Whizy (oo seven X wolfgang) 3 weken zadelmak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:26

en mensen zijk niet zo

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:00

Nou ik vind het er al goed uit zien.
Ze heeft toch al uit gelegd waarom ze het paard nu al rijd!?!?...
Die van mij is ook wat eerder ingereden,,
veel plezier nog met het beesie!!

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 18:03

bedankt voor de reacties

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:35

Er is ook een verschil tussen rijden en rijden. Je kunt daar verschillende dingen onder verstaan. De 1 rijdt 7 dagen per week een uur en YoJcE rijdt 3 keer per week een kwartier. Dat vind ik een heel verschil. Ik zie dit veel liever dan iemand die een paard met 3.5 jaar gelijk elke dag intensief laat lopen.

uruguay

Re: Whizy (oo seven X wolfgang) 3 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:14

Hallo!

Leuk paardje hoor die Whizy! Ik las het bericht, omdat ik op "OO Seven" zocht. Ik heb zelf een 4,5-jarige OO Seven x Chronos. Hij heeft wel wat weg van die van jou:-)

Is die van jou ook zo lief in de omgang? En lekker voorwaarts met rijden? Die van mij wel:-) En ja.....die bokken neem ik dan af an toe maar voor lief. Bij mij wordt dat ook steeds minder en ze steigert ook haast niet meer:-)

Ik wilde wel foto plaatsen, maar weet niet hoe dat moet.

Heb je al wedstrijdplannen voor het komende seizoen? Ik ga volgende week mijn eerste wedstrijd met haar rijden:-)

Veel plezier nog met je paardje!!!

Goldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:12

Wat een geweldig paard zeg, je zit er ook netjes op en zit der niet in de weg. Ik vind der wel groot zeg

Only_Tom schreef:
Misschien is het handig als je van te voren even longeerd, dan kan de eerste gekheid eruit.. Ik doe het altijd wel!

Dat heb ik ook ooit eens gedaan bij een groen paardje. Dat doe ik dus nooit meer. Ze wist dat ze aan de longeerlijn zich dan uit mocht leven en was daarna niet meer normaal te longeren.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:14

Leuke foto's hoor...

Wow wat kan hij hoog bokken.. Maarjahh daar zijn ze jong voor.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:16

Wat een mooie actie, haha
Leuk paard zeg!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:26

Goldie schreef:
Wat een geweldig paard zeg, je zit er ook netjes op en zit der niet in de weg. Ik vind der wel groot zeg

Only_Tom schreef:
Misschien is het handig als je van te voren even longeerd, dan kan de eerste gekheid eruit.. Ik doe het altijd wel!

Dat heb ik ook ooit eens gedaan bij een groen paardje. Dat doe ik dus nooit meer. Ze wist dat ze aan de longeerlijn zich dan uit mocht leven en was daarna niet meer normaal te longeren.

Een jong dier de benen laten strekken aan de longeerlijn is absoluut niet verkeerd! Hoe liet jij haar blijken dat ze gek mocht doen dan? Door zelfs als een of ander konijn achter haar aan te rennen en haar op te jagen? Wanneer een paard niet te veel energie heeft, zal zij uit zichzelf ook niet gek gaan doen aan de longe ! Een prima optie dus, eerst longeren!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:52

Knappe merrie zeg! Het lijkt wel een kasteel met jullie ernaast op die eerste foto!
En ze kan fiks bokken! Lekker soepel...
Echt een leuk dier!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:00

Luuz schreef:
Er is ook een verschil tussen rijden en rijden. Je kunt daar verschillende dingen onder verstaan. De 1 rijdt 7 dagen per week een uur en YoJcE rijdt 3 keer per week een kwartier. Dat vind ik een heel verschil. Ik zie dit veel liever dan iemand die een paard met 3.5 jaar gelijk elke dag intensief laat lopen.

Je kan natuurlijk ook met die 3,5 jarige even rustig beginnen. Maar goed, daar is al genoeg over gezegd, en er zijn andere topics waar die discussie thuis hoort.

@Yojce: je hebt een knappe merrie; hopelijk ga je nog veel plezier aan haar beleven. Ik neem aan dat je straks lekker rustig aan gaat doen, want het zou zonde zijn zo'n leuk paard over de kop te werken voor de predikaten van de fokker (want ik neem aan dat het hem daarom gaat?).

Heeft ze ook zo'n fijn karakter zoals veel andere oo sevens? Ik heb er zelf ook 1: een oo seven x sultan. Een heerlijk paardje vind ik het Geweldig in omgang, leuk koppie en heerlijk nuchter! Prachtpaarden zijn het, net als oo seven zelf!! [er staan foto's van Volumia in mijn profiel]

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:26

ja super fijn dier...lekker soepel in het lijf en mooie nek. en ja, in de omgang is ze echt heel fijn.

die bokken vind ik niet zo erg mag ze gerust een keertje, maar deze zijn er bijna uit. omdat ze van zichzelf zo fris en voorwaarts is bokt en steigert ze dus bijna niet. Die bok op de foto kwam bij het galopaanspringen waar ze even tegen mijn been kwam.

en voor de wedstrijden...die komen wel als ze er klaar voor is...misschien in april eentje ofzo maar idg niet elke week weg

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:45

Gaaf dier, en waarom aan de teugel; omdat het goed is als je dier ontspant in de rug!
Tuurlijk niet te gedwongen maar zeker aan de teugel rijden gelijk, als ie met zijn hoofd omhoog loopt laat ie vaak de rug niet los...ieder zijn eigen manier dus geen gezeur!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:48

Oud topic, slotje dus.