Rare Sprongen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare Sprongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:16

Dat is echt de grootste onzin die ik gehoord heb. Een paard dat goed ondertreed hoeft niet per definitie goed over zijn rug te lopen en ontspannen te zijn. Met buitenrijden hoef je daar nieteens op te letten, buitenrijden hoort ontspanning te zijn.

Geen opfok gedoe.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:24

Hoe kan een paard achter ondertreden als hij zijn rug niet gebruikt dus niet ontspannen is? Je hebt in mijn ogen toch nog steeds een ontspannen/ soepele/ ronde rug nodig, die voldoende buigzaam is om achter iets te kunnen dalen om fatsoenlijk onder te kunnen treden.
Maargoed, dit word teveel off-topic.

Begrijp me niet verkeerd;nee, ik ben ook niet voor dat opfok gedoe zoals op de eerste foto's (hakken erin en geen vrijheid voor, maargoed dat is haar eigen keus), en ja, een buitenrit is voor de pure ontspanning en dan hoef je ook niet op te letten of het wel/niet gebruiken van de achterhand. Ik probeerde alleen zo duidelijk te maken dat het paard zich wél ontstpant.
Laatst bijgewerkt door adnil35 op 01-09-05 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:36

Manuutje1990 schreef:
Sunshine1 schreef:
ja, ze hebben een hoge nekaanzet om dat ze voor de KAR moeten lopen, dat vinden sommige mensen SIERLIJK ja??? zo worden ze GEFOKT, begrijp je???????

Even tussendoor: Dat een tuiger een hoge halsaanzet heeft, wil niet zeggen dat zo'n paard niet lekker lang en laag, voorwaarts neerwaarts gereden kan worden. En als ze een concours moeten lopen, dan moet de achterhand dus echt wel er goed onder zijn, want anders komt de voorhand niet zo mooi omhoog.

Nee idd, en je ziet duidelijk dat dit paard zich op alle foto's behoorlijk opkropt dus gewoon met zijn kin op zijn borst loopt wat veel tuigers doen. Het is juist knap als je hem iets verder uit kan schuiven. Toen ik mijn vorige paard net kreeg (KWPN tuiger) liep ze zichzelf zo op te kroppen dat ze erover hijgde omdat ze er gewoon nauwelijks lucht door kreeg. Het was ook heel moeilijk om dat er uit te rijden. Ik snap dus ook niet waarom je je paard zo rijdt, al zijn het maar die 5/10 minuutjes om de zoveel dagen ofzo. Wat nou als je paard zin heeft in dat opgefokte gedoe en jij niet? Paarden zijn niet zo dat ze het alleen doen als jij dat wil ALS hij zoals jij zegt het zo leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:53

adnil35 schreef:
Hoe kan een paard achter ondertreden als hij zijn rug niet gebruikt dus niet ontspannen is? Je hebt in mijn ogen toch nog steeds een ontspannen/ soepele/ ronde rug nodig, die voldoende buigzaam is om achter iets te kunnen dalen om fatsoenlijk onder te kunnen treden.

Omdat dat nu eenmaal de natuurlijk houding van een paard is, in stap zet een paard sowieso altijd zijn achterhoef in zijn voorhoef, of hij nu in de bak of buiten rijd. Dit hele gedoe heeft helemaal niks met buitenrijden te maken!~

Ik ga dus dan ook verder niet meer in discussie want dit is totaal niet van de orde.

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 23:04

haaj mensen!
zoow eej, ff niet gekeken en wat een reacties zeg!
Voor de mensen die leuke reacties hebben geplaats, danku danku danku!
En die andere reacties neem ik maar met een korreltje zout, ben niet echt in de stemming om hierop te reageren(te verliefd )

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:58

Wat een gedoe zeg... Plaats gewoon een reactie over de foto's... Als je ehet niets vind, eg dat dan, maar al dese hijsa eromheen

Ik vind het wel grappige foto's, maar zou zelf mn pony niet zo opfokken, maar als jij weet dat hij er plezier in heeft

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:30

ok, wil gelijk even zeggen dat ik normaal niet op dit soort dingen reageer, maar dit is toch wel te erg voor woorden...

Ik heb nog nooit zo'n slechte reclame gezien voor tuigpaarden! Dit is nou de reden dat mensen zeggen dat je op een tuiger niet kan rijden, dit is nou de reden dat juryleden al bijna bij voorbaat de andere kant opkijken als ik met mijn tuiger de ring inkom. Lekker is dat!

Je zegt dat doorzitten niet gaat: ja, vreemd he? als een paard zn rug helemaal wegdrukt zodat je als een blok op die rugspieren stuitert!
Ooit van ontspanning gehoord? van naar benden rijden. laag instellen??

Een tuigpaard rij je net zoals elk ander paard, je longeert hem net zoals elk ander paard: voorwaarts, actief en naar beneden. Niet dwingen, maar vragen.

Nou ja, kan niet anders zeggen dat ik dit echt vreselijke foto's vind. Over rijden met gympies enz : tja..

Ik heb zelf dus ook een 100% tuiger die voor de wagen wel haar nek zo opduwt (zoals het hoort dus, lekker showen), maar onder het zadel lekker onstapnnen naar beneden loopt. (Kijk maar in mn profiel..)

Tja, echt jammer, kan er niks anders van zeggen. Het is natuurlijk wel leuk dat jij er plezier in hebt. En natuurlijk zijn er 100 goede manieren op paard te rijden, maar ik vind het veel knapper en intressanter als je mij een foto laat zien van hetzelfde paard die lekker ontspannen loopt.

Succes met je raarspringende tuiger.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:21

Dat dit jouw manier is van lol hebben met je paard daar zal ik niks over zeggen .. ik vind dat je in geneen paard zo de spanning moet opzoeken of het nou een shet of een tuiger is.

Wat ik wel echt een beetje dom vind is dat je zegt even niet serieus te rijden met even je beugels veel te lang en even in je spijkerbroek en gympies.. ja leuk
Maar dit is dus de manier om jezelf op of je paard goed te blesseren. En dat lijkt me die "even lol" niet waard

Het gaat 100 keer goed maar als ie eens echt een gekke sprong maakt en je zit met je gympie in je beugel .. dan piep je wel heel anders denk ik. Als dit jou manier van lol hebben met je paard is moet je dat zelf weten, maar doe een beetje verstandig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:23

ik kan me helemaal vinden in de post van riant

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:25

Ik ben het dus ook ontzettend eens met de post van Riant!

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:13

Wauw!! die kan echt super lopen.. !! ppff.. te mooi

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:33

Sorry, maar ik zie echt geen rampzalige foto's waar 111 berichten voor nodig zijn om iemand af te zeiken..
Ik vind de buitenritfoto er erg relaxed uitzien, rijden jullie met een buitenrit alsmaar aan de teugel dan? Ik niet hoor, als die van mij wat ziet gaat ook die kop omhoog en geef ik haar ook meer ruimte om te kijken.
Vind het allemaal erg overdreven reacties.

Hij ziet er gelukkig uit.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:36

Nikkii_Lisa schreef:
Sorry, maar ik zie echt geen rampzalige foto's waar 111 berichten voor nodig zijn om iemand af te zeiken..
Ik vind de buitenritfoto er erg relaxed uitzien, rijden jullie met een buitenrit alsmaar aan de teugel dan? Ik niet hoor, als die van mij wat ziet gaat ook die kop omhoog en geef ik haar ook meer ruimte om te kijken.

Al dat commentaar gaat toch niet over die buitenrit foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:51

Nikkii_Lisa schreef:

Nee mijn paard doet zijn kop niet omhoog (Hij heeft ten eerste al een hoofd!)

Mijn paard loopt buiten gewoon met zijn hals op middenlengte, hij klapt niet haast dubbel met zijn nek. Dat is ontspannen!

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:27

mensen, waarneer houd jullie eeuwige gezeik over dit soort dingen nou eens een keer op, waarom moeten jullie altijd zeiken. sommige zien alleen fouten, waarom???

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:21

Zodat anderen daar wat van kunnen leren misschien?
Ik zie alleen fouten omdat deze foto's rijtechnisch ook bijzonder weinig goeds laat zien .. sorry maar dat is mijn mening.

En misschien is het niet om te zeiken maar vinden sommige mennse een gespannen opgejaagd paard niet leuk om te zien?
Bij HAW weet je dat je op kritiek kan rekenen dat wil neit zeggen dat je alleen maar goede foto's mag plaatsen maar wel dat je tegen een beetje kritiek kan.

Het is ook weer niet de bedoeling dat iedereen zegt ohhh een ahhh wat een lief paarje. Dat zet je de foto's bij ITP, probleem opgelost.

Hoe ze rijd moet ze zelf weten maar in je gypies in je sprijkerbroek met je beugels 3 gaten te lang zonder cap je paard op jutten vind ik gewoon niet slim .. en ik denk dat ik daar niet de enige in ben. Dat is niet zeiken, dat is goed bedoelde kritiek en als je daar niet tegen kan, moet je hier geen foto's plaatsen, is mijn bescheiden mening.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 00:07

Sunshine1 schreef:
mensen, waarneer houd jullie eeuwige gezeik over dit soort dingen nou eens een keer op, waarom moeten jullie altijd zeiken. sommige zien alleen fouten, waarom???

waarom das overduidelijk!! jij denkt misschien dat het paard het zo leuk vind, maar geloof maar...in tegendeel!! blijf jij maar onzinnige posts plaatsen...heeft geen enkele nut!! dit is een openbaar forum en iedereen mag zijn mening geven, of dat nu in je straatje past of niet...
dan moet je gewoon lekker geen foto's plaatsen, dan heb je ook geen gezeur. mensen zijn eerlijk in hun berichten en leggen uit over het hoe en waarom...als je hun gezeik (zoals jij dat noemt) nou eens omzet in positief kritiek dan had je er misschien wat aan...

maar ja blijf jij maar verdedigen hoor!! geeft maar weer aan hoeveel onbenullen een paard hebben...helaas!!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:38

klomp schreef:
Sunshine1 schreef:

waarom das overduidelijk!! jij denkt misschien dat het paard het zo leuk vind, maar geloof maar...in tegendeel!! blijf jij maar onzinnige posts plaatsen...heeft geen enkele nut!! dit is een openbaar forum en iedereen mag zijn mening geven, of dat nu in je straatje past of niet...
dan moet je gewoon lekker geen foto's plaatsen, dan heb je ook geen gezeur. mensen zijn eerlijk in hun berichten en leggen uit over het hoe en waarom...als je hun gezeik (zoals jij dat noemt) nou eens omzet in positief kritiek dan had je er misschien wat aan...

maar ja blijf jij maar verdedigen hoor!! geeft maar weer aan hoeveel onbenullen een paard hebben...helaas!!

Inderdaad! Helemaal gelijk. Ik vind het pas onnozel gezeur om te gaan zeggen "jullie zeggen toch dit en dat maar ik trek me er lekker niks van aan". Waarom plaats je dan in godsnaam die foto's?! Als ik foto's plaats dan wil ik gewoon graag weten wat jullie van mijn rijden vinden en meestal noemen jullie dan punten waarvan ik zelf ook weet dat die verbeterd kunnen worden en tja dat vind ik alleen maar mooi dan kan ik daar aan werken. Ik begrijp dat het ook nog niet eens je eigen paard is en ik hoop dat je die dan de eerstkomende tijd ook niet zal krijgen als je zo met paarden om blijft gaan. Vind op die buitenrit foto het paard er op zich wel wat beter uitzien, maar jij..

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 16:29

beloved tegen wie heb jij het nou??? tegen mij of tegen sunshine want ik kan je niet meer volgen!

En klomp... bedankt heh, misschien ben je zelf wel de grootste onbenul want ik weet zeker dat mijn paard een van de gelukkigste is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:32

Kweenie Klomp loopt al aardig wat jaartjes mee, denk dat die er toch wel een hele goede kijk op heeft

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:29

Leuk paardje!

Maar toch stiekum nog wat commentaar!
-Ik heb geen spaanse pas gezien
-erg stoer om met sportschoenen te rijden, en ook al doet je paard gek, juist dan moet je je hakken uitdrukken!Gevaarlijk,hoor!

In ieder geval nog veel succes....

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:07

Bokt op zijn smalst..... pffft, wat een drama zeg. Peerd wordt niet mishandeld hoor. Jongens, jongens...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:03

Daarom zeg ik ook liever niks over het paard .. ik vind alleen de manier waarop niet zo bijzonder slim
Als iemand dir leuk vind om met zijn paarden om te gaan moet ze dat zelf weten. Maar een beetje verstandig omgaan met veiligheid dat scheelt toch wat botbreuken is mijn ervaring

Dat paard gaat heus niet dood maar van correct rijden is ook geen sprake. Zet dan leuk bij ITP een topic "kijk hoe leuk ik mijn paard opjut".

Bokt is erg zeikerig in rijfotos af en toe dat ben ik ogenblikkelijk met mobic eens, maar dat is ook geen nieuws geloof ik

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:05

JEZUS wat een stelletje moeilijke mensen zijn jullie!!
Laat Ylona lekker plezier hebben met Ronald!!
Kan jullie het wat schelen zeg!
Ik ken ze en als jullie denk dat Ylona nie goed is voor da beestje hebben jullie het echt zwaar fout!
Oh en ik krijg les van Ylona!! En ze doet het hardstikke goed hehe
Morgen weer he }> Nou dus kijk gewoon gezellig naar die foto's en iedereen die het denkt beter te weten hou je commentaar voor je jullie zijn vast niet perfect! Eej Groetjes!!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:24

niemand is perfect.. iedereen maakt fouten en zeker mer rijden valt er een hoop te leren, maar je leert nooit dingen bij als je niet open staat voor commentaar en tips van anderen