Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:08

idd! Ze heeft ook blauw dekje maar vind dat ze mooier staat met roze verder merci voor reacties..

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:30

gewoonHint schreef:
echy een super dupper sdupper mooi paardje man. maar hij springt goed en je hebt ook nog eens kans in de dresuuur. woo je hebt echt wel vet geluk man. ik wens je echt heel veel geluk mket jee paardje en plies mail me eventjes hoe het met hem gaat want daar ben ik wlel beanieuwd naar opzich.

dat zal ze zeker doen

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:56

Mooi paard!
Daar kun je in de toekomst wel mee prijzen winnen denk ik!
Gewoon goed trainen in de dressuur, veel afwisseling en dan heb je straks een top sportpaardje!
Veel succes met haar, ze ziet er trouwens leuk uit!

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:04

Als je het op de gewone trens hangt , heeft het dan niet een werking als een gewone trens? Niet dat ik zoveel van pessoa bitten weet , ik rijd alleen met watertrensjes.
Verder een heel leuk paard Op sommige foto's zie je hoe jullie combinatie rust uitstraalt en daar heb je bij een dressuurproef al veel punten mee gewonnen (ik spreek uit ervaring)
Je beugels misschien wat langer doen , maar ik zie dat je een VZ of een springzadel hebt , en dan is het uiteraard zeer moeilijk om je beugels wat langer te doen omdat je dan weining steun meer hebt.
Ga zo door meid , je komt er wel!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:21

Ik vind het er vriendelijk uitzien en als je op deze manier rijdt met zo'n bit is er werkelijk niets aan de hand. Als ze dan een keer sterk wordt, kun je der veel makkelijker op haar plek zetten. Het is gewoon de manier waarop je met zo'n bit rijdt en dat doe jij naar mijn idee goed.
Als tips heb ik eigenlijk maar 1 ding wat mij heel erg opvalt. Bij stelling en wijken, kantelt ze haar hoofd een beetje en loopt ze over buitenschouder weg. Dit heeft als enige reden dat je je buitenteugel er vrijwel niet bijhoudt, maar alles op je binnenhand rijdt! Stelling en wijken doe je absoluut niet met je binnenhand, maar met buitenhand en BINNENBEEN. Om dan binnenbeen moet ze dan buigen en dit doe je dus niet met je binnenhand... Ook met wijken doe je dit precies hetzelfde. Dan blijft ze ook veel rechter... Geeft niets hoor, ik deed namelijk precies hetzelfde, maar krijg wel erg op kop van mijn instructise als ik dit zo doe.
Verder vind ik het een super charmant paardje en ga vooral zo verder! Dressuur ligt haar zeker.

laverite

Re: Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:42

Ik wil jullie al eens bedanken voor de reacties, ik denk dat princess69 er zeer veel aan zal hebben. Ze komt zeker zelf ook nog even reageren

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:32

Wat een ontzettend mooi paardje zeg
Ik ben sowieso al dol op zwarte paarden, en dit is echt een schoonheid

Ik vind jullie een leuk stel, jullie doen zo te zien allebei jullie best, en ik heb er best vertrouwen in dat het goed komt
De meeste tips zijn al gegeven, en aan je reacties te lezen werk je daaraan

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:34

Maethoriel schreef:
Wat een ontzettend mooi paardje zeg
Ik ben sowieso al dol op zwarte paarden, en dit is echt een schoonheid

Ik vind jullie een leuk stel, jullie doen zo te zien allebei jullie best, en ik heb er best vertrouwen in dat het goed komt
De meeste tips zijn al gegeven, en aan je reacties te lezen werk je daaraan

Ik vind haar ook prachtig .. en dat witte vlekje maakt het helemaal af

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:06

ik vind het er goed uit zien

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:54

sindbad schreef:
ik vind het er goed uit zien

oneliner Neen ja geeft niet voor mij, dankje }>

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:20

Iets meer op de achterhand rijden .... Mooi paardje wat als je goed traint zeker dressuur zal kunnen lopen . Wel raar dat die eigenaars hun paard maar 1 keer in de week rijden . Waarom koop je dan in hemels naam een paard ...

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:32

Ik denk dat de TS een boel goede tips heeft gekregen, en als er nog meer zijn, zijn die van harte welkom.

Maar het is niet nodig om het hoe en waarom van de eigenaar te bespreken. Dit is ook off-topic.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:16

shadowflower schreef:
Iets meer op de achterhand rijden .... Mooi paardje wat als je goed traint zeker dressuur zal kunnen lopen . Wel raar dat die eigenaars hun paard maar 1 keer in de week rijden . Waarom koop je dan in hemels naam een paard ...

Voor de laatste keer offtopic: de eigenaars zitten op internaat in de week en kunnen dus enkel in het weekend rijden.

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:23

echt danku voor de reacties Ik zal er zaterdag een springles mee rijden en zal zien wat het brengt

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:38

Afbeelding
ik heb er in het verleden wel eens kleine sprongetjes mee gemaakt maar toen liep ze nog erg weg. Ik hoop dat door het oefenen nu het beter gaat. Wanneer ik dresuur rij luistert ze toch al veeeeeeel beter op mijn ophoudingen, we zien wel

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:39

irish_lady schreef:
Ik vind het er erg netjes uitzien, vergeet niet dat dit een pessoa bit is die een stangwerking heeft, maar als enige stangbit geen kinketting om het geheel stabiel te houden. Hierdoor lijkt het al snel of de ruiter enorm trekt doordat de scharen zoveel vrijheid hebben dat ze al snel naar achteren trekken.

Ik vind t jammer dat er zo'n ophef word gemaakt over dit bit. Het bit heeft inderdaad hefboomwerking wat extra druk geeft. Als je hier mee goed omgaat zie ik t probleem niet zolang t paard er netjes en ontspannen op loopt. Als er een foto op bokt staat met een paard met een gewoon uitzient trensje ( wat in t echt super dun blijkt te zijn maar ja dat zie je niet, maar dat is pas echt scherp!) waar iemand lekker aan trekt zijn de reacties stukken milder.

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:44

@bonitobol:
ik denk dat de ts zelf ok wel kan reageren ofnie!!??
ik vind het een heel mooi paard. over het bit is al vanalles gezegd.
je pakt hem idd wel eens heel goed maar ik vind het opzich niet zo
heel erg om te zien. wel is fijn dat je het paardje ook zo kan rijden
op een gewoon bit.
ik rij ook een springpaard maar dressuur er ook mee. dat vind ik wel
zo belangrijk. met een goede basis op het paard kan je hem in het parcour
ook naar voren en terug rijden. je kan wel als een wilde gek door het parcour denderen maar dan kom je je in de hogere klasse vanzelf een keer tegen. dat werkt niet.
veel succes ermee en met veel werken kom je er wel.
wat me wel stoort (en nu kan jij er niets aan doen) is dat zo'n mensen, die weinig van paarden afweten, zo'n paard kopen!!
dat is gewoon vragen om ongelukken.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:45

lindavd schreef:
@bonitobol:
ik denk dat de ts zelf ok wel kan reageren ofnie!!??
ik vind het een heel mooi paard. over het bit is al vanalles gezegd.
je pakt hem idd wel eens heel goed maar ik vind het opzich niet zo
heel erg om te zien. wel is fijn dat je het paardje ook zo kan rijden
op een gewoon bit.
ik rij ook een springpaard maar dressuur er ook mee. dat vind ik wel
zo belangrijk. met een goede basis op het paard kan je hem in het parcour
ook naar voren en terug rijden. je kan wel als een wilde gek door het parcour denderen maar dan kom je je in de hogere klasse vanzelf een keer tegen. dat werkt niet.
veel succes ermee en met veel werken kom je er wel.
wat me wel stoort (en nu kan jij er niets aan doen) is dat zo'n mensen, die weinig van paarden afweten, zo'n paard kopen!!
dat is gewoon vragen om ongelukken.

Ja dat is waar maar ik heb de foto's getrokken en longeer het paardje ook af en toe, dus ik ken het paard wel en zie de Ts enorm veel rijden dus ik vind dat ik ook af en toe mag reageren, en sorry als je daar een probleem mee hebt

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:06

bonitobol schreef:
Ja dat is waar maar ik heb de foto's getrokken en longeer het paardje ook af en toe, dus ik ken het paard wel en zie de Ts enorm veel rijden dus ik vind dat ik ook af en toe mag reageren, en sorry als je daar een probleem mee hebt

nee hoor heb ik helemaal geen problemen mee!!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:08

lindavd schreef:
bonitobol schreef:

nee hoor heb ik helemaal geen problemen mee!!

Nu ja, k vond het nogal droge reactie van je, maar ach

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:17

Je houding is niet echt geweldig moet ik zeggen. Als een paard over de buitenschouder wil weglopen moet je begrenzen met je buitenbeen en buitenteugel. Met je binnenbeen tegen de buitenkant aan rijden voor de buiging. Ik zou toch overschakelen op een lichter bitje. Pessoa bit vind ik wel erg scherp, en je mag er sowieso niet officieel mee starten.

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:59

atnwoord op je titel..

paard ziet er goed uit ,goed gebouwd , achterhand zit goed mee,
ja ik vind je paard heeft wel dressuurkwaliteiten , maar vergeet niet af en toe eens springen kan goed doen voor jou & paard!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:27

evelintje schreef:
atnwoord op je titel..

paard ziet er goed uit ,goed gebouwd , achterhand zit goed mee,
ja ik vind je paard heeft wel dressuurkwaliteiten , maar vergeet niet af en toe eens springen kan goed doen voor jou & paard!

wat hoger op de pagina staat er dat ze zaterdag springles zal volgen

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:23

liza van loon schreef:
Je houding is niet echt geweldig moet ik zeggen. Als een paard over de buitenschouder wil weglopen moet je begrenzen met je buitenbeen en buitenteugel. Met je binnenbeen tegen de buitenkant aan rijden voor de buiging. Ik zou toch overschakelen op een lichter bitje. Pessoa bit vind ik wel erg scherp, en je mag er sowieso niet officieel mee starten.

danku voor reacties maar nu liever geen reacties meer over dat bit..

lolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:51

eejhlla,
ziet er goed uit voor een paard dat nog niet zo veel bereden is geweest e!! ----> superrrr mooi paardjn!! xxxx