foto's gemaakt van maggy( wel scheve)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vanity_lief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:54

het was een ruiter van 1 maand ervaring! die de foto's maakte...
jah ik luister en ik ahd al een maand geen les gehad mischien nog wel 2 en ja, de baas geeft me ook wel eeens les...

vanity_lief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:55

jullie denken echt dat jullie allenmaal beter zijn he...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:56

Ik weet wel zeker dat ik beter rijd dan jij. Ik heb al heel lang geen les meer gehad, maar trek daarom mijn paarden nog niet in hun mond.

vanity_lief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:57

nee ze was te sterk voor me!!!

vanity_lief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 22:58

ik ag nu van de computer dus niet zeggen waarom reageerd ze niet want ik ga de computer afsluiten doei...
ik zie de reacties morgen...

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:00

vanity_lief schreef:
jullie denken echt dat jullie allenmaal beter zijn he...

we denken het niet alleen het is VERDORie zo..

ik denk dat niemand hier in de mond van zen paardje trekt.. of uberhaupt..

met de sporen zen paardje zo veel prikt.. of zen spoor er in drukt

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:02

en jij springt en je rijd balkjesss??????? als je zo rijd denk ik dat je pony er zo snel genoeg van heb en ja ik hoop dat het voor altijd bij jou blijft sneeuwen in ieder geval boven je bak en als je les wilt nemen neem dan iedere keer datje gaat rijden les zal mssn wel helpen want dan kan ze in ieder geval kijken of je wel luistert naar wat ze zegt want als je dat niet doet ja vind je het gek dat het niks word dan zo

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:06

[quote="vanity_lief"]
het was een ruiter van 1 maand ervaring! die de foto's maakte...[quote]

Volgens mij was de kundigheid van de fotograaf hier niet aan de orde...
En dat je zo beroerd rijdt, ligt niet aan de kwaliteit van de foto's...

Ik weet heel heel erg zeker dat ik beter kan rijden dan jou...
Moet wel toegeven: kijken naar jou foto's streelt het ego van menig ruiter hier op bokt! Denk (hoop!!) dat toch minimaal 90% van de Bokkers beter kan rijden (maar dat is denk ik geen kunst...)

Ik ga mee met Kris25, het zou beter zijn als je helemaal niet meer op een paard zou stappen, voor bestwil van het dier.

Ik kan de eigenaar van dit paard ook niet helemaal begrijpen. Als 1 van mijn paarden op die manier gereden zou worden, zou ik die persoon linea recta van mn paard af trekken!

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:09

vanity_lief schreef:

Sorry hoor, maar lees de reacties van de voorgaande pagina's nog eens. Een paard wat zich sterk maakt, dat los je niet op met trekken! En overigens ook niet met sporen.

BailyKarlos

Re: foto's gemaakt van maggy( wel scheve)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:15

Zooo jij kan echt niet rijden en dan zit een vriendin van mij die ook op bokt zit te pben dat zij niet kan rijden? Nou 10 wat zeg ik 100 keer beter dan jij!

kiekpjot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:57

vanity_lief schreef:
jah heel wel jullie weten niet hoe IK denk!!!
en ik rijd zelf ook al 7/8 jaar dus weet wel wat ik doe hoor!!!
en ja na die sneeuwbuien is het anders dan woord het weer mooi weer enzo en dan rijd ik anders en het ging nu wel goed hoor!!
want ik heb vrijdag ofzo nog gereden en dat ging al veel beter!!!
gr. vanity_lief

Merk er veel van dat je al 7 a 8 jaar rijd

Ik ken toch veel mensen met zo'n lange rijervaring en ik zelf ook en dan weet je als heus GOEDGENOEG dat je je paard niet zo ruw moet rijden !!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:05

toen ik aan de eerste pagina van dit topic begon wist ik al waar het uit ging komen; discussies. digen die al 10 x gezegd zijn hoeven niet meer herhaald te worden, wekt alleen maar irritaties op. ze zegt zelf dat ze het wel gaat proberen met langere beugels, iedereen moet het leren, en de één is nou eenmaal verder dan de ander. niks mis mee.
ik zie ook dat de pony er niet zoveel plezier in heeft, waarschijnlijk door de rijstijl van Vanity_lief. dat is denk ik ook de reden dat ze niet uit zichzelf naar haar toekomt.

Vanity_lief, dit is iets om lekker aan te werken! maak het leuk voor je pony door ook andere dingen te doen naast het rijden, zoals grondwerk of een wandeling. zorg dat je pony met plezier op je afkomt als je je gezicht laat zien, dan gaat het rijden ook vanzelf beter. als je pony er meer plezier in krijgt zal ze beter haar best voor je doen, nu komt het teveel op jou neer omdat ze zich verzet. dat ze een tijd weinig gereden is zal ook een rol spelen, het is goed dat je regelmatig les krijgt.

dus mensen, graag wat meer respect voor jonge bokkertjes die de fijne kneepjes nog niet helemaal onder de knie hebben. we hebben het allemaal moeten leren, en iedereen heeft weleens aan een teugel getrokken. BailyKarlos, ik begrijp je reactie, maar jouw post hier is volslagen nutteloos. geef gewoon een leuke tip. met kritiek is niks mis, maar het mag van mij wel wat aardiger gebracht worden. hier leert niemand wat van.

Ik vind het een leuke pony, lijkt wel op mijn vroegere verzorgpony. als je nog wat tips wilt, geef ik ze graag.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:09

Dat je het nog moet leren ok, maar dat je dan andere mensen zo de grond in loopt te trappen dat is niet ok.
Je zal mij ook nooit dit soort posts zien doen, maar nu kon ik het gewoon niet laten.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 01:12

snap ik ook wel, reactie van Vanity is ook niet echt reëel. maar ik vind het jammer dat veel topics zo eindigen. het is ook wel zo dat veel topicstarters zelf eigenlijk geen advies willen als ze het krijgen. terwijl het meestal alleen maar goed bedoeld is.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:08

Die pony heeft niet 1 keer haar oren naar voor. Jammer dat het beestje op die manier gereden wordt. Zelf heb ik ook een paard dat ik weet nie hoe sterk is, trekken heeft absoluut geen zin. Je kan beter loslaten en zorgen dat ze op haar eigen benen loopt en ze zal wel draaien indien je de juiste beenhulpen geeft en niet je buitenbeen naar voor steekt in een wending. Ik wil je niet afbreken, iedereen moet het leren. Je zal daarna toch ook meer plezier hebben aan je pony want gelijk het nu ging kan toch niet leuk zijn. En de pony zal het ook veel leuker gaan vinden als je op een vriendelijke manier met haar bezig gaat zijn. Dus kan je toch alleen maar voordeel opleveren. Succes nog verder!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:18

Misschien heeft ze aan tips meer !

Dan in de grond getrapt te worden !

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:24

vanity_lief schreef:

Is het dan misschien een idee om een andere verzorgpony te zoeken?
Want als ze vaak te sterk is kun je misschien een jaartje wachten en ondertussen op een andere pony rijden en dan terug op haar stappen.
En tja, laten we maar over je houding gaan zwijgen...

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:54

Ik reageer meestal niet op HAW topics aangezien ik vind dat dingen vaak al 10 keer zijn gezegd. Ik lees echter wel vaak mee, soms erger ik me, soms leer ik wat.

Toen ik aan dit topic begon moest ik gelijk denken aan het topic dat merrieveulen ergens anders opende over kritiek hebben.
Ik zie ook dat er nog een heleboel verbeterd kan worden aan deze combinatie. Ook zie en lees ik dat daar de omstandigheden absoluut niet ideaal voor zijn.
Natuurlijk heeft iedereen die hier wat van zegt gelijk, maar voor iemand die een topic plaatst is dit absoluut confronterend en de toon van sommigen is ook erg aanvallend.

@vanity_lief, ik zie dat je echt probeert om lekker lol met je pony te hebben en dat je ook erg gek op haar bent (die foto's zitten er namelijk ook tussen mensen).
De pony valt nogal naar buiten weg op het moment dat jij een wending wil rijden. Probeer niet je hand naar achter te trekken maar meer opzij te houden. Verder helpt het een stuk als je dan wat meer begrenst aan de buitenkant, dus buitenteugel erbij, buitenbeen erbij.
De foto's zijn niet echt duidelijk genomen maar van wat ik kan zien zit je goed rechtop, je hak is mooi laag dus als je je beugels een paar gaatjes langer hebt krijg je al een veel mooier plaatje.

Aan de teugel hoeft je pony nog lang niet, probeer eerst een fijn contact en reactie op jouw hulpen voor elkaar te krijgen, dan gaat dat hoofdje vanzelf zakken (en geloof me, dat kost tijd)

Je gaat jezelf verdedigen (is ook logisch) en het klopt helemaal dat een pony te sterk voor je is, dat zijn ze namelijk allemaal als ze hun kracht op een verkeerde manier tegen je gaan gebruiken. Dit kun je dus onder meer voorkomen door goed de buitenkant te begrenzen.

Ik denk dat het best goed gaat komen, de reacties dat je maar beter een andere verzorgpony zou gaan zoeken zou ik naast me neerleggen. Wat ik wel zou doen als ik jou was is eens rustig (dus zonder dit topic in gedachten) naar je eigen foto's gaan kijken en gericht kijken waar je volgende keer met rijden nou op zou kunnen letten.
Ook zou ik op de grond met de pony wat meer gaan oefenen maar dan wordt dit stukje wel erg lang als ik dat allemaal ga typen.
Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Probeer wat vaker les te krijgen, al snap ik dat het lastig gaat. Iemand vanaf de grond ziet meer dan wanneer je erop zit.
Veel succes.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:55

merrieveulen schreef:
toen ik aan de eerste pagina van dit topic begon wist ik al waar het uit ging komen; discussies. digen die al 10 x gezegd zijn hoeven niet meer herhaald te worden, wekt alleen maar irritaties op. ze zegt zelf dat ze het wel gaat proberen met langere beugels, iedereen moet het leren, en de één is nou eenmaal verder dan de ander. niks mis mee.
ik zie ook dat de pony er niet zoveel plezier in heeft, waarschijnlijk door de rijstijl van Vanity_lief. dat is denk ik ook de reden dat ze niet uit zichzelf naar haar toekomt.

Vanity_lief, dit is iets om lekker aan te werken! maak het leuk voor je pony door ook andere dingen te doen naast het rijden, zoals grondwerk of een wandeling. zorg dat je pony met plezier op je afkomt als je je gezicht laat zien, dan gaat het rijden ook vanzelf beter. als je pony er meer plezier in krijgt zal ze beter haar best voor je doen, nu komt het teveel op jou neer omdat ze zich verzet. dat ze een tijd weinig gereden is zal ook een rol spelen, het is goed dat je regelmatig les krijgt.

dus mensen, graag wat meer respect voor jonge bokkertjes die de fijne kneepjes nog niet helemaal onder de knie hebben. we hebben het allemaal moeten leren, en iedereen heeft weleens aan een teugel getrokken. BailyKarlos, ik begrijp je reactie, maar jouw post hier is volslagen nutteloos. geef gewoon een leuke tip. met kritiek is niks mis, maar het mag van mij wel wat aardiger gebracht worden. hier leert niemand wat van.

Ik vind het een leuke pony, lijkt wel op mijn vroegere verzorgpony. als je nog wat tips wilt, geef ik ze graag.

mee eens!!!

gr. amazingstar

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:56

hey,

ik denk dat hier maar een slotje op moet komen.
jullie zullen vast wel weten waarom

doeidoei

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:03

Kris25 schreef:
@Amazingstar: Ik heb mijn Orun 1e en 2e fase afgerond en geef ook wel eens mensen maar 1 keer in de maand les, maar dan doe ik dat wel dusdanig goed, dat er echt wel iets van blijft hangen.
Ik snap niet hoe iemand zo kan rijden als ze les heeft. Dat zegt nl heel veel over de instructie die iemand krijgt.
Jij moet toch ook tegen haar gezegd hebben dat de sporen niet kunnen en dat ze hem niet in zijn mond mag trekken? Komt nl volgens mij weinig van door....

idd wel gezegd en die sporen kunnen wel maar ik wist ook niet dat ze ineens zo rijdt want ze zegtdat het goed gaat.
als ze namelijk les heeft let ik veel op dr houding/zit en het ontspannen van de pony(die spant zich snel)wat denk ik niet gek is aan de reacties te lezen.
maargoed ik ga foto's maken en misschien een filmpje van als ze les krijgt wen ik beloof niet extra voor de foto erop te letten zodat het net lijkt of het perfect is maar gewoon doen zoals normaal;)

gr. amazingstar

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:07

Okee, misschien is dat wel een goed idd want tja, zo als het er nu uit ziet heeft niet echt een bepaald goede reputatie op bokt

@ Bjarni: Ik begrijp best dat ze lol wil hebben, en dat ze van die pony houdt begrijp ik allemaal maar als het er zo aan toe moet gaan is lijkt het er niet echt op.

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:08

nee daarom.

amazingstar

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:16

Nee dat klopt, het ziet er op de foto's ook niet overal even lief en gezellig uit. Maar dan heeft ze toch veel meer aan tips die dat kunnen verbeteren, want echt als ik de reacties van iedereen hier zo hoor heeft niemand nog nooiit een paard om geprobeerd te trekken. En natuurlijk snap ik dat iedereen hier probeert om dat niet te doen. Maar als ik mezelf een flink aantal jaar terug denk, toen ik nog manegepaarden reed, soms was er inderdaad 1 die al een heel stuk afgestompt was en voor je het beseft heb je al geprobeerd om hem van de hoefslag af te trekken. Natuurlijk werkt dit niet maar dat moet iedereen leren.
Als jury kom ik op veel verschillende maneges en echt wat je af en toe ziet gebeuren... daar komen dit soort acties ook echt voorbij hoor, in de spanning van het moment het zo goed mogelijk proberen te doen maar dan dus te veel gaan forceren en zelf te gespannen zijn.

Nou is dat hier natuurlijk niet het geval (wedstrijddruk) maar aan sommige reacties te horen kan ze gewoon beter stoppen met rijden. Nou als iedereen die dingen doet die dus eigenlijk niet zo horen zou zijn gestopt met rijden zouden er denk ik een stuk minder mensen hier op bokt zitten.
In theorie weet iedereen het, maar de praktijk ligt een stuk ingewikkelder. Dus les les en nog eens goede les.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:34

Het vervelende is wel dat we allemaal met goede tips kwamen in het begin. Wanneer ts dan tegen mensen gaat uitvallen en ze afzeikt, is het natuurlijn niet geheel onbegrijpelijk dat mensen dan ook iets minder vriendelijk terug gaan doen....

@Amazingstar: We wachten op je lesfoto's