Tom@M1 wedstrijd, specataculare steigerfoto!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:40

Bettine schreef:
Skroderijs schreef:
en pak je hem nou bij zijn borst beet daar? of lijkt dat zo
ik vindt het erg knap dat je er niet af gevallen ben

Ik pak hem om z'n hals beet, zodat ik niet uit evenwicht raak, en niet achterover kan gaan hangen, want dan kan ik hem mee achterover trekken. Methem zo om de hals pakken breng ik hem uit evenwicht, en gaat ie weer op zn voorbenen terug

of juist achterover!
maar gaat hij niet steigeren omdat je niet duidelijk bent in je hulpen? dat kan natuurlijk ook hé!

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:48

Jezus hahah wat een gave fotow.. ma niet gaaf om er op te zitten hihi ernstig hoog..

anydale

Re: Tom@M1 wedstrijd, specataculare steigerfoto!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:46

Zo he, da's niet mis! Zonde dat hij zo steigert de laatste tijd, maar de gewone foto ziet er wel leuk uit afgezien van de stress dan

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:51

Perzik schreef:
maar gaat hij niet steigeren omdat je niet duidelijk bent in je hulpen? dat kan natuurlijk ook hé!

Haha wil een paard zo hoog steigeren moet je wel heel heftig verkeerd zitten met je hulpen. Als het koud is komen sommige hete paarden gewoon snel omhoog. Heb er zelf ook zo een... (zie foto in avater )Ik corrigeer ook, straf niet af. Een tik geven heeft vaak averechts effect terwijl voorwaarts houden vaak zorgt dat hij geen kans krijgt omhoog te krijgen. Verder vind ik je heel netjes zitten tijdens het steigeren, zo trek je hem niet naar achter. Hij is niet zo oud toch? Mijne word braver naarmate hij ouder word en verder in de training is. Hoop voor jou ook!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 00:10

@Perzik, als ik naar voren ga hangen breng ik mijn gewicht naar voren waardoor ik juist voorkom dat hij achterover gaat

@sophie_kurk: hij is 5 nu, denk nu goed een jaar onder t zadel

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:16

ik snap niet waarom dat mensen die weten dat je paard zo hoog steigerd, de beugels niet uitgooien als ze gaan steigeren. Als hij dan achterover klap zit jij er tenminste niet tussenin!!!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 00:18

En er gelijk afvallen en mn nek breken zeker...
Als ik doorheb dat een paard achterover gaat sta ik er écht wel gelijk naast hoor.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 07:15

Ach Bettine, je weet t, de beste stuurlui staan aan wal!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:55

Ook eng voor de voorlezer die daar staan! Oppeens zo'n paard voor je hebben staan!

Maar het is wel een bloedmooi dier
Wat wij doen met paarden die dat wel eens willen is rond houden en vooruit schoppen

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:57

Bettine schreef:
renes schreef:
Weet je ook waaróm ie t doet? Want das natuurlijk wel handig om te weten. Iets lichamelijks, of gewoon karakter?

Niks lichamelijks in elk geval.
Paard is kerngezond en heeft nergens last van.
Hij eet goed, heeft nog nooit één pas kreupel gelopen in de tijd dat we hem hebben en is zo soepel als een elastiekje. Wat hieruit ook wel weer blijkt, wat ook dit kost hem geen enkele moeite...

Puur het karakter.
Altijd als ik hem nieuwe oefeningen moet gaan leren (nu ben ik bv met travers bezig) dan gaat 'ie ook zo aan de staak. Als hij de oefening eenmaal kent is er niks meer aan de hand.

En zo was hij het er vandaag ook niet mee eens, en dat gaat ook wel weer over.

Het is en blijft een Ferro (x Zuidhorn)

leuk ferro en Zuidhorn, heb je wel de 2 leukste karakters bij elkaar haha

Hier het topic van mijn ferro X Amor hengst, OOK leuke combi :P
viewtopic.php?f=10&t=506259&p=11610495#11610495

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:12

Dat ziet er wel heel spectaculair uit! Je zou 'm eens moeten proberen bij de Spaanse Rijschool

Het zat zeker in de lucht. Mijn paard was zondag ook al zo vreselijk stout in de proef. Bij A halthouden vier passen achterwaarts.... gaf ie ook een geheel eigen invulling aan Gelukkig steigert ie niet zo eng hoog als Tom.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:20

Nimmedor schreef:
Ook eng voor de voorlezer die daar staan! Oppeens zo'n paard voor je hebben staan!

Ik ben zo'n voorlezer die met enige regelmaat hele rare dingen voorbij ziet komen, blijf stug doorlezen, want ja als iemand vier keer in de rondte gesprongen is, weet degene die er op zit echt niet meer waar hij heen moet, dus ik lees gewoon door en doe net of alles normaal is. Moet wel eerlijk zeggen dat ik zoiets als wat die van Bettine doet ook echt meegemaakt heb en je hart zit echt in je keel, maar ja je leest gewoon het onderdeel nog een keer of vijf.....en uiteindelijk gaat de proef weer verder

Enne....geen haar op mijn hoofd die erover denkt om op zulke paarden te stappen hoor, dus ik heb diepe bewondering voor je Bettine!!!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:20

wow, wel gaaf zon foto

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:23

En dan nog 136 pnt, knap hoor!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:36

SooSoo die Stijgerd eCht hoog,, iiCk hoop dat je erOp bent blijft zitten

GrOetjess Jill

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:43

Jee echt een gave foto, de fotograaf heeft wel een goede timing (of veel mogelijkheden gehad hehe).
Maar ik heb intens respect voor je hoe je erop zit hoor.

Vervelend dat hij dat steeds doet bij iets nieuws, ik hoop voor je dat het er wel uit gaat want verder vind ik het echt een leuk beest!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 10:46

Nimmedor schreef:
leuk ferro en Zuidhorn, heb je wel de 2 leukste karakters bij elkaar haha

Hier het topic van mijn ferro X Amor hengst, OOK leuke combi :P
viewtopic.php?f=10&t=506259&p=11610495#11610495

Ja klopt. Dat is lastig x heet
Maar het gaat redelijk tot nu toe (gelukkig) nog niet echt gevaalrijke situaties gehad.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:05

zo wel een mooi paard hoor!!!!!!!!!!!!

kuzzzzzzzzzzzz odettelover

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:37

Ik vind dat ie op de eerste foto iets té ver op zijn achterhand loopt
2e foto ziet er goed uit
Mooi paard!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 13:07

Venetia schreef:
Jee echt een gave foto, de fotograaf heeft wel een goede timing (of veel mogelijkheden gehad hehe).

Denk beide
Maar thanks

Globetje schreef:
Ik vind dat ie op de eerste foto iets té ver op zijn achterhand loopt
2e foto ziet er goed uit
Mooi paard!

Dankje.

Ja op de achterhand komen kan ie wel he
En ver van de grond lopen ook

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:32

ik vind het wel een heel mooi paard! De pony waar ik wedstrijden op gereden had stijgerde ook zo! Hij stond dan ook rechtop. Op een gegeven momenty wen je eraan en ben je ook niet meer bang. Hij wist hoe ver hij kon gaan, met jonge paarden viond ik jet gevaarlijker. Zij weten niet hoe ver ze kunnen gaan. Het stijgeren vond ik zefl nooit eng. maar degene die mee waren wel. Op een gegeven moment werd het minder en zijn we erg snel vooruit gegaan. We zijn gaan springen en na een half jaar waren we van b in de m beland!

Liesjuhh_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:55

Bettine schreef:
Maar misschien helpt het om hem gelijk z'n hoofd één kant op te doen, verliest hij zijn evenwicht en komt hij naar beneden.

ja of hij klapt juist acherover!! Wel een super mooi paard btw!! Hopen dat het ook echt wat beter gaan snel!!

Malibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:05

[quote="Bettine
@sophie_kurk: hij is 5 nu, denk nu goed een jaar onder t zadel [/quote]

Kan het niet zijn dat het allemaal wat te snel gaat voor hem?

Ook al zou hij het lichamelijk wel aankunnen, dan moet een paard het ook nog 'mentaal' aan kunnen...

Persoonlijk vind ik het best snel al hij een ruim jaar onder het zadel is en dan al M1 te rijden.
Sommige paarden kunnen het best aan, maar het steigeren is misschien toch een teken dat er te veel druk achter staat. Wedstrijden brengen nou eenmaal spanning/druk met zich mee...
Het reizen, andere omgeving en zelf ben je ook nog wel een beetje zenuwachtig, dat komt allemaal op het paard af.
Misschien toch een stapje terug doen, voordat het te laat is...

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:15

@Malibu: Hij krijgt regelmatig een weekje rust, en rij hem meestal nog geen 6 dagen in de week. Erg hard hoeft 'ie niet te werken.

Mentaal kan ie het zéker wel aan, en krijg goede begeleiding.
Ben vorig jaar maart met wedstrijden begonnen, en nu net een maand geleden voor het eerst M1 gestart.
Dus heb 8 maanden over de L1 en L2 gedaan, en die ook helemaal uit gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer niet

puccalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:30

Zo die steigert echt hoog zeg, ik vond het er best wel eng uitzien. Maar gelukkig kwam je paard weer op 4 benen terecht en is hij niet achterover geklapt.