Lance met Myler-bit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jakary

Re: Lance met Myler-bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:42

ja, de comfort snaffle wide barrel ligt ook veel rustiger in de mond dan een gewoon bitje, ik denk niet dat je paard er gekker van zal worden, eerder het tegendeel

LIQUITA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:08

Ik heb er één kunnen lenen, morgen ga ik hem meteen uitproberen.

Dit is hem: het is een Comfort Snaffle Wide Barrel, Level 1.
Toegestaan op officiele dressuurwedstrijden!!!
Afbeelding
Afbeelding

Hij kan bijna alle kanten opbewegen en als je bijv. rechts een ophouding maakt, blijft de linker kant stil liggen.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:26

die vrouw die me vertelde over het gekker worden van je paard heeft een paardje gereden die eigenlijk verpest is door steeds een ander bit. hier voor wilde ze me behouden.
op het moment vind ik de thiedeman het beste hulpmiddel. ookal dwingt ie dan dat doet ie alleen wanneer het hoofd of te hoog of te laag is. ik kan dus nog steeds de ontspanning opzoeken. met een slof kan ik niet rijden. ik maak me dan alleen maar druk om de lengte van de slof
dit bit moet de uitkomst bieden. maar nogmaals eerst maar even kijken hoe me instructrice erover denkt. zij kent mijn paardje.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:28

LIQUITA schreef:
Ik heb er één kunnen lenen, morgen ga ik hem meteen uitproberen.

Hij kan bijna alle kanten opbewegen en als je bijv. rechts een ophouding maakt, blijft de linker kant stil liggen.

ik zie dat je in purmerend woont! kan je niet even langskomen om het bij mij paardje te proberen ( mijne staat in de beemster)

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:22

Fijn te zien (en voor jou te voelen ) dat je paard er zo goed op reageert. Ik heb ook een Myler, comfort snaffle level 1 en mijn paard loopt er ook super op. Bij mij komt er ook geen ander bit meer in!

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:54

Wat is nu echt het verschil tussen een myler en bijv. een gewone dubbelgebroken watertrens? Robart bitten bewegen toch ook alle kanten op, of is dat weer heel anders?

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:02

Jeetje wat geweldig dat Lance nu zo goed loopt... ik heb al vaker gezegd dat Lance niet lelijk is! Ik vind m echt stoer!!!

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:13

heey...mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen, ik weet zeker dat er mense zijn die uiteindelijk opgeven, ik heb ook zoiets gehad, ik had een keine fomerrie (fries) mee op wedstrijden, en op een gegeven moment kwamen we niet meer vooruit, het wou niet meer etc etc. ik heb een jaar lang in de L2 zitten knoeien, ik nam ander les, heb een ander bit genomen uiteindelijk, en de punten stroomden binnen !!! ik had het al bijna opgegeven, en hoe vaak werd mij dat wel niet verteld, kan je niet beter stoppen, hij krijgt straks toch weer een veulen...noem maar op !! Maar ik had zoiets misschien is t wel een kleine lelijke fokmerrie, maar ze had ongelofelijk veel werklust, wat bij sommige mooie paarden weer ontbreekt !!

in ieder geval veel succes, ennuh heb je de startkaart al binnen

XXX

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:57

heyitsme schreef:
hij krijgt straks toch weer een veulen...

Sorry, maar vond dit zo'n grappige fout..

Ik ga morgen naar Westerbork om meer info aan te vragen over de bitten, en er eventueel 1 te kopen (ben maandag jarig )

LIQUITA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:02

kylah schreef:
ik zie dat je in purmerend woont! kan je niet even langskomen om het bij mij paardje te proberen ( mijne staat in de beemster)

Sorry, maar ik heb het bit voor 1 keer kunnen lenen, ik heb hem na het rijden meteen weer terug gebracht. Ik kan en wil hem niet steeds vragen (hij rijdt er zelf ook mee).

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:23

Bekend probleem ! Alleen heb ik het weer met een ander bit kunnen oplossen
Maar het zit er echt veel beter uit !! Gelukkig dat je het op deze manier kunt oplossen Heel veel succes met rijden, maar dat zal wel lukken zo te zien

_Denise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:28

woooow,, wat een verandering!!
Geweldig dat je zoiets zo kan oplossen,, ik had zelf nog nooit van dit bit gehoord eigenlijk

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:43

hey hier iemand met hetzelfde probleem haha.

en ja hoor ik rijd sinds een jaartje ook met een myler en het gaat stukken beter! net zoals bij jou ongeveer alleen heeft die van mij er ook nog een heel lekker karakter bij.

succes ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:51

Echt super ziethet er uit!

Ik vind het trouwens geweldig dat je je er eerst in hebt verdiept voordat je er echt aan begonnen bent.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:47

allemaal even mijn onderschrift checken.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:10

Hee.. super ! Jammer genoeg ben ik dan in de sneeuw

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:34

ik heb ook al heel vaak op het punt van opgeven gestaan, maar toch iets in mij zei dat het ooit moest lukken.
soms is het gewoon moeilijk!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:47

interessant topic!! mijn paard doet precies het zelfde(natuurlijk ook wel mijn manier van rijden) maar misschien is het wel wat voor mijn paard

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:55

Heb er 1 besteld De gene die ik had was er niet meer, maar ze gaan hem bestellen en dan heb ik hem waarschijnlijk net na het weekend
Ik heb de Comfort Snaffle Wide Barrel (level 1) met Eggbut ringen besteld..

Oja, maar weet iemand precies het verschil tussen de D-ringen en de Eggbut ?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:17

Even een update bij mijn paard komen er nu 4 tanden door en daar heeft ze enorme last van, er gaat dus even geen bit in haar mond. Mijn Myler heb ik even uitgeleend aan onze instrukteur, zijn 1ste paard reageerd er goed op en zijn 2e paard nu ook. Ik hoop dat ik mijn bit nog terugkrijg

Ik zoek dus nog steeds een Myler MB02 level 1

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:50

Rupsje schreef:
heyitsme schreef:
hij krijgt straks toch weer een veulen...

Sorry, maar vond dit zo'n grappige fout..

ja sorry, die gewoonte heb ik altijd, alle paarden zijn bij mij HIJ, gaat automatisch, maar is snap t verschil wel hoor !!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:25

misschien klink ik nu dom, maar is bovenstaande foto op deze blz een dubbelgebroken of een ongebroken?

LIQUITA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:41

Biertabje schreef:
misschien klink ik nu dom, maar is bovenstaande foto op deze blz een dubbelgebroken of een ongebroken?

Tja, ik denk dubbel gebroken, alle delen kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen. Maar het is wel weer anders als bij een "normaal" dubbel gebroken bit.

lovelance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:25

Nee, het is ongebroken.. alleen de delen bewegen onafhankelijk van elkaar.. in de zin van je maakt een ophouding met links en rechts blijft stil liggen..

Dus een ongebroken trens, maar dan verfijnd

CooLLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:51

HOezo de oplossing in een bit gevonden??Je maakt van die mooie bitloze optomingen dat ik denk heb je die wel geprobeerd(mijn ervaring is dat het bitloos veel ontspannnender rijden word) en miss had je paard wel last van zijn gebit ooit wel s een paardentandarts erbij gehad??OF idd een andere vorm van rijden daar je alles voor het natural horsemanship maakt ook die manier van rijden proberen als je ver genoeg bent komt daarin ook dressuur eraan te pas..
Tis maar een suggestie hoor;-)