eerder volwassen dan een Kwpnner.

daar wpu ik even op reageren geen enkel paard is eerder volwassen ook geen quarter.
Maar omdat ze er eerder volwassen uitzien word dat wel gedacht.
Er bestaat geen superras wat eerder rijp is.
En voor de ts ik vind het er erg vriendelijk uitzien.
en goed dat je hem straks weer lekker op de wei zet.
veel succes op de keuring

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:59

Ik ben het met Anneke en Moniek eens,
het ziet er wel rustig en vriendelijk uit, maar ze oogt nog heel erg jong....

Veel succes op de keuring!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:11

bedankt voor de reacties nog!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:31

TJTlover schreef:
Waar ik me druk om maak???
Jij zo je er druk om moeten maken dat je dit je paardje aan durft te doen!! En omdat je dat niet doet, doe ik het maar..

Mensen zoals jij verdienen geen paarden!

Welke ****** haalt het in zn hoofd om op zn 2 1/2 jarige paard al te gaan galloperen, aan de teugel te rijden, een tikje te geven(zoals je het zelf benoemt.. ) enz..

Arm, arm paard..

sjee, penny.
dit 14 jarig meisje gaat ons even uitleggen hoe het wel moet.

jij moet je helemaal niet zo druk maken. ik heb de TS nergens het paard een mep zien geven. en dat jij dat verstaat onder wat de TS uitlegt, zegt meer over jou dan over de TS, aangezien jij dit soort dingen erbij denkt.
ik denk dat je nog veel moet leren voordat jij ons de waarheid kunt vertellen, aangezien je het verschil tussen een paard dat de hand opzoekt en een ruiter die het paard aan de teugel probeert te rijden niet ziet. het ziet er juist erg ontspannen uit, en het is heel goed dat het paard de hand opzoekt, dat wil juist zeggen dat het paard op zijn gemak is. lekker ontspannen, elkaar aanvoelen. en geloof me, dat doet een paard die gestrest is niet hoor.
en paarden galloperen zeker niet in de wei? 1 rondje uit zichzelf, het paard voelt zelf wel aan of hij het aankan of niet hoor. over 1 rondje hoef je je niet druk te maken. als ze nou meteen een cross zou doen met het paard...

je moet uitkijken met wat je tegen mensen zegt. sommige dingen de je zegt kunnen echt niet, en die dingen kunnen mensen kwetsen.
jij bepaald niet of iemand wel of niet een paard waard is aan de hand van de foto's.
als je dit soort dingen zegt neemt niemand je meer serieus, dat is wel te zien in dit topic. let gewoon een beetje op je woorden, ok?

ontopic:

wat een superleuk paard!!! wij hebben op stal ook een 2jarige van gribaldi (wat een naam om te schrijven ) en die lijkt sprekend op die van jou! ook dezelfde kleur, dezelfde bouw, een heel sjieke uitstraling.
dit paard is vorig jaar van de wei afgehaald en wordt nu langzaam beleerd. en die is net zo alert als die van jou zo te zien!!
ondanks de vroege start vind ik het er heel fijn en ontspannen uitzien. het paard lijkt er plezier in te hebben, en dat is heel mooi!!!!

veel plezier en succes samen!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:47

dank je wel voor je reactie milo!

Wat leuk dat jullie ook een grib hebben die op whit lijkt

doet die het ook net zo goed en braaf?

DromenLies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:40

ben heel benieuwd naar hoe het verder gaat met jullie
wat zijn de plannen (of was dat al gevraagd)
nou ja eerst maar even kalm aan maar volgens mij kan dit wel eens een echt leukertje worden
veel plezier met/van haar

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:48

ocianx schreef:
ben heel benieuwd naar hoe het verder gaat met jullie
wat zijn de plannen (of was dat al gevraagd)
nou ja eerst maar even kalm aan maar volgens mij kan dit wel eens een echt leukertje worden
veel plezier met/van haar

als ik beetje vooruit kijk even denken

nu inrijden tot juni (keuring)
na de zomer paar maanden of tot nieuw jaar rustig aan of stil zetten, nieuw jaar (of wat eerder ) oppakken en nieuw jaar starten denk ik

Kan altijd nog wat tussen komen maar zo had ik het momenteel in gedachten

BelleFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:47

Pfff, ik zag de titel en zag dat er al 5 blz waren en toen wist ik het gelijk : alweer een rel over een paard dat te vroeg is ingereden.

Misschien kun je dat meisje eens uitnodigen als je aan't werk bent, kan ze meteen zien dat het toch allemaal zo overroepen niet is. Want, ik vind dat het er toch wel redelijk ontspannen en eerlijk uitziet. En als ze dan in de zomer nog eens het land inmag... Veel succes verder...

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:55

magic_lover schreef:
dank je wel voor je reactie milo!

Wat leuk dat jullie ook een grib hebben die op whit lijkt

doet die het ook net zo goed en braaf?

ja, het is echt en leukerd! we noemen haar standaard 'kleine', maar volgens mij is ze al de grootste van de groep. zelfs haar eigenaresse zegt dat ze niet had gedacht dat ze zo ver zou groeien!
ze houdt erg van spelen, en dan vooral andere paarden lastigvallen, door bokkend door de wei te rennen

ze heeft een heel vriendelijke en sjieke uitstraling, en ze is erg alert.
volgens mij doet ze het tot nu toe heel leuk, de eigenaresse longeert haar, dat pakt ze goed op.

ze zag er eerst ook heel fragiel uit, je zag echt dat ze nog moest groeien. net als jouw paard ziet ze eruit, echt leuk om die gelijkenissen te zien!

veel succes!!!!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:42

oo wat leuk zeg!

*is benieuwd naar foto's *

JoAnn:
Ja volgens mij kun je tegenwoordig niet een normaal topic meer openen over een 3 jarige dat je aan het inrijden ben zonder dat het een lang topic word
ik vindt alles best als ze hun mening geven, maar ze moeten me niet voor 'k weet niet wat uitmaken

dank je wel voor de reacties

Fysiomeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:08

[quote="magic_lover"]
Ja volgens mij kun je tegenwoordig niet een normaal topic meer openen over een 3 jarige dat je aan het inrijden ben zonder dat het een lang topic word
quote]

Ja, idd zo'n idee kreeg ik ook al. Denk dat ik ook maar geen foto's van die van mij meer ga plaatsen

Verder echt een heel leuk paardje, tis een echte Gribaldi zo te zien, lekker chiq! En over de leeftijd is al veel te veel gezegd, ik ben het er wel mee eens. Ongeveer alle grote stallen doen het nu. Ik mag hopen dat die van mij ook zo rustig blijft, maar ik vrees het ergste , hij loopt het liefste op 2 benen geloof ik

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:58

Ziet er ontspannen uit. Ik vindt het zonde dat je er zo vroeg mee begint, maar dat is slechts mijn bescheiden mening. Ik zou het erg goed vinden als je haar over en 2 of 3 maand wegzet.
Want geeneen paard is eerder volwassen dan de ander.
Ik ken Iris goed genoeg en weet dat ze dat met beleidt doet, maar ondanks dat vindt ik het wel erg vroeg. Hopelijk blijven jullie zo rustig doorgaan als jullie dat nu doen, al kan ik daar bijna niet over twijfelen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:11

hoi!

Wat een reacties weer ...
Nu ja, heb niet alles gelezen en ga even mijn bescheiden mening zeggen:

3 jaar, bij het ene paard kan het beter dan het andere, er hangt veel af van de bouw etc.
Maar ik ken jouw paard niet dus doe er zeker geen uitspraken over
K vind het een erg leuk beestje om te zien, fijn dat het zo goed gaat met jullie samen. Nog veel succes

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:11

Marije1984 schreef:
Ziet er ontspannen uit. Ik vindt het zonde dat je er zo vroeg mee begint, maar dat is slechts mijn bescheiden mening. Ik zou het erg goed vinden als je haar over en 2 of 3 maand wegzet.
Want geeneen paard is eerder volwassen dan de ander.
Ik ken Iris goed genoeg en weet dat ze dat met beleidt doet, maar ondanks dat vindt ik het wel erg vroeg. Hopelijk blijven jullie zo rustig doorgaan als jullie dat nu doen, al kan ik daar bijna niet over twijfelen

ze gaat over paar maandjes gewoon weer ''de wei op'' dat ze eve niks hoeft te doen, en dan volgend jaar weer oppakken

rustig aan doen we zeker wel daar zorgt iris ook wel voor

hoe gaat het met jouw grib doet ie het goed? en wanneer komen er weer eens foto's ?

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:16

Nou mijn Grib staat nog steeds op rust een eind februari gaan we weer beginnen. Zal waarschijnlijk voor 3e keer zadelmak gemaakt moeten worden haha nee hoor dat zal wel meevallen.
Ze is geopereerd dus lekker rust. Halverwege deze week weer een beetje longeren en eind februari aan de bak. En hopelijk eind april onze eerste wedstrijd.

Zodra het wat lijkt zal ik foto's plaatsen. Zal eens kijken of ik foto's van het been kan maken. Ziet er gruwelijk lelijk uit. Geschoren en nog wat dik. Maar komt helemaal goed