ik in jockey training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimduursma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:13

Het lijkt echt nergens op.
Kun je wel gewoon ziten in galop?

Astaloca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:31

Wat moet ik zeggen?
Erg om aan te zien...

Acilon

Re: ik in jockey training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:06

leuk!
lol met je knol

tip: teugels kruisen thv de schoft en daarop steunen, zo steun je niet in de mond van je paard...je kan ook een stijgbeugelriem om z'n nek een doen zodat als je je evenwicht verliest je daar aan kan vastgrijpen ipv van n z'n mond te zitten. is erg handig vind ik zo, zeker als je paard plots opzij springt ofzo

er wordt meestal pas écht gereden (maw mee duwen met uw paard en dus niet meer steunen) de 100 à 50 laatste meters...

zeker voor training is steunen op de schoft heel handig!

en ook u knieen goed bij elkaar houden!

succes!

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:54

Volgens mij moet je je beugels iets langer doen. Dan zou het er denk ik al een stuk beter uit zien.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:03

hahahaha _Lindy_, ja ik vind het er ook niet uizien, en het lijkt alsof je de pony gigantisch in de weg zit. Je zegt ook dat je pony dresuuren nog helemaal niet kan er er dan steeds vandoor gaat, dan moet je vooral gaan kneuren :S beetje dom.. sorry..

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 17:14

ze kan het wel maar dan wordt ze helemaal gek ik ga niet zeggen waarom maar dat komt door vorige eigenaren ik rijdt op het moment l1 met der maar kom niej verder omdat ze helemaal angstig wordt en dan er bij als je aan het trainen bent ga je niet meteen in de houding zit ga je ook eerst super aan je evenwicht werken

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:15

Hier ben ik het helemaal mee eens kyrkelover
Neem van mij aan:
Het ziet er goed uit.
Train gewoon verder zo!

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:55

dit deed ik vroeger ook wel eens.. maar tenminste op een groot paard.. en dan de beugels niet zo kort.. Gewoon voor de lol

Om eerlijk te zijn lijkt het me niet dat je je gewicht op de goede manier plaats.. ik ehb er niet veel verstand van, maar dat kleine beetje verstand dat ik er van heb verteld me wel dat dit zeer onprettig eruit ziet

Probeer maar eens eerst een normale evrlichte zit te oefenen

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:36

pak een hout paard en oefen daar je evenwicht mee zodat je je pony op dit moment niet in de weg zit ,, Meid , Doe je pony en jezelf een plezier doe normaal dan doe je al gek genoeg !

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:37

haha maar waarom doe jij dan jockey training???

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:43

Oh my god ? Dit ga je toch niet serieus menen he

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:45

jemig..ik moet zeggen, in afkraken zijn veel mensen erg goed..ipv dat jullie gewoon tips geven om haar te helpen, nee dat ook niet..ze is IN TRAINING..! dit bedoelt..ze wil het LEREN! niemand diekan alles gelijk zonder geoefend te hebben. Ik vind het best leuk! je moet gewoon iedereen maar laten zeuren..en lekker doen wat je zelf wil. Probeer ander je beugels iets korter te doen, zodat je echt boven hem.haar zit en gewoon lekker lopen maar..succes

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:49

Te makkelijk om een opmerking te plaatsen.

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:49

oh..en je kont naar achter..

_Cindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:17

Hebben wij ook ooit wel eens gedaan, lang geleden. Beugels heeel kort en dan in de 'kikkerzit' of gaan staan. En wie het langst goed kon blijven zitten. Evenwicht bewaren was niet het allermoeilijkste, wel je lachen een beetje inhouden. Want lol hadden we er altijd wel mee.

Vraag of je eens met iemand mee mag naar een renstal ofzo en neem daar een kijkje, en misschien mag je er zelf ook nog even op zitten/geven ze je een beetje les. Jockey rijden noem ik dit niet, sorry.

lumikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:22

Franciska15 schreef:
jemig..ik moet zeggen, in afkraken zijn veel mensen erg goed..ipv dat jullie gewoon tips geven om haar te helpen, nee dat ook niet..ze is IN TRAINING..! dit bedoelt..ze wil het LEREN! niemand diekan alles gelijk zonder geoefend te hebben. Ik vind het best leuk! je moet gewoon iedereen maar laten zeuren..en lekker doen wat je zelf wil.

Helemaal mee eens.... Prima dat je een mening hebt... Hou je in vredesnaam een beetje in. Het kan ook te persoonlijk worden. Ze staat vast open voor opbouwende kritiek..maar iemand afzeiken is wel heel laag bij de grond!!!!!

Lekker doorgaan meid...

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:27

het is toch heerlijk als je ergens mee bezig kan zijn wat je erg leuk vindt?!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:32

wat is iedereen weer aardig hier....

goed dat je oefent, ik meende ook te zien dat je les ging nemen?
Dat is altijd nuttig natuurlijk, voor elke ruiter
Probeer wel je gewicht meer op je benen en minder op de teugel te houden (al zie ik idd op de foto's van de echte jockeys dat zij ook aardig veel in de mond zitten) en probeer je lichaam meer horizontaal gehoekt te krijgen als het ware (je zit nu nog te rechtop)

succes!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:49

leuk dat je dit gaat oefenen! ik wilde het ook doen met mijn paard, maar hij heeft er helaas niet veel lol in. jammer dat ik dit nu pas lees, ik heb net mijn trainingsrenzadel verkocht! had je voor een zacht prijsje kunnen krijgen... je moet nog wel oefenen, dat zie ik ook wel. maar om nou meteen af te kraken gaat wel ver, ik denk dat veel mensen onderschatten hoe moeilijk dit is. ik ben het er wel mee eens dat je voor het echtw erk een groter paard nodig hebt, je gaat de pony op een gegeven moment in de weg zitten. zolang jij en de pony er lol in hebben, lekker blijven oefenen, dat baart tenslotte kunst. (volgens mij vergeten sommige mensen weleens dat ze ooit allemaal hun eerste stapjes maakten in het paardrijden, wat ook heus niet altijd de oefenpony ten goede kwam. ze doet haar best, en wil het leren. dan moet je toch echt oefenen, en de ruiter die alles vanaf de geboorte kan bestaat helaas niet)

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 09:43

er ligt hier een trainingszadel op een wintec 250 gram geloof ik

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:01

Franciska15 schreef:
jemig..ik moet zeggen, in afkraken zijn veel mensen erg goed..ipv dat jullie gewoon tips geven om haar te helpen, nee dat ook niet..ze is IN TRAINING..! dit bedoelt..ze wil het LEREN! niemand diekan alles gelijk zonder geoefend te hebben. Ik vind het best leuk! je moet gewoon iedereen maar laten zeuren..en lekker doen wat je zelf wil. Probeer ander je beugels iets korter te doen, zodat je echt boven hem.haar zit en gewoon lekker lopen maar..succes

In afkraken Op bokt mag je toch je mening en eventuele tips geven?
Als je dat niet wil moet je geen foto`s neerzetten of erbij zetten dat je geen commentaar wil
Dit is bokt iedereen weet hoe het er aan toe gaat !
Met zulk soort foto`s ken je zulk soort reacties verwachten of je nou 13 , 18 , 50 of 100 ben dat doet er niet toe,
Dit kan je dus van te voren verwachten,<!

Welkom op bokt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:11

femkemaats schreef:
Volgens mij hebben de meeste onder ons dit wel is gedaan dat we die leeftijd hadden, maar ze moet gewoon echt weten waar ze mee bezig is en met goede begeleiding kan je vast verkome. Succes en doe vooral voorzichtig

Ik moet toch ff er achter kwijt dat ik die races vaak tegen dierenmishandeling aan vind. Op het einde slaan ze die beestjes naar voren om ze zo hard mogelijk te laten. Met hun 5de/6de jaar is volgens mij de helft van die paarden versleten . Gaan ze of naar de slager of ze komen bij een recreatieruiter terecht vaak kunnen die er geen jaren houden omdat ze versleten zijn. Hoop verdriet en hoge dierenarst rekeningen [b] Dat is mijn mening er over

Volgens mij weet jij totaal niet waar je het over hebt
Wij hebben een ex-renner van 9 jr. We hebben hem op de foto laten zetten... Alleen maar 1tjes!!!
En ze mogen maar 3x raak slaan, de rest is nep. Gaat alleen langs het hoofd zodat ze denken dat ze harder moeten. Beter opletten en je erin verdiepen voordat je zulke uitspraken doet.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:14

bittermoon schreef:
[
[/quote]

Wie is dat paard in je avatar? Lijkt op GM Carthago.

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:16

volgens mij sta je meer dan dat je een jockey na probeert te doen

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:22

Je mag indd je mening geven, maar dat is iets anders als iemand afkraken. En de tips die ze krijgt van de afkrakers weten zelf niet waar ze het over hebben.
Er zitten ook mensen tussen die serieuze tips hebben gegeven die WEL weten waar ze het over hebben.

En ps.. over dat ponygebeuren... Je hebt ook pony-races, en arabierenrennen. Onze arab is 1m48, en met die kleine hoogte heeft hij toch best wel wat gewonnen!