Ben ook wel benieuwd naar foto's onder het zadel 
*Ik denk dat je inmiddels wel genoeg heb gehoord over je soort van bijzets dus daar hou ik mn mond over. En tsja aan een paard zitten risico's
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ben ook wel benieuwd naar foto's onder het zadel 
Buxy schreef:ben eigenlijk wel benieuwt of er nog meer mensen zijn die hun paard op deze manier traienen ( longeren of grondwerk) ik vind het namelijk paardvriendelijk, hij hoeft geen bit in en dus geen getrek in de mond.. en missiemieke voor rijfoto's kun je op me profiel kijken..![]()
zal binnenkort een keer kijken of er iemand met me mee kan om foto's te maken.. want dat is al weer een aardig tijdje geleden..
bedankt voor de reactie's..
Buxy schreef:denkjes gaan schruiven..

)
Buxy schreef:alles is gevaarlijk (voor het zelfde geld val ik zo van m'n stoel, of ontploft me compter..)
Ik vind je paardje er mooi ontspannen uitzien en als jij zegt dat het werkt...geloof het meteen
misselijk van.
Justarman schreef:sorry hoor mat het is levensgevaarlijk hoe je dat beest vastzet..
zo heeft een paard bij ons op stal een keer zijn rug gebroken..!
+
Die pony lijkt het gewoon naar zijn zin tehebben en anders had hij wel zijn oren naar achter gedaan als ie het niet fijn vond zitten:Z broadway schreef:leg jij (!!!) eens uit wáárom je het zo doet, wanneer is de lengte van het touw goed, kunnen ze er niet op gaan staan of been eroverheen gooien,schuurt het touw niet bij de voorbenen,komt er géén druk op de rug, en als er géén tegendruk is op de rug, hoe werkt het touwtje dan ???
Gewoon een simpele uitleg van hoe en waarom voor diegene die hier wel voor willen kiezen.....
hoe corrigeer je het (als hij los loopt) tegendraads loopt of hij aanstalten zou maken om omhoog te gaan, kun je zonder touwtje niet hetzelfde bereiken (lichaamstaal + de tempo die bij het paard past)
Doe je het altijd al zo of heb je al andere manieren uitgeprobeerd ?
Zijn er uitzonderingen, dat je zegt , dán zou ik het afraden????
longeer je hem ook zo aan de lijn (of dubbele longe)?

broadway schreef:een strop om de rug is hetzelfde als een strop om de nek......zodra het aangetrokken wordt komen de gevolgen.......waarom lopen er zoveel friese paarden in de dierenkliniek Utrecht.......hals-rug,wervelfracturen,kapotte knieen , artrose, kapotte spronggewrichten.......???
antwoord,...... onkunde.....slof......afdwingen......trekken......
Het zijn géén kwpners, hebben andere spieren, botten,bouw.......ik zou maar wat zuiniger zijn op dit paard anders komt hij ook in dat rijtje terecht, ik ben niet zo gecharmeerd van wat ik op die foto's zie !