Even horen.. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Even horen.. vlietstede schreef:Hoi Franny,
ik heb ook nog wel enkele nieuwe paarden. Als je het leuk vind kom gerust eens rijden. Zal geen foto's van je maken of alleen van je grote teen ofzo, of van het koppie van het paard.
Jij durft zeg, en dan bedoel ik niet dat je rustig op de meeste paarden stapt en er het beste van probeert te maken, maar dat je een serie foto's hier zet op bokt. Ik zou moedeloos worden van zoveel reacties.
en vooral het soort reacties. Zo te zien hadden uiteindelijk paard en ruiter plezier in het werk. Lijkt met het voornaamste.
Enne nogmaals, je bent van harte welkom in Drenthe,......maar graag wel zonder die bergen sneeuw van dit voorjaar.
Misschien zijn er nog wel mensen die veel kritiek hadden op Franny en nu eens naar Kimmy stappen om deze paarden zelf ook eens te rijden. Kimmy maakt wel foto's; leveren wij wel lekker commentaar
kjoetie schreef:ik heb vandaag zelf heel even op Lazlo gereden, en ik vind het zo knap hoe ze hem aan het lopen heeft! Dat beest gooit zo onwijs hoog op, was meer vasthouden dan rijden Zware aanfluiting komt ook wel omdat ik al eeuwen niet meer op zo'n groot gevaarte gereden heb, maar ze heeft hem echt knap aan het lopen, hij kan zo fijn gaan... Ik zou het er voor doen hoor, zo kunnen rijden als Frannie
kimmie261 schreef:fran kan gewoon hartstikke lekker rijden,ik wou maar dat ze wat meer tijd had....
word er helemaal verlegen van... Navidad schreef:ik vind het er niet verkeerd uitzien.
een tip, ik weet niet of de fotos door elkaar staan, maar de eerste foto losstappen, ik vind hem daar echt een beetje scheef lopen, probeer hem recht tussen je benen te houden. als het paard vast zit op alle twee de kanten, werk je dat niet los met inbuigen. probeer hem wat meer recht te richten en rij een paar voltes gewoon recht zonder inbuiging, enkele aanleuning op je buitenteugel en rij hem op je been naar beneden en probeer hem daarbij wat meer uit te leggen, met het neusje naar het zand dus. als dat lukt ga je wat meer oprichting vragen en dan kan je met de juiste aanleuning zeggen, ik rij hem op de binnen hoefslag en vraag stelling (naar binnen en buiten) doe dat een paar keer en rij hem weer laag met het neusje over de grond.
een paard wat vast zit, moet je de tijd gunnen om los te komen, dat kan niet in een keer, maar je moet het wel blijven trainen. sommige fotos, vind ik ook inderdaad lijken of die naar beneden word getrokken, maar daar ga ik niet over oordelen want het kan een vertekend beeld zijn.
een paard wat vast zit heeft geen tacktische draf, als die echt vast zit en als je hem dan gelijk opgericht door rijd, loopt die onregelmatig. probeer hem dus wat recht te stellen en rij hem dus voorwaarts en enkel een keer trug (schijnovergangen exc)
Dit bericht is niet aanvallend bedoeld aan de ruiter over de eigenaar, het zijn alleen maar tips, ik zou naar deze manier van rijden ook best kunnen kijken.
succes ermee