Tinks training als kinderpony is begonnen!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:34

CelticCry schreef:
Een shetlander kan omstreeks 100 kilo houden op zijn hoogst. Intensief rijden enz. , daar gelden natuurlijk weer andere gewichten voor.
Het ideaal, is natuurlijk zo licht mogelijk maar dat is het voor alle paarden zo.

Ben ik benieuwd welke shetlander dat is, hihi. Dus jij wil beweren dat mijn shetlander die 141 kg weegt iemand kan dragen van 100 kg zonder dat dat schadelijk is voor zijn gezondheid.

Voor de mini en kleine maat word een maximaal gewicht aangehouden van 30 kg. Voor de midden en grootte maat word een maximum gewicht aan gehouden van 50 kg.

Annelies200

Re: Tinks training als kinderpony is begonnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:01

Ik vind sowieso 100 kilo echt veel te zwaar!
Ik zou op z,n hoogst 60 kilo derop zetten.
P.S (mijn mening)

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:29

karoliena schreef:
CelticCry schreef:
Een shetlander kan omstreeks 100 kilo houden op zijn hoogst. Intensief rijden enz. , daar gelden natuurlijk weer andere gewichten voor.
Het ideaal, is natuurlijk zo licht mogelijk maar dat is het voor alle paarden zo.

Ben ik benieuwd welke shetlander dat is, hihi. Dus jij wil beweren dat mijn shetlander die 141 kg weegt iemand kan dragen van 100 kg zonder dat dat schadelijk is voor zijn gezondheid.

Voor de mini en kleine maat word een maximaal gewicht aangehouden van 30 kg. Voor de midden en grootte maat word een maximum gewicht aan gehouden van 50 kg.

Dat staat er dan ook als je goed leest: goed kan het niet zijn, maar ze kunnen het wel.
Vandaar dat deze pony deze ruiter heus wel kan houden.

@ annelies200: zoveel gewicht zou ik er ook niet opzetten, maar dat is ook niet wat ik zei.

Fijn dat mensen zo goed lezen... Het verschilt trouwens ook per bouw, per pony. Stevig gebouwd of licht gebouwd? Kan je merken dat de pony er hinder van ontvangt? Hoe zijn de buikspieren ontwikkelt?
Een fatsoenlijk maximaal gewicht waarbij deze pony geen hinder of problemen krijgt met de rug lijkt mij 60 - 65.

En uit eindelijk moet iedereen toch zelf beslissen wie hij/zij op zijn pony's laat rijden.
Laatst bijgewerkt door Nikkitje op 08-01-06 20:42, in het totaal 3 keer bewerkt

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:39

aaah wat een dropje lekker wollig

ik rijd ook regelmatig op een shetje en heb ook zon lengte krijg regellmaltig zo van ah wat zielig maar boeje hallo ze is echt wel sterk genoeg. alsk nou heel zwaar was maar nee hoor net zoiets als jou

ectht een leuke setje

Stascha_Pass

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:42

Leuke shet!!
Doeidoei

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:23

wat een gezeur weer!

leuke shet, lijkt me netjes ingereden zo te zien, ga zo door, en negeer het commentaar!

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:40

Het eeuwige gezeur van "te groot voor de shetlander" weer.

Maar ziet er leuk uit hoor! Mooi zadeltje!

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:47

karoliena schreef:
CelticCry schreef:

Een shet van 141 kilo? Misschien wachten tot ie uitgegroeid is, en dan bedenken wat ie kan hebben? En natuurlijk kunnen de kleine dingetjes meer dragen.

De grote maatjes die ik verzorgd hebben, gingen al makkelijk naar de 200 kilo hoor. En daar had die 100 kilo opgekund. Niemand die vrolijk zal worden van 't plaatje, en dus ook slechts weinigen die zo zwaar zullen belasten. Maar goed, ik vind 't plaatje van mij terwijl ik een hele zware boodschappentas til ook niet geweldig

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:17

complimenten dat jullie de pony eerst netjes en serieus inrijden voordat de kids erop gaan!!

succes en veel plezier nog verder, mooie pony hoor!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:37

Het is zo geinig..als ik een meisje van 9 mijn tinker laat inrijden ben ik niet goed wijs, maar een shetlander kan wel.

Ik vind het er iig leuk uitzien, erg verstandig om een ouder en meer ervaren persoon je shetje in te laten rijden zodat de kids straks echt plezier kunnen hebben van het rijden.

Mijn shet moet er over een paar maanden ook aan geloven, ik heb een meisje van 13, iets kleiner maar vooral slanker dan mij en denk dat het helemala goed gaat komen.

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 12:04

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:36

Ge-wel-dig

Heb zelf ook een paar jaar op een shet gereden. Was zelf toen zo'n 1.70 m, shet was een meter ofzo. Woog toen nog geen 50 kilo maar och wat een commentaar kregen we van pennymeisjes als we een buitenritje maakten. Ik vind het alleen maar humor.

Zolang die pony niet dubbelgeknakt op straat ligt zal het allemaal wel meevallen . Zowiezo vind ik het er niet uitzien alsof de pony er vreselijk veel last van heeft. Te zwaar is ze niet, te lang wel maar heb ook niet het idee dat pony daar veel last van heeft als je de foto's zo bekijkt.

Ik vind dit veel verantwoordelijker dan er meteen een klein kind op te zetten.