Liggen en steigeren op commando!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:00

Ik geloof dat het in de eerste instantie ook ging over de manier waarop commando's gegeven werden....

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:01

Jaa dat denk ik ook.. ceciel gaat morgen of vandaag op vakantie ik zou is kijken hoe we het basje het anders kunnen leren dat liggen dat tou met steigeren zit atijd los dus daar AUB geen commentaar meer over..

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:08

Dat gesla op zn rug is lekker irriterend voor de pony, en als COMMANDO?? Volgens mij kent hij het liggen niet eens op commando, maar wordt dat geram op z'n rug gebruikt om hem te dwingen liggen....

En er was iemand die zei dat er niet zo'n groot probleem van gemaakt moet worden? Nou sorry hoor, ik ben blij dat iedereen zo reageerd, weet zeker dat het grotendeels van de mensen wel genoeg verstand heeft.

arian_wolf

Re: Liggen en steigeren op commando!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:13

Halo ,,
Ik reageer nooit hier
Maar nu ik al die reacties heb gelezen
Agggg sommige mensen reageren alsof ze die po,y
Doodslaan Overdrijven kan heeeel goed !!
De pony heb een dikke vacht en zal niet veel voelen van die uguum
Supper harde klopjes.....
Maarja op een andere manier kan het ook !! Daar geef ik de andere wel gelijk in !! Maar dierenbeul zal ik dit noooit noemen
en erg leuke pony,s heb je !! Die zwarte is helemaal geweldig

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:17

En nog steeds wil ik heel erg graag weten hoe je ze dit leert. Opvallend dat jullie daar geen antwoord op geven. Meestal is een commando namelijk een verlengde van hoe je iets aangeleerd hebt. Stilstaan op teugeldruk bijv. Eerst heb je veel teugeldruk nodig en dit bouw je af tot een ophouding. Dus hoe hebben jullie het aangeleerd en hoe kom je dus op dit commando?

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:31

Het aanleren gaat in een 5 stappenplan:
stap 1: Men gaat op het paard staan en neemt harde sprongen tot het paard vanzelf naar beneden valt.
stap 2: Men gaat op het paard staan en houdt een wandeltocht op de plaats...Net zolang tot het paard op de grond valt.
stap 3: Men gaat naast het paard staan en slaat met een knuppel op de kont...net zolang tot het paard op de grond valt.
stap 4: Men pakt de zweep en mept het paard zo hard op zijn kont...Tot het paard naar beneden valt.
stap 5: Men kan het nu al met alleen aaien of kleine klopjes geven omdat het paard nu toch wel naar beneden gaat zodra er iemand aan z'n kont zit

Sorry, dit was het eerste wat ik hierbij dacht..ik beschuldig jullie er absoluut niet van dat jullie dit doen hoor!!!

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:34

okej je paars op de grond meppen?? beetje overdreven niet?
het is idd niet zoals het zou moeten daar hebben jullie gelijk in maar het ziet er wel apart uit...... probeer het te verbeteren en zet dan foto's op bokt:)

groetjes

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:44

Ja vraag ik me ook af Hoe hebben jullie dit aangeleerd??
Als ik dit bij me shet zou doen Gaat die echt niet leggen

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:46

misspapaya schreef:
okej je paars op de grond meppen?? beetje overdreven niet?
het is idd niet zoals het zou moeten daar hebben jullie gelijk in maar het ziet er wel apart uit...... probeer het te verbeteren en zet dan foto's op bokt:)

groetjes

Dat dacht ik ook al.. dat dit topic gewoon open blijft en ik of ceciel dan het andere topic in dit topic zetten.. dat lijtk em slimmer..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:37

BunnyLover schreef:
Halo ,,
Ik reageer nooit hier
Maar nu ik al die reacties heb gelezen
Agggg sommige mensen reageren alsof ze die po,y
Doodslaan Overdrijven kan heeeel goed !!
De pony heb een dikke vacht en zal niet veel voelen van die uguum
Supper harde klopjes.....
Maarja op een andere manier kan het ook !! Daar geef ik de andere wel gelijk in !! Maar dierenbeul zal ik dit noooit noemen
en erg leuke pony,s heb je !! Die zwarte is helemaal geweldig

Dit voelt hij wel degenlijk! Ze kunnen zelfs een klein vliegje voelen
Dan moet hij die "klopjes" ook echt wel voelen hoor!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:37

doerakje schreef:
als ik een harde klap op een wildvreemde pony z'n kont geef gaat ie ook liggen gek he?

Bij mij niet, dan krijg ik een klap terug, gek he?

TS heeft nu al vermeld dat ze zelf naar een andere oplossing zoekt, en deze is absoluut niet afbeulend voor die pony's ofzo... Mensen toch, overdrijven....

Succes ermee TS!!! En ik merk wel dat je die pony's wel heel graag ziet

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:53

De TS en ik ook ben heel erg gek met die beesies als ze ooit wat overkomt dan sotrt mijn wereld in en het zijn neit eens mijn eigen.. we gaan zoeken naar ene andere goede oplossing..

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:53

Volgens mij is de TS al bezig met een nieuwe manier te zoeken met het aanleren van VD.
Ze ziet [hoop ik] ook dat ze fout is geweest.
Hopelijk heeft ze nu geen bokt-trauma, want sommige reacties zijn best hard.

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:05

ceciel schreef:
nou als jij dat geen commando vind dan vind je dat maar geen commando..
voor de pony ga ik het niet moeilijker maken om het te veranderen dat doe ik niet..

Stuurde de TS in een pm...

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:08

BORD VOOR D'R KOP DUS......

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:37

ey abiaslover heb het helemaal niet over jou hoor als je je soms aangesproken voelt. Jij denkt werkelijk echt dat alles wat ik zeg op jou slaat, wat dus niet zo is en waarom ga jij in godsnaam ceciel verdedigen dat kan ze toch prima zelf is toch geen baby meer. Vind dom dat jij alles gaat goed praten voor haar,

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:05

Beetje overdreven vind ik de reacties wel :S Net of ze die pony zowat het leven slaan ofzo.. Dat valt ook wel weer mee!! Dierenbeul vind ik helemaal ver gaan!! Verder ben ik het er wel mee eens, dat je het wel anders had moeten aanleren, andere commando's zijn wel handig ja. Maar daar is genoeg over gezegt.. Verder leuke pony's zien er goed verzorgd uit!

christel1976

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:25

Sorry kan het niet laten om toch nog te melden, dat je aub zoiets dus echt niet moet doen met je pony of paard.

Het slaan vindt ik best wel grof en zeg niet dat het een tikje geven is, als ik mijn paard zo zou slaan, zou ik een paar goede klappe terug krijgen van hem (en terecht)

En dat steigeren tja, ik snap niet dat je er trots op bent.

Maar ja zal wel aan ons allemaal liggen.......

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:41

Harvumi schreef:
ceciel schreef:
nou als jij dat geen commando vind dan vind je dat maar geen commando..
voor de pony ga ik het niet moeilijker maken om het te veranderen dat doe ik niet..

correctie: dat ís geen commando! gaat niet om vinden..

en hoe hebben jullie dat bokken aangeleerd? met een zweep op z'n kont slaan? ook een nieuw 'commando'

sjimmeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:41

met iedereen ben ik het hartstikke eens. en ja dat touw staat toch wel heel erg strak! en dat zwartje kijkt super bang uit zijn ogen. en met dat filmpje die pony neerslaan vind ik wat overdreven! gaa eerst eens op internet ofzo kijken hoe het wel moet. of vraag het aan ervaren bokkers.

ik vin het ook niet kloppen dat het lijkt dat jullie de pony dwingen
het beestje moet het zoals ze al zeiden uit eigen VRIJE wil doen!

voor de rest zien ze er super goed uit maar je moet wel een curcus nemen hoe behandel ik een paard!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:49

Ik heb niet alles doorgelezen hoor dus het kan zijn dat ik dingen herhaal.

Ik vind het onverantwoord wat jullie als commando's gebruiken. Steigeren is een heel ver gevorderde oefening. Dat is niet voor niets omdat het een heel gevaarlijke oefening is voor zowel eht paard zelf als voor mensen. Vrijheidsdressuur doe je normaal gebsproken in vrijheid. Het strakke touw in combinatie met jullie vreemde commando's zeggen mij dat jullie geen idee hebben waar ullie mee bezig zijn. Dus ik ben bang dat hier nog flink wat ongelukken gaan gebeuren, doordat jullie neit weten waarmee jullie bezig zijn.

Neem eens een keer les. Dat heb ik ook gedaan, je leert dan alles op een goede manier en leert ook snappen waar het in de vrijheidsdressuur om gaat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:52

Pfft.. die discussies ook (voor de verandering hou ik me derbuiten)
Leuke Shetjes hoor!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:56

hoi,
Ik kan de filmpjes niet zien, maar ik geef voor de rest geen commantaar, mischien moet je een keer een paar vrijheidsdressuur-sites lezen, en je pony's het zo leren. Dus zonder aanraking en halster. Dit ziet er iig al leuker uit!

Het zijn wel 2 scheetjes hoor!

En mensen, het zijn 2 kinderen die iets leuks met hun pony's proberen te doen, dus kraak ze niet af en probeer het normaal te brengen, alsjeblieft he, de wereld is al zo verrot.

Groetjes

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:57

Ik vindt dit dus niet liggen op commando.. Je moet zelf weten wat je met je pony doen maar denk niet dat hij dit lekker vindt okee ?!
Ik vraag me ook af hoe je dit hebt aangeleerd..
Wel leuke shetjes

sjimmeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:59

ja dat is wel zo maar je moet wel weten waar je aan begint!!

xx sjimmeltjuh ja dat is wel zo maar je moet wel weten waar je aan begint!!

xx sjimmeltjuhja dat is wel zo maar je moet wel weten waar je aan begint!!

xx sjimmeltjuh