Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Kom aan zeg, elkaar in hun waarde laten is ook een kunst! 
sax89 schreef:Ik vind ook dat er veel fouten in zitten. Mijn mening:
Stop voorlopig met deze oefeningen. ga eerst met je armen oefenen dat je kan ontspannen. Ik zit met het zelfde probleem, dat ik 1 hand sterker ben. Ik rijd welus keertwendingen om de achterhand, maar alleen als me instructrice erbij is, en als die zegt van jullie zijn er vandaag weer aan toe tijdens de les. We kunnen het weer proberen.
Alleen probeer ik het dan ook niet, ik wil hem cker niet kreupel draaien of verkeerde hulpen aan leren.
Jij kan ook beter even een paar hoofdstukken terug gaan, en dat onder controle krijgen voordat je weer over gaat op deze oefeningen. en dat gaat NIET binnen een week
Gewoon om te kijken of zulke knopjes er ook op zitten bij hem. En ik wil hem ook zeker niet kreupel draaien 
OrissE_GipsY schreef:dannog, je rijd niet met 1 hand... tenzij je maar 1 hand hebt dan... en... ik zeg niets over dta je westernsport doet ofzo... ik zei alleen dat je dat beter kan gaan doen... maargoed... als jij sdit geleerd hebt van iemand.. vanuit halthouden.. je pony met 1 hand omtrekken.. hij heeft niet eens ruimte om om te stappen.. vind je het gek dta hij blokkeerd... en ik geef geen uitleg, omdta dta blijkbaar geen enkele zin heeft bij sommige mensen...
Rinske schreef:Een keertwending hoort ook uit een voorwaartse beweging (stap) te komen, niet vanuit stilstand. Net als bij de keertwending om de achterhand. Wat ik hier zie doe je ze uit stilstand, waardoor hij ze niet makkelijk door kan draaien.
dootjuuh schreef:Je leert het al aardig!! dan heeft ze teminste wat aan je kritiek met al je fouten komt ze er ook niet echt uit:)
dootjuuh schreef:wees dan de slimste en reageer niet

daantjuhhh schreef:Ik denk dat het nut heeft vanwege dat je opwaards vraagt en de achterhand moet er goed onderblijven.
Ik denk dus dat het een goede verzamelde oefening is waardoor je paard op het achterbeen blijft. (mits je het goed uitvoerd)
(actief, verzameld)
Nou leg het me nu maar uit..