Ibadan (Z2) @training in de zon!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:11

Venetia schreef:
@Marliesvr: Wanneer hebben jullie weer wedstrijd? Ik zit altijd een beetje te dubben over Overasselt, wel een super bodem maar ook 20x40, dat is toch minder fijn (ik raak verwend ) maar beter een fijne bodem dan een grote bak met slechte bodem.

11 en 12 februari en 11/12 maart is er nog wedstrijd.

Ik vind je zadel trouwens niet te groot, vind 'm juist prima passen. Als je bijvoorbeeld naar die schouderbinnenwaarts foto kijkt dan past het heel mooi. Dus denk dat het gewoon momentopnames zijn waarbij je net iets meer voorin het zadel zat.

nobility

Re: Ibadan (Z2) @training in de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:57

Wat een kwijl paard. Bij ons op stal staat een abbadan. heeft wel wat van jouw paardje.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:02

Aha. De lepel van de Grand Gilbert kennende denk ik toch dat ik me vergis. Ik heb er zelf mee gereden op een paard dat ik voor iemand anders trainde en de lepel steekt n feite wat naar achter. Als je niet het idee hebt dat je wat naar voren en naar achteren schuift in je zadel is er geen vuiltje aan de lucht!

Ik heb zelf geen ervaring met Prestige zadels, maar heb even gegoogled en ik denk dat het qua model wel mooi zal passen bij je. Maar goed, ik ben er altijd voor om veel zadels uit te proberen (liefst gebruikte exemplaren, nieuw zitten ze altijd een beetje vreemd). Ik heb zelf 2 maanden geleden een Euroriding Luxor gekocht en ben er ontzettend blij mee. Ik zit als een huis en schuiven is nu geen optie meer

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:04

Heel mooi paard dat je heel fijn aan het lopen hebt...
Veel succes, en je kunt toch altijd een keer proberen ZZ-licht te starten? Is het niet zo dat je eerst proef kunt draaien? Tot 5 winstpunten mag je toch ook Z2 blijven rijden?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 12:10

Anoukie schreef:
Zo te zien gaat hij als een trein! Heel fraai, mooi te zien hoe hij ook jouw hand volgt en toch mooi actief blijft.

Op sommige foto's lijkt het kruis nog wat hoog, maar het zijn natuurlijk momentopnames dus ik kan er ook helemaal naast zitten .

Nou, je zit er niet echt naast hoor! Hij heeft van nature al een hoog en vrij kort kruis (en ook nog eens niet zo bespierd, maar daar zie je niets meer van). Hij is wel sterk verbeterd, hij loopt nu wel actief achter, en treedt wel onder en heeft ook wel afdruk (en het tempo is enorm veel rustiger geworden sinds een paar maanden!), het moeilijkste is nu idd om hem achter te laten zakken, met behoud van de eerder genoemde punten.. Zijn voorbeen is altijd al super geweest, maar eigenlijk is dat niet altijd handig. Soms krijg je meer actie van voor dan hij in de rest van zijn lijf kan verwerken. Maar goed, jury's houden wel van zo'n voorbeen.

Dus iedere training rijden we schouderbinnenwaarts, travers, renvers en schouderbuitenwaarts op de volte, stukje wegrijden, en weer opnieuw. Dan gaat het beter, maar ja, het is nog wel even trainen. Ik hoop dat hij het op gaat pakken en gaat doen zoals ie soms een stukje doet.
Maar mocht je nog andere tips hebben om die achterhand nog verder naar beneden te krijgen, dan zijn ze welkom!

@Sanne_: Ok, dat stelt me wel wat gerust. Ja de prestige zit voor mij in ieder geval wel erg lekker. Een Euroriding vind ik ook wel een optie, dat is toch ook wat goedkoper (dus kan mijn portemonnee beter aan?).

@Joyce B: ja dat mag inderdaad, maar als ik er niets te zoeken heb dan kan ik mezelf beter het inschrijfgeld en de afgang besparen toch (tenminste dat is mijn redenering). Maar ik denk dat ik het van de zomer anoniem (hopelijk) een keertje ga proberen. Mocht het echt tegenvallen dan blijf ik thuis tot iedereen het weer vergeten is

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:25

van de eerste keer moet je niet teveel verwachten hoor, ze kennen je dan ook nog niet, dus dan zijn ze qua punten altijd wat kat-uit-de-boom-achtig

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:52

Niet altijd hoor
Ik had op mijn eerste ZZ-L wedstrijd (was nog een selectie ook) gelijk een WP te pakken

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:30

ik heb ook een prestige zadel, zit geweldig!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:47

Ik vind het een geweldig leuk paard met enorme uitstraling! Als je instructeur aangeeft dat je de overstap naar ZZ-L kunt maken zou ik het zeker doen hoor!

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:48

wow wat een mooi paardje die foto van de uitgestrekte draf is mooi

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:52

wauw!! Zo'n paard wil ik ook wel onder mn kont! Echt een hele mooie combinatie!
X

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:16

Bettine schreef:
Niet altijd hoor
Ik had op mijn eerste ZZ-L wedstrijd (was nog een selectie ook) gelijk een WP te pakken

Dan had je hem gewoon goed aan het lopen, dan kunnen ze er niet omheen!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:19

Bettine schreef:
Niet altijd hoor

*heb het even nagezocht: ik had ook op m'n eerste zz-licht wedstrijd m'n eerste punt *
Maar vaak(wat je wel veel ziet/hoort) werkt het wel makkelijker als je al wat naam hebt ed laat ik het zo uitdrukken

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:20

Ja oke, maar als je gewoon goed rijdt kunnen ze moeilijk om je heen. Met of zonder 'naam'.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:21

dat klopt wel* ben het er niet geheel mee eens, maar uitzonderingen bevestigen de regel toch *

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:25

Ja oke, een 'naam' is altijd handig natuurlijk, maar hoeft niet altijd iets te zeggen.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:43

Wow, ziet er goed uit zeg!
Leuk paardje ook

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:52

Daar is hij weer! Ik ben een beetje laat merk ik. Maar het is een onwijs mooi paard! Welke klasse rij je met hem? Omdat je twijfeld over de overstap naar de ZZGP. Volgens mijn kan hij het best! Veel succes igg met hem!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:50

Wat heb jij een prachtig paard onder je zadel, niet te geloven Heb echt even zitten kwijlen bij die foto's, wat een actie! Echt heerlijk om naar te kijken. De puntjes die mij opvielen zijn hierboven ook al genoemd dus daar ga ik niet meer over zeuren Wilde je alleen even complimenteren met je zit, ziet er goed uit! Doe het je niet na

Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:01

Wat een Super mooi beest
Staat lekker hoog op de benen
En hij loopt ook nog eens Super!
Ga zo door

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:02

prachtig!!!
Jullie gaan straks goed in de ZZlicht

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:11

Wat een prachtig paard en wat heb jij een goede houding!
Probeer alleen niet achterover te hangen. Dat doe j eop sommige foto's.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:47

Wat een prachtig paard, en wat een mooie combi zijn jullie!
En wat glanst ie trouwens beeldig.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:18

WOW Gaaf paard kan zeer mooi lopen..

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:29

Wauw, die loopt mooi!
Vind vooral de strekfotos mooi, en het appuyement!
*Wilt ooit ook zo kunnen rijden.