Stoere haf zonder zadel over de 1.20!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aragon

Re: Stoere haf zonder zadel over de 1.20!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:59

Echt knap dat je doet! Ik doe het je niet na

meklabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:25

SJONGE JONGE JONGE.. waarom moeten ze op bokt altijd zoo zijken,, de pony heeft er plezier in,, en merel en amy ook.. ik ben er vaak genoeg bij geweest om te kunne zien dat die pony het nii slecht heeft.. die pony heeft nog nooit ergens last van gehad zover ik weet, en hij springt het met gemak! ik spring ook zovaak 1.20 zonder zadel, en die zitten van hun zijn echt niet zo slecht, en vooral lijkt het misschien omdat het moment opnames zijn.. probeer zelf maar eens om netjes te blijven zitten boven een sprong.. ik druf te wedden dat dat die mensen ook niet lutk!! en als dr mensen problemen mee hebben.. dan PM je maar.. en dan mag je me haarfijn uitgaan leggen wat je probleem is.. en als je een keer langs wil komen of what ever.. dan zeg je het maar.. !! okej.. ze zullen vast wel eens een keer iets fout doen.. maar ik ken niemand die perfect rijdt.. en als je het zelf allemaal zoo goed weet.. dan zeg het maar tegen jezelf.. en val daar geen onschuldige lieve mensjes mee last okay..??

doeii (K) HVJullie .. enne nog veel plezier met wal.. (K) ik zie jullie vast snel weer en trek je niks van die penny's aan m0ppies ze weten gwoon niet waar ze het over hebben

( en geen commentaar op msn taal!!.. want ik zoek het nii om het te verbeteren..)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:29

Stoere haf
Lijkt me best eng zonder zadel zo hoog te springen!
En idd heeeel goed dat dat meisje dr sporen af heeft gedaan met het springen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:33

meklabo: volgens mij zegt niemand hier op bokt dat deze pony het slecht heeft of er slecht uitziet ofzo. men zegt dat het beter/fijner voor de rug van de pony is om met zadel te springen.

en nee, ik kan het niet beter zonder zadel. spring daarom ook altijd met zadel

en als al deze mensen penny zijn bestaat bokt voor 99% uit penny's denk ik

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:36

Kris25 schreef:
Heeft niets met KWPN-ers te maken, maar meestal is bij dit ras (ook bij Tinkers en friese paardjes) de pees, bot en spier structuur anders en daardoor is het voor de meeste niet goed zo hoog te springen. Wanneer je er eentje treft die het allemaal goed kan en er geen last van ondervind, dan heb je mazzel.
Wel gaaf, een L-parcours met een tinker!

ik zie toch f héél wat vaker een geblesseerd sportgefokt paard dan een haflinger. Echt dikke onzin. Ik spring ook met mijn c-ponyhaflinger een parcours van dik 80 cm.. En los ook nog wel eens een metertje.. Dikke onzin. Vind het er leuk uitzien! En een vette haflinger!

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:37

Wat heeft bokt toch tegen lol met je knol topics?
Jullie zeggen dat Amy niet leest,maar jullie lezen zelf ook niet goed denk ik .Als Wally het teveel ofzo vond,zou hij het zeker hebben laten merken.
Wally en Amy en Merel hebben gewoon veel lol,dat is het voornaamste .

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:46

heeej merel en amy:d.. gave foto's!!.. we gaan weer een x lekker met zn allen buiten in de kampina springen jaa?:D

Kus Hvj Lynn

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:57

ik kreeg een beetje K*t gevoel bij deze foto's,vind het der zeer zeker niet prettig uitzien,hoe denk ja dat dat voelt voor een paard zijn rug?hij moet en omhoog springen(mega hoogte)en ondertussen zit er een niet stabiel persoon op (stabiel zitten lukt niet met die hoogte zonder zadel),en je bene klappen helemaal naar achter,denk om die pony zijn lijf!
zadels zijn er niks voor niks,klein sprongetje zonder zadel kan geen kwaad,maar zodra je deze hoogtes gaat doen moet je houden stabiel en stil zijn.
en geen commentaar over je cap??stel je voor het gaat wel mis,springen met die hoogte zonder zadel en zonder cap,meisje ga zo door,dadelijk breek(of erger)je nog wat

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 19:59

@Amsolusa: Das goed

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:07

Juco schreef:
Ik zag de eerste foto's met die sporen en zwwep en dacht: het arme beest, ze gaan zo springen!
Maar tot mijn grote vreugde waren ze bij de springfoto's verdwenen! Dus ruiters met zelfkennis. M.i. getuigd dit van paardenliefde.

mee eens!!!

alleen hield hij zijn staart zo angstvallig tussen zijn benen, why's that?

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:11

Er wordt wel zo leuk gezegt dat hafs niet gebouwd zijn om te springen maar zijn we nu niet vergeten dat springen voor geen enkel paard natuurlijk is? Ik weet niet of dit al eerder is geplaatst want ik heb niet alles gelezen.
En over de foto's, die ene foto waar de pony echt stijl tegen de spong opspringt (zeg maar) vind ik echt heeeel gaaf

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:13

knolliepower schreef:
vet stoer
doe het jullie niet na

@tessyke: peesbeschermers hebben voor het springen vaak geen nut, er zit namelijk geen bescherming aan de voorkant van het been. En dus bij een balkje aantikken beschermt een beschermer dus echt niet. Ik heb liever wel beschermers om omdat je grotere galop sprongen maakt bij het springen en de kans dus wel ietje meer aanwezig is, maar een noodzaak is het niet

PEESbeschermers zijn ook niet bedoeld voor de voorkant van de benen, maar voor de PEZEN!! Een paard zou zichzelf misschien aan kunnen schoppen in de landing, nooit aan gedacht??? Ik vind persoonlijk beenbescherming WEL erg belangrijk met springen!
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 05-12-05 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:14

miss_jumpy schreef:
knolliepower schreef:
vet stoer
doe het jullie niet na

@tessyke: peesbeschermers hebben voor het springen vaak geen nut, er zit namelijk geen bescherming aan de voorkant van het been. En dus bij een balkje aantikken beschermt een beschermer dus echt niet. Ik heb liever wel beschermers om omdat je grotere galop sprongen maakt bij het springen en de kans dus wel ietje meer aanwezig is, maar een noodzaak is het niet

PEESbeschermers zijn ook niet bedoeld voor de voorkant van de benen, maar voor de PEZEN!! Een paard zou zichzelf misschien aan kunnen schoppen in de landing, nooit aan gedacht??? Ik vind persoonlijke beenbescherming WEL erg belangrijk met springen!

nee, sorry nooit aan gedacht

EBIM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:16

Jeetje wat goed dat jullie dat kunnen! Doe ik jullie absoluut niet na!
Zou niet eens durven

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:27

ik vind het heel knap dat jullie dit kunnen!!

de mensen die zeggen dat haflingers niet hoog mogen springen dan
zou k maar niet op springwedstrijden komen!!springen zo vaak
haflingers mee, dat vind ik echt onzin!!

wat ik ok onzin vind is dat mensen meteen met penny beginnen te
schelden!!dit vind ik nu zo'n dom verzinsel!!penny is gewoon een
blad met strips net als de de donald duck enz.
k vind dat hier geen mensen mee belachelijk mogen worden gemaakt

ik weet ok nie zo goed wat ik over het zonder zadel of dat het paardje
er plezier van heeft moet denken!!
mijn paard houd er ook van om hard te lopen maar als k niet meedenk
dan loopt ze der eigen kapot!!dus of een paard plezier heeft wil
niets zeggen vind ik!!
denk gewoon wat je zelf het beste vind!!j merkt vanzelf wel of het
goed is voor je paard of niet!!
IK PERSOONLIJK, mijn mening dus, zou dit niet zo snel doen vanwege
het niet makkelijk zitten!!met zadel kun je bij de landing in d beugels
gaan staan om een schok te voorkomen!!

veel plezier met je paardje verder!!ik vind het een hele stoere haf!!
zou er ook wel eentje willen hebben!!;)

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:45

loulou schreef:
meklabo: volgens mij zegt niemand hier op bokt dat deze pony het slecht heeft of er slecht uitziet ofzo. men zegt dat het beter/fijner voor de rug van de pony is om met zadel te springen.

en nee, ik kan het niet beter zonder zadel. spring daarom ook altijd met zadel

en als al deze mensen penny zijn bestaat bokt voor 99% uit penny's denk ik

misschien als je iets beter leest snap je het ik heb het erover dat er hier steeds ammel gezeurt wordt over dat het slecht is voor de pony,, en dat springen voor haflingers niet goed is.. dus lees de volgende keer wat beter mjaa.. en ik zeg niet dat al die mensen penny's zijn.. ik heb het alleen over de mensen die doen ofdat ze er verstand van hebben, en die denken dat ze alles weten.. terwijl dat niet zo is en hoe jij springt moet jij weten,, als jij graag met zadel wil springen moet je dat vooral doen.. en als er toevallig mensen met een andere rijstijl zijn.. bijv. dat ze voor een keer zonder zadel springen.. laat die mensen dat dan ook gewoon doen.. ze weten vast wel wat goed voor hun pony is.. en zolang hij niet van jullie is hebben jullie er niks over te zeggen

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:51

die foto's staan erbij met het idee dat er wel wat commentaar gegeven mag worden.. als het maar VRIENDELIJK is ... de meeste berichtjes zijn aardig en enthausiast... en als iemand commentaar heeft waar deze meiden iets van kunne leren, ga je gang maar hou t aardig

meklabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:58

whahaha amsolusa .. you go girl .. nii al te wijs gaan doen he .. doegg.. m0p zie je morge XxX HVJee Lynn-Daa Pin-Daaaa

meklabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:00

maar amsolusa.. vind je nou nii da hier veel pindaa penny's zijn?? snap jij nog waarom ze zoooo moeilijk doen?? .. owjaa.. ik heb trouwes nieuw rijdstertje voor klaasiieehj .. weet je wie AMY .. sgattig he

doeii (K) hvj

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:00

bedankt rox. . ik dacht.. laat ik verstandig doen... Vrede op aarde vooral rond de kerst tijd

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:01

leuke haf!
ziet er netjes uit
maar de eerste die springt probeer je benen iets minder ver naar achter te doen, want het lijkt net of je hem in zijn lies trapt! maar kan ook alleen moment opnamen zijn!

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:03

aii.. merel.. je bent wel gevaarlijk bezig hoor.. daak breek je je nek:O enroxanne ook.. en amy ook.. en dan gaan we allemaal doooooood:(

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:05

en merel. . schop die pony nii zo in zn lies.. dalijk gaat die ook dood

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:06

sorry hoor, maar elk paard is anders. tuurlijk, paarden van een ras hebben overeenkomsten, maar de een is de ander niet. en ik neem aan dat ze niet altijd zonder zadel springen. zelf spring ik met zadel, als ik al ga springen.

soms denk ik waarom verschillende mensen na elkaar een soortgelijk comment posten.. alsof ze graag een hoog getal willen hebben bij hun aantal posts. als er nou 10 pagina's zijn snap ik het, maar dit is er maar één, neem dan even de moeite om te lezen..
*dit geld niet voor de paar bovenstaande berichten, dat is grappen op een voorgaande comment, maar als de schrijfster het al uitgelegd heeft hoef je t niet nog eens te zeggen*

meklabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:08

lynn.. je vergeet is .. IK BEN AL DOOD .. en mijn pony ook.. want wij gaan niet goed met onze pony;s om.. want wij springen zonder zadel.. en weet je hoe slegt da wel niii is.. daarom zijn we nou dood