En ik ben het met je eens dat er andere dingen zijn dan rijden. Maar ik sta op een stal waar ik de bakken moet delen met heel veel andere mensen. Er is geen losgooidienst, dus ik moet het van mezelf hebben of een lieve stalgenoot om hem los te gooien. En met van die irritante regels als: rijden gaat voor longeren, longeren gaat voor losgooien; tja, er zijn weleens dagen dat je er gewoon niet door komt om los te gooien. Plus het feit dat er niet altijd een ander paard is om samen mee te staan, en alleen vind hij er geen barst aan.
Dus ga ik veel met hem stappen. Geloof me, wandelingen van ruim 2 uur zijn me niet vreemd, maar 's winters kom ik vanuit mijn werk naar stal en dan is het al donker, ik heb niet altijd zin om in het donker met reflectors in het park te wandelen, dus dan blijft het erf over, we hebben een groot erf maar ook dat wordt saai.
Hopelijk kun je een beetje begrijpen waarom rijden voor ons beiden een welkome afwisseling is? En inderdaad: ik maak dan vooral buitenritten of ik rij in een grote bak of op een nog groter springveld (zonder te springen hè
)En ik weet het: verhuizen! Ik hou mijn oren en ogen open.
Hoop toch niet dat dat zo is.
ik mis hem nog elke dag....
Ze zijn met charan begonnen toen hij 3.5 was. Ze pakten hem een 2-3 keer per week en dan een 15 minutjes..alles zeer rustig aan en ze zijn een 3 maanden met hem bezig geweest. Nu rijd ik hem 1x per week tijdens mn les en longeer ik hem 2-3 keer per week.
Hoop gewoon dat iedereen netjes wacht en niet te veel vraagt van zijn jonge paard.. Ben blij dat die van mij met 5 geen z hoeft te zijn..