plusje met nieuw bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

Re: plusje met nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:43

bonitobol schreef:
Idd , wat je zei over de lesgever is helemaal juist maar ik wist niet dat hij een zwakke rug heeft

en als dat indderdaad zo is...SO WHAT , ik heb ook een zwakke rug en trek mn paard toch ook niet in zn bek.

en die van mij is ook enorm sterk voor de sprong, maar ...mij is geleerd dat je een paard op je zit bij je kan houden dus met mijn enkelgebroken bustrensje is ze prima te rijden hoor...

Ik begrijp best dat dat meisje dat misschien nog niet kan MAAR..
dan is ze toch juist op een manege om dat te LEREN lijkt mij...en niet door hem met een scherp bit in zn bek te trekken bij zich te houden.

maar goed, ik denk dat er wel al genoeg is gezegd.....

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:10

zirkoontje schreef:
bonitobol schreef:
Idd , wat je zei over de lesgever is helemaal juist maar ik wist niet dat hij een zwakke rug heeft

en als dat indderdaad zo is...SO WHAT , ik heb ook een zwakke rug en trek mn paard toch ook niet in zn bek

Heb ik gezegd dat het door zijn zwakke rug komt dat hij teveel trekt? Nee, ik bedoel alleen dat hij door een zwakke rug teveel naar voor zit.
Ik weet ook dat dat geen excuus is om het paard in zijn mond te trekken..Waarom hij zo trok weet ik zelf niet, zou je de persoon zelf moeten vragen, maar die zit niet op bokt denk ik..

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:26

missblue schreef:
Heb ik gezegd dat het door zijn zwakke rug komt dat hij teveel trekt? Nee, ik bedoel alleen dat hij door een zwakke rug teveel naar voor zit.

daar leek het anders wel op.

maar indderdaad jammer dat ie hier niet op bokt zit. Dan kon hij zelf ook verhaal doen maar nu krijgen jullie het over je heen..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:42

Ik heb drie maanden geleden mijn rug gebroken (kan dus wel stellen dat die nu echt zwak is). Toch zit ik nog steeds recht op mijn paard.
Loopt die instructeur in het dagelijs leven ook flink voorovergebogen dan?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:17

Als dat paardrijden heet...

Als dat paard voor beginners niet te rijden is zonder dat bit, dan zet je er gewoon geen beginner op. Als je zo die kinderen moet leren paardrijden, houd ik m'n hart vast voor de toekomst...

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:43

@runningkawa : ik geef je gelijk , je hebt ook bijna altijd gelijk , maar ik vind dat je soms wat minder beledigend/grof mag overkomen.

En over de manege zelf , niet omdat er ineens een scherp bit in zijn mond hangt , dat het een slechte manege is (dan bedoel ik de paarden , verzorging , enz. )
Plus wordt ook bijna nooit op beginners gezet.

En het zijn ook nog eens momentopnames. Ik vind dat je de manege zelf maar eens moet gaan bekijken voordat je echt oordeelt.

Najah mijn mening is gezegt hier

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:48

Het is denk ik maar goed ook dat plusje bijna nooit op beginners gezet wordt...

Sorry, een beetje kinderachtig, maar ik kon het niet laten

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:49

Idd.

En ik geloof dat RK haar mening niet enkel baseert op deze foto's met het ander bitje, maar ook op andere foto's die hier al wel eens zijn voorbij gekomen...
(Ik meen mij daar ook nog iets van te herinneren...)

En idd, momentopnames zeggen niet alles, maar als je al een paar keer dezelfde 'momentopnames' ziet voorbij komen, kun je je toch al een aardig beeld vormen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:29

Idd Sylleke
En dat heb ik ook al een paar keer gezegd in dit topic.

En idd er kan een moment opname zijn van trekken en zware spanning bij het paard, maar niet op elke foto
en dat was toen met die foto's van de instructeur bij 2 verschillende paarden zo

en dan zie je nu weer een beginner, met een verschrikkelijke zit (waar dat meisje niks aan kan doen) waardoor een paard nooit normaal naar een sprong kan komen, met zo'n bit rijden.

Dan zijn het geen moment opnames meer, maar is dat daar allemaal heel gewoon.
En dat is diep, heel diep triest.
want hier komen verschillende jonge ruiters vandaan, die denken dat rijden zo hoort.
Ik hou mijn hart vast voor de (verzorg)paarden van deze ruiters over een tijdje

En dat ik dan wat grof word, interreseert me werkelijk niks
Ik voel aan deze kant van de compu bijna de pijn van de pony
en als je het hebt over grof, kijk daar nog maar eens naar
dan zijn mijn woorden nog veel te aardig...

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:15

Sylleke schreef:
Idd.

En ik geloof dat RK haar mening niet enkel baseert op deze foto's met het ander bitje, maar ook op andere foto's die hier al wel eens zijn voorbij gekomen...
(Ik meen mij daar ook nog iets van te herinneren...)

En idd, momentopnames zeggen niet alles, maar als je al een paar keer dezelfde 'momentopnames' ziet voorbij komen, kun je je toch al een aardig beeld vormen.

ja maar deze momentopnames zijn telkens het zelfde beeld omdat ik telkens maar van 1 hoek van de piste kon trekken... Even kijken of ik nog betere foto's vind en ik ga binnenkort eens deftige dressuurfotootjes van plussie trekken

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:16

runningkawa schreef:
Idd Sylleke
En dat heb ik ook al een paar keer gezegd in dit topic.

En idd er kan een moment opname zijn van trekken en zware spanning bij het paard, maar niet op elke foto
en dat was toen met die foto's van de instructeur bij 2 verschillende paarden zo

en dan zie je nu weer een beginner, met een verschrikkelijke zit (waar dat meisje niks aan kan doen) waardoor een paard nooit normaal naar een sprong kan komen, met zo'n bit rijden.

Dan zijn het geen moment opnames meer, maar is dat daar allemaal heel gewoon.
En dat is diep, heel diep triest.
want hier komen verschillende jonge ruiters vandaan, die denken dat rijden zo hoort.
Ik hou mijn hart vast voor de (verzorg)paarden van deze ruiters over een tijdje

En dat ik dan wat grof word, interreseert me werkelijk niks
Ik voel aan deze kant van de compu bijna de pijn van de pony
en als je het hebt over grof, kijk daar nog maar eens naar
dan zijn mijn woorden nog veel te aardig...

Ik denk dat je niet kan klagen over mijn verzorgpaard ! En als je dat doet is dat toch echt wel onterecht... Paardje wordt met gewone dikke trens gereden.

_Saroosh_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:31

Ik had vroeger ook wel eens problemen met paardrijden, daar ben ik met vrienden rij instucteurs enzo, over gaan praten, we moesten alleen met hetzelfde bitje rijden, en hoofdstel..
daarbij in tegendeel waren er toch wat sterke pony's en paarden bij.
Idd, Dat meisje in het aan het LEREN, als ze bijvoorbeeld dat paard neit aankan dan moet ze er niet op
mogen jullie neit ruilen.. ?
dit is geen aanval hoor, ook niet gemeen bedoeld.
Nu denk ik wel dat ze weet dat ze het bitje neit meer moet gebruiken.
niet dat ik zelfsuperlang rij.
Zelf rij ik ongeveer 2,3 jaar.
en zelf rij ik niet super, het is geen verassing dat een beginnende ruiter iets zelf niet weet, Ik denk wel dat iedereen een keer een fout heeft gemaakt, over het bitje moet ik niet meer ingaan.
Ik stel dit zelf niet voor als paardrijden, Als je een ander bitje moet gebruiken, Kan je het paard niet houden..
dan zijn er nog veel oplossingen, het kan ook aan je houding liggen!
Mag ik vragen hoe lang je al rijd?
Het paard moet wel ruimte hebben!
misschien kan je een keer praten, met je rijinstukteur of rijinstructriese.
ik heb op mijn manege, ook geleerd met stelling, maar niet met compleet losse teugels, en is het niet nodig om te gaan trekken, als je het paard netjes naar beneden wilt hebben.
Je hebt der ook HULPEN voor.
Je kan inmiddels je benen gebruiken, en zachtjes met je handen meegaan, ik had altijd geleerd te knijpen in plaats van trekken of zagen, als wij bij onze manegepaarden trekken dan gaan ze alleen maar bozer en hoger kijken, door zagen en schoppen dan worden ze weleens boos, schieten er bijvoorbeeld vandoor of geven een bok of steigeren.
Je moet gewoon leren niet te trekken, en een goeie houding hebben. (dit wil niet zeggen dat ik perfect rij ofzo )
Sommige dingen vind ik wat moeilijk uit te leggen
Ik geef jou niet de schuld dat je een rare, ofterwijl een verschrikkelijke houding hebt.
doei..

_Saroosh_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:36

Het is eerder een scherpe bit, dat vindt ik eerder onterecht.
Het kan ook perongelijk gaan bij een momentopname, maar lijkt me best toevallig dat je op elke foto zo zit.
Dressuuren?
Tja,, als je dat maar met normaal bitje rijdt, eigenlijk zou ik pas beetje met dressuur beginnen als je een betere houding oppikt!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 21:30

@_sharoosh_ : ik ben dat niet op de foto's en in dressuur heeft het meisje best een redelijke houding..

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:58

bonitobol schreef:
@_sharoosh_ : ik ben dat niet op de foto's en in dressuur heeft het meisje best een redelijke houding..

we wachtten met smart op de foto's ! hopelijk zien we dan een ontspannen en een lekker-door-zijn-lijf-lopende plus ben benieuwd....

(en met een ander bit )

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 22:01

zirkoontje schreef:
bonitobol schreef:

we wachtten met smart op de foto's ! hopelijk zien we dan een ontspannen en een lekker-door-zijn-lijf-lopende plus ben benieuwd....

(en met een ander bit )

wel met een ander bit kan ik niet beloven hé
Trouwens : plus heeft vroeger nog veel dressuur gelopen onder de dochter van de pensionhouders met gewoon bit..

Hairspray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:02

ik heb medelijden met de pony
pony's worden meer en meer gewoon mishandeld op een manege...kdenk dat die kindjes niet eens deftig weten wat ze aan het doen zijn , en ooh die houding

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:18

@runingkawa: We zijn bezig met het opstarten van een undercover actie. Jij gaat toch zeker ook wel mee?

Lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:28

Nou met het bit ben ik het dus totaal niet mee eens! Echt veel te scherp heb echt melijden met dat paardje! Veder over de manege ga ik niets zeggen, ben er nog nooit geweest maar als ik hun was zal ik zeker een gewoon normaal trensje erin doen. Ik vindt toch dat je daar je paard het beste mee kan houden behalve al is je paard extreme druk. Maar wat ik zo zie op de foto's is dat het paard gewoon zenuwachtig wordt bereden. Ligt meestal aan de ruiter maar kan ook aan het paardje zitten. Ook ben ik het er niet mee eens om z'n ruitertje op z'n paardje te zetten! Maar ja dat is mijn mening en ik weet dat het bij manege's zo gaat. Daarom ben ik ook op een Ponyclub gaan rijden: omdat er meestal vriendelijker met de paarden wordt omgegaan en omdat ze echt tijd voor je nemen. Tijd om je iets te leren bij een manege ontbreekt dat nog wel eens. Daar ben je maar een 'lesklant' op een ponyclub kennen ze je meestal echt!
Naja dat is mijn mening en je ziet maar wat je er mee doet, maar echt als ik jou was zou ik eens goed met die manege over leggen over bitten! Oja maar het paardje vindt ik een hele speciale kleur hebben

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 22:29

Kris25 schreef:
@runingkawa: We zijn bezig met het opstarten van een undercover actie. Jij gaat toch zeker ook wel mee?

Je doet maar.. heb je toevallig niet het adres nodig? En zou je die tijd niet beter besteden aan het verzorgen van je paarden?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:36

Dat zullen ze zeker doen, wees daar maar niet bang voor...

Je trok altijd vanuit dezelfde hoek dus je had steeds hetzelfde beeld... Een momentopname kan best, maar vanuit één en dezelfde hoek kan ik wel 20 verschillende momentopnames maken hoor... 't Is niet omdat je in dezelfde hoek staat, dat het beeld altijd hetzelfde is, dat ligt dan wel aan de actie van paard en ruiter...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:41

Mijn paarden worden bijzonder goed verzorgd. Krijgen vier keer per dag te eten en staan de hele dag in een hele grote weide. Worden iedere dag uitgemest en krijgen iedere dag een andere vorm van beweging. Ik geloof niet dat de verzorging van mijn paarden hier centraal staat, maar de verzorging van de paarden op jouw manege!
Ik ben gelukkig niet zo dom, dus het adres kan ik zelf wel achterhalen..

Tanjake13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:59

Ziet er inderdaad niet zo goed uit, maar ik vind dat dat niet wilt zeggen dat opeens heel bokt zo grof moet reageren!
Ik heb niet alle berichten geleze, heb geen zin om 5 pagina's te lezen, maar ik vind dit eigelijk wel enorm overdreven.
Gewoon om een nieuw bitje te kopen!
Zielig dat je dan allemaal zo moet reageren vind ik !
Maarjah dat is mijn mening.
Je kunt het ook op een vriendelijkere manier zeggen hoor !

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:18

Hehe, goed gesproken vind ik Tanjake 13.
Ipv klachten, laten we met HtE een inzamelactietje houden om een nieuw trensje te kopen!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 12:36

@yulan: haha denk dat er wel genoeg trensjes zijn hoor
@tanjake13 : ook ik vind jouw mening erg goed En daarbij, wij kunnen er toch niets aan veranderen..