Ojéé,Grote springfout..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Re: Ojéé,Grote springfout..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:51

quote uit ander topic van IR

Citaat:
Terwijl jij kijkt hoe ze grazen,ben ik allang aan het springen.
(Of aan het dressuren,ze is nl. afgekeurd aan haar voorbenen )
Het word nooit door gel*ld.Maar het paard kan dus ook niks tegen jou zeggen.Praat je dan eigenlijk niet tegen "niemand"?

Dus ze is afgekeurd aan haar voorbenen, maar jij gaat wel minstens over de 1.40 rijden. Je hebt totaal geen band met je pony kennelijk, maar jaagt haar wel over de 1.40? Je vind dat je pony alleen maar moet rijden, want knuffelen en en een beetje tegen praten, wordt je door jou gek verklaard?
Serieus, ik snap jou echt niet.

[edit] en je wilt wedstrijden gaan rijden? doe maar, want als jij zo springt wordt je er door iedereen op aangesproken, en misschien dat je het dan beter snapt

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:15

Pff, zoek je na een paar dagen zp'n topic weer op... Ik ga helemaal met maartjuh mee, wat een arrogante trien ben jij. Voor jou heeft het geen nut, maar heb je ook eens aan je pony gedacht? Misschien vind die een vriendelijk woord of gebaar (Ja, je straalt namelijk wat uit als je vind dat je paard het goed doet) wel fijn, en heeft ie het wel nodig. Ik wens je veel succes op wedstrijden...

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:40

het ziet er idd nietn echt lekker uit. maar dat wist je natuurlijk al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:43

Sorry,maar ik vind dat ik wel degelijk aan de pony denk..
Toen de eigenaar maar besloot dat [naam] te dik was,zette ze haar op dieet;
Geen eten.
Ben ik benieuwd wie haar dan maar bijgevoerd heeft en aan de eigenaar heeft gevraagt of ze niet meer op dieet moest,omdat ze zelfs aan de magere kant was.

Afbeelding ([naam] op dieet..)

Wie beloont haar altijd als ze haar best of iets goeds heeft gedaan?
Ik.

Wie maakt altijd duidelijk wanneer de hoefsmid weer moet komen?
Ik.

Ik vind dat ik veel voor de pony doe.

En nee maartjuh,met [naam] doe ik niet mee aan wedstrijden.
We hebben het wel eens geprobeerd,onderling,de trailer was het 1e probleem,en het 2e werd een hersenschudding omdat ik er was afgevallen.
Daar zijn we nog niet eens klaar voor.

Ik had het over een ander pony,dressuurwedstrijden.
Ja,ik heb wel een beetje verstand,en dat beetje gebruik ik echt wel goed.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:11

IndianRose schreef:
Sorry,maar ik vind dat ik wel degelijk aan de pony denk..
Toen de eigenaar maar besloot dat Virginia te dik was,zette ze haar op dieet;
Geen eten.
Ben ik benieuwd wie haar dan maar bijgevoerd heeft en aan de eigenaar heeft gevraagt of ze niet meer op dieet moest,omdat ze zelfs aan de magere kant was.

Afbeelding
(Virginia op dieet..)

Wie beloont haar altijd als ze haar best of iets goeds heeft gedaan?
Ik.

Wie maakt altijd duidelijk wanneer de hoefsmid weer moet komen?
Ik.

Ik vind dat ik veel voor de pony doe.

En nee maartjuh,met virginia doe ik niet mee aan wedstrijden.
We hebben het wel eens geprobeerd,onderling,de trailer was het 1e probleem,en het 2e werd een hersenschudding omdat ik er was afgevallen.
Daar zijn we nog niet eens klaar voor.

Ik had het over een ander pony,dressuurwedstrijden.
Ja,ik heb wel een beetje verstand,en dat beetje gebruik ik echt wel goed.

Maart het feit dat jou pony springt, over de 1.40 (of hoger) terwijl jij er helemaal geen band of wat dan ook mee hebt, blijkt maar weer hoeveel jou pony voor jou over heeft, en hoeveel hij om je geeft *en ja, dat kan..*... En daaruit blijkt ook maar weer wat voor goede springpony dat moet zijn, en het is zo zonde dat jij heb zo aan het verpesten bent .

Dat jij een keer valt, boeit mij niet zo..*zolang je maar niet echt hard valt*, maar dat je pony dadelijk een keer valt, boeit mij wel.

Zoiets heet liefde voor paarden, iets wat jij duidelijk dus niet kent....

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:03

Jemig...ik weet niet goed wat ik hierop moet zeggen. Ik was eerlijk gezegd een beetje sprakeloos... Hetgeen als eerste bij me op kwam borrelen na de totale verbijstering is; stap aub NOOIT meer op een paard en dan niet vanwege dat filmpje (ok, het was nou niet wat je zegt een promospringfilmpje en je springt VEEL te hoog als zowel jij als je pony geen vertrouwen hebben maar idd iedereen heeft zijn/haar mindere momenten) maar vanwege wat je allemaal in je profiel hebt staan. Je laat deze pony 'hangen' o.a. omdat je er toch geen band mee hebt, je sleurt haar dmv van trekken en weet ik wat nog meer de trailer in voor haar eerste wedstrijd. Wat doe je in vredesnaam nog met deze pony. Er zijn zoveel meisjes die graag voor een pony willen zorgen en jij gaat er zo mee om. Ik vind het stoer dat je het op bokt zet maar ik denk dat jij je eerst maar eens op de dressuur moet gaan concentreren. Zorg dat je je pony dressuurmatig volledig onder controle hebt en bouw het dan op, eerst balkjes, cavaletti, laag sprongetje en hou het leuk, voor jullie allebei!!!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:31

Ben het helemaal met Maartjuh eens.
Kom op, denk eens aan die pony. Je bent zo slim geweest om die pony te redden van zijn 'Dieët', wees dan ook eens zo slim om fatsoenlijk les te nemen, en van het begin te beginnen met springen. Want meis, neem het alsjeblieft aan, dit kan echt niet

eSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:34

ik heb alle reacties gelezen en indiana rose ofzo je komt echt dom over :s

mensen proberen je duidelijk te maken dat er iets echt heel erg fout gaat en jij zit gewoon lacherig te doen :S

sorry maar ik snap echt niet dat er iemand is die jouw op zijn paard laat rijden :S

Als je al nieteens een band met je dier wilt opbouwen wordt het nooit wat met jullie als 'combinatie'

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:39

Je zou wel met dat springen iets meer meegaan met de zit van virgina.
Ik snap ook wel dat je zo zit hoor als je niet zo veel vertrouwen in springen hebt.(dat heb ik soms ook hoor)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:50

NuttigeNero schreef:
Je zou wel met dat springen iets meer meegaan met de zit van virgina.
Ik snap ook wel dat je zo zit hoor als je niet zo veel vertrouwen in springen hebt.(dat heb ik soms ook hoor)

dat geen vertrouwen geloof ik niet, want als je niet durft te springen dan ga je niet over de 1.40, geloof me..

Dusja, waarom het dan zo fout gaat? te weinig ervaring denk ik. Ze zullen beide best over de 1.40 kunnen, maar nu nog niet. Over een paar jaar misschien, als de pony dan iig nog niet kreupel staat..

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:57

Meisje, koop een houten hobbelpaard.

Jij komt over als een onverschillig iemand ten opzichte van haar (verzorg)pony en daarnaast behoorlijk arrogant.
Niets willen aannemen van anderen, gewoon doorgaan op dezelfde manier (en erger schijnbaar!) en doen alsof dit een grappige situatie is.
En die eigenaresse? Op dieet zetten zonder eten?

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:34

meid. wat doe jij nog bij paarden in de buurt. als je er toch niet mee kan shoppen en rodelen???

neem dan vriendinnen i.p.v. een paard waar je volgens jou toch geen vrienden mee kan worden.

weer zo´n penny meisje die liefde voor paarden nooit heeft gehoord.

alleen maar rijden en rijden en rijden. dat vind ik dus vet triest.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:42

pff geen woorden voor

mr eigelijk toch wel
1. Geen bescherming ? DOM zeker als je weet dat je pony heel vlug wondjes heeft . Jaja , zeik zeik "vergeten doet iedereen wel is " kan best wel zijn maar zo iets ZEER belangrijk die leg je gewoon altijd klaar samen bij je zadel ofzo dat je ze ziet !!

2. Je mag bij het springen al niet zo diep uitzitten als bij dressuur , jij maakt het ng ff erger door achterover te gaan zitten voor de sprong

3. Je beugels lijken te lang , je steekt toch je benen af is op de filmjes te zien

4. Vertrouwen bouw je op !! Ik ben tijden een parcour er afgevallen vn m'n vorige paard nu heb k een nieuw paard waarmee ik eerst 2 jaar gewoon dressuur heb gereden en dan pas LAAG en met BEGELEIDING begonnen met springen . HEB GEDULT , doe het met stapjes lukt de volgende stap niet ga dan terug etc ...

5. jij denkt compenseren ( tijden rijden denk k niet aan de pony maar ik beloon haar en laat dehoefsmidt komen dus geen probleem compensatie he !) jaja kan best wel zijn dat je ze beloont en blablbalbalaba dus daarom kan je ff tijdens het rijden alleen mr egoistisch zijn , best met arrogant t.o.v. je pony

ik hoop dat je het snapt en er niet overheen kijkt !!
en in het vervolg ; DENK !!

groetjes lynn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:47

Hoi!!!
Commentaar op het eerste filmpje heb je al genoeg gehad naar mijn idee, dus ik ga even in op het tweede filmpje.. Zelf heb ik niet zoveel verstand van springen maar als je zo'n hoge hindernis springt, dan zou ik toch in een wat hoger tempo aanrijden, anders kan ze gewoon niet goed springen denk ik. Je moet natuurlijk niet keihard op de hindernis aanrijden, maar ook niet zo langzaam dat ze 'm niet goed kan nemen. In het derde filmpje deed je dat wel heel netjes, toen reed je mooi rustig aan en het laatste stukje deed je in galop. Dat zag er heel goed uit hoor!!! En verder nog een tip, niet voor het springen maar voordat je gaat springen.. Probeer de achterhand van je paard er goed onder te rijden dmv overgangen ed., want op het laaste filmpje (is vast een momentopname hoor ) lijkt het net alsof ze haar achterhand niet zo goed meeneemt over de hindernis. En als jullie elkaar weer een beetje vertrouwen.. Dan komt het vast wel goed met jullie!!! Veel succes samen!!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:52

Ik geef verder geen commentaar op de ruiter zelf, maar ik heb wel gezien wat er kan gebeuren als een paard de balk tussen zn benen krijgt..Beest vloog over de kop en viel bovenop de ruiter, die ze af konde voeren naar het ziekenhuis. Dier stokkreupel. Ik weet zeker dat als je dat had gezien dat je nu niet zo riscant bezig was .

ps: Paard op dieet ZONDER eten, wat is dat voor een baas , dat dier is net een skeletje!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:13

In de hoop dat ts de goede adviezen ter harte neemt in het belang van het paard zet ik hier een slotje op want het lijkt mij inmiddels meer dan duidelijk.