Baron (friesje) @ Grondwerk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:27

Ik vind het een leuke fries, kan lekker ontspannen zeg Ben ook wel benieuwd naar foto's onder het zadel

*Ik denk dat je inmiddels wel genoeg heb gehoord over je soort van bijzets dus daar hou ik mn mond over. En tsja aan een paard zitten risico's

tizra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:33

Buxy schreef:
ben eigenlijk wel benieuwt of er nog meer mensen zijn die hun paard op deze manier traienen ( longeren of grondwerk) ik vind het namelijk paardvriendelijk, hij hoeft geen bit in en dus geen getrek in de mond.. en missiemieke voor rijfoto's kun je op me profiel kijken..
zal binnenkort een keer kijken of er iemand met me mee kan om foto's te maken.. want dat is al weer een aardig tijdje geleden..

bedankt voor de reactie's..

Wat betreft dat bitloze ben ik het helemaal mee eens. Op de manier waarop je het paard traint kan ik niets zeggen, daar heb ik geen verstand van helaas. Keek er wel even van op, zo van is dit dwangmatige houding of natuurlijk ...... Wel heel mooi paard hoor !!!

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:37

Buxy schreef:
denkjes gaan schruiven..

Niet met een dekensingel
Maarja dan heeft het nog niet zo'n vrij gevoel
voor het paard ...
Ach was ook maar een idee ..

nogmaals het is echt een mooi paard!!
En dat zeg ik echt niet snel van een fries!

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:49

ik ga me niet bemoeien met alles,het enige wat ik kwijt wil is dat je een mooie fries hebt!!
enne...vind dat suuuuuper gevaarlijke wel meevallen volgens mij...haha...doe ik het toch
rijden zonder cap enzo vind ik veel gevaarlijker!!!

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 22:57

alles is gevaarlijk (voor het zelfde geld val ik zo van m'n stoel, of ontploft me compter.. )

nog even terug komen over dat denkje onder het touwtje: als het schuurt zou dat inderdaad een goede oplossing zijn, maar het probleem is als je een deken singel gaat gebruiken dat de touwtjes nooit meer helemaa vrij kunnen bewegen, en belemerd worden door de dekensingel..

nogmaals bedankt voor de positieve reactie's en ben blij dat de discusie enigsins gesust is..

mienetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:14

Buxy schreef:
alles is gevaarlijk (voor het zelfde geld val ik zo van m'n stoel, of ontploft me compter.. )

ja idd, nog even en we kunnen niets meer...

ik vind het echt een super mooie fries, en heeft zo van de foto`s af aan ook hele mooie gangen!!

Vickelientje

Re: Baron (friesje) @ Grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:49

Ik wist niet eens dat dit kon Ik vind je paardje er mooi ontspannen uitzien en als jij zegt dat het werkt...geloof het meteen
Idd, tegenwoordig kun je niks meer doen want alles is gevaarlijk en mishandeling. Daar wordt ik nou echt misselijk van.

Prachtig paard heb je!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:34

echt een super mooi paard heb je
en ik vind het er ook goed uitzien iemand heeft het wel is bij mij shetje gedaan en hij liep egt super aan de longer noormaal draait mijn shet snel om of rent voor je weg allemaal dingen om onder het longeren uit tekomen maar toen zij het zo deed ging het heel goed hij liep ontspanne en braaf zijn rondjes het is jmmr dat ik niet weet hoe dit werkt want bij mij duurt zkkr 10 min voor ik kan longeren omdat hij eerst zijn truken doos open moet trekken erg iritant maar ja

egt super paard heb je een mooi been werk!!

ffe oftopic zijn der mensen in omgeving amersfoort die weten hoe dit werkt en mij kunne helpen omdit teleeren ???

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:47

Off topic reacties verwijderd.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:49

dankje..

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:54

Justarman schreef:
sorry hoor mat het is levensgevaarlijk hoe je dat beest vastzet..
zo heeft een paard bij ons op stal een keer zijn rug gebroken..!

Hahah ik had deze reactie verwacht toen ik de foto's bekeek maar zo snel had .....

Ik heb deze methode volgens mij ook al eens gezien bij iemand anders op bokt. Of op internet of bij iemand gezien. weet het niet meer percies.
Maar degene had er wel veel verstand van. Dit kan een hele fijne manier zijn als je weet wat je doet, net zoals bij heel bijzet. Maar je moet de achtergrond er van weten.

Glitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:41

Jezus, typisch bokt. Wat een gezeur weer.

Ik vind dat je een erg mooi paard hebt.
Hij is lekker aan het sjouwen +

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:43

mm ik had eigenlijk niet verwacht dat ik zo veel reactie's zou krijgen (lijdend op de trainingsmethode)

x_tico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:19

Heel Mooi en leuk beest zeg, Maar als het aan jullie ligt mag je je paard nieteens meer aansingelen omdat dat te strak om de buik zit Die pony lijkt het gewoon naar zijn zin tehebben en anders had hij wel zijn oren naar achter gedaan als ie het niet fijn vond zitten:Z

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:57

broadway schreef:
leg jij (!!!) eens uit wáárom je het zo doet, wanneer is de lengte van het touw goed, kunnen ze er niet op gaan staan of been eroverheen gooien,schuurt het touw niet bij de voorbenen,komt er géén druk op de rug, en als er géén tegendruk is op de rug, hoe werkt het touwtje dan ???
Gewoon een simpele uitleg van hoe en waarom voor diegene die hier wel voor willen kiezen.....
hoe corrigeer je het (als hij los loopt) tegendraads loopt of hij aanstalten zou maken om omhoog te gaan, kun je zonder touwtje niet hetzelfde bereiken (lichaamstaal + de tempo die bij het paard past)
Doe je het altijd al zo of heb je al andere manieren uitgeprobeerd ?
Zijn er uitzonderingen, dat je zegt , dán zou ik het afraden????
longeer je hem ook zo aan de lijn (of dubbele longe)?

Leg jij dan uit waarom de lengte van het touw niet goed is? Waarom hij er kan opstaan of zijn benen er kan overzetten? Waarom het touwtje zou schuren bij de voorbenen? Waarom het zou druk geven op de rug? ...

Als het schuurt tussen de voorbenen, zal je dit vlug genoeg zien en dan ben ik zeker dat de TS genoeg verstand heeft om een goede conclusie te maken.
Als het teveel druk op de rug is zal het paard dit zéker duidelijk maken.

Jeetje zeg, Jij kent dit meisje helemaal niet en ook het paard niet? of heb ik het mis?
Is het zo, dan heb je helemaal geen reden om zo te gaan reageren. je mag je mening geven, namelijk dat je u niet kan vinden in deze trainingsmethode, en dat je deze nooit zelf zal toepassen. maar moet je u daar in godsnaam zo in opjagen en in doordrammen????
Das toch voor niks nodig??? Een mens zou voor minder stress krijgen!

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:15

zoals gewoonlijk wordt hier weer vreselijk doorgedraafd ja

MENSEN: alsjeblieft , (bijna) iedereen hier heeft t beste voor met zijn / haar paarden.
Laat iedereen in zn waarde, en iedereen zijn eigen trainingsmethoden houden, met elkaar eens worden we toch NOOIT!!!

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:15

sorry dat moest er even uit !!

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:51

Mensen kunnen zoooo zeuren
Anyway ontzettend leuke fries, mooi beestje
en lekker laten piepen als jij dit altijd doet en dit gewend bent.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 04:45

broadway schreef:
een strop om de rug is hetzelfde als een strop om de nek......zodra het aangetrokken wordt komen de gevolgen.......waarom lopen er zoveel friese paarden in de dierenkliniek Utrecht.......hals-rug,wervelfracturen,kapotte knieen , artrose, kapotte spronggewrichten.......???
antwoord,...... onkunde.....slof......afdwingen......trekken......
Het zijn géén kwpners, hebben andere spieren, botten,bouw.......ik zou maar wat zuiniger zijn op dit paard anders komt hij ook in dat rijtje terecht, ik ben niet zo gecharmeerd van wat ik op die foto's zie !

ik ben niet zo gecharmeerd van jou antwoord. ik ben het met je eens dat ze een andere bouw hebben, maar de rest? Ik train al heel lang friezen, en daarbij ook nog kwpners in de hoge dressuur. de friezen die ik train, die train ik minimaal tot m2 niveau.

de rest wat je zegt is gewoon kant en klare onzin, en zal ik je nog eens wat vertellen? een kwpner is veel gevoeliger dan een fries, die spieren exc zijn buigzamer, maar zie jij hier een paard wat niet ontspannen is?

tevens staan er net zoveel andere soort paarden als friezen in utrecht, liempden, zeddam exc. en btw niet alle touwen snijden en schuren

maar goed graag even ontopic blijven.

echt waar vind dat baron een super fries is, vind hem echt helemaal geweldig

Die manier dat je hem vast hebt gezet vind ik juist wel goed.

ik wil hem graag een keer in het echt komen bewonderen

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 10:55

nogmaals bedankt voor de positive reactie's..
@ navidad: je bent welkom hoor..

NovaLee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:20

Ik vind het paard er heel ontspannen uitzien, dus veel meer gevaar dan longeren met wat voor een hulpteugels zie ik er niet in.

Dat zou wat anders zijn als het paard denkt dat ie losgegooid wordt en alle rare sprongen kan maken, maar ontdekt dat ie vast zit. Dan wordt het gevaarlijk ja.

Zo te zien doe je dit vaker?

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 11:31

ja ik doe dit al best wel vaak.. en voor dat ik hem vast zit gooi ik hem altijd even los ( foto's via onderschift) kan hij zich even uitleven daarna begin ik met dit, hij weet ook prima het verschil..