Ja ehh, hoe kunnen wij dat nou weten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mies7 schreef:
Pipo, ik weet nog een erg interessant boek voor jou om te lezen, namelijk Der Reiter formt das Pferd. !
Tigger schreef:Mies7 schreef:
Pipo, ik weet nog een erg interessant boek voor jou om te lezen, namelijk Der Reiter formt das Pferd. !
Ja die zou ik eens gaan lezen,Pipo![]()

.... Succes! Mies7 schreef:Jullie hebben het steeds over op de voorhand lopen...
Een jong (zadelmak) paard leert eerst om zijn natuurlijke evenwicht terug te vinden (dus het evenwicht waarin hij in staat is de ruiter te dragen, zonder zelf uit balans te raken).
Daarna komt het horizontale evenwicht (dus gewicht verdeeld over voor- en achterhand). Tot en met de klasse M1 kunnen ruiter en paard in dit stadium blijven zitten. Bovendien zie je in de klasse Z nog erg veel paarden die nog steeds in het horizontale evenwicht lopen en nog niet zo zeer echt op de achterhand gaan.
Verzameling kom je niet voor niets pas tegen vanaf de klasse M2!!!
Pipo schreef:J
Leer eerst maar eens volgens het basisprincipe paardrijden. Verdiep je in de anatomie van een paard, in de psyche van een paard. En ga dan nog eens nadenken over waarom je een paard zo laag moet instellen. Dan zul je erachter komen dat je een paard leert, om te gaan afzetten met het achterbeen, ipv onderzetten met het achterbeen.
Pipo schreef:Tigger schreef:Mies7 schreef:
Ja die zou ik eens gaan lezen,Pipo
Ik had al zo'n vermoeden dat de meeste kennis in dit topic uit een boekje kwam
En dan als afsluiting nog een kleine demonstratie van jezelf met je paard...