gave springfoto's van A/B welsh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: gave springfoto's van A/B welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:53

Leuke foto's, gave pony die Bolletje

marlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:55

abeltje_xx schreef:
vanavond staan de dressur foto,s erop ( wel op een ander topic natuurlijk)

kan je die link dan hier neer zetten

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:39

samie schreef:
sansje:
Ik kan me dus moeilijk storen aan de combinatie bij zo'n klein grietje, die komt gewoon kracht te kort, logisch en heeft daarom wat hulpmiddelen.

een elastiek is geen hulp middel als je kracht te kort komt...

Nee maar het zorgt er wel voor dat de pony minder kans krijgt om te gaan draken als hij dat wel eens wil en dat is voor de veiligheid van zo'n klein grietje niet zo slecht.

Als ik nou een opengesperde mond zag en beentjes die een kilometer van die buik afzweven en die steeds in het paardenbuikje prikten oke, maar het ziet er allemaal rustig uit.

Maar, ik zie geen bewijzen op de foto dat ze misbruikt maakt van een van de hulpmiddelen, dus ik kan me er echt niet aan storen.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:41

zo best hoog voor zon pony

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:46

wow is dat meisje Z?allemachtig,dat had ik er niet direct aan af gezien(oke zijn maar een paar foto's natuurlijk)

ik vind het elastiek helemaal niet zo'n groot probleem,alleen had ze de sporen beter achterwege kunnen laten,en gewoon het zweepje erbij houden,ik denk dat het dan net zo goed zou gaan.

ik ben trouwens benieuwd naar dressuurfoto's van 'het Z meisje'

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:52

Leuke fotos hoor !

Suusiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:37

leuke welsh! Ze spingt idd wel hoog vind ik voor zo'n kleine

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:42

leuke foto's !! vooral de eerste en de tweede alleen het springen gaat niet zo goed maar het is wel knap van een meisje die best jong is

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:06

Geen leuke foto's dat meisje zit er echt slecht op (de hoge sprongen). Wat een houding zeg telkens voor de sprong geen ruimte geven aan de pony.

Als je niet kunt springen moet je niet zo hoog gaan. leer eerst maar eens een nette springhouding voor je stoer gaat doen op grote hoogtes. Dat ze Z dressuur is zegt niets over je capaciteiten voor het springen.

De pony is heel erg leuk en springt super. Met 31 jaar is een elastiek niet meer nodig. Als je de pony niet kunt houden zonder zo'n ding op een oude pony eerst leren rijden.

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:22

Bolletje!!!! Echt leuk om ze te zien, Bolletje is aan hun verkocht door eigenaars van pensionstal waar ik rij, en hij was echt altijd de favoriet van de stal, superleuke pony! En ja ze rijdt idd Z...zal ns kijken of ik n foto kan plaatsen. Oke ze moet t springen idd nog leren, maar denk niet dat de pony's hieronder lijden of iets dergelijks...

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:28

Afbeelding
Tadaa!

Dit is Rachell tijdens kur op muziek op onderling concours op de stal waar Bolletje vandaan komt (Stal Bemelmans, Hulsberg).

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:01

flowerxxx schreef:
Geen leuke foto's dat meisje zit er echt slecht op (de hoge sprongen). Wat een houding zeg telkens voor de sprong geen ruimte geven aan de pony.

Als je niet kunt springen moet je niet zo hoog gaan. leer eerst maar eens een nette springhouding voor je stoer gaat doen op grote hoogtes. Dat ze Z dressuur is zegt niets over je capaciteiten voor het springen.

De pony is heel erg leuk en springt super. Met 31 jaar is een elastiek niet meer nodig. Als je de pony niet kunt houden zonder zo'n ding op een oude pony eerst leren rijden.

abeltje_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:59

de foto's komen ietsjes later maar ze staan er snel op en ik zal de link hier plaatsen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:51

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:13

Ben ook geen fan van een kind van 8 met sporen ed. maar dat er buiten gelaten, ik zie niet hoe ze er mee rijd dus ik kan er ook niet over oordelen.

De springfoto's zien er niet echt 'leuk' uit zien. Waarom niet eerst balkjes lopen en daarna een héél laag kruisje tot de techniek er goed uitziet.

Hoog springen is niet moeilijk, goed springen is veel moeilijker.

Voor de rest ziet het er wel goed uit, pony's zijn leuk ook hoor.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:30

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:23

Wat een gezeik zeg, bokt wordt steeds erger, wat verwacht je van een meisje van 8/9, vind het geweldig leuke foto's en die oude pony ziet er nog super uit

Wat een gezeur van iedereen, ze zijn misschien niet helemaal correct bezig, maar wat denk je? dat die meisjes zich kunnen verdedigen tegen zoveel bokkers!

Aan tips heeft iedereen veel meer ivp iemand zo de grond in te douwen

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:24

De foto's in het andere topic ben ik ook geen voorstander van.

Maar even over het het meisje van 8 dat met sporen rijdt. Wat een onzin dat ze dit niet zou mogen of kunnen. Hoe je rijdt heeft niks met je leeftijd te maken . Ik ken zat volwassenen die veel slechter rijden en dan heeft niemand er moeite mee dat ze met sporen rijden.
BOVENDIEN IN DE Z-DRESSUUR BEN JE VERPLICHT OM MET SPOREN TE RIJDEN!!!!

En dat elastiek zit zo los dat de pony genoeg ruimte heeft om normaal te kunnen lopen en een klein sprongetje te maken. Het is leuk dat alle penny's gelijk gaan steigeren als ze een hulpmiddel zien, maar ik zie hier absoluut geen verkeerd gebruik van een elastiek. En ze maakt net een klein sprongetje hoor, ze springt niet over een meter. De pony heeft genoeg ruimte om zich te kunnen rekken boven de sprong etc. etc.

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:25

idd frunnik, vele bokkers denken volgensmij dat die wel een sprong van 2 meter maakt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:33

Heey!

Coole foto's hoor, en mooi scherp ook
Maar ik wil eventjes iets aanmerken.
Dat meisje mag de pony wel ietsje meer ruimte geven in de mond.
Bolletje spring op sommige foto's met een strakke teugel erover.
Maar verder heel goed ! En Top dat zo'n oude pony nog zo lenig
en actief is ! Ga zo Door !!!

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:35

frunnik schreef:
(...) En dat elastiek zit zo los dat de pony genoeg ruimte heeft om normaal te kunnen lopen en een klein sprongetje te maken. Het is leuk dat alle penny's gelijk gaan steigeren als ze een hulpmiddel zien, maar ik zie hier absoluut geen verkeerd gebruik van een elastiek. En ze maakt net een klein sprongetje hoor, ze springt niet over een meter. De pony heeft genoeg ruimte om zich te kunnen rekken boven de sprong etc. etc.

Het gaat de meesten er waarschijnlijk ook niet om dat ze springt met een elastiek, maar meer dat zij zélf de pony te weinig ruimte geeft.

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:49

Perlina, opzich heb je gleijk dat ze niet genoeg ruimte geeft, maar kijk naar dat 'elastiek' , dan kan je toch al gelijk zien dat de pony ruimte GENOEG heeft ..

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:42

Volgens mij is het hoofdzakelijk de ander pony die niet genoeg ruimte krijgt. Maar wat ik uit het verhaal begrijp springen beide meisjes niet zo vaak, en je moet het allemaal leren.
Als ik nu ga springen met mijn paard (M1-dres.) dan ziet het er niet veel beter uit ben ik bang. Maar omdat ik 23 ben mag ik dan wel beroert springen met zweep en sporen.

Ik ben het helemaal met je eens dat de techniek hier absoluut verre van perfect is, dat is zelfs de topicstarter met me eens. Maar omdat iemand niet goed kan springen met haar pony wil dit nog niet zeggen dat ze helemaal niet kan rijden.
In het andere topic wordt door mensen geopperd dat dit meisje alleen maar gepusht wordt door haar moeder enz. enz. en dat ze gewoon eens leuke dingen moet proberen. En hier is ze gewoon leuke dingen aan het proberen en dan is het nog niet goed!!! Paardrijden kun je maar op een manier leren en dat is toch door het te doen, en dan gaat het niet de eerste keer gelijk perfect. Maar zo schrikbarend vind ik de foto's absoluut niet.

Maar dat is mijn mening!!

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:10

Is dit hetzelfde meisje als op die slof foto's??? Snel gaan wandelen ofzo mijn hemel als je zo moet rijden om je paard in de goede positie te krijgen!

Als je niet kunt springen moet je niet te hoog gaan!!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:17

er kan dan commentaar op dat elastiek zijn maar die andere foto's met slof zijn erger . Ik vind het een schande dat zoiets M dressuur zou rijden of Z ofzo ..... ze is haar paard niet waard en haar moeder zou beter moeten weten ....