Auke Friesche hengst voor de 2e keer onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paula1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:56

o yen ik zie dat jij er ook de smaak te pakken heb ps mooie foto,s .
toen ik ze zag zei ik tegen arie dat lijkt yen wel . kijkik in je profiel zie ik tessa ,s profiel en later die van jou leuk

groetjes

Tess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:06

paula1 schreef:
o yen ik zie dat jij er ook de smaak te pakken heb ps mooie foto,s .
toen ik ze zag zei ik tegen arie dat lijkt yen wel . kijkik in je profiel zie ik tessa ,s profiel en later die van jou leuk

groetjes

hi paula,
zet je er ook nog een keertje foto's van macho op ik wil ze desnoods best maken. Dat is leuk joh iedereen vind het een heel leuk paardje op de foto's van mij.

Groetjes
Tess

Anoniem

Re: Auke Friesche hengst voor de 2e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:09

Hé paula!

Had ik ook eigenlijk niet verwacht. Maar moest op een gegeven moment vanmezelf reageren en ja... dan blijf je aan de gang

Gafe foto's hè? Het ging ook super lekker en alweer stukken beter dan de eerste keer. Vooral dat stukje knallen was lekker. Het is nog aftasten tot hoever je kan gaan bij zo'n jong paard en voor mij ook gewoon erg leerzaam.

Zondag ga ik waarschijnlijk weer. Het wordt wel beter weer, dus heb er al zin in.

Nou zie je wel weer op stal.

Groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:10

Oh hoi Tes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:32

nuri_lover schreef:
leuk paard..!!!
ik rij zelf ook een friese hengst..
maar ik heb ik tipje..
als het paard begint te hobbelen..
moet je hem met een slof gaan rijden..
en dan heel diep..
dan komt de rug helemaal weer los
en kun je er alles weer mee!!
heb ik zelf ook mee gemaakt

Yeuy Heureka tip van de maand.......... trek hem met zn kop tussen de knieen ....................

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:21

WAUW!
Waarom heb ik dáár niet aan gedacht!
En wij maar zwoegen met al die lompe Friezen... Terwijl het dus echt zó simpel is!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:36

frieske schreef:
mooie fries
Wat ik ontzettend zonde vind dat hij nu al aan de teugel wordt gereden..zo gaat zn gangwerk helemaal naar de knoppe..meen ik serieus!
Zoveel mogelijk voorwaarts rijden wat maakt het uit als hij met zn hoofd de lucht in loopt?
gr esther

Ten eerste loopt die absoluut niet aan de teugel maar kreupt die achter de teugel.

Verder vind ik het een leuke fries.
Maar leert hem eerst je benen kennen/wennen

Ook al is het een hengst de teugels mogen wel wat losser zodat die minder druk in zijn mond heeft.
Laat hem eerst lekker recht toe recht aan lopen en begin dan pas met het "zwaardere werk"

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:37

Concorde schreef:
WAUW!
Waarom heb ik dáár niet aan gedacht!
En wij maar zwoegen met al die lompe Friezen... Terwijl het dus echt zó simpel is!

HIHI ja goh dan zou titus ook stukken beter lopen..

PFf, tip van de maand?

De tip voor altijd ??

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:38

Het paard wordt gewoon heel netjes gereden.......... absoluut.

Winddancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:58

KiWiKo schreef:
Het paard wordt gewoon heel netjes gereden.......... absoluut.

Pure vakmanschap

beenyman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:20

haha jah idd:P hha pure vakmanschap:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:24

Ik wil nog even reageren op dat achter de teugel kruipen en dat hij met te veel druk gereden wordt.

Hij kruipt absoluut niet achter de teugel en sterker nog, ik rijd daar zonder druk. De enige keer dat er druk op de teugels komt te staan is wanneer hij te ver met zijn neus eruit zal komen of gaat hangen. De druk is alleen om hem duidelijk te maken dat ik dat niet wil en gaat er weer vanaf als hij weer mee doet en los laat. En bij hem is zo'n correctie maar minimaal.

Nu ga ik echt proberen niet meer te reageren
Eerst moeten de stukjes die ik geschreven heb maar goed gelezen worden, want zo blijf ik elke keer hetzelfde vertellen en uitleggen.
Het is echt jammer dat zo'n foto maar een moment opname is en dat het niet in werkelijkheid te zien is. En dan nog, begrijpen kan alleen door het te voelen.

In ieder geval voor diegenen met positieve reacties bedankt!

beenyman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:42

er staat dat we kritiek moegen geven maar wel aardig moegen blijven, we geven allemaal bruikbare tips, maar je wilt er niks van weten... je kunt dingen van naderen aannemen maar je kunt het ook laten. we gaan hier heus niet iemand af zitten kraken( ik tenminste niet) maar geven jullie tips hoe jullie het misschien beter kunnen doen. elke keer als er wat gezegd word word er weer gezegd dat dit paard super loopt enz.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:07

leuk paard zeg, erg mooi. Ben het er wel mee eens dat het paardje in wat meer hoofd hals vrijheid mag worden gereden gezien hij nog zo jong is, vooral voor zijn gangenwerk en onafhankelijk evenwicht. Maar geloof wel dat jullie er serieus mee bezig zijn en wens jullie dan ook veel succes toe.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:20

frieske schreef:
mooie fries
Wat ik ontzettend zonde vind dat hij nu al aan de teugel wordt gereden..zo gaat zn gangwerk helemaal naar de knoppe..meen ik serieus!
Zoveel mogelijk voorwaarts rijden wat maakt het uit als hij met zn hoofd de lucht in loopt?
gr esther

zo lopen er wel meer uit zichzelf
deze is voor de 4e keer onder de man(en nee we doen niet aan eerst longeren of er op aan de longe, gewoon opstappen en wegrijden )
Afbeelding
Afbeelding

meeste friezen hebben die houding daar bovenin vanzelf, kan dan ook niet spreken van 'aan de teugel' omdat er vaak niet eens druk staat op het bit

wel vind ik dat t paard van de TS wat meer ruimte mag krijgen, laat hem er maar iets met zn neus uitkomen, hij loopt hier erg bovenin
paardje van de foto's van mij wil dat ook, die wordt juist vwnw gereden, met het neusje iets voor de LL, de stapfoto is voor deze al erg goed, daar zakt ze al wat meer ipv er zo bovenin te lopen as het paard van de TS ook doet

nog 1 tip, die dubbele longe terwijl ze erop zit is vrij gevaarlijk, weet niet of degene die de foto's maakte ook degene is die de longe vasthad, in dat geval: niet doen je bent er net niet handig genoeg mee, gezien die lijnen op de grond op de 2e foto
1 longeerlijn vast als je erop zit is eigenlijk net zo handig

vind het een gaaf paard, en dit is pas net het begin dus de rest komt vanzelf wel als hij langer onder het zadel is

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:26

Renske die foto's zien er heel anders uit dan opstappen en wegrijden, ik weet waar dat meisje naartoe zit te kijken en waarom ze die handen zo laag heeft maar dit ziet er ook niet ontspannen uit, maar dat is mijn mening.

Verder vind ik het paard van de TS erg mooi en wordt netjes gereden. Snap de reacties eigenlijk niet, mooi dier ruiter zit er netjes op en het ziet er zeker niet geforseerd uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:31

@ renske 20: heej dat is een meisje uit mijn klas op janneke!
Ziet er goed uit zeg!

edit: @ mrssolliana: ik heb meerdere foto's van dit meisje gezien, en dit paard loopt WEL ontspannen, zoals je ziet heeft ze vrij weinig druk op de teugels, en voorover zitten is juist goed bij een jong paard!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 02:10

MrsSoliana schreef:
Renske die foto's zien er heel anders uit dan opstappen en wegrijden, ik weet waar dat meisje naartoe zit te kijken en waarom ze die handen zo laag heeft maar dit ziet er ook niet ontspannen uit, maar dat is mijn mening.

toch is ze er uit stal zo opgestapt en op weggereden, niet gelongeerd of wat dan ook
was ook nog niet echt ontspannen, dit was pas de 4e keer dat ze erop zat, en de 1e keer dat dit paard bij daglicht deze bak zag! dan kan je ook geen complete ontspanning verwachten
de foto's waren om aan te geven dat friezen nou eenmaal die zelfhouding hebben, omdat er gezegd werd dat de TS het paard zo hoog in die krul houdt, terwijl veel friezen uit zichzelf al zo hoog bovenin lopen

wat je bedoeld met dat je weet waar ze heen kijkt etc ontgaat mij even

MrsSoliana schreef:
Verder vind ik het paard van de TS erg mooi en wordt netjes gereden. Snap de reacties eigenlijk niet, mooi dier ruiter zit er netjes op en het ziet er zeker niet geforseerd uit!

van mijn kant was daar ook helemaal geen commentaar op hoor

@ robijntjah dat is idd mieke op janneke

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 09:54

Precies, Friezen lopen graag daar boven in, dat is hun zelfhouding..... Door niet aan de zelfhouding te sleutelen als je er pas voor de tweede keer opzit, ben je juist fijn bezig met zo een dier.........

Nogmaals ik zie absoluut niet wat de kritici zien..........

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:12

opstandig tegen de longe óf OPSTANDIG TEGEN WAT DE LONGEERDER VRAAGT , en dus tegen de longeerder , was het paard niet een tijdje geblesseerd, hoe zou dat komen???????!

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:47

dankje renske Mare je zet er dan owk weer niet de mooiste foto's op ghehe.. Mare dat ik wat naar benede keek kwam ook omdat janneke me af en toe op het verkeerde been gooide, ze deed het verder super!! En ze wad idd een beetje onwennig aan de omgeving, maar ze was super ontspannen!! Ik zat er ook pas voor de 4e keer op, dus totale ontspanning kun je niet verwachten, ik vondt dat ik nog niet mocht klagen.. Maar het gaat steeds beter!!
En jolijn, bedankt voor je leuke reactie

Groetjes Mieke

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:57

had juist die foto's uitgekozen om te laten zien dat friezen die zelfhouding bovenin hebben
omdat er mensen in dit topic waren die het verkeerd vonden dat hij meteen zo opgericht aan de teugel moest lopen, terwijl ze dat vaak zelf doen, ook als je niets van hun vraagt

miekevGool

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:30

da klopt, weet ik alles van maar je hebt gelijk, ik had niets in mijn handen en ze ontspande helemaal, veel friezen buigen zelf al snel in, dat deed janneke ook, en ik reed haar egt niet doelbewust naar beneden..