Waventy @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:39

Hoop dat jullie beseffen dat ik niets doe zonder daar niet over na gedacht te hebben. Als hij 3 jaar nodig heeft voordat ik daar op kan dan mag hij die hebben.. Ik doe alleen wat hij aankan, en een paard geeft zijn grens wel aan, alleen ben ik niet opzoek naar die grens.
Omdat ik net zoals iedereen lang van mijn paard wil genieten.

jullie hebben het over slijjtage... hij slijt meer van het gekloot in de wei dan eens een rondje rennen aan de lijn.. en heb geen 1 paard, die last heeft van een eventuele overbelasting...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:39

karoliena schreef:
Ja dat zeg je goed te zwaar belasten. Mijn paardje was vroeg rijp daarmee ben ik ook met 2.5 jaar begonnen met longeren, meerdere keren per week en met drie jaar zijn we erop gestapt. Mijn andere paardje is veel later met alles dus daar beginnen we waarschijnlijk later mee met erop stappen.

Welke leeftijd dan ook overbelasting is nooit goed, maar dit is echt geen overbelasting hoor.

Dan had die van mij al lang een peesblessure gehad of zo

Wat niet is kan nog komen...
Het kan goed gaan, maar of het slim is?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:40

Goed gezegd @ wjerdo
Laatst bijgewerkt door LADPR op 07-12-05 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:40

MissJ schreef:

De tijd zal het leren..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:41

MissJ schreef:
karoliena schreef:
Ja dat zeg je goed te zwaar belasten. Mijn paardje was vroeg rijp daarmee ben ik ook met 2.5 jaar begonnen met longeren, meerdere keren per week en met drie jaar zijn we erop gestapt. Mijn andere paardje is veel later met alles dus daar beginnen we waarschijnlijk later mee met erop stappen.

Welke leeftijd dan ook overbelasting is nooit goed, maar dit is echt geen overbelasting hoor.

Dan had die van mij al lang een peesblessure gehad of zo

Als jij dit lichte werk al overbelasting noemt dan snap ik niet dat er zoveel paarden rondlopen die op leeftijd zijn en nog prima functioneren die allemaal op 3 jarige leeftijd bereden zijn
Laatst bijgewerkt door LADPR op 07-12-05 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:41

een paard van nu 15 jaar zou dan echt al daar last van hebben gehad.. En geloof me hij heeft liever een zadel op zijn rug en een hoofdstel in dan een andere knol die boven op hem springt en hem de wei doorsleurt.. Vraag me af wat slecht is?

WE spreken ons over 8 jaar oke?

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:42

wjerdo schreef:
Hoop dat jullie beseffen dat ik niets doe zonder daar niet over na gedacht te hebben. Als hij 3 jaar nodig heeft voordat ik daar op kan dan mag hij die hebben.. Ik doe alleen wat hij aankan, en een paard geeft zijn grens wel aan, alleen ben ik niet opzoek naar die grens.
Omdat ik net zoals iedereen lang van mijn paard wil genieten.

jullie hebben het over slijjtage... hij slijt meer van het gekloot in de wei dan eens een rondje rennen aan de lijn.. en heb geen 1 paard, die last heeft van een eventuele overbelasting...

Slecht argument.
Of hou jij je paarden dan ook maar voor de rest van hun leven binnen?

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:42

Nee die van mij staan lekker uren in het land. Lekker hard worden zoals het hoort.
Was om aan te geven dat hij van dit 'werk' echt niet slijt, zoals jullie dit als een soap aan het maken zijn.
Laatst bijgewerkt door Waventy op 07-12-05 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:42

Ach de gemiddelde leeftijd van de kwpner ligt niet voor niets op de 8 jaar..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:43

Ja dat is belangrijk, topic gaat nu wel een vervelende kant op.

Paardje is verdorie bijan drie en hij word alleen zadelmak gemaakt

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:43

karoliena schreef:
Als jij dit lichte werk al overbelasting noemt dan snap ik niet dat er zoveel paarden rondlopen die op leeftijd zijn en nog prima functioneren die allemaal op 3 jarige leeftijd bereden zijn

Na 1x snap ik je punt ook wel.
Hmm, nou ja, dan zal ik maar niet zeggen dat de kwaliteit van de jonge paarden tenwoordig hard achteruit rolt, en dat paarden steeds jonger versleten zijn.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:44

Merk ik niets van, misschien in de wedstrijdsport ja, maar dat komt niet omdat ze op 3 jarige leeftijd ingereden worden maar doordat er in de eerste tijd giga veel overvraagd word omdat het zo snel mogelijk op hoog niveau moet zitten

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:45

karoliena schreef:

Ja dat is belangrijk, topic gaat nu wel een vervelende kant op.

Paardje is verdorie bijan drie en hij word alleen zadelmak gemaakt

Als ze geen commentaar wil moet ze geen foto's plaatsen.
TS, noem het een soap, ik vind het treurig.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:45

MissJ schreef:
karoliena schreef:

Na 1x snap ik je punt ook wel.
Hmm, nou ja, dan zal ik maar niet zeggen dat de kwaliteit van de jonge paarden tenwoordig hard achteruit rolt, en dat paarden steeds jonger versleten zijn.

precies mijn punt met mijn vorige post

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:46

Laat iedereen lekker zijn mening hebben. Jij vind 2.5 jaar dus geen normale leeftijd om zadelmak te maken dan hoef je andere toch niet jou mening op te dringen?

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:48

Doe eens realistisch aub...
Jullie weten allemaal dat een paard van lichte arbeid, op een leeftijd van bijna 3 jaar niet slechter wordt.
Dat hij geestelijk en lichamelijk moet groeien ben ik het helemaal met jullie eens! Maar die kans heeft hij en die krijgt hij.
Daar gaat niets vanaf omdat hij af en toe een rondje loopt met een zadel en hoofdstel aan.
ALs ik er nu iedere dag 1 uur op zou zitten, dan kon ik jullie alleen maar gelijk geven.

Foto's zet je neer omdat je trots op je paard bent, en mensen wil laten zien dat het goed gaat ookal zijn ze er al vanaf dat ik hem heb over aan het zeuren... Dat hij dat niet kon en dat dat te vroeg was.. en dat hij niet op stal mocht bla bla.. Ik heb het tegendeel bewezen.. Mijn paard wordt paard en is volwassen aan het worden.. Als ik alles niet had gedaan wat ik nu had gedaan, had ik niet zn makkelijk en happy paard gehad en dan zeker niet zo ontwikkeld zoals hij nu al is.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:48

karoliena schreef:
Laat iedereen lekker zijn mening hebben. Jij vind 2.5 jaar dus geen normale leeftijd om zadelmak te maken dan hoef je andere toch niet jou mening op te dringen?

Wie doet dat dan?
Ik geef gewoon aan dat ik het er niet mee eens ben.
Ik leef heus niet in de naieve veronderstelling dat zij er iets mee doet.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:50

MissJ schreef:
karoliena schreef:

Wie doet dat dan?
Ik geef gewoon aan dat ik het er niet mee eens ben.
Ik leef heus niet in de naieve veronderstelling dat zij er iets mee doet.

Sneu en zielig vind ik niet je mening geven meer dat word meer afkraken en duidelijk door laten schemeren dat je het belachelijk vind

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:50

zal er ook niets mee doen Missj, iedereen heeft zijn eigen manier en ik deel deze met zeer veel andere mensen... En weer anderen doen het zo.. Niet dat ik het altijd met hun manier eens ben..
Zoals ik al zei:
Ik begin met 2,5 bij a en eindig over een jaar bij de z.
De meeste beginnen met 3 bij de a en zijn na 3 maanden bij de z.
Het is maar wat je onder overbelasting verstaat.

Waventy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:51

maar het gaat erg off topic. zullen we gewoon weer on gaan ?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:51

Volgens mij valt dat wel mee, het is meer de manier waarop je het opvat.
Het is tenslotte een openbaar forum en daar mogen wij onze mening geven aangezien zij haar foto's laat zien.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:51

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens maar vind een hoop mensen hier echt te ver gaan

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:52

Volgens mij wordt longeren als zeer belastend omschreven voor de benen. Een paard die een peesblessure heeft gehad, mag je eerder rijden dan longeren.

Maar goed, ook ik zal er verder niet op ingaan, ik hoop dat de TS nog jarenlang plezier zal beleven aan haar paard. En dat ze wat minder fanatiek met hem aan de gang gaat de komende maanden .

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:52

Als je minder fanatiek zegt bedoel je dus stil laten staan neem ik aan? Minder fanatiek kan niet eens

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:53

ik vind dat de TS het nu een stuk beter uitlegd, had ik nit verwacht na de eerste post, waarin meteen voorafgaan verdedigd werd.
het klinkt er wel naar dat ze weet wat ze doet.

ik hoop dat het inerdaad goed gaat, ik vind het redelijk jong, maar het paard is eind 2, niet pas 2 geworden.