ons trissie terug van weggeweest!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pietpiraat

Re: ons trissie terug van weggeweest!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:57

ik neem aan dat ze hier niet mee gereden heeft, alleen een paar moment opname's heeft gemaakt om deze hier te plaatsen.
(o.a. de laatste foto)

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:00

Waarom zeg je nou de heletijd dit is een grap dit is een grap dit is een grap....wie gaat er dan voor de grap een pony schoppen...neem dus aan dat het geen grap is...geef haar wat tips....ik weet niet of jij er op zit of de ander maar iig. Ga je benen er wat strakker aanleggen probeer ze stil te houden...hou je handen wat laag....ga eerst wat aan je zit oefenen desnoods aan de longe en dan pas bezig met aan de teugel etc. Bandage om de staart zo ik niet meer doen. Ook geen bijzetteugel voor zo'n shetje en die 2 dekjes is ook een beetje overdreven...tenzij het zadel erg slecht is ga dan zonder zadle. Ga in ieder geval is zonder beugels rijden probeer je helemaal lang te maken en je benen stil te houden. En die laatste foto ziet er niet al te vriendelijk uit. Ht lijkt of je hem hier wilt stil zetten of dat je het al gedaan ehbt. Doe dat met je zit en neit met je handen. Hou je handen laag en je benen eraan! Ik zou zeggen werk er hard aan voornamelijk eerst aan je zit!

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:05

Amen

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:07

noekiejj schreef:
Waarom zeg je nou de heletijd dit is een grap dit is een grap dit is een grap....wie gaat er dan voor de grap een pony schoppen...neem dus aan dat het geen grap is...geef haar wat tips....ik weet niet of jij er op zit of de ander maar iig. Ga je benen er wat strakker aanleggen probeer ze stil te houden...hou je handen wat laag....ga eerst wat aan je zit oefenen desnoods aan de longe en dan pas bezig met aan de teugel etc. Bandage om de staart zo ik niet meer doen. Ook geen bijzetteugel voor zo'n shetje en die 2 dekjes is ook een beetje overdreven...tenzij het zadel erg slecht is ga dan zonder zadle.
Ga in ieder geval is zonder beugels rijden probeer je helemaal lang te maken en je benen stil te houden.
En die laatste foto ziet er niet al te vriendelijk uit. Ht lijkt of je hem hier wilt stil zetten of dat je het al gedaan ehbt. Doe dat met je zit en neit met je handen. Hou je handen laag en je benen eraan! Ik zou zeggen werk er hard aan voornamelijk eerst aan je zit!

Ik gok ook op een grap.

Zou toch triest zijn als het echt is....

Als ze haar benen lang gaat maken slepen die denk ik over de grond, dat is vast niet de bedoeling.

pietpiraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:10

noekiejj schreef:
Waarom zeg je nou de heletijd dit is een grap dit is een grap dit is een grap....wie gaat er dan voor de grap een pony schoppen...neem dus aan dat het geen grap is...geef haar wat tips....ik weet niet of jij er op zit of de ander maar iig. Ga je benen er wat strakker aanleggen probeer ze stil te houden...hou je handen wat laag....ga eerst wat aan je zit oefenen desnoods aan de longe en dan pas bezig met aan de teugel etc. Bandage om de staart zo ik niet meer doen. Ook geen bijzetteugel voor zo'n shetje en die 2 dekjes is ook een beetje overdreven...tenzij het zadel erg slecht is ga dan zonder zadle. Ga in ieder geval is zonder beugels rijden probeer je helemaal lang te maken en je benen stil te houden. En die laatste foto ziet er niet al te vriendelijk uit. Ht lijkt of je hem hier wilt stil zetten of dat je het al gedaan ehbt. Doe dat met je zit en neit met je handen. Hou je handen laag en je benen eraan! Ik zou zeggen werk er hard aan voornamelijk eerst aan je zit!

Neem je de topicstarter nou echt serieus? :/

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:11

Hahahaha wat een stunt, ik leg ook altijd mijn zadel op de hals!
En dan doe ik een bijzet aan zo rechtsreeks van het bit naar de singel!
Lopen die knol joh

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:16

Mariek87 schreef:
Lopen die knol joh

Sorry maar vind dat jij soms een beetje kinderachtig reageerd...als dit een grap is oke maar zo niet dan zijn de reactie wel een beetje banketstaaf vind je niet?

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:17

De fotos zijn dan ook een beetje banketstaaf

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:17

noekiejj schreef:
Mariek87 schreef:
Lopen die knol joh

Sorry maar vind dat jij soms een beetje kinderachtig reageerd...als dit een grap is oke maar zo niet dan zijn de reactie wel een beetje banketstaaf vind je niet?

Sorry maar ik vind het iets kinderachtig hoe de TS met haar pony omgaat, en ik vind dit absoluut niet serieus te nemen.
Iemand die zo met een pony bezig is heeft geen idee wat rijden eigenlijk is.

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:19

En daarom zou je haar juist tips moeten geven!

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:20

Oke, dan doe ik dat.

Mijn tip is, stop hier maar mee, want dit wordt niet wat.
Om te beginnen is het meisje veel te groot, past het zadel niet, en oke, ik hou maar op want anders ben ik morgen nog bezig..

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:20

Helemaal mee eens Mariek.

Als we dit serieus moeten nemen???
Zo wel, dan spreken we hier van een schande.

Zo ga je zelfs niet met een shetlander om.
Een foto waarbij de pony in de mond word getrokken en de ruiter er belabberd op zit met een big smile waar vervolgens bij staat: Ze had niet zoveel zin meer.
Dan... Hoop ik dat het een grap was.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:21

Daar komt overigens nog bij dat ik absoluut niet op een serieuze manier opbouwende tips zou kunnen geven aan deze combinatie, want waar moet je in godsnaam beginnen

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:27

Toen ik 11 was, waren mijn teugels veeeel te kort, mn benen zwabberden overal heen, nog meer voorbeelden, ik reed absoluut NIET goed.

Enige verschill.. ik kreeg goede instructies om mijn fouten te verbeteren.

Verder was mijn eerste reacties bij t zien van de fotos, ik hoop echt niet dat ik ooit van mijn leven zo heb gereden

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:33

Ik ga niet verder in discussie en ga geen topic verpesten adios!

elisatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:05

ooh mijn god..
sorrie maar dit vind ik echt zielig!
ga een goed passend zadel regelen en haal die bijzet dr af, die heeft zo toch geen nut en daarbij moet je eerst normaal leren rijden voordat je er een bijzet of whatever aanhangt!
neem les met die pony ofzo want als je zo doorgaat weet ik zeker dat het een keer heel erg fout gaat!!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:28

Citaat:
ik heb 10 jaar op een manege gereden En ik heb in het laatste jaar meer geleert dan in die 10 jaar op de manege.

Amen!!

aan "miss penny"
Citaat:

ik denk dat ts dit ondertussen ook al vaak genoeg gehoord heeft, dus zulke reacties zijn dan ook helemaal van geen nut!

Citaat:
maak je niet druk, dit is een grap van de topicstarter.

je zegt het zo vaak dat je ik bijna ga denken dat je haar persoonlijk kent!

@ topicstarter:
veel wat ze hier zeggen is waar!wat ook waar is, is het feit dat er vele zeggen dat je te groot bent, (ook al zeggen ze bij andere topics, groot maar niet te zwaar)
zelf weet ik niet hoe zwaar je mag zijn? heb dan ook geen shet, te groot lijk je me wel. ik weet het zal vast leuk zijn shet rijden.. maar er is altijd een tijd dat je gewoo MOET zeggen, nou stop ik,ik ben te groot! en doe lekker wat anders!! je shet zal je heus niets verwijten!! hij zal je eerder dankbaar zijn! kijk eens op de Vrijheidsdressuur topic? mischien vind je hier je voorlopige roeping wel! doet wat grondbasis met je shet, ga wandelen, verwen hem, je kunt ALLES doen!! met paarden bezig zijn is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk! denk een beetje na.. is het nog goed voor mijn shet om zo nog verder te rijden?? je shet kan het mischien allemaal wel verdragen, hij is dan (meestal) je goede/beste vriend! maar dan moet jij weer denken : voor hoelang?? tot hij er wel letsels aan overhoud.
lekker Vd'en kan wonderen doen, en zo leer je dat je paardje mischien nog een talentje is in kunstjes?
als je toch blijft rijden, zou ik je ook aanraden om zonder zadel te rijden, omdat je zelf zegt dat hij te groot is! twee dekje is op zich niet erg, als ge juis op elkaar liggen en niet schuiven!!!
doe liefst ook geen bandages rond zijn staart, een mede bokker heeft je laten zien welke gevolgen je ervan kunt krijgen! vlecht het desnoods in als je vind dat het aan de wortel strakker moet zijn (of jou reden) je hebt genoeg site's die uitleggen hoe je je paard kunt "toiletteren".
bandages om zijn beentjes... (weet ik zelf weinig van) maar als je niet meer op der rijd zal ze/hij dat ook niet nodig hebben.
en als je paardje berensterk is, ga je inderdaad ook niet voorover hangen! mischien komt het omdat je met je lange benen onbewust zit te knijpen en je daardoor je shetlander opjaagt, en hij gaat crossen, terwijl jij dan mischien trekt om hem tegen te houden, dan is je shet op laatste helemaal de kluts kwijt en heeft een zere mond.
zelf ben ik geen voorstander voor een bijzet, je kunt elk paardje mooi onder laten lopen en ontspannen, maar dan begin je in stap! jij hebt toch 1 kleuterklas gedaan voor je het middelbaar inging? nou hij/zij heeft dit ook nodig!.
hopelijk heb je wat aan de uitleg, dit is gewoon voor je tips te geven en niet af te breken.
soms lijkt bokt hard! maar als je nadenkt is het de beste "instructeur" die je kan hebben!
gaan niet tegen de uitspraken van bokt, maar volg ze! dan kom je 10x verder. iedereen is van Dummy naar volwaardige ruiter geworden, en degene die halverwege zijn blijven steken, hebben bokt om hun te helpen!
denk eraan!
groetjes xxx
Laatst bijgewerkt door Woest op 12-11-05 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:31

hafjesbokker schreef:
Citaat:
ik heb 10 jaar op een manege gereden En ik heb in het laatste jaar meer geleert dan in die 10 jaar op de manege.

Amen!!

aan "miss penny"
Citaat:

ik denk dat ts dit ondertussen ook al vaak genoeg gehoord heeft, dus zulke reacties zijn dan ook helemaal van geen nut!

Citaat:
maak je niet druk, dit is een grap van de topicstarter.

je zegt het zo vaak dat je ik bijna ga denken dat je haar persoonlijk kent!

@ topicstarter:
veel wat ze hier zeggen is waar!wat ook waar is, is het feit dat er vele zeggen dat je te groot bent, (ook al zeggen ze bij andere topics, groot maar niet te zwaar)
zelf weet ik niet hoe zwaar je mag zijn? heb dan ook geen shet, te groot lijk je me wel. ik weet het zal vast leuk zijn shet rijden.. maar er is altijd een tijd dat je gewoo MOET zeggen, nou stop ik,ik ben te groot! en doe lekker wat anders!! je shet zal je heus niets verwijten!! hij zal je eerder dankbaar zijn! kijk eens op de Vrijheidsdressuur topic? mischien vind je hier je voorlopige roeping wel! doet wat grondbasis met je shet, ga wandelen, verwen hem, je kunt ALLES doen!! met paarden bezig zijn is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk! denk een beetje na.. is het nog goed voor mijn shet om zo nog verder te rijden?? je shet kan het mischien allemaal wel verdragen, hij is dan (meestal) je goede/beste vriend! maar dan moet jij weer denken : voor hoelang?? tot hij er wel letsels aan overhoud.
lekker Vd'en kan wonderen doen, en zo leer je dat je paardje mischien nog een talentje is in kunstjes?
als je toch blijft rijden, zou ik je ook aanraden om zonder zadel te rijden, omdat je zelf zegt dat hij te groot is! twee dekje is op zich niet erg, als ge juis op elkaar liggen en niet schuiven!!!
doe liefst ook geen bandages rond zijn staart, een mede bokker heeft je laten zien welke gevolgen je ervan kunt krijgen! vlecht het desnoods in als je vind dat het aan de wortel strakker moet zijn (of jou reden) je hebt genoeg site's die uitleggen hoe je je paard kunt "toiletteren".
bandages om zijn beentjes... (weet ik zelf weinig van) maar als je niet meer op der rijd zal ze/hij dat ook niet nodig hebben.
en als je paardje berensterk is, ga je inderdaad ook niet voorover hangen! mischien komt het omdat je onbewust met je benen zit te knijpen en je daardoor je shetlander opjaagt, en hij gaat crossen, terwijl jij dan mischien trekt om hem tegen te houden, dan is je shet op laatste helemaal de kluts kwijt en heeft een zere mond.
zelf ben ik geen voorstander voor een bijzet, je kunt elk paardje mooi onder laten lopen en ontspannen, maar dan begin je in stap! jij hebt toch 1 kleuterklas gedaan voor je het middelbaar inging? nou hij/zij heeft dit ook nodig!.
hopelijk heb je wat aan de uitleg, dit is gewoon voor je tips te geven en niet af te breken.
soms lijkt bokt hard! maar als je nadenkt is het de beste "instructeur" die je kan hebben!
geen niet tegen de uitspraken van bokt, maar volg ze! dan kom je 10x verder. iedereen is van Dummy naar volwaardige ruiter geworden, en degene die halverwege zijn blijven steken, hebben bokt om hun te helpen!
denk eraan!
groetjes xxx

amen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:45

Geen idee wat de reacties allemaal zijn op dit topic, waarschijnlijk niet erg positief gezien het aantal pagina's, maar ik word een beetje naar van die foto's.
De eerste de beste griet die zo met mijn shetjes omgaat, is nog lang niet jarig!

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:40

Ik denk dat de TS nu wel weet wat jullie mening is en hopelijk pikt ze er iets van op als dit serieus bedoelt is.

Ik zet een slotje voordat het helemaal gaat escaleren en dat lijkt me niet de bedoeling.