Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vanity_lief schreef:jullie denken echt dat jullie allenmaal beter zijn he...

vanity_lief schreef:nee ze was te sterk voor me!!!

vanity_lief schreef:jah heel wel jullie weten niet hoe IK denk!!!
en ik rijd zelf ook al 7/8 jaar dus weet wel wat ik doe hoor!!!
en ja na die sneeuwbuien is het anders dan woord het weer mooi weer enzo en dan rijd ik anders en het ging nu wel goed hoor!!
want ik heb vrijdag ofzo nog gereden en dat ging al veel beter!!!
gr. vanity_lief

vanity_lief schreef:nee ze was te sterk voor me!!!
merrieveulen schreef:toen ik aan de eerste pagina van dit topic begon wist ik al waar het uit ging komen; discussies. digen die al 10 x gezegd zijn hoeven niet meer herhaald te worden, wekt alleen maar irritaties op. ze zegt zelf dat ze het wel gaat proberen met langere beugels, iedereen moet het leren, en de één is nou eenmaal verder dan de ander. niks mis mee.
ik zie ook dat de pony er niet zoveel plezier in heeft, waarschijnlijk door de rijstijl van Vanity_lief. dat is denk ik ook de reden dat ze niet uit zichzelf naar haar toekomt.
Vanity_lief, dit is iets om lekker aan te werken! maak het leuk voor je pony door ook andere dingen te doen naast het rijden, zoals grondwerk of een wandeling. zorg dat je pony met plezier op je afkomt als je je gezicht laat zien, dan gaat het rijden ook vanzelf beter. als je pony er meer plezier in krijgt zal ze beter haar best voor je doen, nu komt het teveel op jou neer omdat ze zich verzet. dat ze een tijd weinig gereden is zal ook een rol spelen, het is goed dat je regelmatig les krijgt.
dus mensen, graag wat meer respect voor jonge bokkertjes die de fijne kneepjes nog niet helemaal onder de knie hebben. we hebben het allemaal moeten leren, en iedereen heeft weleens aan een teugel getrokken. BailyKarlos, ik begrijp je reactie, maar jouw post hier is volslagen nutteloos. geef gewoon een leuke tip. met kritiek is niks mis, maar het mag van mij wel wat aardiger gebracht worden. hier leert niemand wat van.
Ik vind het een leuke pony, lijkt wel op mijn vroegere verzorgpony. als je nog wat tips wilt, geef ik ze graag.
Kris25 schreef:@Amazingstar: Ik heb mijn Orun 1e en 2e fase afgerond en geef ook wel eens mensen maar 1 keer in de maand les, maar dan doe ik dat wel dusdanig goed, dat er echt wel iets van blijft hangen.
Ik snap niet hoe iemand zo kan rijden als ze les heeft. Dat zegt nl heel veel over de instructie die iemand krijgt.
Jij moet toch ook tegen haar gezegd hebben dat de sporen niet kunnen en dat ze hem niet in zijn mond mag trekken? Komt nl volgens mij weinig van door....