2.5 jarige sport Welsh @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: 2.5 jarige sport Welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 23:49

Robijntjah schreef:
Sha_ : Wel eens gehoord van regelmatig zadelmaker laten komen om het zadel aan te laten passen?!

En idd met 2,5 is GEEN ENKEL paard klaar om gereden te worden, ook al is het door een minimeisje van 7!!!
@ TS: Ik hoop dat je er zelf achterkomt waar je mee bezig bent, je zegt dat je het met je andere paarden ook hebt gedaan, en dat daar nooit iets mee is gebeurd: DIE TIJD KOMT NOG WEL... en dan kan je jezelf lekker voor je kop slaan... wil ik trouwens ook wel voor je doen?
(sorry voor de lompheid, maar wordt hier echt boos van)

opgelucht? ik hoop het voor je
de tijd komt nog wel? tuurlijk, over 5 jaar gaat de eerste ( nu ruim 21) al met pensioen, en de 2de van bijna 17 loopt ook nog als een tierelier,en nog nooit wat gehad dus waar precies komt mijn tijd nog wel van?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:52

Vraagje aan de TS..
Waarom heb je zo'n haast?
Waarom laat je die pony niet nog minimaal een jaar genieten in de wei?

tessyke

Re:

de meeste mensen die ik ken beginnen hun pony al op 2 te longeren en op 2.5 jaar gooien ze er ook een zadel op.
en zelfs een paar van die mensen springen er op 3jaar al wedstrijden mee...
ze doen gewoon wat ze niet laten kunnen. ik breek mijn hoofd er niet meer over en laat ze hun gang gaan.
dus als hier de TS zegt dat ze al haar paarden op 2.5 opleert en ze hebben er geen last van, wat kan het jullie dan schelen?

Suuskipje

Re:

Hihi die zit... zie je daa rheb je het alweer, jullie kennen die paarden niet eens, de neige die er over kan oordelen of het paardje oud genoeg is, is lowara zelf, want die kent hem het beste...

lotttttttt

6?? wauw , mijn diertje is nu 4 en ik hoor van ie-der-een meis het is tijd je pony is te rijden ze is al bijna 5 want dat is niet goed ze moet aan t werk ze is er klaar voor blabla ,, is ook echt zo...

( btw reden dat ze nog niet echt ingereden is, is dat ik geen passend zadel voor haar kan vinden want alles schuift naar voren )

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:53

@Lowara: fijn dat jou paarden er niks aan over houden maar dit is ook geen voorbeeld om aan anderen te geven...je wilt toch niet dat alle penny's gaan denken dat 2,5jr ook voor hun oké is...?

Ik heb de beste bedoelingen dus vraag ik je om wel iets aan het zadel te doen..of gooi dan het westernzadel erop (als die goed past)

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:53

danifur schreef:
Sonja schreef:
2. Het zadel, tja, ik ga het toch zeggen. Zwaar idioot om niet passend tuig te gebruiken. Boeit me niks of een dier jong of oud is. Tuig hoort te passen. Of trek je zelf ook wel eens een broek aan die tien maten te groot is, omdat je alleen maar even wat aan moet hebben?
Als het je dan ECHT alleen gaat om wat op de rug te hebben, gebruik dan een deken die je een aantal keren dubbel vouwt met een dekensingel eromheen. Zelfde effect, maar zonder het nare ongemak van een zadel dat over de schoft en schouders kiepert.

Nooit geweten dat een paard ook na zijn 3e jaar nog flink groeit, in de breedte en de hoogte ? Dus ze kan nu wel een zadel op maat gaan laten maken, maar wat heb je eraan als het over een half jaartje toch niet meer past ? Dat is weggegooid geld. Ze kan naar mijn mening er nu beter een zadeltje op leggen dat redelijk past, alleen maar om het paard te laten wennen aan een zadel op de rug. Er wordt nu toch nog niet echt intensief gewerkt, en zodra er iemand op gaat kan die pony echt wel even met dat zadeltje, hoor. Zodra die pony ingereden is komt er vast wel een zadel dat goed past, ze gaat er echt niet dood van om even met een wat minder goed passend zadel te lopen. Dat heb ik ook meerdere malen met mijn paard gehad en die is er ook geen haar slechter op geworden ofzo. Hij heeft nu een zadel dat goed past.

En wat betreft wanneer je begint met inrijden / longeren / wennen aan het zadel : Dat is de keus aan de eigenaar, die kan zelf het beste inzien wanneer de pony er klaar voor is. Maar eerder dan 3 jaar zou ik er zelf niet op gaan.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:54

en wat er al een paar zijden.
pagina 5 gehaald!!!

p.s leuke paardje
ziet er wel lekker uidaagend uit

Anoniem

lotttttttt schreef:
6?? wauw , mijn diertje is nu 4 en ik hoor van ie-der-een meis het is tijd je pony is te rijden ze is al bijna 5 want dat is niet goed ze moet aan t werk ze is er klaar voor blabla ,, is ook echt zo...

( btw reden dat ze nog niet echt ingereden is, is dat ik geen passend zadel voor haar kan vinden want alles schuift naar voren )

Ehm... nu spreek je jezelf een beetje tegen? of was dat weer iemand anders die zei dat dat schuivende zadel niet uitmaakte?!

lotttttttt

klinkt als jullie mijn bericht niet hebben gelezen heel tegendraads tegenover mijn reacties hier, maar zoals ik in mijn''lange'' bericht zei , met een D pony mag je niet met staartriem starten en voor mijn gevoelige arabje heb ik liever een perfect passend zadel gelijk dan, omdat voorsingels gewoon knellen...

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:55

Robijntjah schreef:
lotttttttt schreef:

Ehm... nu spreek je jezelf een beetje tegen? of was dat weer iemand anders die zei dat dat schuivende zadel niet uitmaakte?!

ja pss lees me bericht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:55

Sorry dan

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 23:56

dat westernzadel heeft een singelsysteem die ik niet prettig voor de pony vind. zo'n gewoon zadel ,ook al schuift die wat, is gewoon veel fijner voor haar. ze merkt er zelfs niets van. wil singel dwang voorkomen.
tuurlijk moeten penny's niet denken dat je met 2.5 jaar je pony kan rijrijden en er vervolgens alle mee kan doen, maar dat heb ik hier ook nooit beweerd. vind het alleen erg jammer dat mensen dat wel denken.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:56

hihi sss niet erg

( ik dacht al, plaats wel effe nog wat anders raken er mensen in de war )

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:57

lowara schreef:
dat westernzadel heeft een singelsysteem die ik niet prettig voor de pony vind. zo'n gewoon zadel ,ook al schuift die wat, is gewoon veel fijner voor haar. ze merkt er zelfs niets van. wil singel dwang voorkomen.
tuurlijk moeten penny's niet denken dat je met 2.5 jaar je pony kan rijrijden en er vervolgens alle mee kan doen, maar dat heb ik hier ook nooit beweerd. vind het alleen erg jammer dat mensen dat wel denken.

ja je zit er toch nog niet op

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:58

mijn loena is ook op haar 2.5 beleerd

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:58

veraA schreef:
Vraagje aan de TS..

Quote mezelf even aangezien de TS me gewoon negeert

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:59

je kan beter eerst met 2,5 jaar een jaar spiertjes kweken en er met 3,5 op gaan zitten dan dat je m als 3,5 jarige uit het land plukt er een zadel op flikkerd en er mee weg rijd

Als je foto's had gezet van 3,5 jarige sport welsh @ work ,
en Erop zit, Zonder longe werk ( wat je dr niet bij vermeld ) hoor je bokt niet vragen, Heb je wel gelongeeerd??
Laatst bijgewerkt door lotttttttt op 02-01-06 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:59

veraA schreef:
veraA schreef:
Vraagje aan de TS..

Quote mezelf even aangezien de TS me gewoon negeert

als je de moeite neemt om het topic is te lezen dan moet je jezelf niet quote'en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:00

Mijn vorige pony dus ook, en dat heb ik geweten...
(was niet door mij gedaan!)

Urielle

Re:

Hartstikke leuke pony
Wij kopen ook niet voor ieder paard dat ingereden moet worden een nieuw zadeltje hoor Zo kun je wel bezig blijven. Het best passende gaat erop.

Paintlinger

Re:

@Lowara: ik denk dat je dit gewoon beter niet kan plaatsen.
Veel mensen hebben er problemen mee, wees gewoon trots als het goed gaat want hier wordt je ook niet echt vrolijk van lijkt me...

@maxielover: Weggegooid geld???? pardon...natuurlijk niet...een zadel moet ook voor een half jaar goed passen...

tessyke

Robijntjah schreef:
Mijn vorige pony dus ook, en dat heb ik geweten...
(was niet door mij gedaan!)

dat heb ik dus ook

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:01

Ik heb het hele topic gelezen, tessyke..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:01

Niet leuk he?
echt zooo erg om je beestje pijn te zien lijden...