Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
karoliena schreef:Ja dat zeg je goed te zwaar belasten. Mijn paardje was vroeg rijp daarmee ben ik ook met 2.5 jaar begonnen met longeren, meerdere keren per week en met drie jaar zijn we erop gestapt. Mijn andere paardje is veel later met alles dus daar beginnen we waarschijnlijk later mee met erop stappen.
Welke leeftijd dan ook overbelasting is nooit goed, maar dit is echt geen overbelasting hoor.
Dan had die van mij al lang een peesblessure gehad of zo
MissJ schreef:Wat niet is kan nog komen...
Het kan goed gaan, maar of het slim is?
MissJ schreef:karoliena schreef:Ja dat zeg je goed te zwaar belasten. Mijn paardje was vroeg rijp daarmee ben ik ook met 2.5 jaar begonnen met longeren, meerdere keren per week en met drie jaar zijn we erop gestapt. Mijn andere paardje is veel later met alles dus daar beginnen we waarschijnlijk later mee met erop stappen.
Welke leeftijd dan ook overbelasting is nooit goed, maar dit is echt geen overbelasting hoor.
Dan had die van mij al lang een peesblessure gehad of zo
Wat niet is kan nog komen...
Het kan goed gaan, maar of het slim is?
wjerdo schreef:Hoop dat jullie beseffen dat ik niets doe zonder daar niet over na gedacht te hebben. Als hij 3 jaar nodig heeft voordat ik daar op kan dan mag hij die hebben.. Ik doe alleen wat hij aankan, en een paard geeft zijn grens wel aan, alleen ben ik niet opzoek naar die grens.
Omdat ik net zoals iedereen lang van mijn paard wil genieten.
jullie hebben het over slijjtage... hij slijt meer van het gekloot in de wei dan eens een rondje rennen aan de lijn.. en heb geen 1 paard, die last heeft van een eventuele overbelasting...
karoliena schreef:Als jij dit lichte werk al overbelasting noemt dan snap ik niet dat er zoveel paarden rondlopen die op leeftijd zijn en nog prima functioneren die allemaal op 3 jarige leeftijd bereden zijn
karoliena schreef:
Ja dat is belangrijk, topic gaat nu wel een vervelende kant op.
Paardje is verdorie bijan drie en hij word alleen zadelmak gemaakt
MissJ schreef:karoliena schreef:Als jij dit lichte werk al overbelasting noemt dan snap ik niet dat er zoveel paarden rondlopen die op leeftijd zijn en nog prima functioneren die allemaal op 3 jarige leeftijd bereden zijn
Na 1x snap ik je punt ook wel.
Hmm, nou ja, dan zal ik maar niet zeggen dat de kwaliteit van de jonge paarden tenwoordig hard achteruit rolt, en dat paarden steeds jonger versleten zijn.
karoliena schreef:Laat iedereen lekker zijn mening hebben. Jij vind 2.5 jaar dus geen normale leeftijd om zadelmak te maken dan hoef je andere toch niet jou mening op te dringen?
MissJ schreef:karoliena schreef:Laat iedereen lekker zijn mening hebben. Jij vind 2.5 jaar dus geen normale leeftijd om zadelmak te maken dan hoef je andere toch niet jou mening op te dringen?
Wie doet dat dan?
Ik geef gewoon aan dat ik het er niet mee eens ben.
Ik leef heus niet in de naieve veronderstelling dat zij er iets mee doet.
.