Hamlet hengst @ work kijkje waard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:10

Sanne_horses schreef:
als je je paardje niet snel diep naar benede gaat rijde gaat hij binne een jaar helemaal niet meer omlaag,, je moet zelf wete wat je gelooft maar dat is wat ik denk want ik heb het nu zelf 2 x meegemaakt en met mijn nieuwe paardje weet ik wel beter!

als je goed had gelezen zit de TS er niet zelf op maar zit er voor het eerst iemand anders op, en zijn de foto's waar hij lager liep met losrijden er niet
en de TS kan hem zelf dus wel degelijk wat lager instellenen dat jij zoiets al 2x hebt meegemaakt zegt denk ik meer over jou en de manier waarop je paarden ingereden zijn of gereden zijn door de vorige eigenaar.
als je een beetje handig bent kan je je paard op iedere manier rijden, lang en laag of meer opgericht
alleen duurt dat net ff iets langer om dat voor elkaar te krijgen dan de 2,5 week dat dit paard onder het zadel is

nog ff voor degene die 'het perfecte plaatje' willen zien en de nek als hoogste punt en het neusje er iets uit...mensen wat kan je verwachten, t beestje is 2,5 week onder het zadel en bied deze houding zelf aan, door hier in mee te gaan en er verder op door te trainen en hem sterker te maken komt dat neusje er echt wel uit
maar je kan echt niet verwachten dat je een jonkie die zo kort onder t zadel is meteen in iedere houding 'volgens het boekje' kan rijden, en zeker niet als de ruiter er voor het eerst op zit!

maar veel discussieren heeft toch weinig nut, hij is zo goed als verkocht zoals op deze pagina te lezen is

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:13

alweer hartstikke bedankt rens en natuurlijk ook Mireille1970 en VValar, Gelukkig nog een paar die het wel snappen
Het probleem is waarschijnlijk ook dat de meeste ruiters hier op bokt niet van dit soort paarden rijden en dus ook niet zo goed weten waar ze het over hebben.En dit is overigens ook niet de eerste die ik rij maar mischien al de 80 ste dus ja.
Het rijden van een talentvol paard is net ff iets anders dan het gemiddelde huis thuin en keuken paard.
Dit paard bied het aan,en ik straf het niet af, nee ik beloon hem er voor.braaf paard.En wat veel mensen vaak vergeten is dat als je op een verkeerde manier laag en rond rijd je meer kapot maakt, dan waneer je je paard laat lopen in de houding die voor hem op dat moment het cmfortabelst is.

saskia23

Re: Hamlet hengst @ work kijkje waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:25

Dat is vaak zo hier, je plaatst knappe rijfoto's en het wordt met de grond gelijk gemaakt. Ik vind het een aansprekend paard en ik ga ervan uit dat je weet wat je doet.

Groetjes Saskia

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:43

Gelijk met de grond gemaakt?! En dan zeggen dat Belgen snel op hun tenen getrapt zijn ...

Afin, mooi paard en TS: proficiat met de verkoop!

Ezri_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:53

Nevermind85 schreef:
Gelijk met de grond gemaakt?! En dan zeggen dat Belgen snel op hun tenen getrapt zijn ...

Afin, mooi paard en TS: proficiat met de verkoop!

jongens we gaan nou niet lopen katten hé
de meeste van de bokkers "denken"dat ze weten waar ze mee bezig zijn..... ik weet uit ervaring dat dit paard op een zeer goede verandwoorde manier gereden wordt en dat er dagelijks gekeken wordt naar hoe dit paard zich voelt en of hij het werk wat er voor die dag ingepland staat wel of niet aan kan....menig bokker is zich daar niet eens van bewust, die denken alleen aan hoe ze zich zelf die dag voelen
als mijn paard een dagje geen zin heeft om te werken pas ik zijn werk aan.....ik weet dat maverick dit ook doet......ik heb ze zelf nog les gegeven, dus ik ken haar goed....
Aileen ga zo door, laat je niet door de penny meiskes iets wijs maken, tegen de tijd dat t zo ver is dat hun uberhaupt aan een opleiding kunnen gaan beginnen, hebben ze een vriendje en zien ze de paarden niet meer te staan van de zeik, de echte haal je er zo tussenuit (ook hier op bokt, daar komt tenminste een zinnig antwoord uit voort en wordt je niet om elk wissewasje afgezeken ).

ps... stuur nog wat foto's van whisper als je die hebt...vindt ik leuk om te zien hoe die vooruit gaat ....en anders kom ik vandeweek wel weer een keer langs

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:36

he ez thanx maar ik vrees dat je je te laart betnt ze heeb hem zo juist opgehaald.

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:37

Ik volg dit topic een beetje en ben zeer verbaasd, hoe sommige bokkers zulke vervelende (niet over nagedachte) posts plaatsen, ik vind dit paard echt een geweldige uitstraling hebben en hij loopt ook fantastisch... (ik hoop dat mijn paard een beetje van hem mee heeft, want die is over 2 maandjes aan de beurt met zadelmak maken )
nogmaals TS je hebt een super paardje! gefeliciteerd met de verkoop, wel jammer eigenlijk dan zien we straks geen mooie "opgerichte" foto's meer

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 01:16

maverick schreef:
sammie_44 schreef:
Hmm.. 2,5 week onder zadel? Sorry geloof ik niets van. klinkt wel stoer Verder goed paard! Kan erg mooi sjouwen.

jammer voor jou, maar toch is het zo.het is na te vragen bij cassebas1991 ik heb hem pas 4 weken.
kijk je kan rijden of je kan het niet en je paard heeft talent of heeft geen talent .
als het allebei possitief uitpakt is dit het resultaat van 2 weken rijden

ja en toch klopt t echt hoor...... 4 weken geleden werd ik gebeld of ik ff een nieuw paard wilde komen bekijken......... en iets meer als 2 weken geleden vertelde ze dat ze hem zadelmak had gemaakt...dus ja reken uit...of is dat te moeilijk

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 01:19

maverick schreef:
he ez thanx maar ik vrees dat je je te laart betnt ze heeb hem zo juist opgehaald.

ow....ook de persoon waar je t over hebt gehad of toch een ander die een leuk bedrag voor die topper over had
euh...ja nouja op naar de volgende dan maar weer hé...en ja die kom ik uiteraard ook weer ff bekijken hé dan neem ik ook de fotocamera weer mee

ilske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 01:46

mooi paardje!!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:46

Sorry, maar ik vind het jammer dat je nu lichtelijk arrogant gaat doen omdat dit al het 80ste paard is wat je zo rijdt en dat de rest van Bokt.nl zogenaamd niet weet waar die mee bezig is. Dat vind ik nogal een uitspraak!

Persoonlijk spreekt het mij ook niet aan wat ik hier zie! Zo'n paard mag dan enorme talenten hebben, dan nog moet je rekening houden met wat voor ervaring het dier heeft en hoe ver hij in ontwikkeling is. Hoeveel paarden lopen er wel niet rond die op hun vijfde al Z2 mogen starten en als ze tien jaar zijn, helemaal uitgeleefd zijn? Te veel als je het mij vraagt.

Juist een paard dat het zo gemakkelijk aanbiedt moet je in de gaten houden. Zorgen dat hij niet te snel gaat! Een goede ruiter houdt hier rekening mee en als je dat niet doet en gewoon met oordoppen in en oogkleppen op zulke geweldige paarden rijdt, dan vraag ik mij af of jij wel weet waar je mee bezig bent!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:51

maverick schreef:
Hij is nu 3 jaar

VAn welke maand is hij? Ik vind hem er al vrij ver ontwikkeld uitzien. Mijn 3-jarige mist de spieren nog, en zit ook heel erg in haar wintervacht.
Mooie foto's hoor, maar ik zou toch de hals wat langer laten (ik weet het zijn verkoopfoto's, maar eentje met een wat langere hals geeft aan dat hij ook dan ontspannen kan lopen).
Overigens, is er al veel mee gelongeerd? Ik vind hem al behoorlijk ontwikkeld er uit zien. Mooi paard hoor (mag wel bij mij op stal komen als ik plek had, het een merrie was en ik op zoek was).

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:54

Mooi paard! Is hij aan een bokker verkocht??

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 10:58

nee hij is niet aan een bokekr verkocht.Hij is verkocht aan een man die alleen maar getalenteerde dressuurpaarden inkoopt.
Hun trainen ze dan voor VSN en pavocup.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:59

oke, gaaf

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:02

germie schreef:
maverick schreef:
Hij is nu 3 jaar

VAn welke maand is hij? Ik vind hem er al vrij ver ontwikkeld uitzien. Mijn 3-jarige mist de spieren nog, en zit ook heel erg in haar wintervacht.
Mooie foto's hoor, maar ik zou toch de hals wat langer laten (ik weet het zijn verkoopfoto's, maar eentje met een wat langere hals geeft aan dat hij ook dan ontspannen kan lopen).
Overigens, is er al veel mee gelongeerd? Ik vind hem al behoorlijk ontwikkeld er uit zien. Mooi paard hoor (mag wel bij mij op stal komen als ik plek had, het een merrie was en ik op zoek was).

hij is van begin april.Hij heeft bij ons hooghuid 4 keer aan de longe gelopen met zadelmak maken erbij.Ik ben nooit zo van longeren.Ook niet bij mn oudere paarden.Hij werd 3 a 4 keer in de week gerden zo'n kleine 20 min.Maar ik heb dit paard afgelopen zomer ook gezien bij de fokker en toen was ie al zo ontwikkeld.en nee de fokker heeft er niets mee gedaan(mensen daar waren allemaal een beetje bang van hem)

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:07

[quote="Sfieke"]Sorry, maar ik vind het jammer dat je nu lichtelijk arrogant gaat doen omdat dit al het 80ste paard is wat je zo rijdt en dat de rest van Bokt.nl zogenaamd niet weet waar die mee bezig is. Dat vind ik nogal een uitspraak!

Persoonlijk spreekt het mij ook niet aan wat ik hier zie! Zo'n paard mag dan enorme talenten hebben, dan nog moet je rekening houden met wat voor ervaring het dier heeft en hoe ver hij in ontwikkeling is. Hoeveel paarden lopen er wel niet rond die op hun vijfde al Z2 mogen starten en als ze tien jaar zijn, helemaal uitgeleefd zijn? Te veel als je het mij vraagt.

Juist een paard dat het zo gemakkelijk aanbiedt moet je in de gaten houden. Zorgen dat hij niet te snel gaat! Een goede ruiter houdt hier rekening mee en als je dat niet doet en gewoon met oordoppen in en oogkleppen op zulke geweldige paarden rijdt, dan vraag ik mij af of jij wel weet waar je mee bezig bent![/quote

wie ik?? nee ik weet totaal niet waar ik bezig ben
Is maar goed dat ik ff in je profiel gekenen heb heb

is maar is zien te berijken wat ik een een stel mede bokkers al bereikt heb en dan pas mee komen praten voor het grotere werk

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:07

_Romana_ schreef:
oke, gaaf

dat vond ik ook.ik hoop dat ik mn volgendjaar ergens in de uitslagen tegen kom.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:09

Citaat:
jammer voor jou, maar toch is het zo.het is na te vragen bij cassebas1991 ik heb hem pas 4 weken.
kijk je kan rijden of je kan het niet en je paard heeft talent of heeft geen talent .
als het allebei possitief uitpakt is dit het resultaat van 2 weken rijden

He gadver! De arrogantie druipt er letterlijk van af! Daar word ik nou kotsmisselijk van, bah!

Ga jezelf svp ergens anders lopen ophemelen...

En je mag van mij best in mijn profiel kijken hoor Geen probleem! Je kent me toch niet

Trouwens: wat zegt een profiel in hemelsnaam over iemands rijkunsten? Juist! Helemaal niets

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:21

he wat jammer nu dat ik haar persoonlijk ken en ik vindt dat ze die arogantie best mag hebben, ik heb haar al meer toppaarden af zien leveren. ook die paarden zijn er niet slechter uit gekomen maar juist een heel stuk beter.
Nu weet ik wel een oordeel is makkelijk gemaakt....en dat doen de meeste bokkers dus wel, maar als je wilt oordelen (over wat dan ook) informeer dan eerst ff voordat je een oordeel velgt.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:42

PRACHTIG dier, en zeker een belofte voor de toekomst!!

Niks aantrekken van die achterlijke jarloerse reacties hoor je weet zelf wel beter dan het pennykuddetje bij elkaar

Hij lijkt me erg lichtvoetig en voorwaartst, heerlijk ipv een hengst die z tegen je been aan plakt, maar denk wel dat het een hittepit word !!

Snel meer foto's maken!!

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:49

Nimmedor schreef:
PRACHTIG dier, en zeker een belofte voor de toekomst!!

Niks aantrekken van die achterlijke jarloerse reacties hoor je weet zelf wel beter dan het pennykuddetje bij elkaar

je haalt de woorden uit mijn mond

Cuddle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:35

Het is een prachtig paardje.... gefeliciteerd dat hij ook zo snel verkocht is.

Weet je wat ik knap vind? Als iemand ergens heel goed in is.... gewoon lekker met zijn beide voetjes op de grond blijft staan. Dan ben je in mijn ogen echt super! Arogantie is helemaal niet nodig... als je dan ergens goed in bent, heerlijk maar kraak niemand anders af of zet je zelf niet op een voetstukje door andere mensen het idee te geven dat zij niets of weinig kunnen.

Ik vind het dan ook echt een rare opmerking " het is maar goed dat ik in jouw profiel heb gekeken" <-- waar slaat dat op??? Niet iedereen is een natuur talent, zoals jij... of niet iedereen rijd zo vaak of lang al paard zoals jij...

Als iemand commentaar geeft waar je het niet mee eens bent, laat het dan op een normale manier blijken dat je het er niet mee eens bent..!

In sommige reacties komt het over alsof jij jezelf helemaal het einde vind. Nou weet ik natuurlijk niet ( aangezien ik jou dus niet persoonlijk ken..) of dat nou echt zo is of omdat je dat doet om andere bokkers duidelijk te maken dat je wel weet wat je doet, en zet je het een beetje onhandig neer?!

Anyway.... Het is een mooi paardje en je bent een mazzelaar dat je dit paardje hebt mogen rijden. Succes met de andere paarden!

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:42

Ik ken noch de TS, noch iemand anders van bokt persoonlijk, maar ik kan wel begrijpen dat als je goed (tot zeer goed) kan rijden, en 'echte' paarden verkoopklaar maakt, dan je dan een beetje moe wordt van mensen die 'B+2' of 'F6' (bij wijze van spreken natuurlijk) in hun profiel hebben staan, en dan kritiek op jouw manier van rijden hebben. Dan hoef je helemaal niet arrogant te zijn, om dat soort commentaar niet echt serieus te nemen. Iedereen rijdt lekker op z'n eigen manier, maar er zit dan toch wel een groot verschil in niveau. Sommige dingen moet je gewoon eerst zelf meegemaakt hebben, om er een gefundeerde mening over te hebben.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:51

Wat een vermoeiend topic is dit weer. Omdat haar 3 jarige niet onder de strontplaten zit, heel lang in het haar en onbespierd is, er erg ontwikkeld uitziet, veel talent laat zien, en niet gras eet in galop moet ze zich verantwoorden en moet ze zich verdedigen...

Ieder zijn of haar eigen lol. Maar probeer nou niet een amateur hobbyist met een E pony van 13 jaar van L+7 alsjeblieft niet te vergelijken met een (semi)prof die al 80 paarden heeft opgeleid.

Ieder zijn eigen ding, ieder in zijn of haar waarde...