tumberlane @ training (z1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:00

tummielover schreef:
runningkawa schreef:
Ik hoop dat je vanacht ff gaat over denken wat hier het commentaar is
want daar kun je veel van opsteken...
en dat je morgen anders begint met je pony
Leuk voor het nieuwe jaar

haha grapjas,, ik ga me methode egt niet veranderen omdat jullie zo dom commentaar zitten te geven,

Dom commentaar? Jij bent duidelijk niet geschikt voor een HAW topic. We hebben het hier niet slecht op jou gemunt ofzo hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:00

dom..mwah...
daar denken er veel anders over, wie dat is...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:02

Nou ja, ik heb mijn mening eerder in dit topic al gegeven. Maar nu ik de rest van je commentaar lees begin ik te geloven dat het geen tien minuutjes loswerken is en al zeker niet op de momenten dat het nodig is.

Nu een fijne pony onder je kont die het van je pikt maar je komt jezelf nog wel een keer tegen als je er een onder je kont krijgt die niet alles pikt Veel plezier!

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:03

tummielover schreef:
neej maar sorry dit is egt afkraken omdat julie aan andere methode hebben voor loswerken:S ik laat dit topic wel sluiten want het heeft tog geen zin! jullie zeiken me alleen maar meer af!

We kraken je niet af. Als je dit al afkraken vind, moet je de topics van ChingYi hier op bokt eens zien.
Díe heeft het recht om haar commentaar afkraken te noemen.
We vragen jou gewoon of je een gegronde reden hebt om zo te trekken.
Jij hebt dat dus schijnbaar niet, dus ga je maar schelden en allerlei smoesjes verzinnen..
Volgende keer dus maar geen topic op bokt starten meid! Als je dit al niet kunt hebben.

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:04

Akke schreef:
Nou ja, ik heb mijn mening eerder in dit topic al gegeven. Maar nu ik de rest van je commentaar lees begin ik te geloven dat het geen tien minuutjes loswerken is en al zeker niet op de momenten dat het nodig is.

Nu een fijne pony onder je kont die het van je pikt maar je komt jezelf nog wel een keer tegen als je er een onder je kont krijgt die niet alles pikt Veel plezier!

Amen. Mijne zou het dus inderdaad niet pikken. Die zou zoiets hebben van: Anne, rotmokkel... Opsouten. *Bok, Anne kop in het zand.

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:04

Mietje schreef:
tummielover schreef:
@ shadowflower: nou met je vingers een ophouding, dat voelt ie tog niet?:S jha of je moet met stang en trens rijden

Ik kan mijn bijrijdarabier met een touwtje om zijn hals normaal door de bak en buiten sturen.
Waarom zou jij dan direct zo moeten trekken voor hij het voelt?

nu ga je een arabier vergelijken met een dressuurpony,, sorryj hoor maar ik kan me pony ook wel met zun kop ik de lucht een rondje laten lopen inde bak

IkenKas

Re: tumberlane @ training (z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:04

Love is in bokt!....Keep on smiling girls it's Christmas!:D...
het heeft geen zin om hier je commentaar neer te zetten als het een tip is of een verbeter punt ze gaat toch neit anders rijden!
Liefs fijne kerst allemaal:P

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:05

MIjne die zou het allemaal best vinden maar gaat sjokken als de pest ^^ en dat is niet de bedoeling .

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:05

Mietje schreef:
tummielover schreef:
neej maar sorry dit is egt afkraken omdat julie aan andere methode hebben voor loswerken:S ik laat dit topic wel sluiten want het heeft tog geen zin! jullie zeiken me alleen maar meer af!

We kraken je niet af. Als je dit al afkraken vind, moet je de topics van ChingYi hier op bokt eens zien.
Díe heeft het recht om haar commentaar afkraken te noemen.
We vragen jou gewoon of je een gegronde reden hebt om zo te trekken.
Jij hebt dat dus schijnbaar niet, dus ga je maar schelden en allerlei smoesjes verzinnen..
Volgende keer dus maar geen topic op bokt starten meid! Als je dit al niet kunt hebben.

ik kan het heus wel hebben maar k heb gewoon een andere manier van losrijden en dan zegen jullie dat ik me pony ijn zun bek trek,, nou ik doe me teugels op maat en speel hem dan er doorheen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:06

waarom kan ik dan Z oefeningen rijden met mijn paard op een stalhalster?
Springen zonder teugels?

nee, zoals jij die teugels gebruikt, zijn ze niet bedoeld

je vergeet de zit en je benen.

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:06

doe is rustig joh :| ik heb niet alle berichten gelezen, dus misschien herhaal ik wel dingen MAAR , het zijn momentopnames, als zij hem zo naar de Z heeft gereden zal het heus wel niet verkeerd zijn. als die pony er last van had gehad omdat ie "opgekropt"zou lopen weet ik niet of die M springen zou halen en of ze wel zo hoge punten zou halen . KLAAR . Als jij je er beter door voelt om dit te sluiten moet je dat doen . en de rest van de fotos in je profiel zien er wel heel ontspannen uit .....

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:07

Mietje schreef:
tummielover schreef:
@ shadowflower: nou met je vingers een ophouding, dat voelt ie tog niet?:S jha of je moet met stang en trens rijden

Ik kan mijn bijrijdarabier met een touwtje om zijn hals normaal door de bak en buiten sturen.
Waarom zou jij dan direct zo moeten trekken voor hij het voelt?

nu ga je een arabier vergelijken met een dressuurpony,, sorryj hoor maar ik kan me pony ook wel met zun kop ik de lucht een rondje laten lopen inde bak
[/quote]
Gsus de lord. Een dressuurpony/paard is dus sowieso ongevoelig en moet terug worden getrokken? De 'paardenfilosoof' die deze theorie bedacht heeft heeft vast en zeker een boerderij vol met alleen koeien ofzo.
[/quote]

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:07

speel hem er doorheen...brrrr
je maakt je paard aan het been
houd je handen stil en meegaand
en daarop komt een paard er doorheen

niet meer, niet minder

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:08

Ik denk dat je dan een verkeerd beeld van spelen hebt . Zou je niet eens gaan kijken naar een andere instructrice die door bepaalde oefeningen een paard soepel laat worden . Natuiurlijk is die bekende instructrice jou trots maar je kent volgens mij niet de vriendelijke manier van losrijden . Overgangen ,tempowisselingen etc . Daardoor word je paard ook nog eens goed aan het been . Helemaal perfect toch ...... Dit is een serieus bedoelde tip .

Sok

Re:

tummielover schreef:

Arabieren zijn heel gevoelig. Waarom zouden die geen dressuur kunnen?
Heb je de hengst Gomel ooit zien lopen? Prix St Georges loopt ie "gewoon" een arabier.
Ik bedoel dat ik hem gewoon kan sturen met mijn zit en met het touwtje.
Hij gaat waar ik wil dat hij gaat. Bovendien heeft hij een hoofd.

Bluem

Re:

tummielover schreef:

Blijkbaar kan een arabier dus niet netjes lopen
Verder ben ik het eens met ongeveer al wat hier al gezegd is over je handen enz.

(Ik kan nog eens niet posten omdat er telkens nieuwe reacties zijn )

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:09

runningkawa schreef:
waarom kan ik dan Z oefeningen rijden met mijn paard op een stalhalster?
Springen zonder teugels?

nee, zoals jij die teugels gebruikt, zijn ze niet bedoeld

je vergeet de zit en je benen.

me zit en me bene? okej nu snap ik er helemaal niks meer van hoe kan jij zien dat ik niet met me benen rijd, en trouwens ik kan ook Z oefeningen rijden met een stalhalster en zonder zadel en bla bla bla wat jij allmaal zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:09

Ik wou dus eigenlijk de eer aan mezelf houden en niet reageren, maar nu ik die laatste reactie van je lees kan ik het echt niet laten!
DRESSUUR IS NIET JE PONY DWINGEN IN DE HOUDING TE LATEN LOPEN!!!
Dressuur is testen van de gehoorzaamheid, en je hoort je pony VRIENDELIJK over te halen om lekker ontspannen over de rug te lopen, en van achteruit te laten komen... En wie zegt dat dat met freestyle niet kan???
Jezus, nu ben ik best heel boos!
Trek je pony maar verder de vernieling in, je komt er nog wel achter!!!

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:09

Mensen proberen je echt niet op deze manier af te zeiken. Je proberen je juist tips te geven en je ergens op te wijzen. In plaats van dat je ze nou af gaat zeiken, kun je ook zeggen van; 'Goh, ik zal er de volgende keer eens op letten en er naar kijken.'

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje heel erg aanstellerig >;)

ontopic: Zoals de rest al zegt over je rijden, daar ben ik het mee eens. Verder vind ik het trouwens wel een erg leuk en mooi beestje

Corelli_2018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:11

dat zeg ik niet dat een arabier niet kan lopen of weet ik veel wat maar ik kan me pony ook in de rond laten lopen en doen wat ik wil met een touw om zijn hoof heen ofzow

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:12

Om zijn hals heen hebben ze het erover ....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:12

waarom doe je dat op foto 5 als ik vragen mag, dat 'doorpakken' op links?

doe je dat omdat hij niet genoeg stelling naar links heeft, en links wat vasthoud?
zo ja, dan komt dat omdat hij rechts niet aanneemt, en kan je beter ene stuk schoudervoor rijden, waarbij je hem met je binnenbeen tegen je rechterhand aan rijd, waarbij je links loslaat, rij zo maar eens een aantal voltes en ondertussen wat schakelen, terwijl je hem iets schoudervoor houdt

dan zal hij rechts aannemen, links loslaten en buigt hij om je binnenbeen heen zover als je zelf wil

in stilstand zn hoofd naar links trekken heeft gewoonweg geen enkel nut, zorgen dat hij de buitenteugel aanneemt en zelf een meegaande binnenhand hebben, daar heb je stukken meer aan...

verder vind ik dat je je beugels nogal kort hebt en je benen niet stil houdt, iedere drafpas spoor je hem aan
wrsch heb je ze vanzelf een stuk stiller als je je beugels 2 gaatjes langer doet
iets te groot ben je toch wel voor de pony, dus kan je net zo goed je beugels wat langer doen valt nu nml extra op door de wat korte beugels

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:14

Ik hoop dat je dit topic eens heel goed doorleest, en er dan misschien ook wat van wil meenemen.
Laatst bijgewerkt door abcde123 op 25-12-05 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:14

misschien kun je dat beter gaan doen, met een touwtje met zijn hoofd in de lucht
zal de mond van je pony vast leuker vinden

zit en benen
nou dat is duidelijk

als jou paard op je zit en benen zou reageren, zou hij vanzelf nageelfijk zijn, dan heb je niet zoveel hand nodig.
Je paard eerst leren ontspannen en aan het been maken, dan komt hij vanzelf, zonder zoveel druk naar beneden.

op de foto in je profiel zie je dat hij ook achter de teugel is.
ook dit is een teken van niet aan het been zijn en het ontwijken van jou te harde ruiterhand.

Dit zijn goede tips, aardig bedoeld.
dat jij ze niet wil, zegt meer over jou, dan over heel bokt samen

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:15

Renske20 schreef:
waarom doe je dat op foto 5 als ik vragen mag, dat 'doorpakken' op links?

doe je dat omdat hij niet genoeg stelling naar links heeft, en links wat vasthoud?
zo ja, dan komt dat omdat hij rechts niet aanneemt, en kan je beter ene stuk schoudervoor rijden, waarbij je hem met je binnenbeen tegen je rechterhand aan rijd, waarbij je links loslaat, rij zo maar eens een aantal voltes en ondertussen wat schakelen, terwijl je hem iets schoudervoor houdt

dan zal hij rechts aannemen, links loslaten en buigt hij om je binnenbeen heen zover als je zelf wil

in stilstand zn hoofd naar links trekken heeft gewoonweg geen enkel nut, zorgen dat hij de buitenteugel aanneemt en zelf een meegaande binnenhand hebben, daar heb je stukken meer aan...

verder vind ik dat je je beugels nogal kort hebt en je benen niet stil houdt, iedere drafpas spoor je hem aan
wrsch heb je ze vanzelf een stuk stiller als je je beugels 2 gaatjes langer doet
iets te groot ben je toch wel voor de pony, dus kan je net zo goed je beugels wat langer doen valt nu nml extra op door de wat korte beugels

ik doe het omdat hij dan weer loslaat, en sdat helpt bij mij pony wel,, maar men beugels zijn niet te kort,, alleen bij die foto waar ik hem doorpak, als ik ze langer doe kan ik niet meer doorzitten en me hakken uitdrukken dus dat heeft ook geen nut