1.78m Riant weer op de Rit (dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: 1.78m Riant weer op de Rit (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:17

ShannaY schreef:
Ik ben ook maar iemand die foto's kijkt

Juist..!!! En aan je "kritieken" te zien, zul je niet meer worden ook!!!

Of je leest het hele verhaal of je houdt je "simpele" antwoorden voor je...

Je kunt niet aan de hand van foto's goed onderbouwd commentaar geven... Dat kan niet...

En je jury-verhaal is erg kort door de bocht, omdat de jury een dier "live" ziet en waardeert naar aanleiding daarvan... Niet naar moment opnames van foto's!!!

Elsjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:09

Mmmzzz naar aanleiding van bovenstaande reacties zeg ik negeren met die handel, dat heen en weer getrek van wat iedereen vind

Ik had het al even op stal gezegd Floor, maar ik vind haar op de foto's echt super lopen. Zo ontspannen heb ik het denk ik nog nooit gezien bij Riant. Dus petje af, ook voor de ruiter! Maar zeker ook voor je doorzettingsvermogen bij alle problemen die het afgelopen jaar op jouw en Riants pad zijn gekomen en dat zijn er wel een aantal waar je U tegen zegt! Ik hoop ook dat je snel weer plezier kunt vinden in het rijden. En hopelijk kunnen we nog eens met een stel naar gert boonzaaijer gaan, ik zat gister de foto's te bekijken en te bedenken hoeveel lol wij wel niet hebben gehad samen met onze paardjes....

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:21

Bedankt Els, dat doet me goed om te lezen en ik hoop zeker dat we deze zomer weer lekker op crossweekeinde kunenn bij Gert! Count me in !

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:07

Floortje, schande volgens mij heb ik nog helemaal niet gereageerd, ik heb de foto's al bekeken. Ik vind het er knap uit zien, en wat Els schrijft, op naar Gert Boonzaaijer!!!
Meid ik hoop zo, dat de stijgende lijn zich voortzet, want dat verdien je echt Floor! Succes en veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:14

Kaja schreef:

Juist..!!! En aan je "kritieken" te zien, zul je niet meer worden ook!!!

Of je leest het hele verhaal of je houdt je "simpele" antwoorden voor je...

Je kunt niet aan de hand van foto's goed onderbouwd commentaar geven... Dat kan niet...

En je jury-verhaal is erg kort door de bocht, omdat de jury een dier "live" ziet en waardeert naar aanleiding daarvan... Niet naar moment opnames van foto's!!!

Sjuus.. meisje toch, wat onvolwassen zeg.
Wat moet ik meer worden dan? Een jury? Wat een ondankbare bezigheid is dat zeg. Als je elke keer van die gillende onvolwassen mensen op je dak krijgt omdat "zij niet weten hoe hij vroeger was" kom op, been there done it all. Ik heb er ook mee leren leven dat alleen mijn omgeving weet hoe mijn paard vroeger was, de jury ziet dat echt niet. Evenals mensen hier op bokt. Leer er gewoon mee leven, en doe iets aan die frustraties van je!

En blijf niet doorzemelen over het beoordelen van foto's, zet ze dan gewoon niet neer!

Onderbouwd commentaar heb ik al gegeven, even terugbladeren meis(je!)

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:05

Shanna, als je even de moeite neemt om je ogen open te doen .. kan je zowel zien en lezen wat de geschiedenis van het paard is.

Je bent hier geen jury maar net ale iedereen een bokker die als het goed is voor je hobby met paarden bezig bent.

Miet iedereen wil presteren hoor, velen rijden daarom geen wedstrijden en zijn daarom geen mindere ruiter , sterker nog velen zijn daarom juist een betere ruiter.

Voor een beoordeling ga je op copncours, om gewoon te laten zien dat je geniet van je hobby plaats je foto's op bokt.

Wake up meissie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:15

Riant schreef:
Shanna, als je even de moeite neemt om je ogen open te doen .. kan je zowel zien en lezen wat de geschiedenis van het paard is.

Je bent hier geen jury maar net ale iedereen een bokker die als het goed is voor je hobby met paarden bezig bent.

Miet iedereen wil presteren hoor, velen rijden daarom geen wedstrijden en zijn daarom geen mindere ruiter , sterker nog velen zijn daarom juist een betere ruiter.

Voor een beoordeling ga je op copncours, om gewoon te laten zien dat je geniet van je hobby plaats je foto's op bokt.

Wake up meissie.

Maar puur omdat het jou hobby is, mag er alleen maar gereageerd worden als volgt : "Ohh wat gaaf.. wat is hij vooruit gegaan, en wat goed!!!"

Even serieus?
Vertel mij niks over het verzieken of verbeteren van een paard, want dan heb je aan mij een goede, want ik heb er 4 jaar over gedaan. Dus ik weet precies wat je meemaakt, maar als ik foto's plaatste kreeg ik ook commentaar waarbij ik dacht, mens je kent het hele paard nieteens! En dat klopt toch ook? Can't blame them.

Edit : Ik heb eens door je profiel gebladerd, en daar vind ik betere foto's staan dan in dit topic! Daar zie ik wel impuls!

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:18

daarom moet je misschien verder kijken dan je neus lang is voor je met een oordeel klaarstaat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:35

Ik oordeel toch niks?
Lees nou toch eens! Ik heb alleen gezegd, ik zou wat meer impuls en spieren willen zien. En dat geldt voor deze foto's, logisch want je hebt er een topic over geopend.

Wat een lange tenen zeg

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:39

truste Shanna veel plezier met plaatjes kijken verder.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:16

Pff Shanna, je maakt je er wel druk om he?! Laat deze mensen toch lekker genieten van een paard waar ze al zo'n zware periode mee gehad hebben.
Dit heen en weer gepraat heeft toch totaal geen zin.

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 12:50

Maar zo krijg je wel weer 5 pagina's

Het is een beetje verwrongen realiteit, iemand die vindt dat er op de foto's te weinig impuls is, maar wij (ruiter en eigenaar) zijn heel blij dat we het paard niet meer met de kuithulp de lucht in drukken. Dat was nl wel zo. Been? De lucht in! Hand? De lucht in! Een paard in de bak? De lucht in! (zo kan ik nog wel even door gaan)

In dit geval ben ik blij met te weinig impuls (volgens jou kritische foto-oog) en het ontspannen beeld. Van ontspanning komt in-, en aanspanning.
PS ik doe dat ondankbare klusje (jury zijn!) en inderdaad, er komen mensen bij je zeuren dat ze een paard van ver hebben moeten halen. Dan zullen ze misschien geen winst hyebben, maar dan kan je wel even zeggen: Petje af. Succes in de verdere training!

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:59

Ik had ook nog niet gereageerd .... !!!
Zal ik dan maar iets positiefs melden

Ik vind het er goed uitzien !!!!!!

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:01

Shanna jij mag zeggen wat je ziet, maar neem ook de moeite te lezen wat eraan vooraf gaat. Want juist doordat het internet is kun je mooi wat tekst onder het plaatje typen met uitleg, waardoor de kijker zich kan inleven in de situatie, zonder meteen te oordelen.

Ik ben trots op de ruiter en paard en eigenaar als ik het verhaal lees.

Beetje inlevingsvermogen is toch niet teveel gevraagd, en wie weet laten ze je binnenkort achteroverslaan van nog mooiere foto's!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:18

NOu als ik oudere foto's van Riant zie en vergelijk met deze vind ik deze stukken beter. Ik zie een ontspannen paard dat heel erg zijn best doet en die spieren komen er wel deze zomer.

Omwille van dat onzin commentaar wil ik nooit foto's plaatsen van mij aan het rijden met mijn paarden. Foto's zijn momentopnames. Ik heb een aantal foto's van mij waarop ik denk wat was ik in godsnaam daar aan het doen. Als je de videobeelden ziet doe ik gewoon.

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:22

Floor, ik vind de foto`s geweldig en zeker als ik naar de foto kijk op de vorige pagina. Riant ziet er een stuk beter uit nu

En eh, tja.... De beste stuurlui staan aan wal he

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:29

Ik las iets over geen crossweekend bij Boonzaaijer???????????

Ik wil ook mee!!!! (Als het nog mag )

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:43

Jij mag uiteraard mee crosssmurf

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:55

Riant schreef:
Jij mag uiteraard mee crosssmurf

Jeeejj!

Ik sta straks helemaal alleen in houten! Ik wil echt wel weer een keer naar het strand en zeker wel weer een keer crossen bij Gert!

Even weer ontopic:

Shanna, ik ken dit paard's verleden ook, ik heb er zelf ook wel eens op gezeten en zoals Kel haar hier op de foto laat zien is echt 200 sprongen vooruit met "vroeger". Riant is een "slagschip" van 1.78 met een eigen karakter dus petje af voor Kel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:10

Dat is toch goed!!
Ik weet precies wat ze meemaakt hoor, ik lag er elke dag 10 keer per uur af, en heb hem ook om kunnen toveren tot een kampioenspaardje, ik heb veel meer respect voor dat soort mensen, dan voor mensen waarbij altijd alles zomaar gebeurd!

Het mooiste van paarden vind ik dat je ze kunt veranderen. Dan zet je pas een prestatie voor, met moeilijke paarden, niet met makkelijke paarden!

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:16

ShannaY schreef:
Dat is toch goed!!
Ik weet precies wat ze meemaakt hoor, ik lag er elke dag 10 keer per uur af, en heb hem ook om kunnen toveren tot een kampioenspaardje, ik heb veel meer respect voor dat soort mensen, dan voor mensen waarbij altijd alles zomaar gebeurd!

Het mooiste van paarden vind ik dat je ze kunt veranderen. Dan zet je pas een prestatie voor, met moeilijke paarden, niet met makkelijke paarden!

Helemaal mee eens!

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:21

Daar ben ik het wel gedeeltelijk mee eens ja

Maar waarom moet het bij jou perse over presteren gaan ??

Ik vind gewoon plezier in je sport of hobby hebben voorkopig wel even genoeg "prestatie" Al ga je iedere week op zondag naar het bos wat maakt dat uit? Dan kan je beter maar een makkelijk paard hebben

nieuw2006

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:36

Plezier is het belangrijkste.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:39

In de achtertuin zijn we allemaal winnaars en de nummer een!
Je gaat op concours op je te meten met de rest...

Als je jury-lid zijn een ondankbaar klusje vind, dan beeld ik mij in dat jij juist die persoon bent die afgeeft op een jury, dat hij of zij commentaar heeft op dat wat jij niet wilt horen of zien!

Ik vind jury zijn helemaal niet ondankbaar, ik ben het niet, want mijn interesse ligt enkel en alleen bij het rijden van wedstrijden en mezelf en mijn paarden meten met de concurrentie!

Ik heb ook nog nooit afgegeven op een jury, had ik maar beter moeten rijden of moeten zorgen dat mijn paard beter voor elkaar is...

Ik weet niet wat je nou het meeste stoort Shanna, maar wat mij stoort is jou kortzichtigheid!!!

En vandaar mijn "commentaar" op jou reactie...

Je kunt een ander verwijten dat hij of zij niet leest, maar dat heeft meer betrekking op jouw persoon en voor wat betreft de lange tenen...

Sta ik er al op, meisje????

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:24

Edit : Ik maak er wel een PM van. Vervelend dat er gewoon doorgezeurd wordt terwijl het daar al niet meer over ging.