Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en als dr mensen problemen mee hebben.. dan PM je maar..
en dan mag je me haarfijn uitgaan leggen wat je probleem is.. en als je een keer langs wil komen of what ever.. dan zeg je het maar.. !! okej.. ze zullen vast wel eens een keer iets fout doen.. maar ik ken niemand die perfect rijdt.. en als je het zelf allemaal zoo goed weet.. dan zeg het maar tegen jezelf.. en val daar geen onschuldige lieve mensjes mee last okay..??
en trek je niks van die penny's aan m0ppies ze weten gwoon niet waar ze het over hebben

Kris25 schreef:Heeft niets met KWPN-ers te maken, maar meestal is bij dit ras (ook bij Tinkers en friese paardjes) de pees, bot en spier structuur anders en daardoor is het voor de meeste niet goed zo hoog te springen. Wanneer je er eentje treft die het allemaal goed kan en er geen last van ondervind, dan heb je mazzel.
Wel gaaf, een L-parcours met een tinker!
.Als Wally het teveel ofzo vond,zou hij het zeker hebben laten merken.
. 
Juco schreef:Ik zag de eerste foto's met die sporen en zwwep en dacht: het arme beest, ze gaan zo springen!
Maar tot mijn grote vreugde waren ze bij de springfoto's verdwenen! Dus ruiters met zelfkennis. M.i. getuigd dit van paardenliefde.

knolliepower schreef:vet stoer
doe het jullie niet na![]()
@tessyke: peesbeschermers hebben voor het springen vaak geen nut, er zit namelijk geen bescherming aan de voorkant van het been. En dus bij een balkje aantikken beschermt een beschermer dus echt niet. Ik heb liever wel beschermers om omdat je grotere galop sprongen maakt bij het springen en de kans dus wel ietje meer aanwezig is, maar een noodzaak is het niet
miss_jumpy schreef:knolliepower schreef:vet stoer
doe het jullie niet na![]()
@tessyke: peesbeschermers hebben voor het springen vaak geen nut, er zit namelijk geen bescherming aan de voorkant van het been. En dus bij een balkje aantikken beschermt een beschermer dus echt niet. Ik heb liever wel beschermers om omdat je grotere galop sprongen maakt bij het springen en de kans dus wel ietje meer aanwezig is, maar een noodzaak is het niet
PEESbeschermers zijn ook niet bedoeld voor de voorkant van de benen, maar voor de PEZEN!! Een paard zou zichzelf misschien aan kunnen schoppen in de landing, nooit aan gedacht??? Ik vind persoonlijke beenbescherming WEL erg belangrijk met springen!
loulou schreef:meklabo: volgens mij zegt niemand hier op bokt dat deze pony het slecht heeft of er slecht uitziet ofzo. men zegt dat het beter/fijner voor de rug van de pony is om met zadel te springen.
en nee, ik kan het niet beter zonder zadel. spring daarom ook altijd met zadel
en als al deze mensen penny zijn bestaat bokt voor 99% uit penny's denk ik
ik heb het erover dat er hier steeds ammel gezeurt wordt over dat het slecht is voor de pony,, en dat springen voor haflingers niet goed is.. dus lees de volgende keer wat beter
mjaa.. en ik zeg niet dat al die mensen penny's zijn.. ik heb het alleen over de mensen die doen ofdat ze er verstand van hebben, en die denken dat ze alles weten.. terwijl dat niet zo is
en hoe jij springt moet jij weten,, als jij graag met zadel wil springen moet je dat vooral doen.. en als er toevallig mensen met een andere rijstijl zijn.. bijv. dat ze voor een keer zonder zadel springen.. laat die mensen dat dan ook gewoon doen.. ze weten vast wel wat goed voor hun pony is.. en zolang hij niet van jullie is hebben jullie er niks over te zeggen
.. you go girl
.. nii al te wijs gaan doen he
.. doegg.. m0p zie je morge XxX HVJee Lynn-Daa Pin-Daaaa
snap jij nog waarom ze zoooo moeilijk doen??
.. owjaa.. ik heb trouwes nieuw rijdstertje voor klaasiieehj
.. weet je wie AMY
.. sgattig he 
. ik dacht.. laat ik verstandig doen... Vrede op aarde
vooral rond de kerst tijd

. schop die pony nii zo in zn lies.. dalijk gaat die ook dood
.. IK BEN AL DOOD
.. en mijn pony ook.. want wij gaan niet goed met onze pony;s om.. want wij springen zonder zadel.. en weet je hoe slegt da wel niii is.. daarom zijn we nou dood