Filmpjes achterwaarts, keertwending om de voorhand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TheSide

Re: Filmpjes achterwaarts, keertwending om de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:49

jemig k vind het er gewoon leuk uitzien:P mooi paard: ) leuk dat alles weer goedkomt haha: P

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:29

nou als je mij vraagt gaat paardrijden nooit in één keer goed dus als ze nou dat filmpje erop wil zetten omdat ze er trots op is misschien ging het eerder wel veel slechter , en wil ze de vooruitgang laten zien, misschien zet ze het er wel op omdat ze weet dat het niet zo lekker gaat en om hulp vraagt, misschien wil ze wel gewoon even dollen alleen seriues is op den duur ook niet leuk,ik ging ook zo vaak ff lekker zonder zadel ofzo niet omdat ik daar nou zo goed in wil zijn maar voor de lol, en of ze hey nou fout doet of niet , of ze nou die pony pijn doet of niet uit haar reacties zie je dat ze wel probeert om goed te doen, dus als degenen die het beter weten dan tips en hulp bieden in plaats van haar zo af te kraken dan is iedereen veel gelukkiger en had ik geen lamme vingers gehad.

P.s. ik hou er niet van als iets op deze manier moet dan moet ik er wat van zeggen

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:15

ik vind dat we niet zo gemeen hoeven doen misschien heb djun wel die filmpjes eropgezet omdat ze trots was op vooruit gang ofzo het hoeft niet perfect te zijn om op bokt te staan, of misschien heb ze het gedaan voor de lol ik ga ook wel s met me merrie freestylen gewoon voor de lol en afwisseling niet om dat ik er super in wil zijn en misschien zette ze het er wel op omdat ze serieuze tips wil omdat ze zelf ook wel ziet dat het niet perfect is, en ze is die pony helemaal niet aan het mishandelen want ze weet dan gewoon niet hoe het beter mot, jij zat toch ook niet meteen perfect op een pony jij hebt in je eerste leessen vast wel ponys in hun mond gerukt of uit balans gebracht dat betekend ook niet dat jij de beul van twente bent.

dingen gaan gewoon niet in één keer goed en het is beter mensen daar vriendelijk op te wijzen en ze tips te geven van hoe het wel kan dan ze af tekraken.

p.s.ik kan er niet tegen als iedereen op een iemand gaat zeiken terwijl de bedoeling niet duidelijk is en dan moet ik er wat van zeggen, verder vind ik dat djun nog best mag oefenen en les mag nemen maar ik vind niet dat ze dit doet om gemeen tegen haar pony te zijn.

niemand is perfect

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:17

oeps 2 keer zelfde berichtje gezet

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 16:34

Bedankt voor je reacties abeltje_xx
Ik zette deze filmpjes er op om iets nieuws (tenminste voor ons is het nieuw) te laten zien, ik was er trots op dat ik dat hem zo snel geleerd had. En ik wilde graag tips.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:38

Vind dat Bokt doorzeurt

Langzamerhand weet Djunjun het wel

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:44

aaach mensen kom op joh. Ik denk dat de ts'er geen verstandsproblemen heeft, dus ze zal het nu best wel snappen. En eerder denk ik ook al wel . Kom aan zeg, elkaar in hun waarde laten is ook een kunst!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:24

Ik vind ook dat er veel fouten in zitten. Mijn mening:
Stop voorlopig met deze oefeningen. ga eerst met je armen oefenen dat je kan ontspannen. Ik zit met het zelfde probleem, dat ik 1 hand sterker ben. Ik rijd welus keertwendingen om de achterhand, maar alleen als me instructrice erbij is, en als die zegt van jullie zijn er vandaag weer aan toe tijdens de les. We kunnen het weer proberen.

Alleen probeer ik het dan ook niet, ik wil hem cker niet kreupel draaien of verkeerde hulpen aan leren.

Jij kan ook beter even een paar hoofdstukken terug gaan, en dat onder controle krijgen voordat je weer over gaat op deze oefeningen. en dat gaat NIET binnen een week

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 10:26

sax89 schreef:
Ik vind ook dat er veel fouten in zitten. Mijn mening:
Stop voorlopig met deze oefeningen. ga eerst met je armen oefenen dat je kan ontspannen. Ik zit met het zelfde probleem, dat ik 1 hand sterker ben. Ik rijd welus keertwendingen om de achterhand, maar alleen als me instructrice erbij is, en als die zegt van jullie zijn er vandaag weer aan toe tijdens de les. We kunnen het weer proberen.

Alleen probeer ik het dan ook niet, ik wil hem cker niet kreupel draaien of verkeerde hulpen aan leren.

Jij kan ook beter even een paar hoofdstukken terug gaan, en dat onder controle krijgen voordat je weer over gaat op deze oefeningen. en dat gaat NIET binnen een week

Het was ook niet mijn bedoeling dit elke keer te doen Gewoon om te kijken of zulke knopjes er ook op zitten bij hem. En ik wil hem ook zeker niet kreupel draaien
Bedankt voor je advies.

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 12:43

OrissE_GipsY schreef:
dannog, je rijd niet met 1 hand... tenzij je maar 1 hand hebt dan... en... ik zeg niets over dta je westernsport doet ofzo... ik zei alleen dat je dat beter kan gaan doen... maargoed... als jij sdit geleerd hebt van iemand.. vanuit halthouden.. je pony met 1 hand omtrekken.. hij heeft niet eens ruimte om om te stappen.. vind je het gek dta hij blokkeerd... en ik geef geen uitleg, omdta dta blijkbaar geen enkele zin heeft bij sommige mensen...

Leer jij nou eerst maar eens goed typen.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:18

wat heeft mijn typen met dit topic te maken? als ik vragen mag.
je kan beter on - topic blijven denk ik he.

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:21

Je leert het al aardig!! dan heeft ze teminste wat aan je kritiek met al je fouten komt ze er ook niet echt uit:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 16:27

Rinske schreef:
Een keertwending hoort ook uit een voorwaartse beweging (stap) te komen, niet vanuit stilstand. Net als bij de keertwending om de achterhand. Wat ik hier zie doe je ze uit stilstand, waardoor hij ze niet makkelijk door kan draaien.

Het is inderdaad juist belangrijk dat hij niet stil valt, maar vanuit een voorwaardse stap de keertwending in gaat.
Anders maak je nooit een correcte keertwending toch?
je neemd dat je achterhand niet goed mee??

Tenminste volgens mij heb ik het zo geleerd.
Correct??

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:05

dootjuuh schreef:
Je leert het al aardig!! dan heeft ze teminste wat aan je kritiek met al je fouten komt ze er ook niet echt uit:)

volgens mij kan jij beter een opleiding aan de pabo gaan doen ofzo, als je het zo leuk vind mensen de les te lezen, wat betreft typen e.d.

nogmaals in een topic is het de bedoeling on - topic te blijven. i.p.v dit soort onzin erbij te gaan zetten.

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:21

ik heb het nog steeds over het topic hoor alleen spreek ik jou er bij aan:)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:24

uhm sorry maar in dat eerste bericht niet, en wie ben jij om mij daarover aan te spreken dan?

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:28

Ik ben Dorien en reageer even op je typ gedrag, als je kritiek wil geven doe het dan goed:) nu stoort het mij

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:31

Kom op jongens. spreek elkaar anders even via Pm aan ofzo.
Of vecht het uit met een moddie.. die trouwens ook de taken heeft die jij nu op je neemd!
Voor mij word het topic er zo niet leuker op en voor de TS denk ik helemaal niet!
nou hoe gaat het nu met de keertwendingen?

P.S. als je je aan typgedrag van bovenstaande ergert moet je niet op bokt gaan zitten!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 17-09-05 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:31

ja, jij stoort mij ook, heel erg zelfs, als je niets hebt te melden wa over dit topic gaat, snap ik niet waarom je een bericht plaatst. stuur dan gewoon een pb'tje, want op deze manier word het topic onnodig vol.

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 18:41

wees dan de slimste en reageer niet

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:25

dootjuuh schreef:
wees dan de slimste en reageer niet

En wees nog verstandiger, ga heel, maar dan ook heel veel les nemen zodat het er wél enigszins rijtechnisch verantwoord uitziet!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:10

Maar wat is de toegevoegde waarde van deze oefening eigenlijk? (serieuze vraag)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:20

Kijk ik ben nog niet zover in de dressuur maar ik wil best een gokje wagen, anders leer je het tenslotte nooit.
Ik denk dat het nut heeft vanwege dat je opwaards vraagt en de achterhand moet er goed onderblijven.
Ik denk dus dat het een goede verzamelde oefening is waardoor je paard op het achterbeen blijft. (mits je het goed uitvoerd)
(actief, verzameld)

Nou leg het me nu maar uit..

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:24

yakyakyak aan de teugels, je houd em te veel tegen, kgeef em de schuld nie dat ie het verkeerd deed, hij deed namelijk wat jij zei alleen vroeg jij em iets waarvan je het eigenlijk nie wist

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:25

daantjuhhh schreef:
Ik denk dat het nut heeft vanwege dat je opwaards vraagt en de achterhand moet er goed onderblijven.
Ik denk dus dat het een goede verzamelde oefening is waardoor je paard op het achterbeen blijft. (mits je het goed uitvoerd)
(actief, verzameld)

Nou leg het me nu maar uit..

heb je het nu niet over de keertwending om de achterhand?