Kelz_Lagune schreef:
@ Clitia: Bovenbenen klemmen (klemmen in het algemeen) is ook een van de meest slechte dingen, probleem is dat ik nu gewoon een probleem heb als ik het niet doe. Ik vrees voor een vicieus cirkeltje, waarvan ik net het juiste 'punt' moet pakken om eruit te kunnen komen. Zucht, ik zou willen dat het alweer zomer was; kon ik me laten behandelen en kan ik Lagune tijdelijk bij iemand anders onderbrengen...
Ik heb inmiddels al 7 verschillende diagnoses gehad wat betreft mijn knieen, maar eigenlijk werd bij allemaal gezegd dat paardrijden juist een grote verslechterende rol zou kunnen zijn, en juist niet een verbeterende zoals jij zegt (zal dan ook wel situatie/persoonsafhankelijk zijn denk ik). Het stomme is dat ik vrijwel met alles last heb van mijn knieen; bij (hard)lopen, traplopen, bukken, springen, omdraaien etc. behalve met paardrijden, alleen wanneer ik volgens het boekje ga zitten (dus juist wél hakken uitdrukken, handen rechtop, schouders naar achteren, borst naar voren, rechte lijn elleboog-hand-paardenmond etc. ) begint alles pijnlijk te worden, iets wat bij jou dus schijnbaar andersom is.
Ga zaterdag kijken bij een stal in de omgeving van Utrecht mét weidegang!!! Voor ongeveer hetzelfde wat ik nu betaal (iets meer), 30km afstand dat wel... Maargoed dat hebben we er dan wel voor over. Ben benieuwd.
Ben ik weer!
Eerst óók maar even netjes mijn excuses aan bieden wegens het verstoren van het topic, de gemoederen liepen wat hoog op na mijn reacties.....Sorry, TS!
Weet je wat ik denk; 'Waarom doe je nou niet gewoon een tijdje rustigaan, jij én je paard, of gaat dat niet?
Dat kan ik niet zo goed opmaken uit je verhaal, maar als je zelf ook niet in orde bent, lijkt het mij een goede optie!
Er is in ieder geval echt niets verloren dan, ik denk écht dat het voor jezelf ook fijner zal zijn om even uit deze malaise te ontsnappen.....
Ik snap ook dat het moeilijk is en dat je je paard niet kwijtwil.
Je doet er heel veel aan, hebt eigenlijk alles al geprobeerd.....
Maar wat nu als het écht niet gaat in de toekomst?
Dan vind ik het helemaal niet verkeerd om er toch over na te denken je paard te verkopen, om de reden dat je dan dingen aan je paard vraagt die hij niet kan/wil.
Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat als je heel graag wil en alleen maar problemen met je paard hebt, het dan toch geen goede combi is, ookal wil je nog zo graag en heb je er alles voor over.....
Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je er allebei plezier in hebt.....
Vervelend als je zelf ook nog lichamelijk niet in orde bent, door al dat gedoe wordt het er geestelijk ook niet leuker op...
Ik hoop voor je dat het wat wordt op die stal, ik begreep van je dat je paard het goed doet op de combi werk/weidegang, dus: Succes!