Het is mij..! mij op wat paardjes enjaa uh stoere ponys

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:18

Nimmedor schreef:
bokt is en blijft altijd bokt

Plaats maar eens een foto van jou rijden met slof, gewoon los eraan 1 foto waarbij die iets spant en je krijgt 6 pagina's vol boktgezeik :P

Dan weet je tenminste zeker dat je topic niet over het hoofd gezien wordt

Ik ben het met TS eens, dat de meeste mensen hier erg goed zijn om een ander de grond in te trappen
Mijn mening hou ik voor me

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:51

die bonte is stoer!

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:05

Mnay ik kom jou ook overal tegen he (Megamutsj)

Ik vind het er leuk uitzien en trouwens zoals miekelover op die shet zit, zo zit ik op proost ene haflinge rvan mijn manege en ik ben maar 1.63....

Ik vind het er leuk uitzien hoor, heerlijk pret met je shet

volgens mij is wanda een erg grooote shet lijkt mij dan...

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:10

KarmY_LoVeR schreef:
@ Adil18, ik zei al dat ik de manier waarop dit gebeurt niet goed is, maar het ging mij even meer om dat die jongens waarschijnlijk niet al te zwaar zijn. Als mijn paard een tijdje op stal heeft gestaan ga ik er ook zeker niet zomaar op zitten, maar ook gewoon eerst weer rustig opbouwen. Ik vind alleen wel dat de pony's hier niet zoveel last lijken te hebben van het gewicht op hun rug.

Dan ist goed

iefke

Re: Het is mij..! mij op wat paardjes enjaa uh stoere ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:15

Djeez Ik had een topic verwacht met daarin... ach... waar verdoe ik mijn tijd toch ook aan Bokt zal Bokt blijven

Ik vind het een super gezicht!! Meer wil ik er niet over kwijt (en dat bedoel ik positief)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:20

Ik vind het een heel leuk gezicht

Ach, die shetjes worden beiden gewoon lekker met halster en halstertouwtje 'bereden' en beide jongens lijken me niet te zwaar.
Dat die bonte zo bokt, als er wordt gezegd dat dat komt door frissigheid geloof ik het maar. Alleen ik zou voortaan wel een cap opdoen

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:25

Zo, de laatste reacties zijn tenminste weer normaal. Hierbij het verzoek het zo te houden.

lindatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:58

Martijn toch, mishandelaar!

Zoals ik al op zk zei, geweldige foto's Leuk dat je wil leren rijden, wanneer gaan we een keer met z'n 3en rijden?

Niek123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:21

wahaha wat leuk!! vooral die een na laatste actie foto.. echt rodeo!!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:55

ZUCHT MENSEN IS ER DAN NIEMAND DIE DE MOEITE HEEFT GENOMEN OM DE REACTIE TE LEZEN DIE IK GEPLAATST HEB?

de shetlanders kijken hetzelfde als mijn paard doet op de fotos met martijn mijn paard loopt nooit met haar oren naar voren buiten niet in de bak niet die zijn gericht op mij met volste concentratie. ik weet dat ze er plezier in heeft anders zou ze echt wel in staking gaan zo is haar karakter nou eenmaal

en over dat het alleen met shetten zou zijn heb ik ook al een reactie gegeven misschien moet hij hier ook 100X staan voor hij gelezen is dit wordt ook met grote paarden gedaan;) alleen dan vind niemand het zielig dan is het wel lol met je knol.

DUS NOG 1 KEER:
De shetlanders worden dus 7 dagen per week verzorgd door de eigenaar en de mensen op stal krijgen iedere dag aandacht worden minimaal 3 keer per week gereden of gelongeerd iets wat martijn niet kon weten aangezien die 1x per week stage loopt bij ons.
ze worden regelmatig gechecked of ze niks hebben en nee dat hebben ze niet ja zomer exczeem heeft de zwarte en daar doen we ook zoveel mogelijk aan.
wanda is een hele grote shetlander te groot eigenlijk om nog shetlander genoemd te worden die komt dik boven de 1 meter uit.
Martijn heeft alleen op wanda gereden en niet op kobus en wanda vind het echt niet erg om een rondje te rijden met martijn of een rondje hard te rennen met boy die er vervolgens vanafvalt.
wanda doet niks liever als hard rennen wanneer ze iets mag doen en waarom zouden we haar het niet laten doen. ze wordt immers in geval van bezweet zijn drooggewreven ze heeft ook dekens om erop te leggen als ze niet droog wordt ook zij kan bij ons onder het solarium lijkt me dus nog niet zo'n prob.
ik zou jullie helemaal gelijk geven als deze jongens dat iedere dag zouden doen of meerdere keren als een eenmalige actie.

over de andere 2 jongens deze zijn helemaal niet groot veel kleiner als martijn en veel lichter ook die kan kobus echt wel houden die halen waarschijnlijk maar net de 50 kilo en die kan kobus echt wel tillen en wat betreft bokken om het zware gewicht ik heb zelf ook wel eens op kobus gezeten en bij mij bokte die niet ik ben wel zwaarder als hun zijn kobus bokt bij mensen waar die weet dat hij het kan maken
kobus wordt meestal gelongeerd of losgegooid en door kleine kinderen van tijd tot tijd bereden. als er mensen op gaan zitten die denken dat ze het kunnen maar het niet kunnen knikkert die hun eraf dat is sport.

maar goed showteam en alle andere betweters hier weten met hun lange duur van omgaan met paarden ntl alles over de paarden op mijn stal ze kan ook zien dat mijn appaloosa hier op de foto's heel gelukkig is en de haflinger van barbara8aug ook toch wel knap misschien was de haf van bar wel heel erg moe hier op de pics en misschien had mijn ap er wel helemaal geen zin in.
WAT IK HIER MEE WIL ZEGGEN IS WIE ZIJN JULLIE DAT JULLIE IETS KUNNEN ZEGGEN OVER MENS EN DIER VANAF EEN FOTO DE DIEREN ZIEN ER GEZOND GENOEG UIT ALLEMAAL EN VANAF DE FOTO'S MET DE GROTE PAARDEN BLIJKT WEL DAT ZE OOK NORMAAL OMGAAN MET DIEREN.

DUS MENSEN MISSCHIEN LEZEN JULLIE NU MIJN REACTIE NU IK EEN AANTAL GROTE LETTERS GEBRUIKT HEB. DIT WAS EENMALIG VAN DE TOPICSTARTER HIJ HEEFT TE KENNEN GEGEVEN PAARDRIJLES TE GEVEN WE WETEN NU WEL DAT JULLIE HET NIKS VINDEN MAAR ZE WORDEN NIET MISHANDELD VERNAGELD VERN**KT VERPEST OF VERKLOOT.
AANGEZIEN ZE OOK NOG GEWOON GEREDEN WORDEN IN DE WEEK EN DAGELIJKS GOEDE VERZORGING EN AANDACHT KRIJGEN. HET ZIJN VERDORIE ZOWAT DE BEST VERZORGDE DIEREN VAN STAL!!!!!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:10

er wordt anders ook niet gereageerd op mijn post, die denk ik de heel rumoer verklaard. dus ik raad iedereen aan om nog maar even op pagina 4 te kijken en daar te lezen over wat ik denk dat er gebeurd is

(milo de pedagoog hier aan het woord )

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:18

Die 10 minuutjes kunnen trouwens heel wat uitmaken.
Mag hij jou paard ook even lenen voor 10 minuutjes en dan in verhouding doen wat hij met die shetjes ook deed?

k dacht het nieeeeettt

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:20

van_aalst schreef:
ja tuurlijk wil ik leren paardrijden al is het alleen maar voor het meer vertrouwen krijgen in de omgang met het paard...
en dit is in tilburg op mijn stage bedrijf hebben een honden katten pension en nog paarden stalling als hobby..

Mag ik vragen welk bedrijf?

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:25

die shetten zijn sterker als de meeste mensen denken!!!

barbara8aug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:01

er staan hier nog meer foto's dan alleen shetlanders, en daar zijn we dnek nu wel verder over op de hoogte , en welk bedrijf het is, waarom zou je dat willen weten? ik weet dat ik en shiva het r prima naar ons zin hebben, zo ook fabske (Toch) en ik vind dat er nu wel genoeg geklaagd is enz enz.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:17

Sjeetje wat is bokt schijnheilig, en de eigenaar van die shetjes houdt ook een plank voor d'r kop.

Op alle foto's kijken die beestjes gewoon zwaar geirriteerd.

Als iemand zo op mijn tinker had gereden had ik ze eraf geschopt achterna gezeten met een lange longeerzweep en ze er nooit meer op gelaten!

En dan kan er wel gezegd worden ja maar hoe weet je dat ze het niet leuk vinden. Nou heel simpel......check de oortjes en de uitdrukkingen op die koppies. Zeker al eigenaar zie je dat direct van je eigen paard.

Of.......de eigenaar vind die jongetjes wel heel erg interessant en doet een poging om aandacht te vragen, en houdt daarom een plank voor d'r kop.

Sorry hoor hormonen-bokt dames. Maarre.....zo interessant zijn die jongens nou ook weer niet. Ze missen hier en daar wat vlees aan hun lijf, en hebben duidelijk geen respect voor die shetjes hahahaha.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:26

tja je hebt paardenmensen en je hebt paardenmensen

zoals hier op bokt gereageerd wordt heb je mensen die denken veel over paarden te weten maar thuis een paard hebben staan waar ze een slof aan moeten hangen voor hij normaal loopt.
zolang je zelf maar een klein slank liefst blond meisje bent en rijke ouders hebt en 3 dure paarden op stal hebt staan dan pas vindt men dat men mag reageren. want ja dan weet men iets over paarden.

en ja tegenwoordig is natural horsemanship ook een rage iedereen wil een touwhalster zodat ze kunnen laten zien dat ze goed met hun paard om gaan.
maar ondertussen als het paard een stap opzij doet is het van *gvd blijf staan rotknol*
maar weten ze echt wat gped is voor een paard?
weten ze uberhaubt wel hoe een paard in het wild leeft?
nee denk het niet anders zouden ze hun dure sportpaarden niet met peesbeschermers en al in de wei zetten van ow jee hij kan wel iets beschadigen.

laat een paard gewoon paard zijn en ja dan kan je zeggen van dan moet je helemaal niet rijden, maar tenslotte zijn de indianen er mee begonnen en van hun hoor je ook geen klachten.

ik vindt dat je hier op bokt pas recht van spreken hebt over zo'n topic als je zelf je paard in een loopstal houdt en gewoon normaal voer geeft en geen 6 suplimenten erbij.
en op een normale manier rijdt en dat kan ook hoog in de sport zijn maar zolang het maar niet is dat je er weet ik veel hoeveel hulpteugels aan hangt om hem maar ontspannen te laten lpen.
en dan hier op bokt de goede foto's laten zien vn ow hij loopt perfect terwijl hij net 2 seconden later flink omhoog gaat uit protest.

en o ja voor ik het vergeet wordt er hier gezegt van waarom zie je nu nooit dat zulke dingen met paarden gebeuren?
nou omdat als je het met een paard doet het er niet zo uitziet.
een paard is groot weet je wel en iemand die daar dan op zit kan noot het paard bokkent onderzich door laten lopen
dus gek he dat je dat nooit ziet
en je weet zelf ook heel goed dat er zat mensen zijn die ook een rondje crossen in de bak met hun pony of paard en dat er xan ook vaak genoeg gebokt wordt.

dus mensen probeer eens goed na tedenken voor je iets plaatst of het wel terecht is dat je het plaatst

ts ga vooral door met oefenen en heb lol op je stage en zie je komt weekend op de meeting
dan zal ik eens kijken of je een dierenbeul bent

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:53

haha jaa indd julina. tot zondag:D

juline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:55

ja kan het niet anders omschrijven
tot zondag

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:23

Ach ja... ik geef het wel op en toch ben ik het er niet helemaal mee eens ik weet ook wel dat ik er niet bij was maar even commentaar op een aantal dingen van post hier:
Waarom er op de shetten wordt gereageerd terwijl er ook nog andere paarden staan op de foto's: omdat er niks mis mee is dat die jongen op een paard zit en IK zeg ook NIET dat hij te groot is ofzo maar gewoon het idee al deed hij dit op weet ik veel op wat voor pony's ik vind dat het gewoon niet kan alleen maar omdat het "toch" maar een shetlander is.
Citaat:
en o ja voor ik het vergeet wordt er hier gezegt van waarom zie je nu nooit dat zulke dingen met paarden gebeuren?
nou omdat als je het met een paard doet het er niet zo uitziet.
een paard is groot weet je wel en iemand die daar dan op zit kan noot het paard bokkent onderzich door laten lopen
dus gek he dat je dat nooit ziet

en daarom je zegt zelf toch eigenlijk? Maja fiets de shetlander he *zucht*

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:47

hahahah ziet er echt grappig uit!! maar die shetjes kunnen volgens mij ook nog wel gemeen bokken zeg!!

juline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:59

ja maar showteam dan spreek je puur over uiterlijk.
hoe het er uit ziet.
nee het ziet er vaak niet uit grote mensen op kleine pony's
maar het gaat om het feit of ze het aankunnen ja of nee
en ja dat kunnen ze.
en waarom vindt ik dit wel goed en het niet goed als een stel van die meiden gaan springen met shetjes enzo.
omdat dit mensen zijn die weten waar ze mee bezig zijn.
en het niet slecht shetjes zijn die achteraf bij een boer staan weg te kwijnen en een stel meiden willen ze wel verzorgen en gaan er van alles mee doen wat niet goed voor ze is.

en geef eerlijk toe als je een eigen shet zou hebben weet niet of dit zo is.
dan ga je er ook nog wel eens voor de grap een minutje op zitten of iets

maar mensen moeten eerst goed naar zich zelf kijken voor ze andere aanvallen

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:27

als je zulke foto's plaatst is het wachten op reactie.
niemand weet toch hoe lief hij eigenlijk wel niet voor die pony's is, pas nadat een schreeuwlelijk een tirade neerzet moeten wij dat begrijpen. ineens.

je kan niet van mensen verlangen dat ze hier allemaal leuk op reageren. sommige mensen vinden dit er gewoon te ruig uitzien, en de jongen te groot.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:43

mensen vindt je het niet kunnen regeer dan niet
wil je een normaal berichtje plaatsen doe dat dan jou de eer aan je zelf
en als ze dit leuk vinden gaan ze het echt niet laten om dat bokt het zeg hoor

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:06

miriamrocky schreef:
mensen vindt je het niet kunnen regeer dan niet

het is niet zo dat je kan eisen dat mensen alleen positief commentaar hebben. zo werkt dit forum niet.

maar ik ben het met je eens dat mensen wel netjes kunnen zeggen wat ze vinden.
maar ik vind dat de vrienden van de TS ook aardig dwingend overkomen, dus het geldt voor beide kanten.